Науковці застерігають! Нова дорога до Трускавця через Модричі є більш небезпечною, ніж існуюча

Надрукувати
Останні новини Дрогобича
Написав(ла) djerela.com.ua   
30.03.2020

 Науковці Зенон Хевпа, Василь Дяків та Зеновій Варивода скерували звернення до голови Державного агентства автомобільних доріг України й голови Львівської облдержадміністрації, у якому висловили свою позицію стосовно проєкту будівництва нової об’їзної дороги до Трускавця.


У ньому, зокрема, йдеться про те, що питання об’їзної автомобільної дороги Трускавець – Дрогобич через с. Модричі до озера на автодорозі Трускавець-Борислав виникло ще наприкінці 90-х років минулого століття. Однак не було погоджене підприємством «Полімінерал» через небезпеку на запроєктованій ділянці робіт карстових провалів.
 Необхідність об’їзної дороги знову набула актуальності у вересні 2017 року, коли утворилося провалля на території гірничого відводу другого рудника «Полімінералу» за 300 м від діючої автомобільної дороги Трускавець – Дрогобич.

    - За розробку проєкту взявся львівський облавтодор, підтримуваний ЛОДА, без належного широкого обговорення проблеми у колі фахівців. При цьому основним критерієм вибору траси, була не безпека майбутньої об'їзної дороги, а право власності на земельні ділянки, по яким вона мала б пролягати. Ідея фікс - побудувати нову дорогу, але не там де безпечно, а де земля нічийні або їх можна отримати без бюрократичної тяганини, - наголошує Василь Дяків, кандидат геологічних наук ЛНУ ім. Івана Франка.

Беручи до уваги результати сейсмічних, геофізичних, інтерферометричних, гідрогеологічних досліджень території рудника №2 «Полімінералу» і проєкт нової дороги та співставляючи їх, з впевненістю можна стверджувати, що частина території об’їзного шляху проходить по аварійній ділянці землі, яка прилягає до лінії гірничого відводу стебницького родовища калійних солей.

Будівництво об’їзної дороги через закарстовану долину річки Вишниця у десятки разів небезпечніше з точки зору активізації карсту, аніж ліквідація карстових порожнин під старою дорогою!

Науковці наголошують: у наявному проєкті геофізичні і інженерно-геологічні вишукування проведено на невеликі глибини, що є необґрунтовано у цьому випадку. Тому можна впевнено стверджувати - на такій стадії геологічної вивченості недопустимим є будівництво запроєктованої нової ділянки автомобільної дороги Трускавець-Дрогобич навпростець через Модричі до озера на автодорозі Трускавець-Борислав.

Вибрана траса – небезпечна, як і наявна!

Тому  ініціатори звернення пропонують кілька варіантів сполучення до Трускавця, які можуть бути реалізовані

1. Відновити дорогу Трускавець-Дрогобич, яка є нині, шляхом облаштування підвісного моста (моста-естакади) над потенційно небезпечної ділянкою, довжиною до 1300 метрів.

2. Відновити існуючу дорогу, затампонувавши карстові порожнини, із її додатковим укріпленням високоміцними армованими георешітками.

3. Змінити траєкторії напрямку майбутньої дороги.

- Просимо негайно скликати нараду з цього питання і прийняти зважене науково обґрунтоване рішення. Адже йдеться про безпеку людей та належне використання державних коштів, - підсумовують викладені пропозиції кандидати геологічних наук Зенон Хевпа, Василь Дяків, кандидат технічних  наук Зеновій Варивода.

 

6Звернення-щодо-будівництво-запроектованої-дороги-Т-14-02-1-1_page-0001-725x1024.jpg6Звернення-щодо-будівництво-запроектованої-дороги-Т-14-02-1-1_page-0002-725x1024.jpg

Переглядів: 1520

Коментарі (8)
 
А не можна бетон залити в порожнини над дорогою
Рейтинг: 4+ -2-
 
куля, 18:32 30 березня 2020 р.
 
для тупих: 
2. Відновити існуючу дорогу, затампонувавши карстові порожнини, із її додатковим укріпленням високоміцними армованими георешітками.
Рейтинг: 5+ -5-
 
Пашак, 18:39 30 березня 2020 р.
 
ДЛЯ ГОСТРОГО ЛАШАКА ПИТАННЯ, 2. Відновити існуючу дорогу, затампонувавши карстові порожнини, із її додатковим укріпленням високоміцними армованими георешітками, РОЗШИВРУЙ РАЗ ТАКИЙ ГОСТРИЙ
Рейтинг: 4+ -1-
 
кулЯ, 18:47 30 березня 2020 р.
 
Вважаю, що отим трьом підписантам не тільки можна, але і треба довіряти. І підтримати .
Рейтинг: 6+ -2-
 
Наталія, 18:55 30 березня 2020 р.
 
А чому б незаасфальтувати уже наявну дорогу через млинки до траси трускавець борислав?
Рейтинг: 13+ -1-
 
дрогобичанин, 20:48 30 березня 2020 р.
 
Самий оптимальний і надійний це варіант 2.
Рейтинг: 1+ -2-
 
михайло, 09:41 31 березня 2020 р.
 
Свою думку тримай при собі , прохвесор грьобаний знайшовся. Мудріший за спеціалістів?
Рейтинг: 4+ -2-
 
михайлові, 19:24 31 березня 2020 р.
 
Ти собі стули писок- і йди лягай у той асфальт, який розікрадете, шнуруючи дорогу на Трускавець бетонними плитами, а ні- то тебе там і замурують, і закопають, і скинуть у провалля, як у давні часи Римської гівноперії, аби придурки більше не народжували придурків!
Рейтинг: 0+ -3-
 
До 19:24 й решти!, 18:35 01 квітня 2020 р.
Додати коментар
Ім’я:
Коментар:

 
© 2008-2020 Дрогобич Інфо → (сайт працює 4404 дні)