Чому я не голосував за прийняття бюджету 5 січня? |
Останні новини Дрогобича | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Написав(ла) Депутат міської ради, голова фракції Батьківщина Михайло Ваврин | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
10.01.2012 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Органи місцевого самоврядування самостійно розробляють, затверджують і виконують, відповідні місцеві бюджети згідно з Законом "Про місцеве самоврядування в Україні" та законом про бюджетну систему.
Самостійність місцевих бюджетів гарантується власними та закріпленими за ними на стабільній основі законом загальнодержавними заходами, а також правом самостійно визначати напрямки використання коштів місцевих бюджетів відповідно до закону (ч. 4 ст. 61 ЗУ "Про місцеве самоврядування в Україні"). Втручання державних органів у процес складання, затвердження, виконання місцевих бюджетів не допускається, за винятком випадків, передбачених Законом України "Про місцеве самоврядування" (25 ст. 61 цього закону) та іншими. За логікою та існуючим порядком проект Закону України про Державний бюджет України щорічно до Верховної ради України має подаватись ще у вересні місяці, отже, міська рада мала б, ще у жовтні приступити до розробки міського бюджету. Цей проект мав би широко обговорюватись депутатським корпусом, громадськістю, в ЗМІ. Насправді Державний бюджет України, без обговорення Верховної ради України прийняла 29 грудня минулого року (місцеві бюджети приймаються у термін 15 днів). Тільки після обіду 5 січня обласна рада мала приймати бюджет області. Напевно рішення сесії з цього питання мало і нас цікавити. Які пріоритети на цей рік визначаються, які об’єкти для фінансування (наше співфінансування) визначаються, яким категоріям соціально-незахищеним громадянам будуть надаватись пільги та інше. Врешті решт навіть у такому поспішному, сумбурному варіанті ми мали б проявити субординацію, витримку, повагу до влади області. Тож, колуарно 3 січня виконком прийняв рішення (без одностайного схвалення), а вже 5 січня з ранку депутати голосують за прийняття (5-проти, 2-утрим.) бюджету з усіма додатками видаткової частини. Такий поспішний "одобрянс" навіть у часи застою не виправдовувався. Депутати, члени комітету опору 4 січня обговорили ситуацію, пов’язану з поспішним прийняттям бюджету. Оскільки депутати отримали матеріали тільки 4 січня (у відповідності до регламенту за 3 дні), жодна із депутатських комісій (крім бюджетної) його не розглядала було прийнято рішення: 1. Рекомендувати міському голові розпочати сесію 10-11 січня. 2. Сьогодні провести розгляд бюджету у комісіях. 3. У разі, якщо сесія розпочне свою роботу 5 січня, зробити перерву, і в комісіях обговорити всі питання, які викликають сумніви, або прийняти бюджет без бюджету розвитку. На жаль, так не сталося. Прийняли бюджет, в якому закріплені доходи (цифра кабінету міністрів України) в тому числі податок з доходів фізичних осіб завищений на 11 мільйонів, видатки на апарат управління ради збільшений в 1, 5 рази або на 5 мільйонів, видатки на бібліотечний фонд зменшили, коли Львівська обласна рада прийняла програму якою збільшила фінансування районних народних домів, бібліотек і рекомендує місцевим бюджетам передбачити збільшення коштів. Уже на цій сесії виконавчий апарат було збільшено на 4 одиниці. І до кінця каденції ця влада мабуть перевершить попередню за кількістю працівників апарату. Отож запитую в міського голови: 1. Чому не звертаємось до Кабінету Міністрів України, що б деклароване відновлення і зміцнення інституту місцевого самоврядування було матеріально і фінансово забезпечено? Адже за структурою видатків бюджет не тільки не передбачає фінансування делегованих повноважень (освіта, охорона здоров’я), але й змушений спрямувати практично весь ресурс на фінансування захищених статей (зарплата, електроносії) та галузей соціального характеру. Цих кошів вистачить (беручи до уваги збільшення зарплати, зростання цін на енергоносії, зростання соціальних виплат) на 8-9 місяців. 2. Чому у держбюджеті не передбачено коштів на виконання угоди щодо регіонального розвитку Львівської області між Кабінетом Міністрів України та Львівською обласною радою ( яку же у 2009р. підписала Ю.Тимошенко і здійснювалось фінансування). До речі цією угодою для Дрогобича і Стебника передбачені нові робочі місця відремонтовані дороги, очищені стічні стоки, збережені об’єкти історично-культурної спадщини. Передбачено навіть до 2013 р. з метою запобігання виникненню загроз техногенних землетрусів сейсмічну станцію?! 3. Чому ми розпорошуємо копійки на всі садочки, а не спрямовуємо на відкриття бо дай би ще одного садочка? 4. Яка доля нашого стадіону і чи буде державне фінансування на його завершення? 5. Чому з метою збільшення надходжень до міського бюджету плати за землю, не ефективно працюємо з боржниками? 6. Як думає влада міста впливати на власників 158 підприємств, які внаслідок неритмічної роботи підприємств зменшили сплату податку на доходи фізичних осіб на загальну суму 4, 2 мільйона гривень? А ці кошти можна б було спрямувати на покращення харчування у дошкільних, шкільних, лікарняних установах чи відкрити соціальну аптеку і ще багато, що хотілося сказати О. Радзієвському, але на жаль, він не хотів цього чути, може, почитає або йому перекажуть. Р.S. Правда влада ще спромоглася встановити собі у 2012 р. надбавки: - за високі досягнення у праці – 50% посадового укладу; - премію, в межах коштів передбачених на преміювання – 50% посадового укладу посадовцям О. Радзієвському, О. Коростильову, Т. Метику, Є. Шильнику. Переглядів: 4101
Додати коментар
|
© 2008-2024 Дрогобич Інфо → (сайт працює 6045 днів)