Настанови кандидату ленінських наук

Надрукувати
Роздуми
Написав(ла) Володимир Садовий   
12.02.2016
Герб ДрогобичаЧим більше наше місто наближається до святкування свого ювілею – 925-річчя, – тим гучніше чути істерію противників цієї дати – науковців кафедри історії нашого педуніверситету Л. Тимошенка та Б. Лазорака. Перший, будучи деканом історичного факультету, дивує своєю наполегливістю змінити вік Дрогобича в сторону зменшення. Другого можна зрозуміти: підтакуючи першому, може розраховувати на кар'єрний ріст, і, згодом, на крісло декана.

Б. Лазорак, звинувачуючи комуністів у всіх смертних гріхах і, зокрема, в тому, що саме вони ініціювали у 1991 р. святкування 900-річчя Дрогобича, мабуть, забув, а, може, не знає назви кандидатської дисертації свого кумира і наставника Л.Тимошенка, яку він захищав під час агонії СРСР у Києві в 1988 році. Незайвим буде її навести: "Борьба В.И. Ленина против буржуазных и оппортунистических фальсификаций истории большевизма периода реакции и нового революционного подъёма". Очевидно, мається на увазі революція в Росії 1905 року. Варто звернути увагу на слово "фальсификаций". Комуністи добре навчали своїх "приемников", а пан професор був у них свого часу, швидше за все, відмінником і добре засвоїв їхню науку. От і вирішив сьогодні сфальсифікувати вік давнього Дрогобича, треба ж бо колись на практиці застосувати свої знання. Однак, виникає запитання: де був у 1991 р., коли місто святкувало своє 900-річчя? Чому тоді мовчав? Швидше за все, було замало досвіду, оскільки з часу захисту дисертації з милозвучною назвою пройшло всього 2-3 роки. Тож кандидатом яких наук є Л.Тимошенко: ленінських чи історичних? Очевидно, що перших. А відтак, чи має право вказувати нам, скільки років Дрогобичу? Мабуть, що ні!

Пан професор наголошує на необхідності проведення археологічних досліджень з метою визначення віку Дрогобича. З цього приводу доречним буде навести його забавну цитату: "Але навіть і за умови віднайдення у майбутньому на території пізньосередньовічного міста решток забудови княжої доби, не варто різко здавнювати вік Дрогобича" ("Галицька Брама", №4-6,2013,С. 3). Коментарі, як кажуть, зайві. Виходить, які б артефакти не були б знайдені на території нашого міста, їх не потрібно брати до уваги, є перша писемна згадка (1387 р.) – і баста! Після такої цитати зрозуміло: будь-які суперечки з Л. Тимошенком недоречні. Я порадив би йому для збільшення багажу історичних знань, звернути увагу на часопис "Літопис Бойківщини", який видавав музей товариства "Бойківщина" в Самборі у 1930-их роках. Головним редакторами були доктор В. Кобільник, а з 1938 р. – Ярослав Білинський. В часописах Л. Тимошенко знайшов би для себе багато цікавого. Підкреслюю: вони були присвячені "дослідам історії, культури й побуту бойківського племені". Зокрема, в часописі за 1936 р. (С. 5) вказується на залишки давніх поселень в околицях Дрогобича, Борислава, Трускавця та навколишніх сіл, а також на конкретні археологічні знахідки княжої доби, виявлені на цих теренах.

Інколи задумуюся: наскільки треба нелюбити Дрогобич, щоби прикладати стільки зусиль для фальсифікації його віку? Л. Тимошенко не є дрогобичанином, його дитинство не проходило серед старовинних вуличок міста, він не захоплювався красою шедеврів дерев'яної сакральної архітектури кінця ХV ст. – церквами Св. Юра та Воздвиження Чесного Хреста. Можливо, саме цим можна пояснити його позицію і ще, мабуть, тим, що амбіцій у нього вистачає на десятьох. Беручи до уваги його наполегливість, можна припустити, що його позиція кимось підтримується. Зневага і нелюбов до старовинного галицького міста княжої доби тут очевидна. Тож чи має він право входити до чужого храму зі своїм статутом?

Цікаво, якою була б реакція київської громади, якби Л. Тимошенко, працюючи в Києві, забажав викреслити кілька століть з історії нашої столиці? Здогадатися неважко – квиток на найближчий потяг.

Кілька слів про фаховість пана професора і взагалі кафедри історії. У 2009 р. світ побачила книга "Нариси з історії Дрогобича", науковим редактором якої є саме він. На сторінці 286 під зображенням середньовічного герба міста читаємо: "Сучасний герб Дрогобича, затверджений міською радою". Л. Тимошенко, очевидно, не уявляє, як виглядає сучасний герб міста. Його можна побачити над головним входом до ратуші: замість корони картуш із дев'ятьма топками солі увінчує тризуб. Тож чи може людина, яка не відрізняє середньовічного герба від сучасного, диктувати дрогобицькій спільноті, скільки років Дрогобичу? До речі, вищезгадану книгу "…рекомендувала вчена Рада історичного факультету, взявши на себе відповідальність за написане" ("Галицька Зоря", 24 травня 2013,С.3). Отже, робимо відповідний висновок про цю "Раду".

Пан професор ніяк не зрозуміє, що його цитати, які я, до речі, колекціоную, можуть бути спрямовані проти нього, що говорить про його фаховий рівень. Наведу досить забавну: "…маю постійні консультації з археологами, які всі до одного підтримують методику відліку віку населеного пункту від перших писемних згадок" ("Галицька Зоря", 24 травня 2013,С.3). Перепрошую, навіщо тоді потрібна археологія як наука? Виходить, що недоцільно з метою визначення віку того чи іншого населеного пункту проводити археологічні дослідження і шукати для цього кошти. Тож з якою метою пан професор їх інколи проводить на території Дрогобича? Це, як кажуть, інформація для роздумів, чи не так?

Переглядів: 4744

Коментарі (29)
 
Платон мне друг, но истина дороже. Любов до міста нічого спільного не може мати до фактів! З приводу закидів дисертаційних, то автор нехай пригадає тему своїх виступів на заняттях університету марксизму-ленінізму без яких він не став би Садовим. Всі тогочасні пройшли через це. Наші славні церкви нас не наближають до 11 ст. Я, як і багато дрогобичан, хочу знати свою дійсну історію. Тому нехай науковці, на відміну від щирих природолюбителів, шукають істину, і в цому нічого поганого не бачу.
Рейтинг: 21+ -11-
 
, 07:25 12 лютого 2016 р.
 
Боже, як добре, що, свого часу, не дійшов до членів КПРС, а то б тепер не знав, якій Україні гукати "Слава! ": УРкаїні, чи Україні! Стверджують, що історичні цикли мають влстивість змінюватися кожних чверть століття. Слава КПРС? ! Скільки мільйонів "патрійотів", котрі гаратали себе в груди нею, тепер ще більше гаратаються з новими славами? !
Рейтинг: 11+ -6-
 
Про гнаних, голодних, честь і , 09:02 12 лютого 2016 р.
 
Не шукайте собі на задницю приключеній \так колись казав "старший 2 руський братан\925 років ДРОГОБИЧУ, так нехай і буде. І не забувайте, що в украіні був лише один "праххффессор" це Янукович, що правду "праххффессор" кримінальних наук. Вирішуйте інші питання нашого ждиття, нашого сьогодення! а то що хтось там був колись комунстиом - то вже в минулому! Вирішуйте питання тих будинків, де повибивані вікна, стоять вони безхозні і нікому не потрібні! не может самі навести лад, віддайте оте все\розвалюхи\ нехай люди самі собі наведуть порядок і не будуть жити по квартирах. Думайте про заводи - що з ними робити! не можете самі, радьтеся з поляками, німцями. і не забувайте у НАС ВІЙНА!
Рейтинг: 12+ -6-
 
снайпер +, 09:50 12 лютого 2016 р.
 
краще б провели рецензію дохторської дисертації пані жони міністра Кириленка! . над якою сміються дійсно вчені, яких так мало залишилося. нащо тій жоні хоча б щось своє написати? покрала все з інших джерел, а джерела виявилися пшик, фейком. а прохфесорське звання(читай, гроші! ) вже присудили. А тут хоч щось своє, якесь своє бачення людина відстоює.  
П. С. "нелюбити" пишеться окремо, бо "не" з дієсловами завжди пишеться окремо :((
Рейтинг: 6+ -3-
 
олег, 11:09 12 лютого 2016 р.
 
Цікаво коли останні динозаври пробігали по землям де зараз розташований Дрогобич? Хоч мені здається що вони і тепер пасуться на площі Ринок .
Рейтинг: 21+ 0-
 
а, 11:10 12 лютого 2016 р.
 
професор байгар и все з селюк
Рейтинг: 4+ -2-
 
я, 11:26 12 лютого 2016 р.
 
Звичайно за дану статтю можна з "автором" сперечатися. Щоправда переведення її у площину ганебності та видавання "автора" до людської ницості, дану дискусію із ним припиняю! Оскільки "краєзнавець" не володіє основами наукових досліджень! З приводу закидів у бік мого факультету та історії мого рідного Дрогобича скажу , що наведений текст цілком заслуговує на судову справу, яка на мою думку нічого незмінить у "ганебному характері" Садового Володимира! Бажаю Вам стати людиною і поступити на історичний факультет хоча б якогось університету України. З повагою.
Рейтинг: 14+ -9-
 
Богдан Лазорак, 11:44 12 лютого 2016 р.
 
Люблю своє місто, живу постійно в Дрогобичі, пам'ятаю радянські часи, вчився колись у педінституті і можу зробити такий висновок: 
всі "великі" професори педінституту колись з піною в роті відстоювали позиції марксизму-ленінізму(вони не думали, що ссср може колись зникнути). Наприклад, той же Радевич-Винницький, Шалата, Кишакевич та інші, уже покійні. Зараз вони ці свої позиції пояснюють тим, що інакше не можна було поступати. Нещасні коритники системи! А я кажу "МОЖНА! ". Приклад: В. Чорновіл, Калинець, Гель, Стус та багато-багато інших невідомих Героїв.
Рейтинг: 23+ -3-
 
Дрогобичанин, 14:32 12 лютого 2016 р.
 
Щоразу читаючи на "Дрогінфо" статті, а особливо коментарі, - дивуюсь, скільки злоби і ненависті у нас одне до одного!  
Досліджує історик якісь дати, робить висновки, одного разу знаходить істину, іншого - помиляється. Так це ж його робота! Який писака може це йому забороняти, ганьбити його? Нехай він сто разів не правий - він що істина, чи дату народження міста встановлює? Сама Історія встановила.  
А от з Дрогобичанином погоджуюсь на 100%.  
Переконаний, ЖОДЕН ЧЛЕН ЗЛОЧИННОЇ КОМУНІСТИЧНОЇ ОРГАНІЗАЦІЇ НЕ МАЄ ПРАВА ЗАЙМАТИ ЖОДНОЇ ПОСАДИ.  
Якби за 25 років у нас відбулась реальна люстрація, як в інших країнах колишнього соцтабору, 925-літній Дрогобич не був тією помийною ямою, якою його зробили всі ті колишні комуністи, які виправдовуються, що "інакше не можна було". Можна було!
Рейтинг: 24+ -2-
 
, 16:50 12 лютого 2016 р.
 
"Можна було! " - погоджуюсь і я з Дрогобичанином на всі 100 %. Але ж - МОЖНА Й ТЕПЕР! Може й сьогодні кожен бути ЛЮДИНОЮ! Ну, ось, наприклад: коли до Міської Ради надійшла пропозиція про святкування чергового ювілею міста, то РАДА могла ПОРАДИТИСЯ з громадою, фахівцями-істориками, краєзнавцями - започаткувати процес спільного готування свята. Міг же Міський Голова організувати круглий стіл, можливо, два-три круглі столи - поки не вичерпали би тему і не дійшли би громадської згоди - так потрібної для святкового настрою. Тоді дрогобичани, виговорившись, дивлячись один другому в очі, не вели би позаочних сварок, а головне - не виставляли би в Інтернет того бруду і не псували би собі карму, а містові - опінію. МОГЛИ депутати на чолі з Міським Головою мудро все полагодити - питання ж то дражливе. Але НЕ ЗМОГЛИ. До тепер не змогли. Але все ще МОЖНА поправити, час є. Якщо захотіти крок за кроком виходити з тої біди, в котру нас затягнула КПРС.  
Та вже точно з тої біди не вийти, коли давати волю своїм негативним емоціям. Я особисто підтримав Володимира Садового, коли він заговорив про потребу святкувати ювілей Дрогобича. Підтримую і тепер. Хоча вважаю, що план заходів свята не обдуманий належним чином і потребує громадського обговорення та згоди. Тут власне найважливішим є суспільний діалог, спільна справа - RES PUBLICA - відчуття причетности кожного бажаючого до спільної справи. Без цього нема ані свята, ані громадянського суспільства, а залишається руїна, котру нам залишила КПРС. Маю відчуття, що майбутнє свято вже зіпсоване тими чварами між дрогобичанами, котрих ми НЕ ЗМОГЛИ уникнути. Для того, аби відстояти своє право на свято, Володимирові Садовому зовсім не треба було вдаватися до несвяткових висловлювань на адресу фахових істориків. Що це врешті дало? Ну, зігнав зло (можливо, цілком праведне, не знаю - чи зло буває праведним? ). Тепер вже не тільки ти сам злишся, а й багато хто. Якщо так далі піде, то в чім тоді зміст свята? Вважаю, Влодку, що ти погарячився і перебрав міру. Але переконаний - все ще МОЖНА змінити і змінитися. Тому раджу припинити міжособистісну ворожнечу. До того є один шлях: порозмовляти віч-на-віч і порозумітися (між іншим, головною функцією усіх справжніх свят є власне порозуміння і примирення, зрештою примирення - це вже велике свято). Просив би й Міську Раду не пускати на самоплин вирішення важливого питання і все-ж-таки ЗМОГТИ налагодити толерантний і плідний діалог у громаді з питання святкування 925-ліття Дрогобича.
Рейтинг: 11+ -4-
 
, 18:57 12 лютого 2016 р.
 
Якусь дурню тут виписують. Людям не цікава ця ваша полеміка. Краще напишіть скільки здача екзамену коштуе та вступ до вашого універу.
Рейтинг: 16+ -2-
 
!!!!!!!!!!!!!!, 21:59 12 лютого 2016 р.
 
Тимошенко у цьому не зізнається, а от Б. Лазорак вже має свої тарифи. :p :grin
Рейтинг: 14+ -3-
 
до !!!!!!!!!!!!!, 23:43 12 лютого 2016 р.
 
Панове доценти і наукові позирачі, якби не Ваші вселенсько-вчені ступені- то ніхто б не повірив у такі дурні граматичні і стилістичні варіяції, які Ви подаєете у своїх коментарях. Майте встид, бо, схоже, Вас усіх понаприймали, свого часу, до наук ті самі комуністичні хабарники, котрі й дотепер успішно "понаприймають". Навіть доляр кольорів не змінював.
Рейтинг: 10+ -2-
 
Про рідне слово, коми і альфаб, 02:52 13 лютого 2016 р.
 
Думаю, що вся та суперечка якась дурня. Хто сказав, що Дрогобичу 900 років? То є неправда! Дрогобичу десь коло двох тисяч років! Подивіться на обшарпані будинки, на дороги, тротуари. Які вони сташні і виглядають на три тисячі років!  
:zzz :cry :grin
Рейтинг: 20+ 0-
 
Якісь глупі, 08:18 13 лютого 2016 р.
 
Скільки вже можна позорити свій рідний Дрогобич. Хочете закрити університет і дрогобицьку науку? не вдасця Вам цього зробити!
Рейтинг: 5+ -7-
 
До Автора статті і редакції са, 11:47 13 лютого 2016 р.
 
Я неможу зрозуміти одного. Чому автор статті з таким пафосом вирішив роздавати людям настанови?
Рейтинг: 7+ -6-
 
Ірина, 12:10 13 лютого 2016 р.
 
Насправді ніхто не знає, скільки Дрогобичу років. Тим більше про це не знає пан Садовий. І взагалі, пане Садовий, не лізьте туди, куди Вам не слід. Бо Тимошенко - історик, а Ви - ні. Я розумію, що декому в Дрогобичі бабла хочеться зрубати через ювілей. І як що не помиляюсь, це взагалі ідея була Ваших місцевих регіоналів. Але буде саме так, як Тимошенко запише на своїх скрижалях. Захоче - запише, а захоче - не запише, зітре, і Вас ніхто не памятатиме. Тому раджу навчитися поважати істориків свого рідного міста, якщо захочете залишитись в памяті народній. Принаймні
Рейтинг: 7+ -11-
 
, 12:14 13 лютого 2016 р.
 
Дрогобичанин! Ти молодець, тому що завжди "МОЖНА" було. А таке виправдання окремих "наших хлопців"- жалюгідне і точно пахне коритом
Рейтинг: 5+ -1-
 
Василь, 12:41 13 лютого 2016 р.
 
Важко зрозуміти позицію автора, оскільки у нього багато злоби на всіх і на місто! Зла людина важко сприймається оточенням.
Рейтинг: 11+ -6-
 
Людмила Матвіїшин, 15:32 13 лютого 2016 р.
 
Чомусь за 25 років Стрий не став помийною ямою. А там не менше комуністів-ленінців, як і усюди. були при владі. А Дрогобич з року в рік все загниває і загниває. А при владі "свої". Ті, хто верещать про любов до неньки-України.
Рейтинг: 11+ -1-
 
до "дракули", 22:32 13 лютого 2016 р.
 
Бажаю на День Валентина Любові, а пану автору цього злого тексту подобрішати!
Рейтинг: 2+ -4-
 
Валентина, 11:45 14 лютого 2016 р.
 
Я не можу зрозуміти одного: хто такий Володимир Садовий!
Рейтинг: 7+ -4-
 
Ігор, 16:22 14 лютого 2016 р.
 
Загальновідомо, що історія наших міст та інших населених пунктів почалася задовго до згадок про них в польських документах. Як цього не можуть брати до уваги науковці-історики? !
Рейтинг: 5+ -2-
 
, 01:03 15 лютого 2016 р.
 
Віро до перших писемних згадок по площі ринок бігали динозаври святкуймо 1 000 000 років!
Рейтинг: 5+ -5-
 
До віри, 01:16 15 лютого 2016 р.
 
14 століття - це ще доба Русі, а не поляків! Читайте періодизацію історії України!
Рейтинг: 6+ -1-
 
До віри, 01:18 15 лютого 2016 р.
 
Місто Дрогобич заснували євреї 7 000 років тому
Рейтинг: 3+ -2-
 
До "Ігору", 17:34 18 лютого 2016 р.
 
Та нє місто заснували прщури автора цього болотяного тексту рівно в той час коли на дорогах зявилися ями для туристів
Рейтинг: 2+ -2-
 
До ігору, 10:04 19 лютого 2016 р.
 
Чи робив хтось зауваження сайту і автору за порушення прав людини?
Рейтинг: 4+ -2-
 
Марія, 13:59 20 лютого 2016 р.
 
П. Марія, чиї права Ви вважаєте порушеними?
Рейтинг: 3+ -3-
 
Наталія, 12:17 21 лютого 2016 р.
Додати коментар
Ім’я:
Коментар:

 
© 2008-2024 Дрогобич Інфо → (сайт працює 5806 днів)