Про Податковий Кодекс |
Роздуми | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Написав(ла) Читач | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
29.11.2010 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Останнім часом ми стали свідками бурхливих перипетій навколо новоприйнятого Верховною Радою Податкового кодексу. Його затвердження викликало протести підприємців з усієї країни. Тому, хто читав зміни, які прийдуть з новим Кодексом, а особливо дрібним підприємцям зрозуміло, що тепер вести прибутковий бізнес для них буде набагато важче, ніж було до того.
З економічної теорії відомо, що податок спричинить ріст цін і ляже як на плечі продавців, так і покупців, у мірі того на скільки попит на даний товар є гнучким до зміни ціни. Очевидно, що в першу чергу нам доведеться більше платити за їжу і одяг, які подорожчають на 50%-100% від різниці між даним і попереднім податком. Певний податковий тягар впаде на плечі продавців, що крім цього зіткнуться ще й зі зменшенням попиту, особливо на непродовольчі товари. У виграші залишиться лише бюджет, хоча тут теж можуть бути сумніви (різке скорочення ринку наприклад). Ще один відомий факт, що від податку суспільство програє в цілому. Його загальний добробут зменшується. То чому ж в новій редакції Кодексу крім всього іншого ми бачимо суттєве підвищення податків для малого бізнесу і зміни у правилах регуляції його діяльності? Очевидно, що влада бачить, що дрібні підприємці мають "потенціал" заплатити за новими правилами; фіскальні органи розуміють, що вони не "витягають" максимуму з даного сектора економіки; уряд усвідомлює, що він потребує ресурсів для наповнення бюджету. З другої сторони, такі заходи можуть мати на меті скорочення імпорту, який і перепродається здебільшого через так званий внутрішньоукраїнський маркетинговий ланцюг. Крім цього, є бажання скоротити розмір ринку і перенаправити його учасників в "реальні" сектори економіки чи за кордон. Можливо, також присутня спроба реорганізації ринку в крупніші одиниці, зробити його більш цивілізованим, зрозумілим і контрольованим. Очевидно, вже є люди, які готові зайняти нішу підприємців, що залишать бізнес. Бажання влади навести лад у малому бізнесі ритейлерів зрозуміле. У цілому те, що пропонує новий Кодекс, є болісним, але правильним. У короткій перспективі виникнуть певні проблеми з безробіттям, але потім все вгамується. Роздрібний бізнес має цивілізуватися. З іншої сторони, така політика влади є правильною лише у випадку істотного зменшення хабарництва і махінацій з податками (як у випадку самої фіскальної структури так і підприємців). А саме тінізованість ринку активно спостерігалась до цього моменту і була вигідною всім. Бо підприємці, наприклад, не організовували масові страйки з метою подолання корупції серед податківців. На даний момент ситуація в роздрібній торгівлі виглядає як ринок в центрі Дрогобича. А тіньові обороти прямо пропорційні важливості посади директора Дрогобицького ринку чи ринку "Південний". Інша справа, що владі слід подумати про комплексність реформ і запропонувати людям, які втратять роботу альтернативу (дешеві кредити на бізнес наприклад), а також зменшити податки в тих сферах, які є для нашої великої країни пріоритетними і можливо дати змогу вчорашнім підприємцям трудитись на цій ниві. І головна проблема, яка їсть всі добрі починання в Україні - це корупція, яка повинна викорінюватися з часом, бо інакше нам ніколи не досягнути успіху розвинених країн. Переглядів: 4112
Додати коментар
|
© 2008-2024 Дрогобич Інфо → (сайт працює 6070 днів)