АТ «Укрзалізниця» розпочинає програму «Залізна українізація». Її мета – позбутися імперських та російських назв, позначок, зображень на будь-яких об’єктах залізничного транспорту.
Програма розрахована на три роки – з 2023-го по 2025-й.
«За ці три роки у декілька етапів ми хочемо повністю знищити все, що пов’язує нас з країною-агресором. Назви залізниць, позначки кілометражу, сигнальні позначки, радянські барельєфи, назви станцій тощо», – пояснюють в “УЗ”.
Зокрема, планується перейменувати назви залізниць – «Південна» та «Південно-Західна».
В «УЗ» це пояснили так: «XIX сторіччя: будівництво залізниць та одночасно зросійщення України царським режимом. Все рахувалось відносно Москви, і дві потужні українські залізниці отримали назви, що не мають в собі нічого українського з географічної точки зору – «Південна» та «Південно-Західна». Але більше ніякого півдня на сході та південного заходу на півночі!»
У 2023-2024 роках планується перейменувати зупинки і станції.
«Ленселище, Жовтнева, Колгоспна, Радгоспна й багато інших. Радянські асоціативні назви з часів зросійщення України та гегемонії СРСР. Але зараз, переосмислюючи минуле, ми прямуємо в майбутнє, й настав час позбутися неприйнятних назв станцій і зупинок. Разом з органами місцевого самоврядування ми підготуємо необхідні пропозиції та оберемо для них патріотичні назви, назви, прив’язані до історичної місцевості, назви на честь видатних українців, героїв, історичних постатей України. І ще. Нарешті приберемо переклад наших міст російською з фасадів станцій».
Наразі вже вивчено юридичні та технічні аспекти; опрацьовано інформацію про об’єкти, що потребують українізації; створено комплексну програму українізації залізниці.
«Так, це буде велика робота, до проведення якої ми вже готові. Але ж і ефект від неї однозначно вартий і ціни, і зусиль. І її навіть порівняти не можна з ціною, яку всі ми платимо сьогодні за остаточне «прощавай, Росіє», – резюмував в.о. голови правління АТ «Укрзалізниця» Олександр Камишін.
Переглядів: 1554
|