Фраза російського поета А. Вознесенського: "А на русские дороги не хватает ни рессор, ни мата!" – лише половина з того, що може охарактеризувати нинішній стан доріг Дрогобиччини. Я би ще додав, що не вистачає грошей та шибениць, бо занадто вже це справа державної ваги та безмежної відповідальності. А що державної ваги, то це кожен розуміє по-своєму, майже як в Дрогобичі на продуктовому ринку: хто продає товар, того й вага…
А щодо відповідальності тих, хто має хоч якісь стосунки до будівництва та ремонту доріг, то тут вона, відповідальність, прямує від "0" до нескінченності, тобто до безвідповідальності, а тому шибениці хоча б рік, на мою думку, повинні стояти на тих же дорогах, як дороговказ тим, хто хоче нажитись за державний кошт.
Філософи кажуть, що все у світі має причину і наслідок. Щоб визначити причини вкрай незадовільного стану доріг, звернемось до історії та документів. Для доріг місцевого значення існують державні будівельні норми на будівництво та інструкції по експлуатації доріг, які регламентують перевезення вантажів на транспорті за габаритними та ваговими характеристиками. Заборонена експлуатація доріг для автомобілів, габарити і вагові характеристики яких з вантажем і без нього перевищують норми, встановлені Держстандартом "Автомобілі і автопоїзди. Вагові параметри і габарити" та Правилами дорожнього руху. Відповідно до цих документів на дорогах місцевого значення заборонена експлуатація автомобілів, навантаження на вісь яких перевищує 5 (!) тонн. Звісно, що є окремі випадки, коли необхідно перевезти вантаж великої ваги та габаритів. Для таких перевезень необхідно отримати дозвіл ДАІ та служби доріг. Ці конкретні служби та місцеві адміністрації відповідальні за стан доріг.
Комісія з протидії корупції Громадської ради при Львівській облдержадміністрації провела перевірку фактів порушень та зловживань при експлуатації та ремонті доріг на Дрогобиччині.
Зокрема було встановлено, що протягом 2011 року дорога Дрогобич - Львів через Комарно на відтинку Дрогобич – с. Мости Городоцького р - ну була фактично знищена вантажним транспортом фірми "ТКС", яка працювала по протиповеневій програмі та укріпленню берегів рік у Дрогобицькому районі. Надважкі самоскиди "МАН", "ФОТОН" та інші вдень і вночі, в робочі та вихідні дні возили камінь, щебінь та інші будівельні матеріали і техніку з Дрогобича до об’єктів будівництва. Дислокація транспорту та механізмів здійснювалась на території колишньої ПМК-72 "ЗАХІДВОДБУД". Загальна вага з вантажем цих автомашин значно перевищувала допустиму норму. Інтенсивна експлуатація дороги важким автотранспортом зруйнувала поверхневе покриття, основу дороги та систему водовідведення. Ось і маємо причину незадовільного стану дороги по якій проходить маршрут пасажирських перевезень №722 Львів - Дрогобич. Незручність та небезпеку відчувають всі пасажири на цій дорозі. В інтересах держави та громадян району Дрогобицька районна державна адміністрація (голова М. Сендак), служба автомобільних доріг Львівської області, врешті і ДАІ, повинні були б звернутися в суд з позовом до фірми "ТКС" про відшкодування збитків та терміново вжити заходи по ремонту дороги. Однак чи то корупційна складова вирішення проблеми, чи брак часу не дозволяє вирішити питання ремонту дороги по суті, а може "поламані" М. Сендаком корупційні схеми, про які пише газета "Тустань", послужили створенню нових схем. За інформацією з достовірних джерел фірма "ТКС" має відношення до Всеукраїнського Об’єднання "Свобода", депутатом від якої в обласній раді є Михайло Задорожний, ярий захисник прав жителів району. Як казали москалі: "А ми для Вас – сорочку з Вас!"
Негоже, шановні панове, так політикувати: спочатку знищити дорогу, отримавши прибуток від виконання робіт по підряду, а потім через членів своєї фракції в обласній раді звітувати перед громадою Дрогобиччини про неймовірні зусилля при вибиванні коштів на ремонт доріг району за державний кошт. Яка жертовність панства! Допускаю, що пан Задорожний не знає причини руйнування дороги, позаяк не є фахівцем від доріг. Дуже добре, що він вибив кошти на ремонт доріг, але видно не зміг проконтролювати їх освоєння, бо дорога стала ще гіршою. Народ може забути до виборів про добрі речі, а про погані пам’ятає довго…
Аналізуючи причини незадовільного стану доріг в місті Дрогобичі прийшов, до сумного висновку: за 20 років незалежності України всі міські голови, окрім М. Глубіша, свідомо нехтували правом громадян на безпечне життя. М. Лужецький, М. Гук, О. Радзієвський жодним чином не спромоглися виконати Генеральний план забудови міста, в якому є передбачена транспортна розв’язка по вул. С. Наливайка, оминаючи центр, що зменшило б його екологічне навантаження, зменшило б витрати на ремонт вул. Самбірської, вул. П. Сагайдачного, вул. В. Великого і особливо ділянки в районі перехрестя вул. П. Орлика та П. Сагайдачного, зменшило б травматизм та ДТП на вулицях міста. Результатом бездіяльності горе - керманичів міста стали ДТП зі смертельними наслідками на перехресті вул. 22 Січня та вул. С. Наливайка, біля СШ №1 по вул. П. Сагайдачного та десятки покалічених громадян міста. Хочу нагадати мешканцям міста, що ще в 1994 році чиновник міської ради, а пізніше міський голова М. Лужецький звітував перед громадою на шпальтах газети "Тустань" про вирішення проблеми об’їзної дороги в Дрогобичі шляхом будівництва дороги по вул. С. Наливайка, зносу будинку №102 по вул. 22 Січня та відселення мешканців з нього. Може, дякуючи цій брехні, він і став міським головою… І вже ставши ним і "вирішуючи стратегічне завдання розвитку міста", квартиру, в яку можна було б переселити мешканців будинку, з "барської руки" надав молодій естрадній артистці, яка би мала прославити Дрогобич на весь світ… Де ж тепер надія мера та Дрогобича? Хтось же живе в її квартирі… А М. Лужецький сьогодні очолює інститут міста міського голови, що, направду, не зрозуміло як багатьом жителям Дрогобича, так і мені. Жителі сподіваються, що може ця інституція створена для організації будівництва та розвитку мережі громадських туалетів для іноземців і мешканців міста, готелів для бродячих псів, а не тільки для керування депутатами від БЮТу в міській раді. І може, нарешті(!), при ньому вирішиться проблема об’їздної дороги?...
Будівництво об’їзної дороги є надзвичайно важливим завданням міської влади. Наші сусіди: міські голови та депутати міст Стрия, Самбора, Калуша та інших показують не один рік приклад відповідального ставлення до реалізації повноважень та обов’язків перед громадянами. Вони вирішили проблеми з об’їзними дорогами, громадськими туалетами, базарами та бродячими псами. Кожен дрогобичанин може пересвідчитись, що в цих містах порядку більше, ніж у нас. Влада дбає про місто та його жителів! Влада відповідальна і служить народу!
Але, видно, дрогобицька влада не чує громади. Це показав і звіт міського голови О. Радзієвського. Сьогодні ремонт доріг - зручний спосіб відмити гроші. Наскільки це надійно та зручно для професіоналів обкрадання держави - покаже час. Але як кажуть: горщик до пори до часу воду носить!
Нинішня міська влада на чолі з О. Радзієвським, продовжуючи традиції попередників, які не розуміли значення Генерального плану забудови міста, ще більше заводить місто в безвихідь. Посудіть самі. Вже сьогодні існує проблема руху транспорту по вул. П. Орлика в районі автостанції та промислового ринку, на відтинку вул. Трускавецька - вул. Мазепи, вул. Лесі Українки біля "Рукавички" та інших ділянках міста. Іноземці, які подорожують Україною, проїжджаючи Дрогобичем дістають шок не тільки від якості доріг, але й від побаченого довкола. Вони не розуміють: чому дорога на Львів через Комарно повинна проходити через середину промислового ринку на вул. П. Орлика. Як їм пояснити, що продажні архітектори, землевпорядники, міські голови та депутати, напевно, були не здорові, коли приймали рішення про будівництво другої частини промислового ринку через дорогу навпроти. Сьогодні експлуатація дороги в районі ринку становить смертельну загрозу для тисяч дрогобичан та гостей міста. Як відвести транспорт від великих скупчень людей влада не знає, або знає, та не бажає щось робити, щоб собі не нашкодити. За будівництво об’їзної дороги ніхто й не подякує, а "каса" з базару стабільно зростає, то ж нема потреби щось міняти. Бо зміна - то вже нестабільність, а від неї голова болить більше, ніж від п’янки наступного дня…
Початок нового року наближає нас до Громадських слухань, а може референдуму на тему: "Чи довіряєш ти своє життя та життя своїх рідних, близьких недолугим керівникам міста, депутатам та чиновникам?"
Занадто вже дорогою ціною обходиться громадянам утримання влади байдужих та непрофесійних людей, які "дорогими" дорогами пересуваються лише на дорогих іномарках, бо статус не дозволяє їздити в маршрутці. І чим дорожче стає утримання доріг, тим дорожчими стають іномарки, на яких вони їздять. Щось тут не добре…
Робімо висновки, панове!
Переглядів: 7343
|