100 днів бориславської влади

Надрукувати
Новини Борислава
Написав(ла) Володимир Ключак, "Трускавецький Вісник"   
24.02.2011
Герб Борислава 23 лютого о 15.00 в залі засідань Бориславської міської ради відбулася прес-конференція для регіональних ЗМІ на тему "100 днів діяльності". Тривала вона понад півтора години, за цей час журналісти газет "Франкова криниця Підгір`я", "Нафтовик Борислава", "Каменярі", радіо "Слово", БТБ, "Трускавецького вісника", ЗІКу та інших ЗМІ мали можливість задати запитання та почути на них відповіді.

Спочатку прозвітували про свою діяльність бориславський міський голова Володимир Фірман та три його заступники – Руслан Зелінський, Андрій Паскевич, Сергій Оленич. Про діяльність ради розповів секретар БМР Ігор Яворський. Ось їхня пряма мова.

Володимир Фірман (міський голова): "Доброго дня, шановні колеги. В першу чергу я хочу подякувати вам, що ви сьогодні завітали до нас. Як бачите, ми послідовно дотримуємось проголошених нами принципів щодо відкритості і прозорості наших дій. За перші 100 днів ми, в першу чергу, налагодили співпрацю з усіма гілками влади, з мешканцями, зокрема ми готові почути кожного. Я наголошував і ще раз наголошу, що про формальне відношення до роботи прийшов час забути. Ми працюємо для того, щоб зробити життя бориславців кращим. І на мою думку всі вже зрозуміли, що наші кроки будуть цілеспрямовані та систематичні. Ми переймаємо передовий досвід, наші кроки зважені і комплексні. З питань освіти та медицини ми залучаємо столичних фахівців, наші працівники теж проходять відповідні навчання. У нас достатньо енергії, уміння та бажання здійснити зміни на краще. Ми знаємо, хто перший йде, той не застрахований від помилок, але після нас йти дорогою змін буде значно простіше. Ми усвідомлюємо, що не всім подобається змінюватись і змінювати своє ставлення до виконання професійних обов’язків на краще, але ми з вами приречені до перемін. Місто наше переживає вкрай нелегкі часи. У нас значно скоротилась чисельність населення, а бюджетна сфера з кожним роком забирає все більші кошти з міського бюджету. Звідси не проводяться капітальні ремонти в житлово-комунальному господарстві міста, старіє матеріально-технічна база шкіл, садочків, бібліотек. Ми, спільно з громадою, змінимо цю тенденцію.

На сьогоднішній день я можу Вам доповісти: за 100 днів нам вдалося прийняти бюджет міста на 2011 рік; ведуться переговори щодо повернення статусу юридичної особи нашому УБР, наш колега Володимир Голобутовський на сьогодні перебуває в столиці, де вирішується питання фінансування нашого міста ВАТ "Укрнафтою", а це 5 млн. грн. За цей короткий час нами утворено нове комунальне підприємство, яке значно покращить ситуацію в комунальній сфері міста.

Але і надалі найболючішою проблемою нашого міста залишаються зношені водогони, несанкціоновані підключення – звідси великі втрати води – високі тарифи. За звітний період працівниками водоканалу проведено велику роботу з виявлення несанкціонованих підключень, особливо це стосується Східниці.

20 років ми падали – за один місяць піднятись з колін неможливо. Ми бачимо вихід з кризи в наступних кроках: оптимізація витрат на утримання бюджетних установ, за звітний період нам вдалося перевести в приміщення міської ради відділ культури міської ради, відділ оборонно-мобілізаційної роботи, державного адміністратора, центр соціальних служб, а це значна економія бюджетних коштів. Ми робимо все для того, щоб масово не скорочувати людей.

Я хочу наголосити, якщо ми навчимося заробляти кошти в міський бюджет та ефективно їх використовувати, якщо зміниться наша ментальність, тоді все зміниться в нашому місті на краще
".

Руслан Зелінський (перший заступник міського голови): "…процедуру ліквідації проходить збиткове підприємство – комбінат комунальних підприємств. Створено нове – "ЕКО-місто", яке буде займатись прибиранням вулиць, вивозом сміття, виловом та утриманням бездомних собак, на сьогоднішній день приймається відповідний спеціаліст та готується вольєр для утримання собак.

Буде відкрито соціальний магазин ритуальних послуг для малозабезпечених верств населення.

Найболючішим на сьогоднішній день для нас залишається також питання водоканалу. Створена комісія з вивчення фінансово-господарської діяльності КП "Бориславводоканал" та підготовки пропозицій щодо припинення діяльності шляхом його реорганізації або ліквідації. Враховуючи такий складний стан на підприємстві міська рала прийняла рішення від 14 лютого цього року про поповнення обігових коштів КП "Бориславводоканал" в розмірі 330,0 тис.грн., які в першу чергу будуть використані для виплати заборгованої плати за 2009 рік та частково за 2010 р. і вже сьогодні, 23 лютого, ми розпочинаємо погашення боргу по заробітній платі працівникам водоканалу за 2009 рік, яку хочемо погасити до кінця лютого.

Ведуться роботи по встановленні лічильника обліку води на смт. Східницю, що дасть можливість бачити реальне споживання води цілим селищем. Також ліквідовані несанкціоновані водогони, якими подавалася вода, на вулиці Модрицькій, Дрогобицькій, в районі пожежного полігону.

З метою економії бюджетних коштів встановлений тепловий лічильник в МВК №6, що дало нам можливість в січні заощадити 30 тис. грн. Ведуться роботи по встановлені лічильників в школах №№3, 8, гімназії, Будинку дитячої творчості, дитячих дошкільних установах №№14, 16. Відключені від теплопостачання приміщення по вул. Шевченка, 11 (військкомат) та один корпус міжшкільного навчально-виробничого комбінату. Працівникам військкомату надані приміщення в міській раді, які відповідають всім вимогам і стандартам.

Після закриття опалювального сезону буде ліквідована котельня на вулиці Данила Галицького. Ми вже маємо дозвіл від ВАТ "Укрнафта" на використання бензинового вакуумного газу, який буде використовуватися для вироблення теплової та електричної енергії. Такий перехід на альтернативні види енергії дасть можливість заощадити немалі кошти.

В процесі розробки в даний час є проектно-кошторисна документація на міні-котельню лікарняного комплексу по вул. Героїв ОУН-УПА (терапія, інфекційна лікарня) та адмінбудинку міської ради.

17 лютого на засіданні виконавчого комітету погоджено схему теплопостачання міста Борислава на 2011-2015 рр., яка буде затверджена на черговій сесії міської ради та прийнято Програму житлово-комунального господарства міста на 2011-2013 роки
".

Ігор Яворський (секретар міської ради): "Як ми й обіцяли, наші кроки – прозорі та відкриті. Щопонеділка відбувається прямий ефір по нашому радіомовленню з керівниками комунальних служб, державних установ. Налагоджено тіснішу співпрацю з засобами масової інформації, я думаю, ви це відчули на собі. Хочу наголосити на тому, що відвідуваність сесій міської ради депутатами шостого демократичного скликання становить близько 90 відсотків. Нам вдалося знайти порозуміння в депутатському корпусі: на сьогоднішній день сесії міської ради проходять в робочому режимі, завдяки саме розумінню кожного депутата свого обов’язку перед громадою дозволило нам прийняти понад 100 рішень по протермінованих заявах наших мешканців щодо врегулювання земельних відносин. Від імені всіх нас я б хотів подякувати вам, шановні журналісти, за вашу нелегку працю. Ми відкриті і готові співпрацювати з кожним із Вас. Ми просимо тільки одного – об’єктивного висвітлення наших дій та прийнятих рішень".

Андрій Паскевич (заступник міського голови): "За січень місяць дохідна частина загального фонду бюджету виконана на 54,44% (план на січень – 4805,2 тис. грн., фактичні поступлення – 2615, 8 тис. грн., недобір дохідної частини – 218, 3 тис. грн). В січні 2010 р. фактичні доходи становили – 1895, 4 тис. грн., ріст до факту у січні 2010 р. становить – 720, 4 тис. грн. Планові завдання МФУ за січень 2011 року виконано на 113,2% (план МФУ – 2311, 0 тис. грн., фактичне виконання – 2615, 8 тис. грн.) Невиконання дохідної частини затвердженого бюджету пов’язано з недобором податку з доходів фізичних осіб – 2191,7 тис. грн., плати за землю – 17, 3 тис грн., держмита – 7,8 тис. грн. Дохідну частину спецфонду бюджету міста виконано на 59,6%, недобір – 158,0 тис. грн. Основні недопоступлення: кошти від продажу землі – 184,6 тис. грн., недобір збору по забрудненню навколишнього середовища – 6,8 тис. грн.

Направлено пропозиції по залученню інвестицій з державного та обласного бюджетів на загальну суму 32,5 млн. грн., в т.ч. по водоканалу на суму 3,5 млн. грн., по дорогах до Євро-2012 на загальну суму – 10 млн. грн., дороги місцевого значення – 7 млн. грн.. будівництв мосту – 12 млн. грн.

Борг по невиплаченій зарплаті складає на 01.02.2011 р. 3635, 9 тис. грн., скорочення на 1/3 боргу дало б додатково податку на доходи 1500 тис. грн.

Загальна сума боргів до місцевого бюджету складає – 3174,0 тис. грн. в т. ч. плата за землю – 1541,2 тис. грн.; податок на прибуток – 1020, 8 тис. грн.; податок на доходи фізичних осіб – 320, 7 тис. грн.; податок з власників транспортних засобів – 134, 0 тис. грн.; місцеві податки і збори – 37, 5 тис. грн.; інші платежі – 119, 8 тис. грн.
".

Сергій Оленич (заступник міського голови): "Хочу коротко доповісти про зроблене за 100 днів в гуманітарній сфері. Для початку зазначу, що для роботи в кожній сфері застосовується системний підхід, тобто, в першу чергу аналізується стан справ у певній галузі, створюється паспорт галузі, вивчається позитивний досвід, який наявний в Україні по кожній сфері і розробляється Програма розвитку галузі на найближчі роки. Тому тільки після прийняття Програми можна говорити про реальні кроки і заходи, які будуть зроблені і проведені в кожній сфері. Зазначу, що кожна галузь має свої проблеми, для вирішення яких недостатньо не те, що ста днів роботи, а подекуди року і навіть трьох. Основне, щоб нам вдалося закласти фундамент, який стане основою для позитивних змін, які будуть відчутні в майбутньому.

Ми розуміємо, що все те, що стосується змін, викликає не тільки невизначеність серед працівників кожної галузі, але й подекуди паніку та супротив. Працівники повинні розуміти, що відвідини кожної установи – це не перевірка, а в першу чергу контакт з колективом. Позитивні зміни передбачають ефективне управління кожною сферою. Тому, в першу чергу розпочалась заміна керівників середньої ланки, які є зв’язковими між владою і трудовими колективами. Сьогодні для нас пріоритет – це фаховість, професійність, чесність та сучасне бачення розвитку кожним керівником сфери, в якій він працює.

Ми ґрунтовно проаналізували стан справ у освіті. Насамперед, ведеться робота над зменшенням видатків на енергоносії. Для прикладу зазначу, що поставивши лічильник теплової енергії у МВК №6, тільки у січні місяці ми заощадили майже 30000 грн., враховуючи те, що цей місяць був порівняно теплим. Заплановано встановити такі лічильники в школах, де вони відсутні.

Уже завершує свою роботу комісія обласного управління освіти щодо перевірки стану справ освітньої галузі. Хочу зазначити, що метою роботи комісії було ні в якому разі не перевірка роботи вчителів чи вихователів, а звичайний аудит діяльності відділу освіти. Це нормальна цивілізована практика, коли досліджується реальний стан справ у певній галузі, ми повинні володіти ситуацією і знати, що ми отримали для того, щоб фахово і комплексно підходити до вирішення проблем галузі. Повірте, членами комісії запропоновано багато цікавих пропозицій, частину з яких можна втілювати в Бориславі. Але дивним є той факт, що запропоновані заходи використовуються майже в усій області, тільки чомусь не в Бориславі.

Ще хочу зазначити, що вжиті заходи щодо скорочення витрат на індивідуальне навчання учнів. З цього приводу ми запланували відкриття цілого початкового класу в одній із шкіл для навчання дітей з психологічними вадами, що істотно зменшить потреби на індивідуальне навчання у місті загалом (уявімо ситуацію, коли 16 дітей, які навчались індивідуально, навчатимуться в одному класі за спеціально розробленою програмою), також на прохання батьків плануємо відкрити одну групу для охоплення таких дітей дошкільною освітою.

Розробляється ряд заходів щодо профілактики та запобігання захворювання на СНІД. Проаналізовано стан викладання спортивних дисциплін у загальноосвітніх закладах міста
".

Не зміг бути на прес-конференції депутат обласної ради від Борислава Володимир Голобутовський, оскільки вирішує надзвичайно важливі для міста питання в Києві. Серед них – відновлення як окремої юридичної структури Управління бурових робіт, яке тепер є звичайною філією Прикарпатського УБР. Ось що нам сказав Володимир Зіновійович у телефонному режимі: "Наші бориславці повірили в 2010 році, що вони можуть обрати ту владу, яка захищатиме їхні інтереси і, врешті покращить їхнє життя. Я з впевненістю можу сказати, що наша команда налаштована на рішучі дії та зміни. Я хочу зазначити – ми не самі з нашими проблемами, ми маємо розуміння в облдержадміністрації. Спільно з депутатом В. Кочержатом відстоюємо інтереси нашого міста в обласній раді. Спілкуємося з нашим партійним лідером Арсенієм Яценюком, який надає нам посильну допомогу, залучає високопрофесійних фахівців. Зокрема, наші депутати міської ради пройшли відповідні навчання "Діяльність депутата місцевої ради" і це вже дає позитивний результат. Наші депутати усвідомлюють свою відповідальність перед громадою. Нами, обласними депутатами, надається посильна допомога в розробленні Програми розвитку житлово-комунального господарства міста на 2011-2013 роки, також схвалено перспективну схему теплопостачання міста Борислава на 2011-2015 роки. Ми спільно з міською владою працюємо над вирішенням побудови мосту по вулиці Героїв УПА, ми проводимо особистий прийом громадян.

Я переконаний – в такому ритмі будемо працювати і надалі, а основне – я впевнений в результативності наших кроків, бо ми є однодумцями, ми хочемо змін на краще і робимо все для того, не шкодуючи ні зусиль, ні власного часу. Ми закликаємо всіх і кожного зокрема до співпраці, в такий скрутний час не можна стояти осторонь, не можна бути просто спостерігачем. Ми маємо шанс змінити життя, я закликаю всіх до співпраці та розуміння
".

Запитання журналістів стосувалися різних аспектів життєдіяльності міста – вирішення проблеми загазованості, ситуації навколо можливих скорочень в освіті та закриття дитячої бібліотеки (чутки про це гуляють містом вже тривалий час). Відповідаючи на них, заступник мера Сергій Оленич підкреслив, що мова йде про оптимізацію витрат, а не про скорочення людей. Він закликав не вірити чуткам і не збирати підписи на підтримку колективу бібліотеки, адже ніхто її не закриває. Мова йде лише про фаховість чи нефаховість керівників, а "період мітингів минув і використовувати популістські методи не потрібно".

Цікавило журналістів і питання залучення коштів обласного та державного бюджетів для вирішення проблем міста. Як зазначив перший заступник міського голови Борислава Руслан Зелінський, на реконструкції водопроводів будуть залучені значні кошти обласного бюджету. Так, для реконструкції водопроводу по вулиці Високій у Бориславі міський бюджет виділить 20 тисяч 426 гривень, а обласний – 188 тисяч. Для реконструкції водопроводу по вулиці Володимира Великого у Бориславі область дає 145 тисяч, а місто лише 16, 371, по вулиці Симона Петлюри з обласного бюджету виділяють 162 тисячі, з міського – 17,699, по вулиці Богдана Хмельницького на 7,433 тисяч з бориславського бюджету область виділить 67 тисяч гривень. Буде реконструйовано і насосну станцію "Рибник" (понад 200 тисяч виділяє обласний бюджет, трохи більше 22 тисяч – міський), а також зовнішнє вуличне освітлення.

Редактор "ТВ" Володимир Ключак задав запитання, які ж помилки чи прорахунки допустила влада за ці 100 днів, щоб глянути на свою діяльність не тільки пафосно, а й самокритично. Це запитання всі визнали найкращим. "Не помиляється той, хто не працює", лаконічно зазначив Володимир Фірман і визнав, що не завжди громада Борислава повністю і правильно поінформована про те, що робиться в місті і з якою метою. Проте значно краще, ніж раніше, працює офіційний сайт БМР. Начальник відділу внутрішньої політики БМР Наталія Володимирівна Бараняк подякувала "Трускавецькому віснику" за оперативне та об’єктивне висвітлення подій і у Бориславі, а не лише стосовно Трускавця, Дрогобича, Стебника та району. Володимир Фірман зазначив, що комусь може подобався б такий голова, який сидить виключно у кабінеті, не їздить поночі і не перевіряє роботу швидкої допомоги, який не знає, чим проблеми однієї школи відрізняються від проблем іншої. Велика проблема, з якою зіткнулася нова бориславська влада, сформована переважно з підприємницького середовища – надмірна забюрократизованість, багато ускладнень, яких можна б уникнути. "Досвід приходить з часом", підсумував Володимир Стахович, а секретар міської ради Ігор Яворський зазначив, що те все, що робить теперішня влада Борислава, громада ще не може оцінити належним чином, в повній мірі, по гарячих слідах, цей фундамент дасть добрий результат через 2 -3 роки.

Були підняті і теми шахт, сміттєпереробного заводу, безробіття в місті, на них журналісти почули відповіді. Завершилася прес-конференція спілкуванням із владою в неформальній обстановці за горнятком чаю. Щоправда, мер Борислава Володимир Фірман змушений був від`їхати до Львова на зустріч із однією людиною, проте пообіцяв влаштовувати зустрічі з пресою і надалі. "Двері наших кабінетів завжди відкриті для вас", сказав Володимир Стахович.

Переглядів: 4457

Коментарі (1)
 
Сергій так тримати наведи лад у гуманітарній сфері Борислава, не зважай на те що ти всі лякаються тебе а працюй і надалі
Рейтинг: 1+ 0-
 
я, 20:08 25 лютого 2011 р.
Додати коментар
Ім’я:
Коментар:

 
© 2008-2024 Дрогобич Інфо → (сайт працює 6060 днів)