За останні дні дуже багато публікацій про погані дороги, але "віз і нині там"! Ще такого не було - щоб потрапити з Дрогобича в Стрий чи Борислав, донедавна вимушений був їздити через Трускавець. А через Мражницю в Бориславі та Східницю і Новий Кропивник проїхати взагалі неможливо. То в чому ж причина, що нам заважає відремонтувати нарешті наші дороги?
(натисніть на фото для перегляду, всього у статті 4 фото)
Фото 2, фото 3, фото 4.
Як казали колись у Європі, що Росії заважають дурні і погані дороги, але якщо порахувати протяжність шляхів нашої північної сусідки і кількість дурнів на один кілометр, то порівняння явно буде не на нашу користь…! Спитаєте на чому ґрунтується моє твердження? Достатньо проїхати цього року декілька кілометрів по нашому місту на будь-якому транспортному засобі (крім трактора), щоб зрозуміти що автор справді має рацію! Виникає риторичне запитання: чому, адже протяжність наших під’їзних шляхів, вулиць та провулків у порівнянні з 2009 роком не збільшилася…?! У народі жартують: у нас такі дороги, що аж пломби із зубів випадають, чи - Дрогобич цього року бомбили…! То в чому ж причина, невже додатково "дурнів" завезли, що такі жахливі дороги?
Згадаймо два попередніх, відносно благополучних роки. Міська казна щедро наповнюється за рахунок незначного росту виробництва, особливо, продажу об’єктів комунальної власності та землі НПК "Галичина". А це не такі вже й малі гроші – мільйони, а може й десятки мільйонів гривень! Під час розподілу (може навіть дерибану) грошей виникає конфлікт між міським головою і депутатським корпусом. Кожна зі сторін звинувачує іншу, перед громадою вихваляє себе та показує свої "позитивні" сторони. Хто з них кращий - ми до цього часу не зрозуміли і хто переможець - також невідомо. Але однозначно, що у конфлікті програла громада. Промислові підприємства не працюють, транспортний збір надходить із запізненням, грошей катастрофічно не вистачає. Міський голова відстоює у судах своє право перебувати на посаді. "Зароблені" продажем комунального майна гроші "спливають" наліво і направо всіляким наближеним до влади структурам. Замість інвестицій в підприємства комунальної власності на придбання будівельної техніки, ми ремонтували ратушу, створювали на майдані "пісочницю", гучно роздавали кошти за ремонт доріг стороннім організаціям (можливо не задарма). Показово і неякісно відремонтовані ними дороги у минулому, всього лишень через одну зиму зруйнувалися.
Тому виникає запитання, що робити? У сусідньому місті Стрию місцева влада все таки знайшла вихід. Дороги у цьому охайному містечку останні декілька років на багато кращі, ніж у нашому регіоні. Може ми всією громадою зберемо "під церквою" якісь кошти і відрядимо нашу владу до м. Стрия (можна куди подалі…) для обміну досвідом? Адже влада Стрия не змарнувала шанс, а інвестувала кошти в обладнання та дорожні будівельні машини, зберегла трудовий колектив і тепер надає послуги сусіднім районам.
Інший приклад. У цивілізованому світі дуже давно знайшли вихід. Під час кризи інвестували у будівництво доріг і робили це якісно, майже назавжди. Крім цього, замість абсурдного транспортного збору, що залежить від об’єму двигуна, ввели податок на пальне. В результаті цього за експлуатацію доріг більше платить той, хто більше їздить. А у нас вже багато років тривають дискусії про доцільність такого податку. І найближчим часом його не введуть, тому що він невигідний нафтотрейдерам, оскільки цей податок дозволить місцевим органам влади і ДПІ контролювати обсяги реалізації продукції і тим самим збільшити надходження до місцевого бюджету, в т.ч. на будівництво та ремонт доріг.
Окремі позитивні зрушення у найвищих ешелонах влади є. Ведуться розмови про державну програму з будівництва доріг, про консесію та про податок на пальне. Але я чомусь не вірю у гучно задекларовані економічні реформи ні теперішньої, ні колишньої влади, оскільки реформи завжди завершуються там, де починається особистий інтерес власників великого капіталу!
Але у кожній публікації повинен бути позитив. Тому хочу завершити свою статтю на оптимістичній ноті і потішити наших автомобілістів, що обов’язково до 31 жовтня 2010 року дороги будуть відремонтовані! Спитаєте звідки така впевненість? Як відомо, згідно намірів влади, восени цього року будуть проведені вибори до органів місцевого самоврядування. А перед виборами будь-яка влада спочатку створює проблеми, а потім успішно їх долає! Так що всі на вибори!
Переглядів: 6877
|