Десятого серпня турецька фірма "Онур" мала розпочати ремонт дрогобицьких доріг. Сьогодні вже 15-те. А ще вона займеться реконструкцією ринку на Пилипа Орлика. У вигляді податків Дрогобич з того нічого не матиме. Чи стануть якісними дороги і чи буде належним чином реконструйовано ринок? З цього приводу виникають великі сумніви.
Нещодавно газета "Інформатор" опублікувала велику статтю про цю фірму. З’ясувалося, що вже декілька років "Онур" асфальтує дороги у Львові, причому тендери постійно вигравала ця фірма. Конкурентами були фірми "Балтом-Україна", "Хока Україна" та деякі інші, але потім дивним чином відмовлялися від участі в тендері, хоча мають відповідну техніку й класних спеціалістів.
Депутат Львівської міської ради Андрій Хомицький стверджує, що кошториси завищені, а тендер роблять під одну фірму. За його словами, у Львові виникла дорожня мафія. Схоже, тепер вона перекочувала до Дрогобича.
Самі працівники "Онуру" кажуть, що готові відремонтувати у Львові набагато більше доріг, але міська влада бере великі відкати. Турки дають десять років гарантії. Якщо утворюються ями чи тріщини, ремонтують дороги власним коштом у найкоротші терміни. Цікаво, а які умови в Дрогобичі?
"Упродовж 2008-2010 років на львівських вулицях провели низку ремонтів, які закінчилися повним провалом, - пише "Інформатор". - Автошляхи потрібно було лагодити заново".
2010 року на вулицях Княгині Ольги, Кульпарківській і Стрийській у Львові одразу після ремонтних робіт зафіксували плями невідомого походження, які роз’їдали дорожнє покриття. Львів’яни зчинили гвалт - тільки завершили реконструкцію, а покриття вже зіпсуте! Лагодили цей автошлях ті самі турки з "Онуру". Про недбальство підрядників гомонів увесь Львів. А от керівництво міста та фірми-підрядника були одностайні у своїй фантастичній версії - мовляв, вулиці псують навмисне таємничі лиходії! Такі сміливі гіпотези спростував начальник управління МВС у Львівській області Василь Пісний, який запевнив: мастило на щойно відремонтовані дороги вилилося з тих самих машин, які цей асфальт покладали.
"За минулі роки, - пише газета, - онурівці настільки зріднилися з мером, що й грошей за ремонт не просять. У квітні 2011-го Андрій Садовий провів тендери на ремонт вулиць Липинського та Шевченка - поспіхом, без згоди Кабміну на фінансування! А "брати з-за моря", також зовсім не впевнені, що їм заплатять, одразу ж погодилися. Ще на початку квітня місто попрохало в Кабміну 1, 3 мільярди гривень на ремонт 56 кілометрів доріг, який заплановано на цей рік. Та відповіді не отримало. Міська рада не мала жодних гарантій, а тендер таки провела. Скидається на те, що між онурівцями та керівництвом міста є таємнича домовленість, порушувати яку не можна за жодних умов. До слова, місто заборгувало підрядникам за роботи, які ті виконали у 2009-2010 роках, - 126 мільйонів гривень. Чимало фірм, які тоді працювали, збанкрутіли, а за роботу їм не заплатили досі".
Турецька фірма шкодить і довкіллю. Львівська обласна санепідемстанція, провівши перевірку діяльності "Онуру" в Пустомитівському районі, виявила, що турки чомусь не мають висновку Державної санітарно-епідеміологічної служби. Також зафіксували, що під час експлуатації асфальтно-змішувальної установки "СІМ" відбувалося перевищення викидів шкідливих речовин у повітря. Чи не погіршиться екологія в Дрогобичі після господарювання "Онуру"?
Далі "Інформатор" пише:
"Цього року "Онур" працює на будівництві вулиць Ряшівської і Вернадського, на реконструкції вул. Шевченка, Липинського, проспекту Чорновола. Фірма почала ремонт Городоцької і Зеленої. Нещодавно тендер на оновлення Пасічної також виграла саме вона. Будівництво Ряшівської (від вулиці Патона до Кульпарківської із транспортними розв’язками) коштуватиме містові майже 174 мільйони гривень. А от коли його завершать, невідомо... Нещодавно розпочатий ремонт Городоцької (від Кульпарківської до межі міста) проведуть майже за 53 мільйони гривень до… грудня цього року. Тобто вулиця ще довго буде перекритою. Що на нас очікує із настанням зими? Місто просто зупиниться, адже проїзд вузенькими вуличками, вкритими льодом, - майже екстрим! Такі самі часові рамки відведено і для реконструкції вулиці Зеленої.
Та Бог із ними, з незручностями. Якби дороги міста перетворили із провінційно-"совкових" на елітні європейські, хіба ж львів’яни були б проти? Але ж ні - фахівці вже сьогодні б’ють на сполох. Під час будівництва та реконструкцій вулиць часто не дотримуються технологій. Насамперед не встановлено водовідведення та не замінено каналізаційних систем. Це означає, що після зими дорожнє полотно потріскає. До прикладу, на вулиці Сахарова, яка постійно затоплена, асфальт не прослужить і року...".
Мабуть, цих фактів більше ніж достатньо, аби засумніватися, що саме турецька фірма "Онур" збудує "рай" у Дрогобичі. Проте міська влада, очевидно, дотримується іншої точки зору.
Переглядів: 7173
|