Два роки під мечем Дамокла (до 25-річчя Дрогобицької гімназії ім. Б. Лепкого) |
Роздуми | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Написав(ла) Іван Лепкий | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
21.04.2017 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
І пізнаєте правду, а вона вас вільними зробить!
Євангеліє від св. Івана, 8:32 Законом України "Про освіту" (п. 6 ст. 36) передбачено, що для розвитку здібностей, обдарувань і талантів дітей створюються нові типи шкіл: гімназії, ліцеї, колегіуми. Ця норма закону стимулювала відкриття навчальних закладів, покликаних відродити і примножити інтелектуальний потенціал України, дати можливість учням здобути знання понад обов'язковий освітній рівень, розкрити творчі здібності та обдарування дітей і сприяти їх реалізації. Чи впоралися гімназії, ліцеї, колегіуми з поставленими перед ними завданнями? Упевнено можна сказати, що впоралися, бо за підсумками ЗНО власне випускники гімназій, ліцеїв та колегіумів демонструють найвищі результати при складанні тестів. А як Дрогобицька гімназія? Чи випускники цього навчального закладу володіють відповідним рівнем навченості, аби бути конкурентоспроможними при вступі у ВНЗ і здобутті омріяного фаху? Відповідь однозначна, бо випускники гімназії за результатами тестів ЗНО ще не опускалися нижче 36 місця в Україні із близько 8 тис. навчальних закладів, а в 2015 році навіть були на почесному 23 місці. У передових країнах світу добре знають аксіому, що ґрунтовна освіта не може бути дешевою і в неї вкладають значні кошти, що в майбутньому спричиняється до зростання науково-технічного прогресу. Саме тому у всіх закладах нового типу України в навчальних планах передбачені додаткові поділи уроків на групи при вивченні базових предметів. Такі додаткові поділи при вивченні української літератури та математики передбачені й у статуті Дрогобицької гімназії. Педагогічна рада, рада гімназії, опрацьовуючи навчальний план та статут, керувалися тим, що глибоке вивчення української літератури є могутнім засобом національно-патріотичного виховання гімназистів, розвитку їхнього кругозору, вміння висловлювати свої думки та судження, а також основою для формування соціального та морального обличчя вихованців. А про математику колись дуже влучно сказав великий німецький учений Карл Фрідріх Гаусс, назвавши її "царицею наук". Оскільки у нашій гімназії у 5-9 класах наповнюваність є дуже великою (30-32 учні), то глибоке вивчення даних предметів без поділу класів на дві групи є просто неможливим. Інших преференцій у порівнянні із загальноосвітніми школами гімназія не має. Із цього випливає, що ліквідація поділів класів на групи при вивченні цих двох предметів перетворює гімназію у загальноосвітню школу. Протягом двох останніх навчальних років начальник відділу освіти П. Сушко, грубо порушуючи вимоги нормативних документів, намагається ліквідувати дані поділи, залишивши від гімназії тільки вивіску, мотивуючи свої дії тим, що ці поділи є "незаконними" і на них фінансування наше місто не має. На думку спливають відомі слова Кобзаря: Доборолась України до самого краю. Гірше ляха свої діти її розпинають… Тим часом, перебуваючи на посаді начальника відділу освіти протягом значного періоду, П. Сушко абсолютно нічого не зробив для того, щоб оптимізувати надзвичайно витратну освітню галузь, зменшити мільйонні дотації коштів із бюджету міста, які витрачаються на неї. Ставши на шлях руйнування гімназії, П. Сушко піднімає питання про ліквідацію поділів класів перед самим початком навчального року або тоді, коли він уже розпочався, добре знаючи, що такі дії є протизаконними, що вони спричиняться до звільнення з роботи кількох висококваліфікованих педагогів гімназії. Адже нормативними документами чітко передбачено, що вчителі до виходу в щорічну основну відпустку мають бути ознайомлені зі своїм педагогічним навантаженням у наступному навчальному році і після цього щось змінювати уже не можна. Власне, організовуючи подібні ситуації, чиновники створюють корупційні схеми для того, щоб їх просити, давати хабарі, обдаровувати. Думаю, що читачі оцінять абсурдність листа відділу освіти від 26.08.15 № 975,у якому П. Сушко зобов'язує мене "подати пропозиції до 31.08.15 щодо повідомлення педагогічних працівників про вивільнення у випадку відмови працювати при зміні істотних умов праці". Даного листа П. Сушко вручив мені 27.08.15,у той самий день, коли я ним був відряджений у м. Київ для участі в заході відзначення директорів навчальних закладів України, випускники яких показали найкращі результати у ЗНО, та для нагородження Прем'єр Міністром України та Міністром освіти і науки України. Відрядження було по 29.08.15,а 30.08.15 - неділя. Звичайно, що виконати таку вимогу я не міг. Тим більше, що вона спонукала мене до порушення положень нормативних документів та трудових прав працівників. Минулого навчального року ситуацію з дофінансуванням розв'язав без зайвої метушні П. Суда, який на той час був першим заступником міського голови. Прийшовши на засідання комісії міської ради з питань освіти, він поцікавився, про яку суму коштів ідеться, щоб зберегти гімназію у нашому місті. П. Сушко відповів, що ідеться про суму 32-35 тис. грн. на місяць. Цитую дослівно слова П. Суди: "Хіба для міста це такі гроші, щоб невиділення їх зруйнувало гімназію?" Проблема була розв'язана! При підготовці до 2016-2017 навчального року у гімназії була проведена комплектація педагогічних працівників у травні, як цього вимагають нормативні документи. Про навчальний план та забезпечення вчителів годинами я доповів на засіданні комплектаційно-тарифікаційної комісії при відділі освіти. Ніяких зауважень щодо поділів класів при вивченні української літератури та математики не виникало. Не виникало ніяких проблем і при розгляді навантаження вчителів у новому навчальному році і у заступника міського голови з гуманітарних і соціальних питань О. Дукаса, який 13.06.16 отримав відповідні документи для розгляду. Не виникало проблем із закриттям поділів із даних предметів на кількох засіданнях виконкому, які проводилися у серпні і де розглядалися питання децентралізації в освіті та затвердження шкільної мережі. Гімназія впевнено розпочала новий навчальний рік. Аж 05.09.17 виникла проблема: П. Сушко не прийняв нашої тарифікації, а 07.09.16 я отримав листа відділу освіти № 1142,що, згідно з новим статутом гімназії, який затверджений виконкомом 23.08.16,нібито вилучено пункт щодо поділів класів на групи при вивченні української літератури та математики. Але ж 26 та 31 серпня 2016 року на електронну скриньку гімназії відділом освіти двічі було скинуто "остаточну" редакцію статуту гімназії, де поділи передбачені, а на засіданні виконкому пункти щодо поділів із статуту не вилучалися. У листі № 1142 були ще рядки, що з правової точки зору можуть бути сприйняті, як погроза всьому педагогічному колективу: "Враховуючи вищенаведене, Ви зобов'язані подати у відділ освіти тарифікаційні списки педагогічних працівників та навчальний план на 2016-17 навчальний рік у відповідності до чинного законодавства, в іншому випадку заробітна плата педпрацівникам гімназії нараховуватись не буде". У вересні всьому педагогічному колективу був виплачений аванс, і це підтвердило, що П. Сушко вступив у трудові і правові відносини з усіма вчителями гімназії. Після виплати авансу зарплата не нараховувалась усім вчителям протягом цілого місяця. Виникає питання: до чого тут педагогічний колектив і невиплата зарплати усім вчителям гімназії, коли П. Сушко, який приймає, звільняє і вивільнює вчителів при скороченні, ніяких кроків не здійснив, нікого не попереджував, не скорочував, змін у статут не вносив? Учителі гімназії були поставлені у скрутне становище. Не було коштів на проживання, погашення кредитів, навчання дітей, оплату комунальних послуг. І ще одне питання виникає: як може начальник відділу освіти опиратися на положення статуту, який до сьогоднішнього дня не є чинним? Зрозумівши, що порушення вимог нормативних документів, трудового законодавства закінчиться для нього плачевно, П. Сушко запропонував педагогічному колективу погодитися на зменшення надбавки за престижність педагогічної праці з 20 до 7 відсотків (лист відділу освіти від 12.10.16 № 1343) і з цих коштів виплачувати зарплату вчителям, яких П. Сушко намагався позбавити роботи. Він пообіцяв працювати над вирішенням проблеми дофінансування навчального закладу. Пізніше сесією міської ради була виділена певна сума коштів, що довела доплату вчителям за престижність праці до 11%. Наш дружний, згуртований педагогічний колектив на таку пропозицію погодився, очікуючи, що влада міста оцінить його жертовність для блага дітей, для збереження гімназії у нашому місті. На жаль, ніхто нашої жертовності не оцінив. А ще вчителі гімназії рятували П. Сушка, бо, не виплачуючи їм безпідставно і з порушеннями законодавства зарплати протягом місяця і виплачуючи не в повному обсязі, П. Сушко вчинив гріх, який Церква прирівнює до вбивства, а відповідні органи відкривають кримінальну справу, що передбачає штраф від п'ятисот до тисячі неоподаткованих мінімумів доходів громадян, або карається виправними роботами на термін до двох років, або позбавленням волі на термін до двох років із позбавленням права обіймати певні посади на термін до трьох років. До сьогоднішнього дня продовжується ситуація, коли педагоги гімназії зі своєї зарплати оплачують заробітну плату вчителям, які залишилися без засобів до існування внаслідок неналежного виконання посадових обов'язків начальником відділу освіти та порушення ним трудового законодавства. Оскільки на дофінансування неоптимізованої П. Сушком освіти кошти знайшлися, а для вчителів гімназії ні, а в той час усі педагогічні працівники області (в т. ч. Дрогобича і Стебника) отримують доплату за престижність педагогічної праці у повному обсязі, вчителі гімназії вирішили шукати правди у Дрогобицькому міськрайонному суді. Адже й гімназистів так навчаємо, щоб були справедливими, нетерпимими до порушень прав людини, брехні і посягань на людську гідність. Не знаємо, що вирішить суд, але коли уже за справу взялися наші випускники-правники, які працюють у столиці, то сподіваємося, що, як не суди України, то Європи поставлять крапку у розв'язанні наших проблем, а також проблем із експертизою документів, котрі відділ освіти подасть у суд. А гімназію знищити ми не дамо! І насамкінець - декілька речень про стиль роботи посадової особи. Не повинен керівник залякувати директора, погрожувати, нагадувати про необхідність виконання посадових обов'язків, попереджувати про дисциплінарну відповідальність, вчиняти тиск на працівника, коли він сумлінно виконує свої посадові обов'язки, дотримується вимог нормативних документів. Протягом усіх років на посаді директора я не мав жодного дисциплінарного стягнення, жодних зауважень, а за 25 років мого керівництва гімназія стала одним із найкращих закладів України і пройшла державну атестацію "з відзнакою". Надавши мені у грудні 2016 року премію "за сумлінну працю і зразкове виконання службових обов'язків", П. Сушко це підтвердив. Не повинен П. Сушко заставляти мене реєструвати статут, який він погодив для гімназії, не обговоривши його з педагогічним колективом та батьками, у якому, вилучивши поділи класів при вивченні української літератури та математики, порушуючи вимоги відповідного наказу МОіН України, передбачив поділи класів на уроках фізичної культури, створивши нову конфліктну ситуацію. Не має права керівник освіти принижувати честь і гідність педагогічного колективу гімназії, протиставляти гімназію іншим навчальним закладам, постійно конфліктувати із профспілкою працівників освіти, втягатися у безкінечні судові процеси з учителями шкіл. Вважаю, що такі дії не повинна вчиняти людина, яка керує ОСВІТОЮ! Отак і живемо два роки під мечем Дамокла, який підвісив над гімназією начальник відділу освіти П. Сушко. Робимо все, щоб якісно навчати дітей, виконати перед батьками і дітьми ті зобов'язання, які ми брали і які передбачені нашим статутом, що затверджений сесією міської ради у 2014 році. Кажуть, що нічого на нашій Землі немає вічного, але допоки живе людство, вічними будуть загальнолюдські і християнські цінності: любов і доброта, повага до людей, жертовна праця на благо дітей і суспільства, любов до Батьківщини. Педагогічний колектив Дрогобицької гімназії розуміє, що ми повинні бути борцями за правду і справедливість, прикладом для наших вихованців. Іван Лепкий, директор Дрогобицької гімназії, Заслужений вчитель України Переглядів: 5180
Додати коментар
|
© 2008-2024 Дрогобич Інфо → (сайт працює 6040 днів)