Водопостачання – цілодобове! Але… Ріст цін на електроенергію заганяє "Дрогобичводоканал" у збитки |
Останні новини Дрогобича | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Написав(ла) Ярослав Грицик, "Галицька зоря" | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
10.03.2013 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
1 березня начальник КП "Дрогобичводоканал" Роман Шагала зустрівся з журналістами. Для цього у нього було дві підстави: одина приємна, друга – тривожна. Спершу Роман Миколайович нагадав, що виконком Дрогобицької міської ради своїм рішенням №492 від 20 грудня 2012р. затвердив режим водопостачання для мешканців Дрогобича та Стебника на період від 1 січня 2013-го до 1 січня 2014 року. Тобто зараз послуги водопостачання та водовідведення надаються цілодобово (за винятком періоду проведення ремонтних робіт чи ліквідації аварійної ситуації). Безперечно, такий рівень сервісу можна тільки вітати. Адже ще у 2005 році мешканці багатоповерхівок могли отримувати воду не більше 11 годин на добу.
Цілодобове водопостачання регіону – це результат тривалої цілеспрямованої роботи колективу КП "Дрогобичводоканал", яка спрямована на запровадження енергозберігаючих заходів, зменшення втрат води шляхом заміни насосного обладнання та мереж водопостачання. Підприємство бере участь у проекті "Розвиток міської інфраструктури", який полягає у реконструкції об’єктів водоканалу для зменшення енергоспоживання та якісного надання послуг водопостачання та водовідведення для міст регіону. Фінансування робіт здійснюється шляхом запозичення коштів у Міжнародному банку реконструкцій та розвитку (Світовий банк) через посередника – Міністерство фінансів України. Здавалось би, керівник "Дрогобичводоканалу" Роман Шагала та очолюваний ним колектив мали би спокійно працювати над реалізацією стратегії розвитку підприємства, інвестиційної програми. Однак на перешкоді цьому – регулярне підвищення вартості електроенергії для підприємств, яка становить найбільшу частку в собівартості послуг водоканалу. Так, постановою №191 від 25 лютого 2013 року Національна комісія регулювання у сфері енергетики прийняла рішення про підвищення вартості електроенергії на 5% (до 1, 20 грн. за 1 кВт/год.). І це притому, що на початку цього року вартість 1 кВт/год. уже зросла на 5%. Якщо така тенденція зберігатиметься, до кінця року ріст становитиме 20%. Кілька останніх років тарифи на послуги водопостачання та водовідведення затверджують не місцеві органи влади, а Національна комісія, що здійснює регулювання у сфері комунальних послуг. Востаннє вона затверджувала тарифи для "Дрогобичводоканалу" 1 березня 2012 року. На сьогодні ці тарифи відшкодовують витрати підприємства на електроенергію лише на 75, 4%. Тобто, щомісяця водоканалу не вистачає коштів у сумі 340 тис. грн. Така значна різниця непогашення затрат призвела до збільшення питомої ваги вартості спожитої електроенергії у доході підприємства до 54%, що унеможливлює нормальну фінансово-господарську діяльність і надійне забезпечення дрогобицького регіону централізованим водопостачанням та водовідведенням. Незадовільний фінансово-економічний стан КП "Дрогобичводоканал" не дає змоги здійснювати стовідсоткову оплату за спожиту електроенергію, що спонукає енергопостачальну компанію ПАТ "Львівобленерго" до відключення електроенергії на об’єктах водоканалу, а отже населення регіону ризикує у будь-який час залишитися без води. У 2012 році на підприємстві довелося запровадити скорочені норми тривалості робочого часу для економії фонду заробітної плати, а зекономлені кошти скеровувати на оплату спожитої електроенергії. Керівництво КП "Дрогобичводоканал" зверталося і подало пакет документів до Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері комунальних послуг, з економічним обґрунтуванням необхідності відкоригувати тарифи на водопостачання та водовідведення з урахуванням зростання вартості електроенергії, розміру мінімальної зарплати, а також для погашення планових витрат на погашення позикових коштів Світового банку. Однак позитивної відповіді "Дрогобичводоканал" зі столиці не отримав. До речі, цього року передбачено умовами договору повернення Світовому банку суми запозичень у розмірі 2, 2 млн. грн. Аналіз фінансово-економічної діяльності підприємства показує, що водоканал не має можливості накопичувати кошти для повернення кредиту навіть з власного прибутку від господарської діяльності. А повертати частину тіла кредиту треба вже у квітні 2013 року. 28 лютого ц.р. через такий стан ціноутворення у галузі електроенергетики міський голова Олексій Радзієвський звернувся з листом до Прем’єр-міністра України Миколи Азарова. Адже КП "Дрогобичводоканал" здійснює надання послуг із централізованого водопостачання та водовідведення для міст цілого регіону: Дрогобича, Трускавця, Стебника та 13-ти сіл Дрогобицького і Стрийського районів. А незадовільний фінансовий стан підприємства ставить під загрозу якісне надання послуг, що може мати наслідки зростання суспільного незадоволення у нашому регіоні. Спілкуючись із журналістами, Роман Шагала повідомив, що підприємство також зазнає збитків, оскільки тариф на водопостачання для гуртового споживача – ТзОВ "Трускавецький водоканал" – покриває собівартість послуги лише на 63, 4%. Як наслідок, збитки від надання цьому споживачу послуг за 2012 рік становили 2 млн. 351, 3 тис. грн. Тож цей тариф також потребує термінового перегляду, але згоди у Києві не дають. За останні роки КП "Бориславводоканал" заборгував "Дрогобичводоканалу" за очищення стоків 3, 2 млн. грн., а разом зі штрафами і пенею ця сума складає 4, 1 млн. грн. За допомогою Львівської облдержадміністрації міська влада Дрогобича намагалася розв’язати цю проблему. Було запропоновано, щоб борги збиткового підприємства взяв на себе власник – Бориславська міська рада, яка би сплатила їх поетапно. Після цього можна було укласти нову угоду про очищення стічних вод. Проте влада Борислава не хоче брати на себе цю заборгованість, питання не вирішується. На завершення спілкування з журналістами Роман Шагала коротко розповів про роботу з абонентами. За підсумками роботи у 2012 році збір платежів від абонентів становив 97, 9% від реалізованих послуг. Загальна кількість абонентів на 1 лютого ц.р. становила 34293 (з них 70, 5% мають встановлені лічильники). Цікаво, що 5451 абонент оплачує послуги за нормою споживання на одну особу, і вперто не бажають встановлювати лічильник. Субсидією користуються 3272 абоненти (9, 5% від загальної кількості). Загальна заборгованість споживачів за послуги водопостачання та водовідведення становить 3, 5 млн. грн. (поточна – 1, 5 млн. грн., протермінована – 2 млн. грн.). У 2 млн. грн. протермінованої заборгованості входять борги 524-ох абонентів, які взагалі не проводили оплату упродовж 2012р. на загальну суму 1, 4 млн. грн. Парадокс: щоб подати до суду на цих 524 споживачів, необхідно сплатити судовий збір (244, 6 грн. за кожного) на загальну суму 128 тис. грн., а коштів підприємству бракує. Разом із тим, торік за рішеннями суду було відкрито 345 виконавчих проваджень щодо боржників на суму 514 тис. 651 грн. Наразі отримано відрахувань із пенсій та зарплат боржників на суму 24 тис. 138 грн. Ще 46 осіб уклали угоди про розтермінування своєї заборгованості на загальну суму 96 247 грн. Правда, ці угоди наразі виконані на 15, 2%. Керівник КП "Дрогобичводоканал" запропонував журналістам зустрічатися частіше, щоб інформувати громадськість про стан справ з водопостачанням нашого регіону. Переглядів: 4553
Додати коментар
|
© 2008-2024 Дрогобич Інфо → (сайт працює 6075 днів)