Кілька ластівок спільно і яструба виженуть або Вихід із кризи пасажирських перевезень – в об'єднанні

Надрукувати
Новини Дрогобицького району
Написав(ла) Іван Швед   
24.02.2016
АвтобусНа ринку перевезень Дрогобиччини багато нелогічного. Через конфлікти перевізники досі ще не змогли визначити спільну мету й реалізувати її. Тому вони втрачають дуже багато - на міжміських перевезеннях на маршрутах Дрогобич-Стрий і Дрогобич-Самбір господарюють стрийські та самбірські перевізники, а всі перевезення до Львова здійснює ТОВ "Львівське АТП-14631". Якщо хтось переведе ці втрати в грошовий еквівалент, то вийде не просто велика – дуже велика сума грошей, які щезають із Дрогобиччини.

Але втрати самої Дрогобиччини від цього ще більші. Нашими дорогами їздять чужі машини, нищать їх, а податки платять в інших містах. І виходить, що про інтереси громад краю вони не дбають. Ситуація може погіршитися, тому що в сучасний наш бізнес ще перебуває на стадії дикої природи, коли сильніший поїдає слабшого. Те ж Львівське АТП тільки й чекає, щоби дрогобицькі перевізники перегризлися. Це дасть йому шанс захопити ті маршрути, на яких вони досі працюють. Але навіть у дикій природі слабші знаходять способи боротьби із сильнішими. Часто можна спостерігати, як п'ять-десять маленьких ластівок, об'єднавшись, спільно атакують величезного яструба, й той утікає, широко розмахуючи крилами, щоб його не дістали.

У 2014 році наші перевізники, здавалося, почали мудріти, немов ті ж ластівки. В цьому їм сприяла й сама ситуація. З'явився шанс перебрати функції організатора перевезень від облдержадміністрації до райдержадміністрації. З трудом, але цим шансом скористалися й успішно провели конкурс, у якому перемогло Бориславське МПП "Транспортник", оскільки інші наші перевізники на об'єкті №3 з ним не конкурували, а Львівське АТП не допустили до конкурсу. Керівнику "Транспортника" Володимиру Кузбиту було від чого радіти. Тепер у його "кишеню" було покладено ще сім маршрутів Дрогобицького району. Знову пощастило так, як у 2012 році, коли йому дістався найкращий дрогобицький маршрут №2. Збоку виглядало що цей маршрут команда тодішнього мера Олексія Радзієвського піднесла панові Кузбиту на голубенькому блюдечку із золотим ограненням - з працівників міськвиконкому була створена комісія, яка на підставі скарг на своє ж комунальне підприємство склала акти, що стали підставою для розірвання з ним договору. Це в той час, коли комунальне підприємство вже роки дотується із міського бюджету, а пасажирські перевезення, якими воно займалося, вважали куркою, що несе золоті яйця. Дивно, та від цієї "курки" чомусь відмовилися. Чому - можна тільки здогадуватися. Відомо, що ні Олексій Радзієвський, ні його перший заступник Олександр Коростельов, ні інші члени команди альтруїзмом не відзначалися.

Та як би там не було, але тепер панові Кузбиту належало знайти спільну мову з тими, хто йому допоміг, та з тими, хто не заважав. Однак, як твердить керівник ТзОВ "Сігма" Михайло Пастушак, керівнику "Транспортника" здалося, що це винятково його заслуга. Тому, коли після ухвали суду за позовом ТОВ "Львівське АТП-14631" наприкінці 2015 року був призначений повторний конкурс, у ньому вже брала участь і "Сігма", яка підійшла до конкурсу з усією прискіпливістю, закупила нові транспортні засоби, щоб підсилити

потенціал підприємства і вивести його на конкурентний рівень.. Натомість Володимир Кузбит, мабуть, через самовпевненість злегковажив і…програв.

А самовпевненості панові Кузбиту не позичати. Він – не просто ветеран на ринку пасажирських перевезень, а й типовий представник буремних дев'яностих. Розпочинав разом із сумнозвісним Миколою Чаповським, партнерство із яким, однак, досить швидко переросло в суперництво. Та в цьому суперництві в Кузбита була перевага. Маючи досить високу посаду в НГВУ "Бориславнафтогаз", він знався з представниками обласного керівництва й умів знаходити з ними спільну мову, орієнтувався в політичних перипетіях і знав на які політсили робити ставки, щоби не потрапити в немилість. Натомість Чаповський, щоби конкурувати зі своїм колишнім партнером, вимушений був піти на безпрецедентний крок – створення справжнього АТП зі своєю базою, своїми автобусами і водіями, які працюють на фірмі офіційно. Для цього він ризикнув узяти в лізинг нові автобуси, й фірма "Карсан" пішла в похід за лаврами. Та навіть цього забракло, щоби перемогти "Транспортник".

Кузбит, переконавши власників автотранспорту переписати автомобілі на підприємство, знаходив інші аргументи, які для Львова виявилися сильнішими, й у результаті про "Карсан" залишилася хіба згадка, а пан Чаповський, не розплатившись за лізинг, зник… Та у 2015 році самовпевненість його таки підвела.

Чи пан Кузбит подумав, що буде легко й усі йому будуть допомагати, а Львівське АТП знову не допустять до участі в конкурсі – не знаємо. Та при розгляді конкурсних пропозицій виявилося, що в них є порушення умов конкурсу – частина транспортних засобів не відповідає заявленій пасажиромісткості. Тож конкурсний комітет, щоб не йти на порушення закону, вимушений був відсторонити МПП "Транспортник" від участі в конкурсі. Із дванадцяти членів конкурсного комітету тільки два були проти цього рішення. В результаті переможцем конкурсу на об'єкті № 3 стало ТзОВ "Сігма", на другому місці - Львівське АТП. МПП "Транспортник" мало можливість протягом 30-днів оскаржити це рішення в тому числі й у суді. Та позаяк воно цього не зробило, то голова РДА підписав розпорядження про визнання результатів конкурсу дійсними. Тепер організатор перевезень зобов'язаний був протягом 30-днів підписати з переможцем конкурсу договори на перевезення, і він це вчасно зробив. Але, коли договори вже були підписані, надійшла ухвала суду про судове провадження за позовом МПП "Транспортника" щодо розпорядження голови РДА. На думку юристів, оскарження розпорядження голови РДА в суді, коли договори підписані, за юридичною термінологією, є "нікчемним".

Але, незважаючи на нікчемність такої процедури, припустимо, що суд прийме ухвалу про визнання результатів конкурсу недійсними. Тоді буде оголошено ще один конкурс, і найпотужніший із його учасників - ТОВ "Львівське АТП-14631 – тепер уже кине всі сили на те, щоби перемогти. Позаяк можливості конкурентів – ТзОВ "Сігма" та МПП "Транспортник" - йому достеменно відомі, то Львівське АТП спокійно може виграти за рахунок більшої кількості працівників. Така потужна фірма може піти на нульову рентабельність і навіть на збитки заради того, щоби здолати конкурентів, і матиме всі шанси досягти свого. Пізніше вона знайде можливість компенсувати збитки за рахунок пасажирів.

Тож, через конфліктну ситуацію Дрогобиччина може опинитися в кризі пасажирських перевезень, результатом якої стане відтік величезної кількості живих грошей до Львова. Та з кризи можна вийти і з користю. Ми недарма розповідали про те, що кілька ластівок разом здатні відігнати навіть найбільшого із яструбів. Тому криза лише вказує на необхідність об'єднання перевізників. Це може бути холдинг, під дахом якого діятимуть фірми перевізників Дрогобича, Борислава, Стебника та району. А можуть бути й кілька об'єднаних комунальних дорожньо-транспортних підприємств, в обов'язки яких входитиме не тільки перевезення, а й обслуговування доріг. Такі підприємства не можуть халатно ставитися до доріг, позаяк їхні машини ними їздитимуть. Зрештою, в організації комунальних підприємств є вигода й для перевізників, які б увійшли в них зі своїм транспортом і позбулися таким чином зайвого головного болю. Скажемо більше – об'єднання фірм перевізників Дрогобиччини дало б можливість стати учасником не тільки внутріобласних, а й міжобласних і міжнародних перевезень, гроші від яких осідали б у казні району та міст Дрогобиччини. Питання тільки в тому, що хтось мав би ініціювати цей процес. Думаємо, для початку варто було б організувати круглий стіл за участю керівників міст Дрогобиччини та району, а також усіх фірм перевізників, до прикладу, в Дрогобицькій ратуші. Опісля логічно було провести кілька спільних нарад, щоби узгодити механізми об'єднання, і діяти, не розгойдуючись. Чому так важливо діяти оперативно? Тому, що саме цього

року будуть відбуватися конкурси, оголошені Львівською ОДА, для визначення переможців на маршрутах, які пролягають Дрогобиччиною. Необхідно з допомогою наших представницьких органів. депутатів всіх рівнів підняти питання, щодо коректності при проведенні цих конкурсів, зокрема, врахуванні паритетності перевезень на міжрайонних маршрутах, допустивши до роботи в конкурсних комітетах представників тих територіальних громад, територіями яких пролягають маршрути. Також цього року і в Дрогобичі має відбутися конкурс на визначення переможців внутріміських перевезень, і якщо до оголошення конкурсу не буде проведено радикальних дій, перемогти може приватна фірма. А це на роки ускладнить процес входження на ринок комунального підприємства. Між тим, саме Дрогобич має багаторічний досвід пасажирських перевезень комунальним підприємством, тож місто Котермака може та мало б стати лідером у реформуванні цілої галузі пасажирських перевезень Дрогобиччини. З Богом!

Переглядів: 2578

Коментарі (23)
 
Я проживаю у селі Бронниця. Щодня торгую на дрогобицькому ринку яйцями, сметаною та молоком. Це мій основний заробіток який дає мені хліб. Учора після довгою хороби приїхала на ринок і переконалася у новій владі. люди добрі що ж ви робите. Хлопці з ато , яким ми помагали на війні тепер нас витуряють з ринку. Що Ви пане Голово Тарасе робите? З ким ви боретесь?
IP: 178.92.89.72 | Ukraine
Рейтинг: 38+ -15-
 
Мати, 14:11 24 лютого 2016 р.
 
Боротися з тими хто вкрав молочний ринок важко. Боротися з валютчиками, та тими хто продає спирт також важко. Навіть з машинами що заїзджают на площу не підсилу боротися. А от бабок з молоком ганяти це вони можуть.
IP: 109.72.12.139 | Czech Republic, Pribram
Рейтинг: 44+ -12-
 
гість, 14:30 24 лютого 2016 р.
 
Пишіть по темі. а то змішуєте все в одну купу. До чого тут мило, коли виглядає шило. Викладіть свої думки окремим матеріалом.
IP: 178.92.184.109 | Ukraine, Lviv
Рейтинг: 9+ -14-
 
Наталія до дописувачів, 14:53 24 лютого 2016 р.
 
Путіна ВАМ, рагулі, треба. Той наведе порядок, як самі незможете. Думайте, коли вам обіцяють асфатьтовані дороги.
IP: 176.118.49.193 | Ukraine, Lviv
Рейтинг: 14+ -8-
 
, 14:55 24 лютого 2016 р.
 
Вважаю статтю автора грамотною. Чому ситуацію з перевезеннями розуміє журналіст, а не ті , хто мав би розуміти(місцева влада, приватні перевізники). Чи і надалі спрацьовує "синдром хабаря" і бажання стати "князем". Викиньте свої гордощі(марнославство) і дослухайтесь до поради І. Шведа.
IP: 178.92.184.109 | Ukraine, Lviv
Рейтинг: 7+ -10-
 
Наталія, 15:03 24 лютого 2016 р.
 
згыдний з ломом путына треба
IP: 178.92.188.70 | Ukraine, Lviv
Рейтинг: 5+ -3-
 
тарас, 16:40 24 лютого 2016 р.
 
Наші перевізники ведуть себе як олігархи. Ніхто поступитися один одному не хоче тому і постійно гризуться. Чи вигідно обєднуватись? Напевне, що так , адже досягти можна більшого. Чи обєднаються? Напевне, що ні. тому що потрібно чимось поступитись. а вони цього не розуміють. Як і в державі всі хочуть керувати, щоб для себе урвати побільше, а що буде дальше не цікаво. Щодо комунального підприємства влада напевне, що не проти, але якщо б хтось зробив і гроші поплили в бюджет. А самі або не знають як це зробити, або зацікавлені в протилежному. Отака ситуація. А стаття актуальна.
IP: 77.109.39.173 | Ukraine, Dnepropetrovsk
Рейтинг: 13+ -9-
 
михайло, 16:41 24 лютого 2016 р.
 
У нас влада е тільки тоді , як це стосуеться простого громаднина адже його права порушують всі кому захочеться у владних кабінетах. А як доходить до царька , то влада шукае презумцію невинності його. Крутить вертить і в кінцевому результаті і владні чини= ситі= і мерзотник на свободі. А все тому, що у владі одні і тіж самі люди крутяться. Змінять мера- до прикладу Дрогобич , а решта негідників залишаються при кориті І причому е , за що іх не тільки звільнити , але і притягнути до відповідальності , но на цей геройський= вчинок потрібно мерові мати справжню чоловічу мужність, та справжне бажання бути з громадянами міста , а не з корупційними прихвостнями.
IP: 95.47.136.153 | Ukraine, Lviv
Рейтинг: 8+ -10-
 
Юрем, 17:31 24 лютого 2016 р.
 
Замість того, щоб наші перевізники змінилися на краще вони знову ділять корито. Якість перевезень жахлива, сервісу нуль, жодного контролю. Конкуренція потрібна. Чим більше фірм (Львівські, Стрийські, Самбірські)тим краще.
IP: 94.153.241.130 | Ukraine
Рейтинг: 9+ -13-
 
, 17:33 24 лютого 2016 р.
 
Коментувати нічого не буду, просто напишу, що автор ІВАН ШВЕД, дуже толковий журналіст! ВАНЯ! Почаще і ми будемо тебе залюбки читати. Здоров*я тобі, друже!
IP: 37.229.115.113 | Ukraine, Lviv
Рейтинг: 12+ -3-
 
снайпер +, 19:21 24 лютого 2016 р.
 
детально проаналізовано. Швед молодець. Тепер хай думають.
IP: 176.104.188.158 | Ukraine, Lviv
Рейтинг: 11+ -7-
 
..., 19:48 24 лютого 2016 р.
 
1. Для чого ви згадали про того афериста Чаповського? Нагадаю вам, бо ви певно "призабули", що він пооформляв кредити на автобуси на водіїв без їх відома в одному з бориславських банків і зник. Люди ще довго розплутували по судах його афери. А чого варта згадка про голодовку Чаповського в автобусі (з поїданням печених курей по ночах). 2. Ох і зависно Пастушаку за дрогобицьку "2"! Бо тільки Пастушак виношує таку бредятину, як об"єднання - це він сам пише в своїй не менш бредовій статті. 3. п. Швед, а чого ви не згадуєте, що "Транспортник" зняли саме за "інвалідний" автобус? Вам пастушак по це забув сказати? 4. "Із дванадцяти членів конкурсного комітету тільки два були проти цього рішення. " Тобто що, 10 - "за"? Для чого так перекручувати факти? Ви нас, читачів, за кого маєте? А що голова конкурсного комітету Рудницький 3 рази ставив на голосування данне питання поки вівці-члени не проголосували так, як йому треба - це що, ви теж забули чи ви не в курсі? (стаття в ДІ від 22. 01. 2016). 4. Пропоную для новостореного холдингу (до речі, слово "конгломерат" і крутіше, і по смислу краще підходить, можна ще "корпорація") назву "Рога і копита" - бо все те, про що ви мрієте, є в стилі Остапа Бендера і розраховано на лохів. P. S. п. Іван, дуже примітивно і слабенько написано.
IP: 178.94.144.40 | Ukraine, Zaporozhye
Рейтинг: 21+ -17-
 
До автора, 19:58 24 лютого 2016 р.
 
Біда в тому, що писав то не Швед, а швидше Рудницький із Пастушаком. То вони наколотили із конкурсом, а тепер роблять із Шведа наймудрішого перевізника на всю Дрогобичину. Бздури то все. І ви би мали розуміти, що ідея створення перевізницької корпорації аж ніяк не може належати журналісту.
IP: 95.132.89.189 | Ukraine, Kiev
Рейтинг: 9+ -9-
 
, 20:10 24 лютого 2016 р.
 
Цікаво, а хто буде головою правління тої корпорації ? Певно - Пастушак.
IP: 82.145.219.42 | Europe
Рейтинг: 6+ -11-
 
???, 21:28 24 лютого 2016 р.
 
Шановний писака, а ви взагалі знаєте, що пан чаповський знаходиться в розшуку і відкрита кримінальна справа?
IP: 37.52.68.98 | Ukraine, Lviv
Рейтинг: 4+ -4-
 
До Шведа, 22:46 24 лютого 2016 р.
 
Не лобіюю нічиїх інтересів , бо нікого не знаю. Я далека від цих міжусобиць. Знаю одне - коли двоє б*ються, то користає третій. Думка журналіста співпала з моєю. І чому Ви думаєте, що журналісти ні в чому не розуміються? А, зрештою, якщо думка слушна, вартує прислухатись, хто б за нею не стояв.
IP: 178.92.184.109 | Ukraine, Lviv
Рейтинг: 8+ -6-
 
Наталія, 22:52 24 лютого 2016 р.
 
Cтаття не про Чаповського і не про Кузбита чи Пастушака. Стаття до влади і до перевізників. Якщо влада хоче мати в місті гроші пора втручатися в процес, якщо ні тоді чого йшли до влади. Якщо знайдуть спільну мову Кобильник, Пастушак і Дяків то і влада, і Кузбит будуть поза процесом.
IP: 77.109.39.173 | Ukraine, Dnepropetrovsk
Рейтинг: 8+ -3-
 
до дописувачів, 23:48 24 лютого 2016 р.
 
Sho za marazm yak mozna stavytysyA do dorih ludy berezut mashyny a be dorohy
IP: 46.77.124.146 | Poland
Рейтинг: 3+ -1-
 
drh, 18:21 25 лютого 2016 р.
 
Який холдінг? Не потрібно нас дурити. автор агітує за об"єднання так званих фірмачів, які вже достатньо нажилися на жителях Дрогобиччини, отримуючи надприбутки у вигляді отримання проплат за дозволи та щоденні проплати, а взамін нічого не даючи. Досить. Згадайте ким і де були так звані теперішні "фірмачі - перевізники". Що не досить з Вас тих мільйонів, які ви заробили бойчуки та неуки? Необхідно на базі КП "Дрогобицький КМГ" створити ДП"Співласників транспортних засобів", яке б працювало на благо пасажирів та мешканців Дрогобиччини, наповнюючи бюджет нашого краю, а не власні кишені. Гнати в шию тих горе - перевізників, які не маючи необхідно кількості транспортних засобів, примушують власників т. з. переписувати їх на свої Фірмочки в чемоданах вводячи в оману членів тендерного комітету та посадовців. А хто з цих фірмачів платить зарплату? Скільки водіїв оформлено та сплачуються податки та інші обов"язкові платежі. Що дальше нашими руками будемо купляти їм та їхнім горе-чадам тауреки, крузера, мерси, лексуси та рави? Досить сидіти їм на шиях власників транспортних засобів, які за власні кошти та власними силами ремонтують, заправляють купують запчастини та ще й за це платять по 200 грн в день за надання права виїхати на маршрут. Наша податкова якби провела реальну перевірку цих фірмочок помноживши проплату за один день на кількість транспортних одиниць,  
отримали б реальну суму надприбутків та ухилення від сплати податків у особливо великих розмірах. Ось така правда шановні.
IP: 95.132.105.184 | Ukraine, Kiev
Рейтинг: 5+ -10-
 
Совість, 23:30 25 лютого 2016 р.
 
А дійсно одні бойчуки Дрогобич заполонили. Справжній на ринку перевізник - це той , що мае свій автопарк у якому маршрутні автобуси відповідають всім критеріям для такого виду бізнесу. Сплачуе справно податки , тоді цей перевізник надприбутків не буде мати, але це бойчукам не до снаги. А бойчук хоче вкласти в бізнес мізер, а отримати так , що давить йому кадик.
IP: 95.47.136.153 | Ukraine, Lviv
Рейтинг: 7+ -7-
 
юрем, 16:12 26 лютого 2016 р.
 
Ви маєте на увазі АТП на Самбірській та інші, що познищувані? !
IP: 178.212.100.83 | Ukraine, Lviv
Рейтинг: 1+ 0-
 
До Юрема, 08:58 28 лютого 2016 р.
 
Поїдьте повчіться в Самбір або Стрий. Там і бувші АТП працюють і не має стільки перевізників. А у нас на теренах Дрогобиччини(Стебник, Борислав, Трускавець)понад 30 перевізників які мають право брати участь в конкурсах. Хоча якщо один чи два підходять по умовах то це добре а решта. Повірте Львівське АТП(зареестрована колона вже є в Дрогобичі) купить 20-30 нових автобусів і вам всім з своїми бидловозами каплик. І ще одне розтлумачте чому у Львові беруть у автобус необмежену кількісьть пільговиків а в Дрогобичі встановлений ліміт. Може ми в іншій країні живемо і закони в Дрогобичі не діють.
IP: 176.104.187.238 | Ukraine, Lviv
Рейтинг: 6+ -4-
 
василь, 09:15 28 лютого 2016 р.
 
На маршруті Дрогобич-Львів їздять автобуси лише Львівського АТП, деякі з них мають гірший вигляд чим міські автобуси, а про хамство водіїв на цьому маршруті вже не раз говорилося. Справа не в автобусах і водіях, справа в місцевих перевізниках вони між собою товчуться, дуркують, просять щоб їм допомогли , а самі нічого не роблять тільки гроші хочуть заробляти. А другі тим користаються ну і стравлюють їх один з одним, як баранів.
IP: 77.109.39.173 | Ukraine, Dnepropetrovsk
Рейтинг: 5+ 0-
 
до Василя, 14:42 28 лютого 2016 р.
Додати коментар
Ім’я:
E-mail:
Коментар:

 
© 2008-2017 Дрогобич Інфо → (сайт працює 3513 днів)