В даній статті йтиметься про фактичну нелегітимність виконкому Дрогобицької міської ради, а також про бездіяльність відповідальної особи за запобігання корупції, враховуючи, що вже декілька місяців не вживаються жодні заходи аби врегулювати ситуацію, про яку розкажемо далі.
Так,згідно ч.3,7,9 ст. 51 ЗУ «Про місцеве самоврядування в Україні»виконавчий комітет ради утворюється у складі відповідно сільського, селищного, міського голови, районної у місті ради - голови відповідної ради, заступника (заступників) сільського, селищного, міського голови, голови районної у місті ради, керуючого справами (секретаря) виконавчого комітету, а також керівників відділів, управлінь та інших виконавчих органів ради, інших осіб.
На осіб, які входять до складу виконавчого комітету ради і працюють у ньому на постійній основі, поширюються вимоги щодо обмеження сумісності їх діяльності з іншою роботою (діяльністю), встановлені цим Законом для сільського, селищного, міського голови.
До складу виконавчого комітету сільської, селищної, міської, районної у місті ради не можуть входити депутати відповідної ради, крім секретаря ради.
Так, згідно ч.4 ст. 12 цього Закону, сільський, селищний, міський голова не може бути депутатом будь-якої ради, суміщати свою службову діяльність з іншою посадою, в тому числі на громадських засадах, займатися іншою оплачуваною (крім викладацької, наукової і творчої діяльності, медичної практики, інструкторської та суддівської практики із спорту) або підприємницькою діяльністю.
Наголошуємо, що невключення заступників міського голови у склад виконкому порушує норми ч. 3 ст. 51 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні».
Тобто, заступники міського голови за посадою входять до складу виконкому. На членів виконкому поширюються ті ж обмеження, що і на міського голову, серед них, і те, що міський голова не може бути депутатом будь-якої ради. Більше того, ч.9 ст. 51 цього Закону містить пряму заборону щодо входу депутатів до складу виконкому. З цього випливає, що заступники міського голови не можуть бути депутатами будь-якої ради.
У разі, коли на посаду заступника міського голови затверджена особа, яка є депутатом відповідної міської ради, повноваження такого депутата міської ради припиняються достроково без прийняття рішення ради. Це положення передбачено пунктом 4 частини першої статті 5 Закону України "Про статус депутатів місцевих рад" (повноваження депутата місцевої ради припиняються достроково за наявності перелічених підстав, засвідчених офіційними документами, без прийняття рішення відповідної ради у разі:обрання або призначення його на посаду, зайняття якої згідно з Конституцією України і законом не сумісне з виконанням депутатських повноважень).
Вищевказана позиція міститься також у роз'ясненнях Національного агентства з питань державної служби України від 13.04.2012 "Стосовно обмежень сумісності діяльності заступника селищного голови з діяльністю депутата районної ради".
Так, рішенням сесії Дрогобицької міської ради від 25.05.2023 року №1638 затверджено на посаді першого заступника міського голови Бейзика Романа Степановича – депутата Дрогобицької міської ради від політичної партії «Європейська Солідарність», який розпочав свою діяльність 03.12.2020 року згідно рішення Дрогобицької міської ради від 03.12.2020 №1;на посаді заступника міського голови з питань діяльності виконавчих органів, гуманітарних та соціальних відносин Кушлика Юрія Орестовича – депутата Дрогобицької міської ради від політичної партії «Удар», який розпочав свою діяльність 03.12.2020 року згідно рішення Дрогобицької міської ради від 03.12.2020 №1.
Однак, повноваження їх як депутатів не припинено. Саме тому, вищевказані особи були зобов‘язані в день їх призначення подати заяви про припинення своїх повноважень як депутата, а міська рада, в свою чергу, згідно ч.1 ст. 49 ЗУ «Про місцеве самоврядування в Україні» невідкладно проінформувати відповідну територіальну виборчу комісію про дострокове припинення повноважень депутата ради.На разі, виходить ситуація за якої діє неправомірний склад виконкому (бо туди цих заступників не включено) та, відповідно, приймаються рішення сесією ради, 2 депутати із складу якої не легітимно виконують свої обов’язки як депутати.
Крім цього, згідно ч. 3 ст. 47 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», до складу постійних комісій не можуть бути обрані сільський, селищний, міський голова, секретар сільської, селищної, міської ради, голова районної у місті (у разі її створення), районної, обласної ради, їх заступники.
Так, Бейзик Роман Степанович, будучи першим заступником міського голови, згідно розподілу функціональних обов’язків здійснює керівництво, зокрема, управлінням інвестицій та економічного розвитку. В той же час, останній очолює постійну комісію ради з питань планування бюджету, фінансів, цінової політики та інвестицій.
В свою чергу, Кушлик Юрій Орестович, будучи заступником міського голови з питань діяльності виконавчих органів, гуманітарних та соціальних питань, очолює постійну комісію ради з питань оренди, приватизації, комунального майна, промисловості, торгівлі, громадського харчування, побутового обслуговування, малого та середнього бізнесу.
Вказана ситуація призводить до того, що вказані заступники і, водночас, голови постійних комісій рад двічі повинні проставляти власні візи на проектах рішень ради з питань, що належать до їх компетенції. Крім цього, вони голосують та підписують протоколи очолюваних постійних комісій рад.
Відтак, ситуація, за якої вищевказані заступники очолюють постійні комісії ради є прямим порушенням ч.3 ст. 47 Закону України«Про місцеве самоврядування в Україні» та призводить до вчинення корупційних діянь.
Як бачимо, заступники не діють в межах Конституції та Законів України, як це передбачає Основний Закон України, що свідчить про те, що не вчаться на помилках попередніх заступників і абсолютно нічим від них не відрізняються. Проте тепер всі знають чим це може закінчитися!
Про дані обставини неодноразово на засіданнях сесії Дрогобицької міської заявляв депутат від фракції «Народний рух України», Звір Богдан Іванович, однак такі були проігноровані.
На разі, не відомо як в міській раді врегулюють цю ситуацію, і чи взагалі врегулюють, бо в принципі, завжди краще сидіти на двох стільцях.
Переглядів: 3157
|