У Дрогобич повернулася інквізиція?

Надрукувати
Новини
Написав(ла) Юрій Федчак   
19.02.2012
Затемнення Про цю моторошну подію розповіла мені автор статті – Наталія Янушевич, а згодом запропонувала опублікувати нарис. Можна критично зауважити, що сайт останнім часом перевантажений статтями песимістичного характеру, а вибагливий читач бажає нарешті прочитати про щось прекрасне, величне, творче, тож деякий час вагався, чи подавати таку "страву" на розсуд читачів. Однак вразило те, що агресія, байдужість, жорстокість може оволодіти й серцем священика – духовної особи, покликаної сіяти добро у наших серцях та величати християнську любов у наших душах.

Це відбулося нещодавно в Дрогобичі, і про це мовчати неможна. Адже такий стан речей є на даний час поширеним. Назву вулиці та ім’я священика не називаю. Сподіваюся, очима сторонньої особи, автора статті, цей пастир переосмислить свій ганебний вчинок, а його сумління… Врешті-решт, багато хто з читачів дасть гідну оцінку дійовим особам (священику, їмості, катові) та поділиться своїми думками.

Побачене

Йду вулицею. Холодно. Сніжно. Саме зимові свята закінчились, настрій умиротворений. Знаєте, як воно на серці світлого січневого дня? До того ж, субота. Хочу смачнющого чаю зі шматочками манго! Власне, заради нього вибралась до крамниці.

Зустріла знайому та її доньку-студентку. Розмовляємо про те, про се. Сміємося, аж тут дівчина зойкнула і прикрила обличчя руками. Ми автоматично подивились туди ж, на інший бік вулиці. А там, на дереві… вішали пса. Буряковий від напруження, огрядний старший чоловік тримав мотузку, створюючи противагу, а собака чіплявся лапами за гілку, за молодий стовбурець, звивався і хрипів. Ви бачили коли-небудь щось подібне? Я - ні, оце вперше.

- Не дивись туди! - випалила моя співрозмовниця. Її обличчя змінилось від жаху, нудоти і безпорадності. Я покірно виконала команду, до кінця не второпавши, що саме відбувається: заплющила очі, затулила вуха. Ми утрьох заклякли від побаченого у білий день посеред тротуару. Але тривога морозом пробиралась під шкіру. Не витримали, подивилися. Виявляється, страта – не таке моментальне діло. Пес все ще звивався.

З дому вийшла жінка середніх років. Не рятувати, а переконатись, що все вже відбулось. За хвилю зникла у глибині помешкання.

Перемагаю суцільний жах однією думкою про можливий порятунок, мчу на той бік вулиці, спиняюсь під загорожею. Прошу-молю-благаю: "Відпустіть!". Буряковий чоловік навіть не повернувся у мій бік. Кричу, що заберу. Якщо захоче - присплю. Марно, тільки дратівливе "Не пхайтесь!". Кілька перехожих отетеріло спинились і помчали далі з вигуком "нелюд!".

Тварина сконала. Знов з’явилася жінка і звернулась до мене:

- Ви б не забрали пса, він людей покусав. Йдіть собі своєю дорогою.

Заспокоїла. Але стояти тут тепер і справді було неможливо. Тож я полетіла, прощально махнувши рукою протилежній стороні вулиці і не озираючись. Змушувала себе думати про чай, про те, як питиму його з улюбленого керамічного горнятка у затишному домі, про нечитану книжку, про перші писані літери донечки, навіть про різницю між спортивними і фігурними ковзанами. Але спокійні думки прострелила інша: чи розглядатиме Божий суд цю справу? Адже звірство над собакою відбувалось на подвір’ї, де побудувався священик. Та жінка була його дружиною. Невже у них та їхніх сусідів не знайшлося грошей, щоб приспати того рудого "двіртер’єра"?

Напевно, межі моралі набагато ширші, ніж я собі уявляла. Не знаю. Тільки коли п’ю чай, часто обпікаюсь об той спогад, а вулицю намагаюсь обходити. Добре, що нема щоденної потреби іти нею.

Переглядів: 6327

Коментарі (54)
 
Ой які всі правильні! А як дітей твої покусає! Вбиєш і око не троне! Я би давно всі би повбивав! І на тому крапка! А хто завів собаку і викинув на вулицю штраф з 5000! І був би спокій!
Рейтинг: 5+ -30-
 
Дмитро, 09:51 19 лютого 2012 р.
 
Пане ФЕДЧАК ! ВАМ би книжки писати, красиво пишите, але я зрозумів, що отой "святий" в лапках отець вбили по-суті собаку, за те що та бідолага когось покусала! Не зрозуміло , чому тоді в той1 час ніхто не викликав міліцію, номер 102 - чергова частина! Мене ви ні каплі не здивували, бо оті всі "всечесні" давно вже стали не чесними! Колись в Дрогобицькому Драматичному театрі був такий собі високий артист.Побачив, що тут бабло з неба не падає, подався у ...священники! Ось так! Зарах я його чомусь не бачу, може виіхав кудись і надалі дурити народ! Ну а тому ДМИТРОВІ, попердньому, хочу пояснити, що собака тоже має право жити, бо то жива істота! Ну а якщо ти, дядьку , не просихаєш ...ми тебе прощаємо! Але в таких випадках пане ЮРІЮ треба приймати міри і не прощати таких кримінальних виходок та й ще "ВСЕЧЕСНИХ РОДИН СВЯЩЕННИКІВ" - в лапках!
Рейтинг: 27+ -1-
 
ю.п., 10:30 19 лютого 2012 р.
 
якщо чесно мені більше смішно було ніж моторошно,  
особливо від зворотів ...я хотіла смачнючого чаю зі шматочками манго... бггг  
...Її обличчя змінилось від жаху, нудоти і безпорадності... (шедевр) 
... я мовчки виконала наказ ... панянко та вам романи жіночі писати а не статті на соціальні теми. доречі де прізвище та імя священника? чому не вказано? ви або боїтесь (хоча чого?) або кажете неправду.
Рейтинг: 8+ -17-
 
прост, 11:33 19 лютого 2012 р.
 
Прост, перетворюю тебе в ту собаку. Тепер смійся! :grin
Рейтинг: 16+ -2-
 
Лютеранин, 11:44 19 лютого 2012 р.
 
мда адекватна відповідь... 
та причім тут пес? 
імені священника нема, а є сльозлива історія з жіночого роману! де факти таваріщі? де то було коли?(бо розпливчасте по різдвяних святах то не серйозно) хто конкретно робив,  
а то нам сунуть історію про: у попа була собака он їйьо любіл.
Рейтинг: 9+ -6-
 
прост, 11:48 19 лютого 2012 р.
 
Час анонімів давно пройшов, а є "обережність"-боягузтво та "красивописання" . Чому ж не писати відкрито з іменами. Нехай хто підтримує таке звірство - буде радий за себе, тим більше он є така "публіка" що схвалює. А хто осуджує - нехай знає кого. З ким бачимось, вітаємось, тим більше слухаємо проповіді. Відкриваймо один одному очі. Люди, ми теж один одного часто "кусаємо". То що?.. Є ж людські вирішення питань, а є (дуже жаль) дикунські, бо навіть звірськими не назву, поступки. Тож якщо дієте, то спочатку подумайте хто ви є.
Рейтинг: 13+ -3-
 
Оксана, 11:58 19 лютого 2012 р.
 
тепер мені що кожного священника підозрювати в тому що він собак вішає привселюдно? вже як почали писати то пишіть до кінця, а то і би того не образити, і про то тре написати!
Рейтинг: 14+ -2-
 
прост, 12:05 19 лютого 2012 р.
 
Ім'я вказати було треба - вбивство (незалежно кого) це соціально небезпечний вчинок. Те, що це зробив священик - особливо лякає, але, напевно, ми всі бачили в інтернеті як представник УПЦ сів за руль п'яним та був готовий вбити людей, чому ж дивуватися в цьому випадку, звичайна собака... Я точно не пам'ятаю, але, здається, за жорстоке поводження з твариною зараз вже кримінальна відповідальність, викликайте міліцію. З приводу того, що собака когось покусала - собаки просто так нікого не кусають, вони це роблять або від хвороби, або захищаясь.
Рейтинг: 14+ 0-
 
Сергій, 12:54 19 лютого 2012 р.
 
ну поки що на порядку денному питання, а чи був власне священник? 
бо імен ми так і не дочекались...
Рейтинг: 4+ -5-
 
прост, 13:22 19 лютого 2012 р.
 
Я зрозумів, що то хтось третій робив.
Рейтинг: 5+ 0-
 
, 13:31 19 лютого 2012 р.
 
я так розумію що невідомо хто то робив бо нема імен 
 
а є тільки: (цитата) ...Буряковий чоловік навіть не повернувся у мій бік. Кричу, що заберу. Якщо захоче - присплю. Марно, тільки дратівливе "Не пхайтесь! ... 
 
тобто мало того що свідок цього триллеру замість імен використовує епітет БУРЯКОВИЙ чоловік, але й сам би хотів прийняти участь в згаданих подіях шляхом присипання пса власноручно.  
або може отой буряковий в ризи був зодягнений і дусив пса?
Рейтинг: 4+ -3-
 
прост, 14:19 19 лютого 2012 р.
 
Чого паришся? А самому назватися що, слабо? То певно ти той бурячковий, що по команді святеника пса дусив?
Рейтинг: 6+ 0-
 
до прост, 14:41 19 лютого 2012 р.
 
Це канонічна плітка, а не новина. 
 
Написано епічно. З претензією на небидлість.
Рейтинг: 3+ -5-
 
maxt_t, 14:45 19 лютого 2012 р.
 
знаєш, я не парюсь, просто не люблю рагулів, доречі себе можеж сміло віднести до цієї когорти. 
тобі ж всерівно хто як і де кого дусив? чи не так, головне пообливати людей брудом. 
в статті є конкретні звинувачення... автор не уточнює який саме священник і з якої парафії. Чому? 
от про що мені йдеться. 
Але тобі це важко зрозуміти.
Рейтинг: 4+ -5-
 
прост, 14:53 19 лютого 2012 р.
 
Молодець, вже сам себе обізвав. Полегшіло тобі, доїжджєючий? Яка тобі різниця, яке його ім'я і з якої парафії, якщо вже строчиш в той час, коли люди в церкві були? А чому автор не назвав - його спитай, може тобі скаже. Мені однаково. Діло в іншому - читай статтю заново.
Рейтинг: 5+ 0-
 
до прост, 15:05 19 лютого 2012 р.
 
Так вже назвіть ім"я і прізвище. Чому гріха таїти. Осуд - справа Всевишнього, а Ви тут поносите всіх і вся. Та й взагалі, якщо так було, то скажіть хто ж це. Але річ у тім, що часто людина шукає на підсвідомому рівні оправдання у власних вчинках, засуджуючи інших: мовляв, якщо священик вже таке витворяє, то я взагалі "святоша". Єрунда то всьо. Хвора психіка у Вас. Я собі не уявлтакий вчинок. Тим більше: якщо б такий факт мав місце, то не інтернет газета, а по телевізору показали б таке. Отямся хвора людино і називай речі своїми іменами. Чому Ти прізвище не пишеш. Напиши, щоб всі знали
Рейтинг: 1+ -3-
 
Лео, 15:17 19 лютого 2012 р.
 
аргументи в тебе залізо бетонні)))) особливо про час коли я коменти писав :grin  
хоча з тобою сперичатись марно... 
але мені от цікаво на твою думку в якому іншому діло в статті?
Рейтинг: 2+ -4-
 
прост, 15:20 19 лютого 2012 р.
 
"Діло в іншому - читай статтю заново" - Наталія Янушевич до того дня, що описаний у нарисі, ходила в "рожевих" окулярах й гадки не мала про людську жорстокість? Тепер оговтатись не може? 
 
Нехай визначиться - чи вона більше описує свої переживання (які тут, у ваших інтернетах, всім до), чи вона хоче отримати якийсь соціальний резонанс ?
Рейтинг: 6+ -5-
 
maxt_t, 15:33 19 лютого 2012 р.
 
То не сперИчайся.
Рейтинг: 3+ -1-
 
до прост, 15:34 19 лютого 2012 р.
 
то я побачу все ж таки про що на вашу високо поважну думку мораль та суть цього опуса?  
:grin  
чи як?
Рейтинг: 0+ -8-
 
прост, 15:52 19 лютого 2012 р.
 
Убити собаку- це означає вбити в собі половину людяного. А той, хто пише "звичайна собака", - мабуть такий самий собака, але вже двоногий. Не смійте знущатися над тваринами, бо ті, хто це робить нині, - завтра робитимуть це з вами. Ви не розумієте, що Людина ніколи не підніме руку ні на що живе- на це здатний лише скотина. А щоб йому обидва запасні яйця тельбухакалися так, як той песик.
Рейтинг: 15+ -4-
 
Читач, 16:04 19 лютого 2012 р.
 
Убити собаку- це вбити половину людського у самому собі. Ніяка справжня Людина ніколи не підніме руку на живе! А той, хто вважає, що "якась там собака", мабуть, сам такий пес, котрому було б за честь тельбукакати свої запасні яйця замість отого песика.
Рейтинг: 10+ -2-
 
Бал, 16:11 19 лютого 2012 р.
 
Прост, припини флуд і досить займатись провокаціями. В тебе ім'я є чи ти з Марсу звалився? Пиши по суті.
Рейтинг: 11+ -1-
 
Про прост, 16:21 19 лютого 2012 р.
 
Готовий оплатити відстріл бродячих псів . Як що пси покусають тих " захисників та їх родичів " вони співати почнуть інакше . Я за знищення зарази псячої . Пес має бути чіпований , а господар матеріально відповідальний за долю свого пса .
Рейтинг: 9+ -10-
 
Дрогобичанин, 18:06 19 лютого 2012 р.
 
Попередній коммент +1. 
Я теж готовий дати пару соток, щоб місто очистили від бродячих собак. 
Коти тоже переносять сказ, але коти хоч людей бояться, а пси страшними зграями бігають по вулицях.
Рейтинг: 6+ -10-
 
Слов’янин, 18:10 19 лютого 2012 р.
 
"хто завів собаку і викинув на вулицю штраф" 
 
оце ближче до суті справи. не собаці яка покусала треба екзекуцію проводити, а тому "господарю". я би і сам З ЗАДОВОЛЕННЯМ того господаря (і тих хто повішали собаку) повішав за одне місце. 
 
NO PASARAN
Рейтинг: 10+ -1-
 
andrew, 18:27 19 лютого 2012 р.
 
Взнати б ім"я цього "священника", з байдужої згоди якого, його вгодований парафіянин мордував собаку, вкорочуючи йому віку. Такого б не могло відбутися в цивілізованому суспільстві. Але, очевидно, це не про нас. Так званий "священник" отримав би осуд громади, і не тільки моральний, і напевне позбувся б свого сану, бо від нього відвернулася би вся паства. Бо що тоді варті його проповіді? Як для мене – це не більше як лицемірство для забезпечення власного безбідного існування. Мене завжди дивувала ця величезна прірва, яка існує між набожністю багатьох з одного боку, і їх жорстоким і цинічним відношення до "братів менших", чи то собак, чи котів – з іншого. Як взагалі таке може поєднуватися? А як щодо духовності, гуманності, співчуття до нещасної, збідованої і все ж таки Божої істоти? Мені здається, що для багатьох та "набожність" зводиться лише егоїстичного: "Дай мені Боже…".  
Мені стидно за те, що таке діється в нашому місті. Але я сумніваюсь, що так вважає більшість жителів. І нема надії, що кардинально щось зміниться в найближчому майбутньому. Напевне, змінить лише друге пришестя Христа, який видворить з храмів таких "лжепасторів", які високе служіння духовності перетворили лише в засіб власної наживи і збагачення.
Рейтинг: 20+ -3-
 
, 20:35 19 лютого 2012 р.
 
Підтримую Студента. В церкві готові голову розбити об підлогу, такі вже богобоязливі. А на вулиці готові вбити сусіда за метер землі!
Рейтинг: 17+ -2-
 
Правдоруб, 22:06 19 лютого 2012 р.
 
Правдодубе я впевнений, що ти єврей. Бо християнин так не позволить собі навіть думати.
Рейтинг: 3+ -13-
 
Пекло, 23:17 19 лютого 2012 р.
 
Автору-я Вам як журналіст журналісту.Ваш стиль написання потребує доопрацювання дошліфування...Нелогічна вітієватість виходить на перший план і смисловий ланцюжок губиться.Початок цікавий, захоплюючий а далі бред сивої кобили.Не ображайтеся, а прийміть до уваги
Рейтинг: 4+ -16-
 
Таня Т, 03:05 20 лютого 2012 р.
 
*** 
 
Особисті образи.
Рейтинг: 3+ -3-
 
до"крутоі" ТАНІ, 06:39 20 лютого 2012 р.
 
Слов’янину та Дрогобичанину - якщо ви вже згідні скинутись на відстріл собак, то скинтесь вже і на відстріл наркоманів, або бомжів, які теж збираються стаями та лякають порядних людей. Це ж ваша логіка - того, хто заважає жити треба негайно вбити? Фашизмом попахує.
Рейтинг: 10+ -4-
 
Сергій, 13:55 20 лютого 2012 р.
 
я вважаю що відстрілювати бродячих собак не треба, достатньо їх всіх стерилізувати і за пару рокув буде їх на 80% менше.
Рейтинг: 13+ -1-
 
прост, 15:06 20 лютого 2012 р.
 
*** 
 
Флейм та оффтоп видалено. Пишіть по темі, будь ласка.
Рейтинг: 0+ 0-
 
Таня Т, 16:37 20 лютого 2012 р.
 
Щоб вивести глистів з організму плиймають пігулки , проти вошей -мазі . Паразитів треба ліквідовувати інакше спархатіє весь організм .
Рейтинг: 1+ -6-
 
Дрогобичанин, 17:30 20 лютого 2012 р.
 
Фашизм - ідеологія культу сильної особистості, агресивного шовінізму та расизму; нацизм. 
 
Не зрозумів, чому підтримка відстрілу бродячих небезпечних шавок - це фашизм. Але нехай тобі буде) 
А наркоманів, рецидивістів і т.п. ти правий. Треба також того...
Рейтинг: 2+ -7-
 
Слов’янин, 17:32 20 лютого 2012 р.
 
Я не казав що відстріл тварин це фашизм, я сказав що це тхне фашизмом. Наркомани, рецидівісти і і.т.п... а Ви, Слов’янин, ніколи в житті не робили нічого аморального та протиправного? Не боїтеся що якщо Ви колись ввечері будете йти (наприклад) з гучної вечірки, напідпитку, співаючи голосно пісень, чіпляючись до перехожих, Вас зустріне ось такий "месник" с рушницею і подумає що Ви наркоман, рецидівіст та і.т.п.? 
 
Пишіть по темі, будь ласка.
Рейтинг: 5+ -1-
 
Сергій, 18:30 20 лютого 2012 р.
 
А чому це я пишу не по темі?! :( Чого це ви дозволяєте собі обмежувати висловлювання ваших дописувачів? Тема тут яка? Людина вбила тварину - що ж в моєму коментарі не по темі? 
 
Листування з іншими дописувачами у коментарях.
Рейтинг: 3+ -1-
 
Сергій, 18:44 20 лютого 2012 р.
 
*** 
 
редакція не проводиться перемовин з читачами у коментарях.
Рейтинг: 0+ -1-
 
Сергій, 18:55 20 лютого 2012 р.
 
По припущенню, це катування відбувалось в районі Нової Волощі .
Рейтинг: 4+ -1-
 
Слідчі, 20:06 20 лютого 2012 р.
 
" Святу сімейку" слід шукати там .
Рейтинг: 3+ -2-
 
Слідчі, 20:08 20 лютого 2012 р.
 
До автора статті! Доведіть до жителів міста хочаб місце даної розправи!
Рейтинг: 5+ -1-
 
житель району Нова Волоща, 21:20 20 лютого 2012 р.
 
Анна, підвищуйте свій світогляд. Почніть спочатку з Біблії та підписуйтеся нарешті невигаданим ім'ям.
Рейтинг: 8+ -1-
 
Зеня, 22:47 20 лютого 2012 р.
 
Всі люди є людьми. Карати треба не наркоманів (цих треба лікувати від наркоманії), а тих, хто їх у це втягує.
Рейтинг: 8+ 0-
 
Читач, 17:48 22 лютого 2012 р.
 
Честь і хвала реабілітаційному центру "Назарет", що знаходиться в рихтицькому лісі і займається отими покинутими державою і відторгненими суспільством людьми залежними від алкоголю і наркоманії. До речі, опікується такими людьми якраз Церква і священики. То ж робімо висновки...
Рейтинг: 2+ -2-
 
Реаліст, 14:49 04 березня 2012 р.
 
+ реалісту, точнісінько так, підтримую на всі 100, тільки от люди забули, що робить для них Церква, Бог. Те, що дешево коштує, те мало цінується. Привикли витрачати на всякі дурниці і ресторани шалені гроші, а от бідного нагодувати, нагого зодягнути чи тій же собачці кусок хліба дати. Нема. А от говорити хто поганий є. За брехню колись язик відрізали. Треба, мабуть, такий закон ввести.
Рейтинг: 5+ 0-
 
Вумний, 14:59 04 березня 2012 р.
 
Підтримую. Замовити службу за здоров"я 5 грн., а на ресторан треа 200 грн. на двох. Літр бензину 10, 70. Ото ж то! А скільки коштують всякі "цяцьки" дитині до школи...
Рейтинг: 3+ -1-
 
Ніна, 15:03 04 березня 2012 р.
 
Люди, ми проміняли святе на грішне, ми перестали цінувати те, що має вартість і купилися на зухвалі принади "світу цього". Скажіть будь-ласка скільки коштує консультація в нотаріуса, а скільки коштує присвоїти кадастровий номер на зем. ділянку або консультація у лікаря? А до сповіді йдемо безкоштовно і отримуємо прощення і вічне життя. Цінуймо те, що маємо!
Рейтинг: 3+ -4-
 
навернений, 15:23 04 березня 2012 р.
 
До Реаліста, Вумного, Ніни, Наверненого. 
Ніхто не зводить наклепи. Таке справді було. Запевняю.
Рейтинг: 7+ 0-
 
, 09:44 11 березня 2012 р.
 
Церква і Бог - різні речі. Дрогобицька церква нічого для дрогобичан не робить, скоріше навпаки. Вумний, вам здачу зі 100 доларів дяк повернув? :grin
Рейтинг: 3+ -1-
 
до вумного, 15:34 11 березня 2012 р.
 
До свідка. Без імен - це вже наклеп, бо думають на всіх, а винен - один. Так напишіть хто ж це? Вас десятки разів просять про це в коментах. Чому правди боїтесь? Маєте з того якусь користь?
Рейтинг: 1+ -4-
 
до свідка, 16:37 20 березня 2012 р.
 
Ви друже або читати не вмієте, або, відверто кажучи, говорие неправду: Як то нічо не робить? Ви хоч копійку дали на Назарет(яким з ваших слів Церква не фінансує)? А дітей сиріт Карітас не забезпечує і т.д. Бійтеся Бога! Мабуть Ви нічого не робите в своєму житті те, що говорить Церква. Такі люди якраз найбільше котять бочку на Церкву.  
 
І про 100 доларів: не вірю, що з Твоїм підходом 100 доларів хтось дає, щоби 2 грн. дав. Ти скільки останній раз давав? Скажи? А не понти про 100 доларів ганяти...
Рейтинг: 0+ -2-
 
Відповідь, 16:44 20 березня 2012 р.
 
Ти, мабуть, зовсім далекий від Церкви, раз говориш, що Церква нічо не робить. ТИ на Хресну дорогу по Дрогобичу ходив чи навіть не знаєш, що таке було, бо, очевидно, не ходиш, тому й пишеш, що нічо не робить...  
 
А дяк при чому? Він в Церкві з грошима нічо не рішає. Тоже мені: зробили з дяка бухгалтера(а це все тому, що поняття, Ти друже, не маєш). То й не говори багато.
Рейтинг: 0+ 0-
 
відповідь, 16:50 20 березня 2012 р.
 
Всі знають скільки коштує затягнути штуком за метр квадратний, а до Церкви йдеш і даєш скільки вважаєш. Хіба не так? І то виходить дешевше обходиться, ніж стіна зі штуком...
Рейтинг: 0+ 0-
 
відповідь, 16:53 20 березня 2012 р.
Додати коментар
Ім’я:
Коментар:

 
© 2008-2024 Дрогобич Інфо → (сайт працює 5806 днів)