Селяни хочуть конкретики

Надрукувати
Роздуми
Написав(ла) Володимир Турмис, Галицька Зоря   
24.07.2010
ЗемляДнями був у своїх батьків на селі. Уже чотири роки як вони не тримають корову, бо роки даються взнаки, та ще й із двох синів ніхто біля них не живе. Спочатку батькам було незвично і сумно від того, що у стайні пустує місце. Але згодом вони змирилися з такою дійсністю. Благо, що сусіди поруч – порядні люди, тому батьки завжди мають молоко.

У моєму селі на Стрийщині, як і в більшості населених пунктів інших районів області, склалася сумна ситуація: поголів’я худоби у приватному секторі скоротилося майже втричі. І якщо старше покоління в силу певних традицій ще тримає корову, то молодше нині господарює з олівцем. Яка вигода утримувати корову чи відгодовувати бичка? Та ніякої. Розсудіть самі: молокозаводи закуповують 1 літр молока в середньому від 1,20-2,50 грн., за кілограм м’яса заготівельники дають трохи більше десяти гривень. Прибутки аж ніяк не покривають затрати, більше того, сільський двір – у програші.

Тенденція до скорочення поголів’я має сприятливий ґрунт, адже і нинішня влада теж нічого не робить конкретного для селян. Тож нині не тільки гине тваринництво, а й рослинництво. І поля заростають чагарниками.

Роздумуючи над цією темою, я пригадав, що у шухляді журналістського столу ще й досі зберігаю записники 25-річної давності, в яких є дані по всіх тодішніх колгоспах нашого району. Беру перших чотири з них, зокрема по селах Нагуєвичі (колгосп ім.І.Франка), Дорожів (ім.Дзержинського), Уличне (ім.Т.Шевченка), Ступниці (ім.Лесі Українки), і переглядаю записи. Цифри говорять самі за себе. У згаданих господарствах утримували худобу у два рази більше, ніж нині у всіх агротовариствах. Загалом тоді район за потенційними ресурсами посідав 9-10 місце серед 20 районів області.

До цієї замітки додам трохи конкретики. Наприклад, нагуєвицька доярка Марія Дмитрівна Клімова у 1985 році від кожної корови, а у групі було 20 голів, надоїла по 3,718 кілограмів молока, дорожівчанка Ганна Степанівна Ганкевич – 3,200 кг. А Ольга Федорівна Коханець із Уличного від кожної корови теж надоїла по 3700 кілограмів молока. У Ступницькому колгоспі у той час утримували 470 корів. Щоправда, надій складав на одну корову 2553 кілограми.

Це не ностальгія за радянською системою господарювання. Це ілюстрація того, які були реалії на селі. Якщо держава, як ми звикли говорити, не повернеться обличчям до людей і не прагнутиме зацікавити їх, тоді нас чекає сумне майбутнє. І тут людей гаслами чи напутніми словами про село – колиску української нації – не надихнеш на селянську хліборобську працю.


Переглядів: 4791

Коментарі (24)
 
Дурню, держава вже давно повернулася задницею до людей! Тому мудріші вже давно забили на державу і стали фермерами! Так вони працюють самі на себе. Це не легко, але чекати на дар з небес від держави це нище будь-якої гідності! Потрібно всім людям (аграрникам) обєднатися, не будувати палаци із грошей привезених з-за кордону, а створити спільне підприємство де б все вирощувалося, йшло на годування худобі, і випускався кінцевий продукт. Так і трактор можна купити і землю (в людей під оренду), і сівалку, і корми, в плоть до апаратів по виготовленню напів-фабрикатів! Але як таке зробиш з ментальністю "все для себе і тільки для себе" ?  
Тільки приватний сектор здатний щось робити. А разом не страшна ні мафія, ні податкова, ні міліція, ні гнила і смердюча державна бюрократія! А що ми маємо? В хаті євро ремонт, машину хрин зна для чого (з трактора більше толку), закордонну техніку, сантехніку ну і "зуби на полицю"! От так народ скитаєтья по закордонах, збирає ті ж яблука, коли вдома ті самі яблука нікому не потрібні! В німців земля-каміння і пісок і держава процвітає, продуктів море! А в нас чорнозем з бодаками! Питається, якого біса працювати в тій же Італії, коли можна в себе вдома? Ні, мусить наш хлоп мати боса, ну не може бути сам собі начальником: не знає, не вміє, і не хоче. Добре то мені один бізнесмен зза кордону казав, коли я поскаржився на те, що нам потрібен стартовий капітал. Він просто сказав: "всі гроші тут (показав на голову), не там , не там , і не там, а тут (ще раз тикнув на мою голову)! " І я зрозумів, що поки наша ментальність не зміниться ні чорта не поможе! Повірте, нам МВФ може дати і трильйон допомоги і ні чорта не зміниться: бо все розкрадуть до ручки! Чому? Та тому, що державне-це нічиє, це комунізм який німуда не подівся! І тільки в приватного підприємства вкрасти неможливо!
Рейтинг: 3+ 0-
 
Іван, 04:11 25 липня 2010 р.
 
BASу:  
Україна була і буде! Вона була і при поляках і при москалях!  
Я можу зрозуміти тих хто поїхав на заробітки, але прагне повернутися. Але таких обмоскалених "перекотиполе" ніхто НЕ поважає, бо ви як жиди- розсіяв вас Господь по світу, не маєте ані Батьківщини, ані роду-племені. Ви- ніхто і звати вас-ніяк!
Рейтинг: 1+ 0-
 
Я, 18:43 25 липня 2010 р.
 
Для Івана: 
А ти Іване якщо не секрет до чого доробився? Ти мабуть всі розуми поїв? 
Люди закордон їдуть від безвиході, коли дітей немає за що нагодувати, вдіти і вивчити. І знаходиться такий засранець який так просто все це критикує. 
 
Для basa:  
Скоріше москаль розсипеться на штук 50 "госсударств" ніж Україну "займут". А таким уродам як ти - ГАНЬБА. 
СЛАВА УКРАЇНІ
Рейтинг: 0+ -3-
 
Бандера, 19:23 25 липня 2010 р.
 
Не можу зрозуміти авторової ностальгії за радянським господарюванням. Якби не радянське минуле і колгоспи зокрема, Україна була би давно серед найбільш розвинених країн світу. З нас насильно витравлювали господарський дух. А хазяїв (по-сучасному фермерів)вбивали і вивозили в Сибір. А от Іван багато в чому має рацію. І пише він дуже емоційно, бо болить йому доля України. Маючи такі родючі землі і таке багатство під ногами, українці мусять їсти чужі яблука.
Рейтинг: 0+ 0-
 
Міла, 00:18 26 липня 2010 р.
 
Вкотре дивуюся, як коментатори ( не зважаючи на авторські ремарки) встановлюють власний діагноз дописувачеві. Ну де ви, шановні, бачите "ностальгію за радянським господарюванням"? Очевидно, що Володимиру болить, як зараз живуть не лише його батьки ( сто років їм - без хвороб! ), а й нидіє ВСЕ наше село. Від Львівщини і до Полтавщини. Чи може коментатори не відають, що ізраїльсіькі кібуци ( колгоспи) годують не лише євреїв. А Китай своє аграрне диво не бачить у примарному фермерстві. Запитайте дрогобицьких фермерів, майже всі без виключення скажуть, що їх хліб гіркий, а праця важка та невдячна. Держава, крім декларацій, ні у чому не допомагає, а місцеві посадовці ( через всім відому ропуху) зовсім не поспішають на ділі сприяти фермерству.Чи ви справді гадаєте, що такі "специ" як Сендак розвиватимуть аграрні реформи на селі! ? 
Теж пам'ятаю світлою пам'яттю своє босоноге сільське дитинство. І як школою допомагали збирати врожаї і як прославлявся труд на нивах. Зараз маємо повну зневагу до людей, що ще якось дають собі раду на землі. Дають раду - не зважаючи на те, що у рідній країні для них не вистачає місця, аби достойно заробляти. Ось і виходить: "Закордон, закордон, - з перебитим крилом..."
Рейтинг: 0+ -9-
 
Олександр, 16:40 26 липня 2010 р.
 
союз розпався а клоуни залишились
Рейтинг: 0+ -5-
 
ги, 19:30 26 липня 2010 р.
 
на сьогоднішній день потрібно прийняти програму на державному рівні для села .а саме дотації інакше село вимирає і це факт.з нацбанку надавати техніку у кредит під малі відсотки.кредити під 30% ні одне господарство не виживе.
Рейтинг: 4+ 0-
 
анна, 11:09 27 липня 2010 р.
 
Шановні Вожді! Пропоную Івана поставити на район. видно, що він великий спец по сільвиробництву. 
ЗЕМЛЮ СЕЛЯНАМ! і ІВАНУ(для старту 4 ГА , мотику і косу).
Рейтинг: 0+ -5-
 
Свій, 11:57 27 липня 2010 р.
 
Своему .Ну і розщедрився ж ти! В одного забираєш , іншому даеш ! Пропоную тебе, а не Івана . Твою безмежну меркантильність можна направити в правильне русло . Розповім тобі по секрету , тільки нікому не кажи.Подейкують, що на Волощі багато слимаків , а у Франціїї іх обмаль , знаеш які гроші заробити можна...! Створи КООП "Равлик"і вперед, підкорювати береги Сєни! Звуки "Марсельєзи" кличуть тебе! Тільки нікому не говори!
Рейтинг: 5+ 0-
 
АНЖЕЛА, 00:16 28 липня 2010 р.
 
То Франсуа мріє про Францію. Його туди. :zzz
Рейтинг: 0+ -2-
 
Міла, 07:08 28 липня 2010 р.
 
Франсуа_ революція давно би була у будь-якій цивілізованій країні. Бо таке знущання, як терплять українці, важко уявити. Я не з тих, хто питає, що влада зробила для мене. Але у даній ситуації, влада вже не знає, що ще би таке зробити, щоб показати українцям, що вони ніхто на своїй землі. І це не москалі, це наші, малороси. Бо українцями їх назвати не піднімається рука ( саме так, бо друкую, а не говорю).  
Мені чомусь здається, що Ви би розчарувалися у Франції. Погроми у Франції останнім часом робить безробітна кольорова молодь, яка правдами-неправдами пробирається в Європу. І від Європи, тої, яку ми у мріях маємо і бачили у фільмах, уже скоро мало що залишиться. І ще питання: чим француженки інакші? І чи знайомі Ви з конкретною реальною француженкою?
Рейтинг: 3+ 0-
 
Міла, 07:24 29 липня 2010 р.
 
*** з вами ніяку Україну не збудуєш.
Рейтинг: 2+ 0-
 
, 11:24 29 липня 2010 р.
 
До Міли________ З Ваших слів мимохіть складається враження, що територію України треба закрити китайською стіною від кольоровошкірих. Можливо, не знаю. Але якщо у мене - карі очі, то за твердженням дослідників у моїх генах - кров татаро-монгольського іга або ж жидів... 
Згоден в тому, що винними у такій плачевній ситуації Україні є частка самих же українців. Але зобов'язаний уточнити: ПЕРЕВЕРТНІВ. Знаю росіян, яких дуже поважаю, але спілкуюся з ними виключно українською. Цікаво те, що ті росіяни (живуть в Україні), до яких я вперто говорю українською, з часом самі намагаються спілкуватися мовою країни, в якій живуть - українською. А москалів я взагалі зневажаю. 
Міло, ми - не малороси. Ми - уродженці славної і великої України. Малороси - це колишнє напівдике азійське плем'я, що населяють сучасну Росію. Саме це плем'я ми, українці, французи, німці вчили свого часу культурним цінностям і багато чого іншого. 
 
З француженками особисто не знайомий, контактів не підтримую. Але є такі, з якими б охоче зустрівся. Зокрема, з відомою співачкою Alizee.:)
Рейтинг: 2+ 0-
 
Франсуа, 12:11 29 липня 2010 р.
 
Територію України слід закрити від таких йолопів як Франсуа, типу випускників Рудківського бджолярського училища, якому відомий з депутатів лише Петро Старосольський.
Рейтинг: 0+ -2-
 
Депутат, 12:47 29 липня 2010 р.
 
:grin 
Депутат, ти - слабак! Я в Рудках не вчився. Обзиваєшся на сайті і не погодився на реальну зустріч - двічі слабак. Штаньми трясеш, що накопаю чи почуваєшся імпотентом? :grin 
Мдааа... Наші депутати потенційно вже ні на що не здатні, тільки лаятися на сайтах.
Рейтинг: 0+ -8-
 
Франсуа, 13:00 29 липня 2010 р.
 
Анжелу.Для вирощування капусти готовий взяти зем. ділянку в Дрогобичі(бажано пісочницю в центрі - продавати буду свіжозрізану)!
Рейтинг: 1+ 0-
 
Свій, 13:33 29 липня 2010 р.
 
Шановний Франсуа, тут Ви явно перегнули. До цього часу мені здавалося, що Ви дорослий мужчина. Але максималізм, який присутній у Вашому останньому коментарі, свідчить про ваш ще дуже молодий вік. А може, Ви просто в душі "юний орел". Та менше з тим. Захоплюватися Alizee - це добре, але сценічний образ і людина, що є за ним, - це дві різні речі. Міжкультурні шлюби може і виглядають дуже романтично, але не у такій сім`ї завжди чиясь культура мусить поступатися. І не думаю, що омріяна вами француженка, погодиться перебирати нашу "велику культуру", бо французи, як і багато державницьких світових націй, нагодовані російською пропагандою про первинність і вищість російської культури, мови і історії над українською. У такій сім`ї завжди є суперечки про місце проживання, мову, релігію і ще багато культурних відмінностей, про які ви зараз навіть не здогадуєтеся. Заню це на власному досвіді і досвіді багатьох моїх знайомих, бо живу в багатокультурній Канаді. А про Ваш коментар, що "З Ваших слів мимохіть складається враження, що територію України треба закрити китайською стіною від кольоровошкірих. Можливо, не знаю. Але якщо у мене - карі очі, то за твердженням дослідників у моїх генах - кров татаро-монгольського іга або ж жидів...", то взагалі ні в які ворота "не лізе". Вам і не снилося, що таке багатокультурна країна і політкоректність! А те, що я написала про Європу -це правда. Читайте новини! І поїдьте туди, та подивіться!
Рейтинг: 3+ 0-
 
Міла, 17:46 29 липня 2010 р.
 
Та вже годі, Міло. Трошки вже занадто буквально все сприймаєте. 
Щодо поїздки в Європу. А я і живу у Європі. Закордонного паспорта не маю, тож далі Києва не буваю. :sigh 
А що, запрошуєте до Канади? ;) 
До Свого_______Вуйко, що стоїть у ратуші на стражі спокою чиновників повідомив мені, що насправді то не пісочницю будували, а фонтан. Але вийшло, як завжди... 
Як би добре де не було, та вдома все таки краще. Навіть якщо сусід - парнокопитний москаль:)
Рейтинг: 0+ 0-
 
Франсуа, 20:27 29 липня 2010 р.
 
І це правильно. Україна і є Європа. Просто Ваші коментарі сповнені мріями і бажаннями про Європу. В Канаді, до речі, є Квебек, у якому є багато француженок. Але що цікаво, в Україну зі всього світу їдуть чоловіки по наших жінок, українок, а Вам снятья француженки. То що в них таке особливе?
Рейтинг: 0+ -3-
 
Міла, 23:03 29 липня 2010 р.
 
До Міли____________ Так воно є в житті, Міло: людина має одне, а бажає іншого, нового, недосяжного. Завжди здається, що за морями-океанами все - ідеальне, краще, красивіше, смачніше.:) "Он у Петра (Миколи, Василя, Івана...) - жінка не така, краща".:) 
До речі, Ви мені так і не відповіли на запитання: Де Ви тепер? У далекій Канаді чи у рідному Дрогобичі? 
Що ж, до зустрічі через тиждень на нашому сайті. ;) 
Депутатові__________Минув тиждень.Ти зустрічі злякався. Більше не пропонуватиму. Продовжуй у тому ж дусі "від сесії до сесії" - єдине, на що здатен. Пока!
Рейтинг: 1+ 0-
 
Франсуа, 23:25 29 липня 2010 р.
 
До Франсуа__На жаль, моє тіло в Канаді, але душа в Україні, з вами, у рідному Дрогобичі.
Рейтинг: 0+ -2-
 
Міла, 23:32 29 липня 2010 р.
 
Міло, Ви повинні знати про телепортацію .Все що необхідно, так це звернутись до шамана. Кажуть, десь живе у лісі, що обабіч озера "Гурон", і тоді паспорта закордонного , який між іншим, знову подорожчав , Франсуа не буде потрібно!
Рейтинг: 1+ 0-
 
АНЖЕЛА, 00:36 30 липня 2010 р.
 
Анжело, дякую за пораду, але як практикуюча християнка такими речами не займаюся. І я мала на увазі не Франсуа, а дорогих мені дрогобичан. :roll
Рейтинг: 0+ -3-
 
Міла, 02:10 30 липня 2010 р.
 
До Анжели___________ Здається, Ваш жарт дещо невдалий.
Рейтинг: 0+ 0-
 
Франсуа, 00:33 05 серпня 2010 р.
Додати коментар
Ім’я:
Коментар:

 
© 2008-2024 Дрогобич Інфо → (сайт працює 5828 днів)