По вуха у багні. Щороку навесні столичні чиновники б'ють на сполох: Бортницьку станцію аерації ось-ось прорве, і тоді нечистоти зібрані з усього Києва, затоплять навколишні села. Адже очисна станція перебуває у хронічно аварійному стані. "Знак Оклику" з'ясував, що така загроза вигідна передусім самим чиновникам. Адже дозволяє щороку дерибанити десятки мільйонів гривень виділених на нібито реконструкцію.
Розслідування - Любомира Ференса.
Переглядів: 5564
Коментарі (18)
"Дорога з мулу"
Олена ОСОБОВА 24 листопада 2010 ЕКСПЕРИМЕНТ
Луганчани розробили технологію виготовлення асфальту і цегли з відходів очисних споруд і навіть проклали ділянку шляху
Нова технологія розроблена професором Луганського національного аграрного університету Геннадієм Дроздом, його учнями та співробітниками. Експериментальну ділянку дороги з асфальту, зробленого з додаванням відходів очисних водних споруджень, проклали в Антрациті. Результат перевищив усі очікування. Вийшло міцно і якісно, економно і безвідходно.
Квадрат бруду в Україні
Дійсний член Академії будівельних наук України, доктор технічних наук, професор Геннадій Дрозд стверджує, що на сьогодні у країні накопичено до 35 млрд тонн відходів, 1 млрд з яких становлять відходи водоочищення. Під різними майданчиками, де вони зберігаються, зайнято до 4 тис. га землі. Якщо "звести" ці ділянки, вийде квадрат бруду площею 35-40 кв. км.
- Це серйозна екологічна проблема, - підкреслює Геннадій Якович.
Але головне лихо, за словами професора, полягає в тому, що все накопичене - не утилізується. Тож варто піти дощу - й усі відходи, які містять в тому числі й солі важких металів, вимиваються, забруднюючи підземні води. Влітку, коли спека, ці "території бруду" горять чи піднімаються пилом у повітря.
Проблема має світове значення. Поки що її розв'язують шляхом спалювання відходів на сміттєперероблюючих заводах або використовують в сільському господарстві.
Геннадій Дрозд і співробітники його наукової школи запропонували якісно інший шлях.
Корисний симбіоз
- Ми пропонуємо нові технології, прості схеми організації праці, які дають змогу відходи ввести до господарського обороту, - каже Геннадій Дрозд. - Головне - організувати підприємство, яке і виробляє, і використовує ці відходи.
Виявилося, найбільш оптимальний варіант - це поєднання водоканалу (тут після очищення води накопичується каналізаційний мул) і підприємства дорожнього будівництва. Асфальтобетон складається із фракцій (щебінь, пісок, мінеральний порошок та бітум), одну з яких здатний замінити мул з очисних споруджень.
- Пропонуючи ідею із асфальтобетоном, ми враховували те, що хімічний склад цих відходів унікальний. Коли роблять асфальтобетон, додають важкі метали, щоб поліпшити його властивості. А тут уже все є в готовому вигляді. Ми підібрали відповідні пропорції й отримали матеріал у 2-3 рази якісніший, ніж типовий асфальт, - повідомив науковець. - Отже, ми утилізуємо відходи, - підраховує потенційні ефекти професор, - отримуємо поліпшену якість асфальтобетону. До речі, факт підтверджено двома незалежними престижними лабораторіями й результатами першого впровадження (у 2005 році) у ПМК N 34 Луганська.
Учні й співробітники наукової школи Дрозда запропонували ще цілу низку технологій використання каналізаційного мулу -у виробництві цегли та біогумусу.
Розробки запатентовано
У чергу до луганського професора вже вишикувалися практики-комунальники, але почати масове впровадження не дає змоги брак законодавчої бази й нормативних документів.
- Навіть коли ми беремо відходи для експерименту, доводиться заповнювати безліч паперів, щоб відзвітувати перед екологами за використання кожної тонни, - розповідає Геннадій Якович. - Розробки запатентовані. Але потрібна нормативно-правова база. Усе повинно бути узаконеним, витримані ДСТ, погоджено із санепідемстанцією, органами управління екології.
Першими в цій черзі опинилися водники. Виявилося, що розробки луганських учених здатні... знизити вартість води. Адже сьогодні в її собівартості - витрати на оренду площ під відходи. До того ж водники володіють сировиною для будівництва доріг.
- Ми довідалися, що з наших відходів можна робити добавку до асфальтобетону і в такий спосіб зменшити витрати на прокладку доріг. Тож ухвалили рішення разом з Антрацитівським управлінням дорожнього будівництва прокласти експериментальну ділянку шляху, що веде до нашого департаменту, - розповідає технічний директор ТОВ "Луганськвода" Микола Скляров. - Сподіваємося, наші дії остаточно переконають усіх, що матеріал під ногами дає економію коштів, знижує навантаження на екологію й розв'язує проблеми якості будівництва й ремонту доріг.
Залишається додати, що технологія луганських учених відкриває особливо великі перспективи, враховуючи обсяги дорожнього будівництва напередодні Євро-2012.
При копіюванні даної статті посилання на джерело обов'язкове: http://www.ukurier.gov.ua це вирішення проблеми бортничів а також Дрогобицьких очисних споруд і доріг
Ось Вам ы Возняк, куди не кинься - всюди ці псевдопатріоти. На камеру кажуть одне, а самих рило замазане по саме неможу. Аферюга чистої води, гроші робить на повітрі. Уміє ділитисяч і покищо все тихо. Люди будьмо важні.
ТВі реально єдине загальноукраїнське джерело цікавої інформації.Можливо дякуючи програмам цього каналу "сліпці" прозріють... бо поки, що дуже складно пояснювати людям про вовків в овечих шкурах. Чекаємо коли "вспливе" правда про Куруса.
шо в києві, що в дрогобичі чиновники крадуть без натяку на совість , бо знають -покарані не будуть .троє "опозиціонерів" гуляють по україні, піаряться, красуються перед народом, бо хочуть переділити те, що недокрали попередніки, а ми з вами залишимося в обідраній , аварійній країні- потрібні радикальні міри.
А за які хабарі вони троє взагалі гуляють, а за ними- тисячі таких: обідраних, обдурених і неімущих?! ?! Ану, лопати в руки- і асфальт прокладати, всі троє енд компані! Не слабо?!
Конечно не красиво получается с Виктором Возняком: здесь он Франко Фест и Гаивки устраивает, а там деньги "тырит". Интересно и другое: ребятки с "честно" сумели разглядеть нехорошее начало нашего героя и предупреждали об этом перед выборами .Но я аплодирую, красавцам братьям журналистам, которые сумели это все раскопать и красиво преподнести.Учитесь, дрогобычские писаки! Ведь Возняк у вас здесь, под носом, а вы только оды поете о власти!
Це вже друга техногенна катастрофа за кілька тижнів (пожежа на вуглегорській ТЕС І Бортничі). І в першій, і в другій ситуації влада проявила лишк своє невміння котролюват ситацію та безпомічність.
А вже розпиналася та журналістка, полковник козацького війська, Волошин, чи як там її, на дрогобицькому радіо, так уже просували разом з Фиштиком того Возняка, так з нього ікону ліпили. Немало, напевно, отримали за цю брехню. Чому ж не судять ось таких журналістів за таку брехливу рекламу?
Які ми все-таки, дураки, всі! Колись пропхали того "щирого " до ВР ...аж 2 ! рази Лавриновича! З нашою допомогою воно стало тепер міністром юстиціі Украіни! Потім того злодія Демінського - мільйонера., також туди ж .А вони оті двоє палець в палець не вдарили для нас з вами, тобто виборців, потім коли стали депутатами.Тепер маємо з цим Возняком, де воно каже, зараз бізнес не той, який був.! ?І "пропав" до Києва не іде, де хочуть з ним поговорити журналісти! Такий самй КУРУС, який не пройшов в депутати до ВР, і як мені недавно розповів один пан, що КУРУС "чухнув" в КИЄВ де має відповідний крутий особняк і навіть якусь круту роботу! Ось так якби ми його пропхали на крісло депутата ВР Украіни, гарантую поклав би на нас всіх! Рахунки йдуть не на сотні, а на тисячі і мільйони бабла в різних валютах! А ми дальше розвісивши вуха, слухаємро іх отих обіцяльників, і дальше хочемо вірити, що вони будуть на стороні збіднілого народу! ?На сьогодняшній день маємо депутата від "Батьківщини" Романа Ілика, який після прийняття присяги депутата, був і в Дрогобичі, але з народом зустрічі не провів, наприклад в БК.А нащо йому це?Люди! Тепер станьте мудрими в кінці кінців, не піддавайтеся на різні обіцянки, ніхто тобі не допоможе з тих всіх так званих "народних", бо кожний ставши чиновникам, печеться за свою морду, ой, вибачте, лице!
Не знаю, за чим ви смотрящий. Але Бог з вами. Одне цікаво: ви що думаєте, що лише той Возняк такий хитрий і любить Україну до глибини кишені? А всі ті, хто так агітував за Димінського, Лавриновича, Куруса? Вони ж отримували немалі гроші і в той же час підводили тисячі українців. Проаналізуйте роботу лише однієї організації: КВУ. І вам стане все зрозумілим. Ось де смотрящіє..
Фарисеї в овечих шкурах...Ми до церкви ходимо, Україну любимо, але все це за грошенята Васі Хмельницького...київський олігарх.Все рано чи пізно вилізає, як би це не маскували.А для Дрогобичан ну дуже вже цей Берлінвасер знайомий! Пригадайте історію з Дрогобицьким водоканалом.Добре, що Шагала встояв...
На строительство завода по обезвоживанию фекалий на Бортнической станции аэрации необходимо потратить 1, 6 млрд грн. Об этом заявил глава КГГА Александр Попов.
Напомним, 11 апреля на БСА прорвало дамбу, сдерживающую нечистоты на иловых полях, в результате чего фекалиями с талой водой залило 1, 9 га прилегающей к станции территории.