Церква Вознесіння Господнього - погляд зі сторони (нам пишуть)

Надрукувати
Останні новини Дрогобича
20.03.2013
ЦеркваШановний адміністраторе сайту Дрогобич-Інфо. 19.03.2013 Ви опублікували статтю під заголовком "Спроба рейдерського захоплення церкви?", автор Стах Волянський. Як повідомляється в цій статті, у неділю 17 березня була спроба "рейдерського захоплення" церкви Вознесіння Господнього м. Дрогобича, парохом якої є о. Софрон Яциків, ЧСВВ. Повідомляю Вам, що ця інформація не відповідає дійсності та є абсолютно неправдивою.

14 березня 2013 року розпочалася канонічна візитація храму Вознесіння Господнього комісією Самбірсько-Дрогобицької єпархії УГКЦ (до якої цей храм і належить) на чолі з протоієреєм Григорієм Комаром, протосинкелом владики Ярослава Приріза. Комісія здійснила перевірку стану парафії Вознесіння Господнього, при якій були присутні сам о. Софрон та ігумен монастиря Павло Ясиновський. У неділю 17 березня канонічна візитація мала завершитися відправою літургії у цьому ж храмі, однак о. Григорій до храму не потрапив.

Як зазначається в статті "представник світської церкви, який представився церковній громаді заступником владики та уповноваженим "щось зачитати" в церкві та відправити Службу Божу, викликав хвилю обурення та спротиву. Він не зміг пояснити громаді, на чиє запрошення прибув до церкви". Відповідно до церковного законодавства, протосинкел (о. Григорій Комар) є наділений звичайною владою заступника і допомагає єпархіяльному Єпископові (владиці Ярославу Прирізу) у керівництві всією єпархією (пор. кан.245 ККСЦ). В усій єпархії йому належить така сама виконавча влада, що й єпархіяльному Єпископові, за винятком тих справ, які той застеріг собі або іншим або які на підставі права вимагають його спеціяльного доручення (пор. кан.248 ККСЦ). Отець Софрон як і ігумен монастиря о. Павло як священики та сама парафія Вознесіння Господнього є підвладні згідно того ж законодавства єпархіальному єпископові - владиці Ярославу Прирізу. Той факт, що вони є монахами, нічого в цій справі не міняє. Таким чином о. Григорій Комар намагався правосильно вступити до церкви, як уповноважений єпископа, у рамках канонічної візитації.

Також варто зазначити, що о. Григорії не є представником "світської церкви", бо такої не існує, як і монашої. Парафія Вознесіння Господнього перебуває у складі Самбірсько-Дрогобицької єпархії УГКЦ і підпорядковується, як уже зазначалося владиці Ярославу Прирізу. І "право на Богослужіння отцями-василіанами" також надається виключно владикою Ярославом, а не управою Василіянського чину чи кимось іншим.

У цій ситуації мав факт дизінформації людей та їхнього підбурювання до непокори правочинній церковній владі. Інформація про те, що "о.Іван Паньків, який на новенькій червоній іномарці мало не в’їхав в середину натовпу, залишивши авто посеред дороги на час спілкування з людьми" є неправдивою, бо сам був очевидцем всіх подій.

Переглядів: 10733

Коментарі (55)
 
Та дайте ви спокій і парафіянам, і священикам-монахам! Що ще за перевірки "стану церкви", Богу моліться і вони хай моляться. Ще одна церква залишилася "неправославізована" ви і її хочете підгребсти. Ярослав Приріз є редемптористом, між ними і василіанами завжди були якісь протиріччя, виявляється, вони є й досі. Залиште, кажу, парафіян і церкву, нехай люди моляться. Чи може в церкві не богослужіння ідуть, а рок-концерти? Отож, Богові Боже, а Прирізові... Нехай вгомониться.
Рейтинг: 14+ -7-
 
Ярко, 06:42 20 березня 2013 р.
 
Владика Приріз Еуіїт а не редемпторист, а "тотальна православізація" ще почалась за довго до вище згаданого владики, а тому отці василіяни як форпост католицької церкви, і ми розуміемо що не всім це подобаеться...  
ПИ.СИ. Нерозумію навіщо було в кінці 90-х забирати в православних храми ?
Рейтинг: 2+ -8-
 
Стебничанин, 10:21 20 березня 2013 р.
 
Помер Вроновський - почалась боротьба та переділ влади в церковному господарстві.. 
Невже ніхто не бачить, як церква в теперішньому вигляді перетворилась в бізнес-структуру ? 
"Комісія здійснила перевірку ", "...наділений звичайною владою заступника..." , "...на підставі права вимагають його спеціяльного доручення.." - Десь такого роду вислови дуже частенько у нас в країні лунають в моменти досить некоректних втручань, або певних навязувань.. 
Робіть висновки !
Рейтинг: 10+ -10-
 
, 10:27 20 березня 2013 р.
 
Я шокований. Церква, у моєму розумінні, св"яте місце де можна побути в тиші і спокою. А тут такі справи... :roll
Рейтинг: 11+ -1-
 
1., 10:37 20 березня 2013 р.
 
Шановні чиновники від церкви залишіть у спокої храм і громаду яка будувала цей храм. Шановні храм збудований за гроші громади а не за гроші священників відтак сама громада в праві визначатись хто буде служити в цьому храмі. Софрон авторитетний монах якому люди довіряють. Шановні будьте розсудливі а то і до св. Трійці люди доберуться
Рейтинг: 8+ -9-
 
Цікавий, 11:20 20 березня 2013 р.
 
Шановні добродії, ви просите когось схаменутися, а самі розпалюєте ворожнечу і сієте неправду. Ви ж дуже добре знаєте, що ніхто не може забрати храм від громади, чому ж тоді нагнітаєте обстановку, ображаєте священиків і навіть єпископа? Богові така поведінка не мила. Не будьте провокаторами, яких використовують сили, ворожі Католицькій Церкві! Ви пишете про "православізацію" а насправді потрібно було б подумати про те, що деякі церковні спільноти стають поволі майже сектанськими. Події в неділю це виразно підтверджують
Рейтинг: 10+ -8-
 
до коментаторів, 11:29 20 березня 2013 р.
 
"Діти Мої, моліться за пастирів. Нехай ваші уста будуть закриті для всякого осуду, пам’ятайте - Мій Син їх вибрав і лише Він має право їх судити. Дякую вам." 
Послання Богородиці з Меджугор'я, 2 січня 2013 року
Рейтинг: 17+ -3-
 
, 11:53 20 березня 2013 р.
 
Автор мав би написати посаду і своє прізвище, щоб люди знали хто дає пояснення і чи варто вірити. Бо кожен по-своєму трактує події. І потім, що таке дизінформація: інформація від дизеля? Має бути дез.
Рейтинг: 12+ -4-
 
Авторові, 12:18 20 березня 2013 р.
 
Де двоє б'ються, третій користає... 
Це питання влади, а не людей. Церковній владі та монашій владі необхідно знайти компроміс у ситуації, що склалась. 
Гарний приклад уже на початку свого понтифікату подає папа Франциск. «Ніколи не забуваймо про те, що справжня влада – це служіння, і також Папа, щоб здійснювати владу, повинен дедалі більше входити в це служіння, світлою вершиною якого є хрест», - сказав Папа Франциск у своїй вчорашній проповіді.
Рейтинг: 15+ 0-
 
, 12:42 20 березня 2013 р.
 
Деякі думають, якщо збудували церкву, то вона їм належить. Аж ніяк! Єпископ є тим, хто делегує свою владу священнодіяти священику. Без єпископа священик як гілка відламана від дерева. 
Люди цілком не обізнані з тим, чим є Церква Христова. Церква Христова - це не каміння з якого збудовано храм. Це тіло Христове, де Христос - голова, а ми члени його тіла. Око не може сказати руці: Ти мені непотрібна; або голова знов ногам: Ви мені непотрібні. (Посл. ап Павла до Кор. 12, 21). Якраз ап. Павло пише про таку ситуацію, коли священики хочуть бути самостійними, відділеними від всіє спільноти вірних Церкви Христової.
Рейтинг: 14+ -4-
 
, 12:52 20 березня 2013 р.
 
Шановні та скільки знаю , пригадую2006-2007роки у Петра і Павла завжди була клопітка робота з людьми, як доброго пастира , нам дали о.Якова Яремчука, розумну людину, яка монастир оновила , бо ще з виходом з підпілля не було такої змоги у попередника о.Лаврентія, він був старший , людина за віком , не мав такої запальної енергії для роботи і праці з молоддю та прихожанами у церкві , а о.Яків це відновив, краса довкола, все озеленене, плідна робота з людьми після Літургії, з дітьми та молоддю.Можна було завжди побачити скільки людей і надалі приходять молитись на Літургії , але тут листи в поштову скриньку отця Якова надсилались і надсилались, як ви думаєте від кого, від церкви Пр.Трійці і в тому числі Владики Ю.Вороновського, людей завжди збунтували, завжди нарікання було аби забрати ігумена Я. Яремчука з монастиря. Чому так? Мені дивно, шо звичайний священик, він ж посвящений на то, аби творити добро і нести Христа і Його любов до людей, а не постійно займатись чимось таким аби пригнічувало народ і Христову Церкву.Та дякуйте Богові, що ви маєте вільну волю відправляти Богослужіння у своїх храмах, та що вам ше не вистарчає для того аби спокійно жити і вести народ до Христа. о.Григорій маєте ж парафію на Успіння Пр.Богородиці, несіть і розцвітайте у своїй любові і кожному промовленому слові до людей, о.Іван Паньків, а вам що ще треба збудували храм, маєте прекрасних діточок , та й тіштесь.Що ще треба , вам, не скажу що бідні, шо їздите на такій машині як о.Софрон, не скажу що немаєте грошей на їжу для своєї сім'ї, чи одягу, подивіться на наших монахів, які скромно одягнені, таким і має бути монах, та й зокрема і священик. ТОМУ ЗАКЛИКАЮ, ЦЕ Й БУДЕ НАГОДА ДЛЯ ВСІХ НАС У ЧАСІ ПОСТУ МОЛИТИСЬ ЗА НАШИХ ПАСТИРІВ, ЇМ ДУЖЕ ПОТРІБНА НАША МОЛИТВА.МОЛІТЬСЯ ТОДІ ВСІМ БУДЕ ДОБРЕ НА ЗЕМЛІ ЖИТИ.
Рейтинг: 15+ -8-
 
Християнка, 13:09 20 березня 2013 р.
 
справжні християни так священиків не коментують- християнці.
Рейтинг: 8+ -5-
 
, 13:29 20 березня 2013 р.
 
Яка ж ви християнка, що не знаєте свого клиру: о. Паньків - декан Дрогобича (тобто відповідає за організацію богослужінь у всіх храмах міста), а не відбирає Храм собі. Про протосинкела о. Комара мовчу. Походіть на курси з катехизму, а не підписуйтеся "християнкою", не ганьбіть своїм невіглвством мирян.
Рейтинг: 10+ -2-
 
псевлохристиянці., 13:52 20 березня 2013 р.
 
Не розказуйте своїх дурниць, вони ж не просто надумали приїхати, а хто прислав за дорученням Владики?Я буду відстоювати тут і на мою думку я нічого поганого не сказала вашим отцям, ви дивитесь дорогі Маріє на когось а починайте з себе з своєї парафії тоді у вас буде мир і любов. Буду молитись за вас, хоть не знаючи вас як людину, за вашу парафію, аби вам Бог відкрив очі і вашому пастиреві.
Рейтинг: 5+ -4-
 
Християнка, 14:27 20 березня 2013 р.
 
п.Марія не вихваляйте так вже своїх отців а моліться за них аби жили правдиво як Ісус бідно і скромно і були милосердними до кожного...Так не можна жити тим більше у Христовій церкві, Ісус так не хоче...
Рейтинг: 4+ -1-
 
згідна з Християнкою, 14:33 20 березня 2013 р.
 
п.Марія ну скажіть так чесно, як шо вас рахують ревною християнкою звідки у отця Івана така машина , при чому нова, звідки новозбудована хата? Отець Софрон такого немає, чи інші монахи, але живуть якось? Чекаю чесної відповіді від п.Марії...
Рейтинг: 5+ -2-
 
до Марії, 14:38 20 березня 2013 р.
 
''Церква повинна служити Христу, а не Папі Римському" - свазав у своєму зверненні до світу Папа Франциско. Не всі миряни вкупі зі священниками почули... Виглядає на те, що в Дрогобичі не вистачає храмів на всіх священників, чого не можна сказати про парафіян.
Рейтинг: 3+ -2-
 
Руслан, 15:05 20 березня 2013 р.
 
напишіть будь ласка скільки вам років і скільки років ходите в церкву і якщо хочите поговорити я звяжуся з вами і якщо можна скажіть до яко'і церкви ви ходите
Рейтинг: 0+ 0-
 
, 15:06 20 березня 2013 р.
 
ХРИСТИЯНКО, Ви вже не знаєте, що писати! Якщо Ви вирішили очорнувати "Вашими фактами" якусь людину, а тим паче духовенство, то краще переконайтесь спершу в їх достовірності. Хоча в цьому осуді оправдіння немає! Якщо ж Вас так дуже це турбує, то особисто б дуже просила прийти до нас сьогодні до храму, о 18:00 год., на Поклони. Так Ви матимете змогу побачити з якого року "нова іномарка" та якої "крутої" марки машина. І дуже сподіваюсь, що опісля Ви вибачитесь, бо Ви - неправі!  
Дай Боже, щоб Ви мали таку ревність до Христової Церкви, як має наш парох - о. Іван Пакьків.
Рейтинг: 5+ -3-
 
, 15:09 20 березня 2013 р.
 
Шановна парафіянка з Коновальця, не робіться вже такми бідними, кажуть вам погляньте на наших монахів, як бідно одягнені і розкошують, і не мають певної суми аби відслужити чи Літургію чи шлюб...А щодо Християнки вона 100%права, і відстоює тут наших отців-монахів, бо дійсно вже надоїло , щоб лізли вічно і заважали працювати нашим монахам , кожен з отців маєте свої парафії та й працюйте плідно надалі...А не заважайте таким як о.Софрону який за допомогою парафіян зробив ремонт і відновив храм... Скажіть що вам ше треба, для миру?
Рейтинг: 4+ -4-
 
Парафіянка з Петра і Павла, 15:34 20 березня 2013 р.
 
Ай, ну, чесні і всесечні, християни і нехристі, а подаруйте хоча б одну зі своїх не нових іномарок, комусь з нужденних вашої пастви. А то від ваших пліткаро-пришіптуваче-ідолопоклонників вже б і вмер. Нема ніяких влад- є служіння людям. А все решта коронування і самокоронування- пихатість злодіїв і фарисеїв. Здрисніть!
Рейтинг: 6+ -3-
 
НЕіномарщик, 15:34 20 березня 2013 р.
 
Підтримую Християнку, ви молодці, відстоюєте наших отців-монахів, дійсно вже встидно перед Господом б вам усім було , з Коновальця , то ви краще прийдіть до нас до монастиря помолитись вервечку яка кожний день відмовляється після Літургії , на молитву до о.Андроніка, це б було для вас самапокора і любов .
Рейтинг: 6+ -5-
 
Оксана, 15:45 20 березня 2013 р.
 
християнко чому ви не дали відповіді на моє запитання скажіть скільки ви в місяць особисто складаєте пожертву скільки дали на коляду
Рейтинг: 1+ -8-
 
, 15:52 20 березня 2013 р.
 
Не знаю з яких причин у Вас зявились знову "свої висновки"... Стосовно отців-монахів нічого нешанобливого не маю!  
Продовжувати не бачу змісту. Шкода, що налаштування таке збунтоване і без любові. Хай для всіх нас буде закликом і проханням: 
 
 
 
 
"Діти Мої, моліться за пастирів. Нехай ваші уста будуть закриті для всякого осуду, пам’ятайте - Мій Син їх вибрав і лише Він має право їх судити. Дякую вам."  
Послання Богородиці з Меджугор'я, 2 січня 2013 року
Рейтинг: 4+ -1-
 
, 15:54 20 березня 2013 р.
 
Шановна п.Марія, чому це я маю вам відповідати, хто ви така ?але скажу у мене заведено так хоть чим зможу але допомогти нашим отцям-монахам, бо ходжу кожний день до монастиря і бачу все, а коляда це ви вважаєте скільки хто дасть, це у вас прослава така, малого Ісуса...
Рейтинг: 1+ -1-
 
Християнка, 15:59 20 березня 2013 р.
 
християнко чому ви одночас і християнка і підтримую християнку і оксана що це провокація краще моліться
Рейтинг: 2+ -2-
 
, 16:27 20 березня 2013 р.
 
ніяка не провокація і взагалі я не знаю тих людей скажу чесно вони просто бачуть напевне мене і з порівнянням вашої не правди))
Рейтинг: 2+ -2-
 
до Марії, 16:40 20 березня 2013 р.
 
цьоцю пишите з одного компютера моя вам порада попросіть о Андроніка щоб помолився над вами
Рейтинг: 4+ -2-
 
, 16:50 20 березня 2013 р.
 
Громада що Храм збудувала наняла на служіння священників монахів.Ну не хочуть вони бачити інших.Бо у Храмі пануе злагода і порядок.Бояться що це і буде порушене як сталося в деяких Дрогобицьких Храмах,
Рейтинг: 7+ -6-
 
Стась, 17:04 20 березня 2013 р.
 
Невідомий погляд зі сторони боягузливо обмацує коментарі: такого він не сподівався. Добре хоч не підписався... Зачинає бути страшно. Здоровя не варте тих грошей...
Рейтинг: 1+ 0-
 
Руслан, 17:25 20 березня 2013 р.
 
Хочу нагадати, що декілька літ тому у Трускавці на невеличкому узвишші, яке тут назвали "Гошівською горою", місцеві люди задумали збудувати капличку для отців-василіян. І що думаєте, вдалося їм це? Ад ніяк. Бо у справу втрутилися місцеві отці Івасівка і Бондарчук і людям це заборонили робити. Чому так сталося, зрозуміло: лукаві священики боялися "конкуренції".  
Так само конкуренції бояться у Дрогобичі. Але Господь розбереться, хто є хто. Усяке ж бо, що від людей - само розсиплеться, а що від Бога - не здолаєте. Для Господа нема ані православних, ані лівославних, нема ані канонічних, ані сектантів. То усе - світські мірки, Бог лише розділить усіх надвоє - праведників і грішних.
Рейтинг: 10+ -4-
 
Роман, 17:46 20 березня 2013 р.
 
Шо за «письменник» пише і не підписується. Заявляє про те, що описане в статті Стаха Волянського – неправда, але далі сам фактично все підтверджує, що власне все так і було. Людей не обдуриш. Безумовно отці змовились і вирішили усунути о. Софрона. Дописувачу варто знати, що немає церковної влади і церковного законодавства, і тим більше вони не поширюються на парафіян. Це стосується лише церковних служителів і не більше. Жоден протосинкел чи єпархіальний єпископ не має права зазіхати на майно парафіян і ним розпоряджатися на свій розсуд. Це варто усвідомити отцям Паньківу, Комару і Прирізу. А фраза дописувача «У цій ситуації мав факт дизінформації людей та їхнього підбурювання до непокори правочинній церковній владі» просто шокує. Мабуть в наступний раз отці Паньків, Комар і Приріз планують прийти з міліцейським приставом, чи як?
Рейтинг: 5+ -5-
 
, 17:51 20 березня 2013 р.
 
покажите в Дрогобыче хоть одну настоящую церковь? 
Не найдете, но торгашей с церквями хоть отбавляй, торгуют всем...скоро дорога в рай продаваться будет...бедные понятно туда не попадут!
Рейтинг: 3+ -8-
 
Слава Богу що емiгрував!, 18:48 20 березня 2013 р.
 
Студенту: церковна влада є, і церковне законодавство також є - Кодекс Канонів Східних Церков (можете скачати в інтернеті). Кодекс є зобовязуючий як для священнослужителів, так і для мирян. Переше, ніж писати дурниці, трохи почитайте що пише кодекс про священників, мирян, єпископа, і хто має право розпоряджатися церковним майном.
Рейтинг: 6+ 0-
 
, 19:16 20 березня 2013 р.
 
ТИТУЛ І 
ВІРНІ, ЇХНІ ПРАВА І ОБОВ’ЯЗКИ 
 
Кан. 7 – § 1. Вірними є ті, хто, через хрещення втілені в Христа, утворюють Божий народ і на цій підставі по-своєму беручи участь у священичій, пророчій і царській службі Христа, покликані, відповідно до власного становища кожного, сповняти місію, яку Бог довірив виконувати Церкві у світі. 
§ 2. Ця Церква, утворена і впорядкована на цьому світі як спільнота, існує в католицькій Церкві, керованій наступником Петра та Єпископами з'єднаними з ним. 
 
Кан. 8 – У повній злуці з католицькою Церквою тут, на землі, є ті хрещені, які в її видимому організмі з’єднуються з Христом вузлами віровизнання, святих тайн і церковного проводу. 
 
Кан. 9 – § 1. Окремим чином пов'язані з Церквою оглашенні, які, натхнені Святим Духом, з виразним бажанням просять про прийняття їх до неї, і саме через це прагнення і життя, сповнене віри, надії і любові, яке практикують, єднаються з Церквою, котра опікується ними, вже як своїми. 
§ 2. Церква приділяє оглашенним окрему турботу, заохочує їх вести євангельське життя, впроваджуючи до участі в Божественній Літургії, святих тайнах і церковному правилі, і вже щедро надає їм різні привілеї, властиві християнам. 
 
 
Кан. 10 – Покладаючись на слово Боже і приєднуючись до живої справжньої науки Церкви, вірні зобов'язані непорушно зберігати і відкрито визнавати віру, котру як найбільшу дорогоцінність берегли і передали предки, а також через практикування краще її розуміти і проявляти в ділах любові. 
 
Кан. 11– Між усіма вірними силою їхнього відродження в Христі існує справжня рівність щодо гідності й діяння, внаслідок чого кожний, відповідно до свого становища і завдання, співпрацює у побудові Тіла Христового. 
 
Кан. 12 – § 1. Вірні зобов'язані, діючи кожен по-своєму, зберігати завжди єдність з Церквою. 
§ 2. Вони повинні якнайпильніше виконувати обов'язки як щодо всієї Церкви, так і власної Церкви свого права, до якої належать. 
 
Кан. 13 – Усі вірні, відповідно до свого становища, повинні докладати своїх зусиль для того, щоб вести святе життя, спричинятися до росту Церкви і постійно збільшувати її святість. 
 
Кан. 14 – Усі вірні мають право й обов'язок дбати про те, щоб Боже провіщення спасіння щораз то більше доходило до всіх людей усіх часів і всього світу. 
 
Кан. 15 – § 1.Те, що Пастирі Церкви, представляючи Христа, голосять як учителі або постановляють як керівники Церкви, вірні, свідомі власної відповідальності, зобов'язані виконувати з християнським послухом. 
§ 2. Вірні свобідно можуть виявляти Пастирям Церкви свої потреби, особливо духовні, а також свої побажання. 
§ 3. Відповідно до своїх знань, компетенцій і здібностей, якими відзначаються, вони мають право, а іноді навіть обов'язок, виявляти Пастирям Церкви свою думку в справах, які стосуються добра Церкви, і, зберігаючи непорушність віри і звичаїв та пошану до Пастирів, а також, зважаючи на спільну користь і гідність осіб, ознайомлювати з нею інших вірних. 
 
Кан. 16 – Вірні мають право отримувати від своїх Пастирів допомогу з духовних дібр Церкви, особливо від слова Божого і святих тайн. 
 
Кан. 17 — Вірні мають право почитати Господа згідно з приписами літургічних книг власної Церкви свого права і дотримуватись власної форми духовного життя, згідної, однак, з вченням Церкви. 
 
Кан. 18 – Вірні мають повне право засновувати товариства і керувати ними для цілей любові або побожності або плекання християнського покликання у світі, а також скликати збори для спільного осягнення цих цілей. 
 
Кан. 19 – Усі вірні, як учасники місії Церкви, мають право власними починаннями, кожний відповідно до свого стану й обставин, розвивати або підтримувати апостольську діяльністьь однак, жодне починання не може приписувати собі назви католицького, якщо не одержить згоди компетентної церковної влади. 
 
Кан. 20 – Вірні, які завдяки хрещенню покликані вести життя, згідне з євангельською наукою, мають право на християнське виховання, котре належно готувало б їх до визрівання людської особистості і водночас до пізнання і переживання таїнства спасіння. 
 
Кан. 21– Ті, що займаються священними науками, користуються законною свободою дослідження, а також розсудливого вияву своєї думки у справах, в яких вони є фахівцями, зберігаючи, однак, належну слухняність Учительському Урядові Церкви. 
 
Кан. 22 – Усі вірні мають право бути вільними від будь-якого примусу у виборі стану життя. 
 
Кан. 23 – Нікому не дозволяється шкодити добрій славі, якою хтось втішається, і беззаконно порушувати право будь-якої особи на захист свого приватного життя. 
 
Кан. 24 – § 1.Вірні можуть законно відстоювати і боронити права, що їх вони мають у Церкві, на компетентному церковному суді згідно з нормами права. 
§ 2. Вірні, якщо їх викликає до суду компетентна влада, мають право бути судженими з дотриманням справедливо застосованих приписів права. 
§ 3. Вірні мають право не зазнавати канонічних кар, окрім приписаних законом. 
 
Кан. 25 – § 1. Вірні зобов'язані зараджувати потребам Церкви, щоб вона мала засоби необхідні для осягнення властивих їй цілей, головно для виконування богослужінь, здійснювання справ апостольства та любові, а також для того, що конечне для належного утримання служителів. 
§ 2. Вони рівно ж зобов'язані підтримувати соціяльну справедливість, а також, пам'ятаючи про Господній наказ, подавати допомогу бідним з власних прибутків. 
 
Кан. 26 – § 1. У виконуванні своїх прав вірні, – окремі особи, чи об'єднані в громади, повинні зважати на спільне добро Церкви, як також на права інших та власні обов'язки щодо інших. 
§ 2. З уваги на спільне добро, Церковна влада може регулювати, щоб вірні користувалися належними їм правами.
Рейтинг: 7+ 0-
 
, 19:19 20 березня 2013 р.
 
Арт. ІІ: Права і обов’язки єпархіяльних Єпископів 
 
Кан. 190 – У всіх правових справах єпархії єпархіяльний Єпископ виступає від її імені. 
 
Кан. 191– § 1. До єпархіяльного Єпископа належить керувати довіреною йому єпархією владою законодавчою, виконавчою і судовою. 
§ 2. Законодавчу владу єпархіяльний Єпископ виконує сам особисто, виконавчу владу виконує сам або через Протосинкела або Синкелів, судову владу виконує сам або через судового Вікарія і суддів. 
Кан. 201– § 1. Оскільки єпархіяльний Єпископ повинен дбати про єдність усієї Церкви, він зобов'язаний турбуватись про підтримання спільної церковної дисципліни і домагатися дотримування всіх церковних законів і законних звичаїв. 
§ 2. Єпархіяльний Єпископ має наглядати, щоб до церковної дисципліни не проникло зловживання, особливо щодо служіння слова Божого, уділяння святих Тайн і сакраменталій, культу Бога і Святих, виконування побожних записів. 
Кан. 205 – § 1. Єпархіяльний Єпископ зобовчзаний щорічно візитувати канонічно єпархію повністю або частково, однак так, щоб принаймні раз на п'ять років канонічно звізитувати її повністю особисто або, в разі законної перешкоди, через Єпископа коад'ютора або через Протосинкела, або Синкела, або через іншого пресвітера згідно з канонічним правом. 
§ 2. Канонічній візитації єпархіяльного Єпископа підлягають особи, католицькі інститути, речі і святі місця, які знаходяться в межах єпархії. 
§ 3. Членів чернечих інститутів і товариств спільного життя на подобу чернечих папського або патріяршого права та їх доми єпархіяльний Єпископ може візитувати лише у випадках чітко висловлених законом.
Рейтинг: 4+ 0-
 
, 19:29 20 березня 2013 р.
 
Кан. 280 – § 1. Парафія, як правило, повинна бути територіяльною, отже, має охоплювати всіх вірних певної території, якщо ж за рішенням єпархіяльного Єпископа і за порадою пресвітерської ради це доцільно, то слід утворювати особові парафії з огляду на національність, мову, приналежність вірних до іншої Церкви свого права або навіть на якійсь іншій визначеній засаді. 
§ 2. Засновувати парафії, змінювати і скасовувати їх має право єпархіяльний Єпископ за порадою пресвітерської ради. 
§ 3. Законно заснована парафія, є на підставі самого права юридичною особою. 
Кан. 281– § 1. Парох – це пресвітер, якому як особливому співпрацівникові єпархіяльного Єпископа, як власному пастиреві, доручена опіка над душами у визначеній парафії під владою цього ж єпархіяльного Єпископа. 
Кан. 284 – § 1. Право іменування парохів належить тільки до єпархіяльного Єпископа, який вільно їх іменує. 
§ 2. Для того, щоб довірити парафію членові чернечого інституту або товариства спільного життя на подобу чернечих, вищий Настоятель пропонує єпархіяльному Єпископові для іменування здатного пресвітера свого інституту або товариства з дотриманням угод, укладених з єпархіяльним Єпископом або іншою владою, визначеною партикулярним правом власної Церкви свого права. 
 
Кан. 291– Усі пожертви, за винятком тих, про які мова в канн. 715-717, прийняті з нагоди виконання пастирської послуги, парохом та іншими священнослужителями, приділеними до парафії, повинні бути внесені до спільної парафіяльної каси, хіба що стосовно цілком добровільних пожертв відома інша воля жертводавця, до єпархіяльного Єпископа належить, порадившись з пресвітерською радою, встановити відповідні приписи щодо призначення цих пожертв і належної винагороди парохові та іншим священнослужителям парафії згідно з приписом кан. 390.
Рейтинг: 3+ 0-
 
, 19:32 20 березня 2013 р.
 
Кан. 370 – Священнослужителі мають за особливий обов'язок виявляти пошану і послух Римському Архієреєві, Патріярхові та єпархіяльному Єпископові.
Рейтинг: 4+ 0-
 
, 19:34 20 березня 2013 р.
 
Ей ви, любителі і почитателі монахів!  
Хочу довести до вашого відома, що ваш шанований ігумен о. Павло, їздить на автомобілі BMW 5 серії, з номерним знаком "50 50". які без сумніву коштують не малі "пожертви"... 
О така то справа :cry
Рейтинг: 11+ -6-
 
, 19:46 20 березня 2013 р.
 
Нічого дивного, адже вони (монахи) люди духовні, у них немає пристрасті до грошей! От і їздять собі на BMW чи подібного класу суперфашенабельних авто!
Рейтинг: 9+ -1-
 
taras, 19:57 20 березня 2013 р.
 
Все вірно, Максим напевне штудіює ці канони в семінарії, або за власним бажанням, це його право, але навіщо їх тут тиражувати? Можливо в далекі часи, ці канони й мали вплив на громаду, змушували до послуху і смирення, особливо простий люд. Але ці часи вже давно канули в минуле, це історія. Зараз їх чинність стосується лише середовища церковників, в тому числі отців Паньківа, Комара і Приріза. Крім того для них, і для всіх людей діють Конституція, інші правові закони і вони є пріоритетними. Тому якщо церква є власністю громади, то нічого не вдієш – закон він є закон. Якби це не було прикро і незвично для таких високопоставлених очільників церкви, вони вимушені йти на компроміс з громадою і домовлятися.
Рейтинг: 3+ -5-
 
, 20:05 20 березня 2013 р.
 
taras, люди духовні мають свідомість обдуманого вибору. я не думаю що в той час коли вони (монахи) викладали за BMW кругленьку суму не відчували реальної фінансової різниці між автами наприклад відчизняного виробництва...і вели себе цілком безпристрасно.  
зрештою для чого було давати обіти добровільної убогості...досконалого послуху! " :?
Рейтинг: 8+ -2-
 
, 20:14 20 березня 2013 р.
 
Ця машина шо о.Павло їздить ще дана йому від попереднього ігумена о.Олексія, такшо варто зауважити тут вона у нього перша .А що о.Іван Паньків може собі міняти машини, то на нього ніхто нічого не каже, а тут на простого монаха-ігумена скільки наїздів з ваших слів і думок.Краще станьте ви ВЕЛИКІ коментатори під хрест Господній коли у вашій душі темно, а Хрест її осяє!
Рейтинг: 2+ -12-
 
стосується для друга Максима, 20:33 20 березня 2013 р.
 
"вірний ленінець", аможе навіть анархіст, /Student пише: "Можливо в далекі часи, ці канони й мали вплив на громаду, змушували до послуху і смирення, особливо простий люд". Якщо канони Церкви (по-іншому, церковні заповіді) - пережиток минулого, то може ви те саме думаєте і про Божі Заповіді? цікаво, вас так отці василіяни вчили? якщо так, то справді треба щось міняти серед них, щоб вони не баламутили людей...
Рейтинг: 8+ -1-
 
до /Student-а, 20:35 20 березня 2013 р.
 
Так я щось не можу збагнути... це БМВ перша машинна у монаха Павла чи ЛЕКСУС? Бо особисто я його бачив за Шкодою?
Рейтинг: 9+ 0-
 
taras, 21:00 20 березня 2013 р.
 
Ви, пане. своїми коментарями виявляєте, що далеко не є церковною людиною, оскільки для вас церковні закони це "історія", сьогодні ж, на вашу думку, життя Церкви має залежати від конституції і законів Верховної Ради. Не смішіть себе перед людьми. Не розпалюйте ворожнечі! Всі коментатори, які пишуть проти монахів чи проти священиків, а тим більше проти єпископа - роблять неправильно. Ця злоба мусить припинитися. Не робіть, будь ласка так, щоб тішилися вороги Церкви! Прошу!
Рейтинг: 15+ -1-
 
студенту, 21:10 20 березня 2013 р.
 
наскільки я спостервгаю у паньків та червона машина в понад 5 років і Dacia Logan, на мою думку далеко не баварська цяцька (BMW) :zzz
Рейтинг: 13+ 0-
 
, 21:14 20 березня 2013 р.
 
Люди добрі, та схаменітьса, хоч у перший тиждень Великого Посту, лити брехливий і безпідставний бруд на владику Ярослава, о.Івана, о. Григорія, а також ігумена. Ви спочатку станьте парафіянином чи парафіянкою хоч якогось храму, живіть духовним життям і тоді не будете мати часу і бажання очорнювати свого ближнього. Мене дивує некомпетентність дописувачів, які своїми припущеннями спотворюють ікону Церкви і священства взагалі. Відносно парафії Коновальця, то станьте активним парафіянином і будете знати наскільки часто о. Іван міняє "нові червоні машини" і яким життям дихає парафія. Щоб щось змінити у світі змінюймо найперше себе. Амінь!
Рейтинг: 11+ -2-
 
, 21:19 20 березня 2013 р.
 
Шановний добродію, це не "ксьондзи" почали, а такі особи, що люблять зло і ненависть. Їхні удари, в першу чергу, спрямовані проти Церкви. Диявол завжди з нею воюює, а Ви, добродію, свою цікавість трохи погамуйте, бо і ви не без гріха!
Рейтинг: 8+ -1-
 
До того самого друга, 21:40 20 березня 2013 р.
 
Слава Ісусу Христу! Я б хотів звернутися до отця Павла , як ігумена з ц. Петра і Павла. Я - парафіянин отця Софрона. Брав участь у будові церкви, робив свої внески у храм, неодноразово бачив отця Софрона як проповідника (він мене не здивував, а навпаки викликав відразу), бачив його як господаря (теж не дуже вражає), молоді в нас в церкві теж повний нуль щоби мені хто не казав це видно, отець не лідер -ним керують всякі старі баби, тому церква виглядає у 100 разів гірше ніж Петра і Павла. Мене завжди дивувала його нечітка позиція щодо осіб з нашої парафії, які сьогодні стали підгорецькими сектантами(я не бачив реакції отця коли роздавалась на території церкви всяка підгорецька література в той час як інші парафії гнали то шобло в шию), про спілкуванні з ним теж не можу сказати багато доброго. Таких речей є багато і якщо потрібно я можу це висвітлити до кінця хоча ви отець Павло як начальник отця Софрона (бо я так розумію що ігумен-це самий головний в монастирі)знаєте ще більше. Чому ви мовчите? Чому ви допускаєте щоб пару бабів на чолі із славнозвісним ексмером Мироськом (всі його досконало "знають" в нашому районі) показували такий цирк перед іншими священниками. В якому столітті ви живете? За кого ви маєте інших людей- мене і моїх сусідів?, коли до мене під хату приходять різні сумнівні особи щоб я підписався проти того що Трійця забирає в нас церкву...Ви думаєте що ми не розумієм що це дибілізм? Ви що не можете піти з отцем Софроном до отця Ярослава Приріза і самі між собою порішати певні питання а людей лишити в спокою? Чому отець Софрон і ви ховаєтеся за спідницями і самі не стоїте на чолі громади коли від неї потрібно сказати слово? Мені стидно що в нас такі питання не рішаються цивилізованим шляхом. Ми ту парафію піднімали, був інтузіазм, а сьогодні вона є на дуже низькому рівні розвитку. Мені шкода. Я поставив відкрито запитання до Вас отець Павло. Прошу Вас відповісти. Хочу знати чи в своїй душі остаточно поставити крапку на церкві чи чекати якогось просвітлення.
Рейтинг: 15+ -9-
 
Волоща, 22:39 20 березня 2013 р.
 
Так звертайтеся, хто ж боронить. Тільки сумніваюся, що о. Павло читає цю коменти. Так що куди б результативніше було це сказати йому усно.  
Це якщо Ви існуєте, шановний (шановна?) Волоща як парафіянин о. Софрона, а не є співробітником єпархіального управління. До речі, захоплююся Вашими талантами: і меценат, і експерт в ораторському мистецтві, і аудитор господарської діяльності, і фахівець правильного оформлення церковних споруд. Назвіться ж, шановний, держава і Церква потребують таких непересічних талантів!
Рейтинг: 5+ -4-
 
до Волощі, 23:18 20 березня 2013 р.
 
переважна більшість парафіян ЦЕРКВИ ВОЗНЕСІННЯ ГОСПОДНЬОГО підтримують попереднього дописувача.
Рейтинг: 3+ -1-
 
парафіянин, 23:20 20 березня 2013 р.
 
Друже, щоб не було і як би там не розвивались події далі не можна ставити крапку на Церкві! Церква це люд БОЖИЙ, тобто ми з вами, а те що ми недосконалі - показує нам життя (тобто наші вчинки)! Тримайтесь Церки і все буде добре! Зараз чудовий час - час очищення і прощення, користаймо з цього. Незабаром Пасха - свято світла і перемоги! Знаю, що сьогодні багато людей моляться за ВАС, а значить все буде добре!
Рейтинг: 4+ 0-
 
taras, 23:23 20 березня 2013 р.
 
підтримую ВОЛОЩУ а не брехуна до волощі
Рейтинг: 4+ -5-
 
парафіянин, 23:27 20 березня 2013 р.
 
В кожного своя правда.Нехай Господь Бог простить (не приємно читати) це внутрішні питання церкви.Не судіть священників, Бог їм суддя.Приходьте до отця АНДРОНІКА у вірі до БОГА.Отець Андронік дуже допомагає людям, і ніколи не скаже , що то він допоміг, а скаже дякуйте Богові.Ігумен Павло їздить на старій Шкоді Октавії із звичайними номерами.
Рейтинг: 11+ -2-
 
парафіянин, 00:07 21 березня 2013 р.

У даній статті коментарі вимкнено.
 
© 2008-2024 Дрогобич Інфо → (сайт працює 6075 днів)