Що чекає Україну?

Надрукувати
Роздуми
Написав(ла) Андрій Дуда, Українська Правда   
21.05.2010
Верховна РадаКількамісячне спостереження за "Україною без Ющенка" переконує у тому, що українське суспільство опинилося у полоні дуже небезпечних ілюзій. З одного боку, у середовищі нової влади в Україні (язик не повертається сказати "нової української влади") панує ейфорія повної безкарності, а відтак - ігнорування факту сформованої (з часу відродження державності у 1991 році) хоч і слабкої, але державницької традиції, хоч і слабкого, але громадянського суспільства.

Рельєфними проявами такої ейфорії є шалений темп процесу "деукраїнізації" України, легкість у прийнятті державних рішень, які будуть мати ефект не для одного покоління українців ("харківські угоди"), і активний наступ на свободу слова.

З іншого боку, у середовищі опозиційних сил панує ілюзія, що антидержавний курс команди Януковича - це добрий фон для підготовки до місцевих і парламентських виборів.

Хтось намагається це використати для збільшення свого представництва у парламенті та місцевих радах, хтось як золотий час подолання 3-відсоткового бар'єру.

На жаль, мало хто сьогодні думає про те, що в Україні з 1991 року вже сформоване "покоління Української держави", для якого державні цінності мають занадто велике значення, щоб дозволити ними торгувати чи конвертувати у парламентські бали.

Це покоління не має голосу ні у владі, ні в опозиції. Що означає лише одне - в Україні є реальна загроза "маргіналізації" українського політичного життя, тобто різке посилення груп позасистемної опозиції.

Дана тенденція є абсолютно незримою, її дуже важко ідентифікувати, але вона вже має грунт для народження. Бо коли люди не можуть вирішити питання голосом і бюлетенем, то створюється ілюзія, що цього значно легше досягти пістолетом, автоматом чи вибухівкою.

Якими можуть бути вихід з цієї ситуації? Як не дивно це звучить, на сьогодні в Україні є потреба початку нового суспільного діалогу, того діалогу, який свого часу намагався започаткувати президент Ющенко. Часто за ці спроби його звинувачують у слабкості, компромісності.

А насправді, це дуже відповідальна позиція - зробити все, щоб опозиція і опозиційний електорат отримали легітимні механізми впливу на владу, реальний голос при прийнятті важливих державних рішень.

І треба визнати - саме ці заходи не дозволили маргіналізувати проросійську політику в Україні і радикалізувати проросійський електорат. Сьогодні таку політичну мудрість має продемонструвати і команда Януковича.

Політичним втіленням компромісу має бути відставка з ключових посад в уряді, з посад керівників органів виконавчої влади одіозних фігур, зокрема, Табачника.

Для команди Януковича це не буде великою втратою та й відхід цей буде тихим. "Хоробрість" таких "фігур" є добре відомою: навіть, коли серйозні люди грубо ображають "клоуном і казнокрадом", то войовничі українофоби демонструють подиву гідну християнську смиренність.

Іншою складовою такого компромісу має стати припинення згортання українізаційних процесів, розпочатих ще при президенті Кучмі і особливо активно втілюваних при президентові Ющенку.

Правовим втілення суспільного компромісу має стати проведення в Україні конституційної реформи. Конституція - найкращий спосіб встановлення гарантій такого компромісу. Принаймні, про це свідчать соціологічні опитування, проведені у квітні 2010 року на замовлення Школи політичної аналітики.

Більше 60% українців підтримують необхідність внесення змін до Конституції України, лише 20,7% проти.

При тому, в Україні фіксується категорична неприйнятність повернення до старого варіанту Конституції, лише 12% висловлюються за скасування реформи 2004 року (78,2% опитаних підтримують варіант або внесення змін до Конституції або прийняття її нової редакції).

Це означає, що на сьогодні українці розглядають внесення змін до Конституції не в контексті взаємовідносин "президент-парламент-уряд", не в контексті перерозподілу повноважень.

Більшість українців виступають за збереження чинної моделі форми державного правління (42,8%), де президент обирається всенародно, а уряд формує парламентська більшість. Тобто, українці чекають від нової Конституції значно більшого - гарантій стабільності розвитку суспільства.

Такими конституційними гарантіями мають стати непорушність знакових категорій сучасного суспільства. Як приклад, запровадження новели про те, що входження України до військово-політичних блоків здійснюється лише за рішенням всеукраїнського референдуму.

Відомо, що бізнес-еліти часто не розуміють потенціалу позасистемної опозиції, не здатні оцінити її масштабів і впливу. Тому, коли у кінці 90-тих минулого століття група вірменських патріотів зайшла з "калашами" на День Уряду у парламент Вірменії і розстріляла впливових проросійських політиків, для багатьох тоді це було справжнім шоком.

Будемо надіятися, що бізнес-еліти українські будуть значно розумнішими за вірменські кінця ХХ століття. Бо бажаючих зробити аналогічний візит у Верховну Раду України на сьогодні стає все більше...

Переглядів: 5058

Коментарі (25)
 
Український бізнес, після вчорашнього підняття акцизів(нафтопродукти, алко, тютюн)піде в тінь.А народ почне бухати денатурат.Алексей, ти як вважаєш, знову мовчати?Чи може акцію проведеш проти "регіонального" уряду?
Рейтинг: 2+ 0-
 
тед, 08:43 21 травня 2010 р.
 
Чергове випробування народу на здатність робити правильні висновки, на почуття власної гідності, здатність об'єднуватись на характер... 
Якщо народ буде хавати усе, то влади такої він вартий. На халяву (тобто після декількох тижнів Майдану) щастя не прийде.
Рейтинг: 0+ -6-
 
Роман, 08:59 21 травня 2010 р.
 
Спробую спрогнозувати, що восени Янукович на хвилі незадоволеного народу(падіння гривні, інфляції, ін.) змушений буде міняти уряд, а коаліція посипеться.Зараз опозиція мусить перейнятись економікою, а не етно-мово-культурою.Бо Схід до осені розчарується в "яниках", як Захід в Ющу.Потім назріває рев.ситуація.Обєднання України може пройти пыд страхом кризи, бо етно-культурно чи ментально-меркантильно ми дійсно різні(приклад-вчора Люду Янукович в Донецьку прийняли до Клубу інтелегентів.))))
Рейтинг: 0+ -5-
 
тед, 09:18 21 травня 2010 р.
 
Тіні не буде, вона помаленько розтане, бо сьогоднішня влада економічними та репресивними важелями виведе, чи то виштовхає основну масу підприємництва з тіні. 
А підняття акцизів потрібне для того, щоб виручити кошти знову ж таки для ремонту тих самих доріг, ятан яких ми усі проклинаємо. Тепер стоїть питання про створення такого механізму адмиіністративного та громадського контролю, за якого не буде можливості стирити ці гроші.
Рейтинг: 1+ 0-
 
Очевидець, 09:20 21 травня 2010 р.
 
очевидцю ! ти як маленькіи! великіи бізнес або в офшорах з ліберальною системою оподаткування, або готуеться продожу своих акціи або активів за бугром, такі ді вимагають прозории аудит -вони же не втіні!  
середніи бізнес якщо почнуть витягувати з тіні так він там і погрузне! він краще буде плати 1-2 контролюючим органам чим податки і всі ми це прикрасно знаем як це робиться 
малии бізнес?))) ха тау він взагалі нічого платити не буде!
Рейтинг: 0+ -1-
 
макс, 10:48 21 травня 2010 р.
 
Тінь не розтане Очевидцю! Чому? Бо ця влада сама є тінню, і всі цеглинки її, несуть у собі сіру, непрозору сутність! Світло до світла , тінь до тіні -такий закон творення! Але , час сірості минає , бо Світло, набираючи силу ЙДЕ!
Рейтинг: 5+ 0-
 
АНЖЕЛА, 16:10 21 травня 2010 р.
 
Не фантазуйте Анжело. Сьогоднішня влада це прояв електоральних вподобань в Україні. Вона Вам може неподобатись з особистіних міркувань, але це інші речі. 
Тінь істотно мінімізується, а можливо розтане, це звичайний процес розвитку. Дійсно малий бізнес чекають зміни, оскільки зміняться регуляторні норми спрощеного оподаткування, але ці норми не загонять в тінь, бо репресивні санкції будуть настільки неприємливими, що вигідно буде декларувати все що відслідковується і залишає бодай мінімальні фіскальні сліди. 
Ваші ліричні роздуми щодо народної реакції злиття ядер, це душевний порив, а не реальне сприйняття сьогоднішніх обставин. Влада це постіний феномен, тимчасовим є політична сила яка нею володіє.
Рейтинг: 2+ 0-
 
Очевидець, 18:32 21 травня 2010 р.
 
Замітьте Очевидцю, Ви самі говорите про репресивні заходи знову таки ж стоствно малого бізнесу ! Бо тільки тут можна показати свою силу, витягнути якомога більше коштів! А де аналогічні заходи стосовно чиновницького бізнесу? Чи думаете тендерна палата перестане існувати! І т.д. Чому, так багато різних підзаконних актів , які дають змогу нагло в вічі витягувати кошти! Тому наша влада і е тінь ! Очікую влади Світла!
Рейтинг: 0+ -1-
 
АНЖЕЛА, 22:25 21 травня 2010 р.
 
Ваша лірика Анжело в сьогоднішній час є неумісною. Країна в розрусі. Влада кольору західного сонця по суті знищила функціонування усіх державних інститутів. Очолював це знищення "воїн світла". 
Це моя Вам лірична відповідь. 
Репресивна реакція на правопорушення, це нормальне реагування владного органу на порушення порядку управління, у нашому випадку на ухилення від сплати податків. Говорячи про репресії, я маю на увазі ту ситуацію коли підприємець уникатиме платити обовязковий платіж, який нам так потрібен на будівництво доріг. Саме про кошти, про поповнення бюджету я мав на увазі, а непро репресії як спосіб управління. Тому що, шановна Анженло, піпканням дорогу не зремонтуєш, так само як і співом революційних пісень. Іншого способу формування бюджету ніж через податки, мито та обовязкові платежі.
Рейтинг: 0+ -3-
 
Очевидець, 22:59 21 травня 2010 р.
 
наивнии очевидець ! збільшеня платежів піде на дороги)))) та невстигнуть вони піти як іх вже роздеребанять!
Рейтинг: 0+ -8-
 
макс, 23:54 21 травня 2010 р.
 
Максу. Не тільки на дороги, на усі видаткові статті бюджету. Дерибанити не дамо і ви в цьому допоможете
Рейтинг: 0+ -6-
 
Очевидець, 02:54 22 травня 2010 р.
 
Абсолютно поділяю Вашу думку, щодо податків , обов"язкових платежів до бюджету бо інакшого шляху розбудови країни не існує ! Я свідомо сплачую всі належні податки , а що отримую -розруху! Тому виникае природнє бажання їх не платити , відмовитись від будь- яких послуг, які держава мені нав"язуе, знову за мої ж таки зароблені кошти! За один і той самий продукт ми платимо двічі , а то й і тричі! Одного хочеться Очевидцю, щоб не крали ! Я побувала майже у всіх країнах Европи, такого як у нас бруду не мае! Прикро ! Це ж треба так вміло перевернути свідомість , що люди рвуться у владні коридори тільки з метою власного збагачення! Чому ми повинні утримувати когорту чиновників , депутатів , яко вони є причиною розрухи?Ми цього робити не повинні бо не раби ми!
Рейтинг: 6+ 0-
 
АНЖЕЛА, 08:50 22 травня 2010 р.
 
Зробіть порядок в своїй квартирі, потім в підїзді, далі на вулиці і місто буде в порядку. 
Ваша лірика відбиває бажання дискутувати. 
Якщо в мене виникнуть бажання читати вірші, чи ліричну прозу, я візьму книжку більш цікавого автора ніж Ви Анжело.
Рейтинг: 4+ 0-
 
Очевидець, 09:08 22 травня 2010 р.
 
Оцевидець! вона ж жінка)))) а по суті тільки від щтрафіф за порушення дорожнього руху назбирали 1міліон! відрахувань від тех огляду приблизно 3 міліонів! і де це ви бачите прикрасні дороги? а я вам нагадаю вони вже як пів року сплачені))) 
очевидець ви ще більше романтик ніж Анжела!  
систему треба міняти а не людеи!
Рейтинг: 2+ 0-
 
макс, 10:42 22 травня 2010 р.
 
Де ділись назбирані гроші слід запитати у "воїна світла" та її підлеглих. Що й намагається зясувати Генеральна прокуратура, чим і викликала критику в свою адресу, що нібито займається репресіями неугодних політиків. Місцевий "автодорщик" Галеюка дає пояснення на дуже "пікантні" запитання у рамках відкритої кримінальної справи. Проти колишнього директора Укравтодору Вадима Гуржоса теж порушена справа. Думаю, на запитання де ділись гроші, скоро отримаємо відповідь.
Рейтинг: 2+ 0-
 
Очевидець, 11:45 22 травня 2010 р.
 
Розчарую Очевидця, бо скільки разів мінялись регіонали з Юлькою місцями(опозиція-влада), стільки разів кричалось:"Посадимо бандитів та злодіїв! ".Як результат-ті, що ставали опозицією давали відкат тим, що ставали владою і далі створювали видимість боротьби.Гуржос(автодор) і Хорошковський(СБУ)-одні "озимі", то робіть висновки...
Рейтинг: 4+ 0-
 
тед, 12:51 22 травня 2010 р.
 
Пропоную переглянути фільм про реальне лице теперішньої влади, волосся дибки стає-"Кримінальна окупація"тут не про політику йдеться і навіть не східний чи західний вектор, це звичайний бандитизм.
Рейтинг: 0+ -2-
 
Раян, 15:45 22 травня 2010 р.
 
невже й тут уже цензура?))чи справа в силці на фільм? 
 
Посилання не публікуються. Бувають, звісно, виключення. Але у даному випадку досить вказати назву - "Кримінальна окупація" - хто захоче, знайде собі цей фільм.
Рейтинг: 0+ -2-
 
Раян, 15:57 22 травня 2010 р.
 
Як колись Дід Мазай в прямому ефірі нечайно сказав, "От такі-то діточки ху**** справи ... потім діда Мазая в ефірі більше не прощупувалося... 
 
То був дід Панас :grin
Рейтинг: 5+ 0-
 
Іван, 08:23 23 травня 2010 р.
 
Люди сваряться, одні надіються на президента, інші на парламенську форму правління. Думаючи, що якась з них краща для народу. Але це система "представницької демократії", коли нарід делегує представникам право на законодавчі і контролюючі функції в державі і країні. Звідси корупція, боротьба за владу, контроль за фінансовими потоками, маніпуляція думкою суспільства, порушення прав і свобод людини, недостатній захист людини в законодавстві. В сучасному світі, найбільше развиті країни в форму "представницької демократії" вбудували інститут "прямої демократії". Коли громадяни країни на референдумах, можуть затвержувати або відміняти закони прийняті парламентами. Громади приймають рішення місцевого значення. На місцевому рівні громади обирають голів, суддів, прокурорів, податківців, нач. поліції, казначеїв міст і т.п. Це і є контроль за владою, громадою. Тому "пряма демократія" терміново потрібна народу України, щоб самому очиститись і очистити владу від люмпенів, а також зберигти статки народу від пограбувань і захистити права людини.
Рейтинг: 0+ -3-
 
Рем, 20:08 23 травня 2010 р.
 
Нова влада у "чистить" ряди неугодних для неї чиновників. А інші чиновники, які для нової влади чемно возять готівку "з району в область" ЗАЛИШАТЬСЯ. Возять майже усі, так як возили при Кучмі- пожежники, податківці, санстанційники і т.д.
Рейтинг: 0+ 0-
 
Я, 20:27 23 травня 2010 р.
 
Так, Реме .Все, на що Ви наголошуете, має абсолютно велике значення для сучасної України! Норми прямої демократії повинні вступити в законну силу якнайшвидше! Але, на превеликий жаль, депутати цьому положенню ходу не дадуть, самі розумієте чому! Тому виникае питання , як на діючих, законних нормативно- правових актах створити систему , яка дала б змогу вже сьогодні не чекаючи рішень ВР обирати та знімати на місцях суддів , прокурорів, і т.д! Який основний позитив норм прямої демократії? Розірветься народом, владна корупційна вертикаль ! Прокурор , суддя буде незалежний в своїх рішеннях від призначеного вищестоящого органу! Бо сама можливість призначати е осередком корупції та масових зловживань, і звітуватись за свої дії буде перед народом , а не тільки своїм безпосереднім керівництвом.
Рейтинг: 0+ -2-
 
АНЖЕЛА, 10:19 24 травня 2010 р.
 
Дякуючи юЩЕНКУ, Україна опинилась в лещатах владного криміналу , тому нею в авральному порядку створюються вертикальні структури в усіх сферах суспільного життя , для повного контролю за всіма природніми, людськими ресурсами. Для чого контроль? Думаю розуміете самі! Тому саме пряма демократія , як повітря необхідна Україні !
Рейтинг: 0+ -2-
 
АНЖЕЛА, 10:47 24 травня 2010 р.
 
дурень с кем вести диалог, с глупейшими людьми Украины(Ю., Т., ), Табачник умный мужик не гони, а по поводу России так лучше с ней дружить чем с америкосами, которым не мы нужны а наша территория для размещения своих баз. Подумай об этом, кали голова варит в чем я сильно сомневаюсь! :grin :grin
Рейтинг: 0+ -3-
 
Гадя, 22:51 29 липня 2010 р.
 
Ти Галько дурновата, лікуйся поки ще букви знаєш, бо з Табачником пам"ять втратиш.
Рейтинг: 0+ -10-
 
МАМА., 20:48 14 жовтня 2010 р.
Додати коментар
Ім’я:
Коментар:

 
© 2008-2024 Дрогобич Інфо → (сайт працює 5827 днів)