Це, про що я застерігав, а саме, що ми можемо залишитись без Генерального прокурора на півроку і більше, на сьогодні справджується. Чому так сталося, що ті фракції, які безпосередньо збирали підписи за відставку В.Яреми – "Самопоміч", Радикальна партія Ляшка, зайняли деструктивну позицію щодо запропонованої Президентом України кандидатури на посаду Генерального прокурора.
У тому, що вони не голосували за подану кандидатуру, нічого поганого не бачу – у них є своє бачення і це нормально. Хочу висловити свою думку щодо їхніх пропозицій, а саме, йшлося про те, щоб призначати Генерального прокурора на цих засадах, які має Антикорупційне бюро: громадськість пропонує, Президент на основі поданих кандидатур визначається і вносить на розгляд Верховної Ради України. А це тягне за собою внесення змін до Конституції. На сьогодні, згідно з Конституцією, Президент наділений повноваженнями призначати Генпрокурора після погодження у Верховній Раді України. А отже, якщо чекати внесення змін до Конституції, а це досить тривалий процес, бо в ньому бере участь і Конституційний суд, і на їх основі проводити процедуру призначення Генерального прокурора, то це може розтягнутися в часі мінімум на пів року. А створення комісії з відбору кандидатури ще на місяць відтермінувало б вирішення прокурорського питання – тобто довелось би чекати жовтня.
Це те ж саме, що із скасуванням депутатської недоторканості - аж у вересні ми зможемо остаточно прийняти рішення з цього питання.
І саме дивне, що "Самопоміч" та Радикальна партія Ляшка наголошують, що в Україні ще багато прокурорів, які порушували незаконні кримінальні провадження проти майданівців, і їх потрібно негайно звільняти. А як вони хочуть їх позбутися, якщо не буде Генерального прокурора. Виконувач його обов'язки не наділений повноваженнями звільняти і призначати прокурорів.
А отже, позиція цих двох депутатських фракцій - це чистої води піар.
А якщо є політична воля, щоб прийняти пропозицію щодо обрання прокурора, і я, до речі, цю пропозицію підтримую: будь ласка, призначайте і хай працює. Головне, щоб був Генпрокурор і щоб було з кого спитати, бо з виконувача обов'язки не спитаєш. А якщо не буде працювати так як потрібно, то через три-чотири місяці і його можна буде відправити у відставку.
Якщо не думали вирішувати питання щодо призначення Генпрокурора, то не потрібно було чіпати В.Ярему – хай би працював, поки буде готуватись нормативно-правова база призначення і звільнення Генерального прокурора.
Але звільнили Генпрокурора - була на це політична воля, я також за це підписався і був готовий до голосування. Я погоджуюся з тим, що В.Ярема десь не зміг працювати у даній системі. Але він показав, що є офіцером, який йде з цієї посади з гідністю. До нього таких вчинків не робили, на чому наголосив у виступі на сесії Президент України П.Порошенко.
Я стою на тому, якщо йде людина з посади Генерального прокурора, то на її місце має бути призначена інша. Щодо кандидатури В.Шокіна, то були депутати, що не голосували за нього, але проти нього ніхто жодного слова не сказав. Чому? Якщо у вас є позиція, то скажіть чому ви проти. Запропонуйте когось іншого з прокуратури, досвідченішого, молодшого. Хто заважав це зробити? Адже знали вже кілька днів про те, що йде до вирішення кадрового питання щодо Генпрокурора.
Можна лише догадуватись для чого це усе робиться. Чи не для того, щоб не працювала Генпрокуратура і можна було робити свої чорні справи.
І що ми побачили у кінці. Те, що за кандидатуру В.Шокіна проголосувала уся Верховна Рада, крім депутатів від двох партій.
Так, насправді було зафіксовано факт, що два депутати тиснули на кнопки двома руками. Це були люди не з коаліції. Я вважаю, що це неправильно і потрібно переголосувати, щоб поставити на цьому крапку. Щоб все було згідно з буквою закону. Але, на мою думку, переголосування має відбутись, як і було голосування, при присутньому у сесійній залі Президенті, який сьогодні відбув до Мінська для участі у переговорах в нормандському форматі. Одночасно він би й поінформував про підсумки переговорів.
Я стою також на тому, що необхідно запровадити кримінальну відповідальність за голосування "за друга". Тому, що не може людина брати на себе відповідальність і голосувати за іншого депутата, якими б вони друзями не були. Це неприпустимо.
Прес-служба народного депутата України
Переглядів: 3960
|