Дрогобицька районна рада проти "Кробат Україна" |
Новини Дрогобицького району | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Написав(ла) Газета "Франковий край" | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
17.11.2014 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
17 листопада 2014 року у Львівському апеляційному господарському суді розпочнеться розгляд апеляційної скарги Дрогобицької районної ради на рішення Господарського суду Львівської області від 29.09.2014 року по справі №914/2709/14 про визнання недійсними договорів на реалізацію інвестиційних проектів, укладених Товариством із обмеженою відповідальністю "Кробат Україна" та відділом освіти Дрогобицької районної державної адміністрації.
Нагадаємо, відділом освіти Дрогобицької райдержадміністрації та ТзОВ "Кробат Україна" укладено договір про реалізацію інвестиційного проекту від 22.06.2011 року, який погоджено з головою Дрогобицької райдержадміністрації. Відповідно до вказаної угоди, ТзОВ "Кробат Україна" за власні кошти забезпечує реалізацію інвестиційного проекту в частині спорудження на території Нагуєвицької загальноосвітньої школи котельні, а також встановлює обладнання для виробництва теплової енергії. Протягом часу дії договору котельною користуватиметься відділ освіти райдержадміністрації. Згідно з цим договором, визначено, що сторони оцінюють розмір інвестицій, необхідний для спорудження і введення в експлуатацію котельні, в сумі 1500000,00 грн. Плата за перший місяць із моменту введення в експлуатацію котельні становить 28370,00 грн. За наступні періоди дії інвестиційного проекту плата визначається, виходячи з вищезазначеного розміру плати ТзОВ "Кробат Україна", з врахуванням індексу інфляції. Договір про інвестиційну діяльність укладено на 15 років і відділу освіти до кінця дії договору потрібно буде сплатити тільки за послуги з оренди котельні ТзОВ "Кробат Україна" кошти в загальній сумі 5106600,00 грн. (28370,000грн * 15років * 12 місяців). І це без врахування індексу інфляції та без врахування вартості газу чи твердого палива. Таким чином, вклавши 1500000,00 грн. інвестицій (до визначення даної суми також дуже багато питань), інвестор за період дії договору отримає 5106600,00 грн. прибутку. Переконаний, що будь-якому капіталісту з Європи чи Америки може тільки снитися такий рівень прибутковості інвестицій, так як окупність на рівні 10% відсотків в рік в цивілізованому світі є вже вдалим вкладенням капіталу. Крім цього, відділом освіти Дрогобицької райдержадміністрації та ТзОВ "Кробат Україна" укладено договори про реалізацію аналогічних інвестиційних проектів по будівництву котелень на території Попелівської і Меденицької загальноосвітніх шкіл. Щоправда, після того, як дані питання набули широкого громадського резонансу, реалізація інвестиційних проектів по даних школах наразі призупинена. Такий стан речей не міг не зацікавити громадськість району та депутатський корпус районної ради. Після того, як на вимогу депутатів дане питання було винесено на розгляд сесії, з'ясувались цікаві факти. По-перше, вищевказані інвестиційні договори підписувались в режимі суворої таємниці, інформація про їх підписання була відома тільки декільком високопосадовцям райдержадміністрації. Ні районна рада, ні громадськість району не були проінформовані про факт підписання таких договорів. По-друге, дані договори були підписані всупереч вимогам чинного законодавства з наступних підстав. Відповідно до ст.44 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" районні ради делегують місцевим державним адміністраціям повноваження щодо забезпечення збалансованого економічного і соціального розвитку відповідної території, сприяння інвестиційній діяльності на території району тощо. Делегування таких повноважень супроводжується передачею фінансових, матеріально-технічних та інших ресурсів, необхідних для їх здійснення. Місцеві державні адміністрації підзвітні та підконтрольні відповідним радам у частині делегованих повноважень. В даному випадку питання реалізації інвестиційних проектів в частині спорудження котелень на території Нагуєвицької, Попелівської та Меденицької СЗШ I-III ст., які погоджувались з головою Дрогобицької райдержадміністрації та директорами даних шкіл, на розгляд Дрогобицької районної ради не виносилися, рішення відповідною радою не приймалось та не супроводжувалось передачею фінансових, матеріально-технічних та інших ресурсів, необхідних для їх здійснення. Укладаючи вищевказані договори, відділом освіти райдержадміністрації також було грубо порушено вимоги Бюджетного кодексу України, яким передбачено, що будь-які бюджетні зобов'язання та платежі з бюджету здійснюються лише за наявності відповідного бюджетного призначення. Укладення договору, придбання товару, послуги чи здійснення інших аналогічних операцій протягом бюджетного періоду, за якими розпорядником бюджетних коштів взято зобов'язання без відповідних бюджетних асигнувань або з перевищенням повноважень, є недійсними. Отже, ні законодавчо встановлених відповідних повноважень, ні матеріальних підстав (відповідних бюджетних призначень на даний бюджетний період) для підписання вищенаведених договорів не було. По-третє, як було з'ясовано в ході проведених Дрогобицькою міжрайонною прокуратурою та фінансовою інспекцією перевірок, при порівнянні фактичних витрат на опалення Нагуєвицької школи, вартість опалення школи за 2013 рік (включаючи вартість оренди котельні), суттєво більша від вартості фактичних витрат на опалення школи старою котельною в 2012 році. По-четверте, як було вказано вище, сторони угоди оцінили розмір інвестицій, необхідний для спорудження і введення в експлуатацію однієї котельні в сумі 1500000,00 грн. При цьому, даний розмір інвестицій (ціна спорудження котельні і закупівля обладнання до неї) ніяк не обґрунтованим і не підтверджений необхідними документами і, на думку, громадськості району є явно завищеним. Даний факт підтверджується тим, що на території Дрогобицького району реалізується декілька інших проектів, і порівняльна вартість таких проектів в рази менша ніж "інвестиції" ТзОВ "Кробат Україна". Вищевказані факти викликали обурення громадськості району і районною радою було прийнято рішення скерувати дане питання на розгляд Дрогобицької міжрайонної прокуратури, яка в свою чергу, залучила для вивчення даного питання фінансову інспекцію. По результатах вивчення даного питання, обидві вищевказані державні інстанції зробили однозначний висновок, що дані інвестиційні договори підписані з порушеннями чинного законодавства та на невигідних для районного бюджету умовах. Після цього, на вимогу громадськості району, Дрогобицькою міжрайонною прокуратурою в інтересах Дрогобицької районної ради було подано позов до ТзОВ "Кробат Україна" та відділу освіти Дрогобицької районної державної адміністрації щодо визнання недійсними вищезгаданих інвестиційних договорів. Не будемо зараз переказувати всіх судових перипетій, які мали місце під час судового процесу, але 29.09.2014 року Господарським судом Львівської області було винесено рішення (справа № 914/2709/14), яким було повністю відмовлено Дрогобицькій районній раді в задоволенні позовних вимог. Крім того, з районної ради в дохід державного бюджету передбачено стягнути 3654 грн. Такий вердикт судової інстанції для громадськості Дрогобицького району став шоком, а для багатьох ще одним розчаруванням у об'єктивності та професійності нашої Феміди. Як може бути, що органи прокуратури та фінансової інспекції дають однозначні висновки, що при підписанні даних договорів допущені грубі порушення чинного законодавства, а судова інстанція все повністю заперечує. Виникає питання: Феміда не бачить, чи не хоче бачити? Найбільш прикро, що все це дійство відбувається після подій Революції Гідності, в час коли Україна перебуває в стадії війни, а урядом оголошено жорсткий режим економії бюджетних коштів та енергоносіїв. Виходить так, що громадяни України повинні мерзнути в холодних будинках, діти вчитися в холодних класах, а в той же час районний бюджет буде щорічно сплачувати за оренду тільки однієї котельні 340000 гривень (і це без врахування рівня інфляції та вартості енергоносіїв). Логічно виникає питання: для одних війна, криза, девальвація гривні, а для декого байдужість і збагачення? Не погоджуючись з таким станом речей, Дрогобицька районна рада подала апеляційну скаргу в Львівський апеляційний господарський суд на вищезгадане рішення Господарського суду Львівської області. Розгляд апеляційної скарги призначено на 17 листопада 2014 року у приміщенні Львівського апеляційного господарського суду. Маємо велику надію що на цей раз Феміда сором'язливо не закриє очі на всі порушення законодавства, які були допущені під час підписання вищевказаних інвестиційних (а чи потрібні нам такі інвестиції) договорів, а професійно та об'єктивно розгляне всі деталі даної справи та стане на бік законності і захисту інтересів громадськості Дрогобиччини. Переглядів: 5858
Додати коментар
|
© 2008-2024 Дрогобич Інфо → (сайт працює 6070 днів)