Непрозоре урядування пасажирськими перевезеннями у місті Дрогобичі неодноразово висвітлювалось нами на сторінках цього сайту (http://surl.li/pfcio http://surl.li/ietki http://surl.li/kuwrr ). Метою наших дописів, зазвичай, було, та і є, звернути увагу громадськості на ці проблеми, вказати владцям на необхідність усунути порушення, а у сукупності з іншим – забезпечити конкурентне середовище на ринку пасажирських перевезень, а також якісне обслуговування споживачів послуг, що надаються перевізниками.
Нагадаємо читачам, що основними документами, які регулюють порядок організації пасажирських перевезень на автобусних маршрутах загального користування є Закон України «Про автомобільний транспорт» та Порядок проведення конкурсу з перевезення пасажирів на автобусному маршруті загального користування, затверджений Постановою Кабінету Міністрів України від 3 грудня 2008 р. №1081. Остання в середовищі причетних до організації перевезень зветься «Постанова 1081». Саме ці загальнообов’язкові нормативно-правові документи визначають процедуру підготовки та проведення конкурсу з перевезення пасажирів на автобусних маршрутах, права та обов’язки органів публічного адміністрування та перевізників. Відхилення від чіткого алгоритму проведення конкурсів, вчинення дій непередбачених Законом та Постановою, бездіяльність на певній стадії чітко регульованого організаційного процесу ставить діяльність організаторів конкурсу в розряд протиправних та обумовлює застосування до них цивільно-правових та адміністративно-правових санкцій. Це у випадку, якщо при підготовці та проведенні конкурсу, чи організації діяльності по перевезенню пасажирів не вчинялись дії які, мають ознаки кримінального правопорушення. А останні, за нашою інформацією, мають місце чи не в кожному конкурсі, що проводиться виконавчими органами Дрогобицької міської ради.
Про конкурс, який проводила міська влада в останній мирний вечір лютого 2022 року нами писано-переписано. Наслідком цього «конкурсу», в якому, на нашу думку, вчинявся особливо тяжкий злочин, передбачений частиною 4 статті 368 Кримінального кодексу України, було визнання переможцем ТОВ «Сігма». Це було очікувано, адже дотримуючись принципів корупційного солідаризму чиновники змушені були відпрацювати отриману вигоду та майбутні щомісячні регулярні поступлення до своєї кишені. Саме за ради цього й було придумано додаткові умови конкурсу, які забезпечували перемогу «потрібного» перевізника.
Очевидне надання незаконної переваги ТОВ «Сігма» та грубі процедурні порушення спричинили скарги інших перевізників до Антимонопольного комітету України та позов районної державної адміністрації до суду.
Антимонопольний комітет визнав порушення законодавства про захист економічної конкуренції під час проведення конкурсу (http://surl.li/pfcqc), а адміністративний суд визнав протиправним та скасував рішення конкурсного комітету про перемогу ТОВ «Сігма» (http://surl.li/pfcoc).
У випадку скасування рішення конкурсного комітету Постанова 1081 зобов’язує організатора конкурсу провести повторний розгляд конкурсних пропозицій перевізників-претендентів, які брали участь в конкурсі. Однак, ні виконавчий комітет Дрогобицької міської ради, ні створений ним конкурсний комітет, вже більш як чотири місяці засідання з цього приводу не проводять.
Хоч би якось легітимізувати діяльність ТОВ «Сігма» виконком визначив це підприємство тимчасовим перевізником на строк до проведення конкурсу. Хоча такого ні закон ні Постанова 1081 не передбачають.
Таким чином, міський голова та його оточення надалі створюють для ТОВ «Сігма» протиправні неконкурентні умови здійснювати перевезення пасажирів.
Переглядів: 7863
|