«Перезавантаження влади». Що зміниться для українських держслужбовців? |
Останні новини Дрогобича | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Написав(ла) djerela.com.ua | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
09.10.2019 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
23 вересня Президент Володимир Зеленський підписав закон №1066 із промовистою назвою «щодо перезавантаження влади». Документ вносить зміни до законів «Про державну службу», «Про центральні органи виконавчої влади», «Про Кабінет міністрів України». Передусім зміни торкнуться роботи державних службовців, спростивши їхнє працевлаштування та звільнення. Чи стануть державні органи ефективнішими, дізнавались наші експерти. Держслужба за контрактом і безОдна з найгучніших змін закону – можливість влаштуватися на державну службу за контрактом. Відповідно до нього, оголошення про проведення конкурсу оприлюднюється на Єдиному порталі вакансій державної служби, а також на веб-сайті державного органу, який оголосив конкурс. Конкурс на посади державної служби проводить спеціально створена комісія.
Як пояснює член комітету з питань організації державної влади та місцевого самоврядування Олександр Корнієнко, такі контракти мають започаткувати проектний підхід у держслужбі.
«Кількість таких людей буде обмежена 7% від усієї держслужби. Тобто ми близько 14 тисяч зможемо приймати на контракт. Але це пов'язано, наприклад, з якимись проектними речами», – пояснює Корнієнко.
Згідно із законом, контракти укладатимуть на строк до трьох років, з можливістю продовження на той же термін. Таким чином, чиновник зможе перебувати на одній посаді не більше шести років.
Заробітна плата державного службовця складається з: посадового окладу, надбавки за вислугу років та премій. Мінімальний розмір посадового окладу не може бути нижчим двох розмірів прожиткового мінімуму, тобто 4014 гривень. При цьому, для держслужбовців мають встановити KPI (ключові показники ефективності, – ред.), які будуть прив’язані до наявності і розміру премії. Більше продуктивності – вища премія, тож за рахунок доплат реальні заробітки посадовців будуть високими.
За словами голови Державної митної служби Максима Нефьодова, можливість запрошувати нових співробітників за контрактом, яку відкриває закон, дуже допоможе укомплектувати штат новоствореної митниці.
«Для митниці це дуже актуально – я хочу створити систему, яка захищає чесних співробітників, яким будуть гарантовані премії чи можливість просування по службі. З іншого боку, маючи пункт про доброчесність в контракті, матимемо можливість не продовжувати трудові стосунки з людиною, яка цьому принципу не відповідає», – каже очільник митниці.
Ініціатори закону запевняють, що контакти для нових службовців і критерії оцінки для чинних мають підвищити ступінь відповідальності за результати праці.
Закон суттєво розширює підстави для звільнення працівників. Адже досі навіть неефективних співробітників роками не могли звільнити через бюрократію, а держслужбовці високого рівня могли сховатись від звільнення у відпустці.
Тепер, згідно з законом, у разі звільнення держслужбовців у період, коли вони перебувають на лікарняному або у відпустці, датою фактичного звільнення є день виходу на роботу. Закон також передбачає звільнення посадової особи при виявленні у неї громадянства іноземної держави, а не лише у разі його набуття під час проходження держслужби, як це було раніше.
Крім того, з закону про держслужбу було вилучено статтю про вплив Кодексу законів про працю (КЗпП). Голова правління Центру політико-правових реформ Ігор Коліушка пояснює, що посилання на КЗпП є однією з найбільших перепон у звільненні держслужбовців. Адже воно дозволяє розірвати трудовий договір тільки після ухвали суду.
«Я вже давно наполягаю на тому, що необхідно записати в одній із перших статей закону про державну службу, що державні службовці керуються саме цим законом і на них не поширюється КЗпП», – нарікає він.
Відповідно до змін, тепер КЗпП застосовується до держслужбовців тільки в разі, якщо закон про держслужбу посилається до нього.
Попри спрощення правил звільнення, експерти сумніваються, що лави чиновників чекає хвиля звільнень.
«Я не думаю, що будуть масові звільнення. Закон визначає рамку, а далі багато залежить, і ми будемо над цим працювати, від правильно виписаних процедур. Зокрема, порядки укладення контракту, встановлення невідповідності займаній посаді та інші», –припускає голова Національного агентства України з питань державної служби Костянтина Ващенка.
У будь-якому разі держслужбу чекає новий етап розвитку. Експерти сподіваються, що закон підвищить ефективність чиновників та забезпечить прихід нових людей. Джерело: Центр громадського контролю та моніторингу Переглядів: 2155
Додати коментар
|
© 2008-2024 Дрогобич Інфо → (сайт працює 6070 днів)