У вас – 24 копійки боргу? Тоді ми йдемо до вас!

Надрукувати
Новини
Написав(ла) Юрій Федчак   
03.01.2011
Вже стало звичаєм, коли уряд чи парламент України дарує українцям чергові "сюрпризи" напередодні Нового року, Пасхи чи інших свят. Цього разу "верхи" "ощасливили" нас зростом пенсійного віку та запровадженням пені за несвоєчасну оплату комунальних послуг. Але, з іншого боку, наші владні мужі в цьому аспекті мають рацію, адже до своїх владних кабінетів добираються пішки, в метро чи на велосипедах; вистоюють черги у міських поліклініках, проживають у густозаселених гуртожитках і ледь виживають на мізерну депутатську чи то урядову зарплату. Тож слід і "низам" підтягнути паски, спонукати їх до дисципліни, чесності, відповідальності, порядку і працювати самовіддано до останнього подиху.

В другій половині грудня працівники Дрогобицького РЕМ почали активно від’єднувати від електромережі житла споживачів, що заборгували. Як зауважила одна дрогобичанка, електрики завжди це роблять саме взимку, коли на вулиці – морози. В одному селі відключили будинок від електропостачання за несплату 6 грн., у Дрогобичі на вулиці Самбірській – навіть за 24 копійки боргу. Безперечно, за спожиту електроенергію треба платити вчасно, як і за інші надані комунальні послуги.

Монополістами з головних видів комунальних послуг здебільшого є державні установи, і ще з часів СРСР у даних взаємовідносинах з населенням існує правило "товар-гроші", і добре, що не навпаки. Однак хіба це – нормально, коли за несвоєчасну оплату, коли сума боргу є порівняно незначною йти на такі радикальні кроки? Різні ситуації бувають у людей. І взагалі, на якій підставі за копійки боргу жителів міста чи села позбавляють світла в домі?

Висвітлення цих та ряду інших питань спонукало мене звернутися в Дрогобицький РЕМ. Дивне враження склалося після очної і телефонної розмови з керівниками підприємства. Мені відмовили в оперативному наданні повної і обґрунтованої інформації без попереднього погодження з львівським начальством. Єдине, про що вдалося довідатися з уст посадовця, що побажав залишитися невідомим, це те, що для повторного підключення будинку слід господареві викласти 300-400 грн. у селі, а міському жителеві дещо менше.

Відтак мною було дано запит у ВАТ "Львівобленерго" з наступних питань:
• Розмір боргів населення і підприємств в містах та селах району;
• Правові документи, на основі яких відбуваються відключення користувачів від електроенергії; строки і мінімальні суми боргу, які є підставою для відключення від електроенергії; розмір оплати і строки для повторного підключення житлового будинку (квартири) після погашення заборгованості.

Через тиждень очікувань з Відділу корпоративних зв’язків ВАТ "Львівобленерго" нарешті прийшла наступна відповідь.


Відповідь на запит

Борги населення сіл району та окремо міст Дрогобич, Стебник, Борислав і Трускавець.

Станом на 31 грудня 2010 року загальний борг побутових споживачів Дрогобицького РЕМ за спожиту електроенергію складає 174,7 тис. грн. (Для довідки: площа постачання електроенергії Дрогобицького РЕМ – в межах м. Дрогобича, Стебника, смт. Меденичі та 45-ти селах низинної частини Дрогобицького району).

Станом на 31 грудня 2010 року загальний борг побутових споживачів Бориславського РЕМ за спожиту електроенергію складає 287 тис. грн. (Для довідки: площа постачання електроенергії Бориславського РЕМ в межах м. Борислава, Трускавця, смт. Східниця та 20 населених пунктів гірської частини Дрогобицького району).

Борги з оплати за електроенергію підприємств Дрогобича.

Станом на 31 грудня 2010 року загальний борг юридичних споживачів Дрогобицького РЕМ за спожиту електроенергію складає 414,1 тис. грн.

Станом на 31 грудня 2010 року загальний борг юридичних споживачів Бориславського РЕМ за спожиту електроенергію складає 100,3 тис. грн.

Правові підстави.

Правовідносини між енергопостачальником та побутовим споживачем електричної енергії регулюються Правилами користування електричною енергією для населення (надалі — ПКЕЕН), затвердженими постановою Кабінету Міністрів України № 1357 від 26.07.99р. із наступними змінами та доповненнями. Правила обов'язкові для виконання всіма споживачами і енергопостачальниками незалежно від форм власності (ч. 2. п. 1 ПКЕЕН).

Згідно з п.3 ПКЕЕН, споживання електричної енергії здійснюється на підставі договору про користування електроенергію між споживачем і енергопостачальником, в якому прописані права та обов’язки обох сторін, умови та порядок оплати.

Відповідно до п. 42 ПКЕЕН, споживач електричної енергії зобов'язаний оплачувати спожиту електричну енергію та здійснювати інші платежі відповідно до умов договору та ПКЕЕН. Згідно з п. 35 ПКЕЕН, енергопостачальник має право відключити споживача у разі порушення термінів сплати за спожиту електричну енергію. Правилами не встановлено мінімальної суми боргу, яка є підставою для припинення електропостачання.

Згідно п. 27 ПКЕЕН, у разі несплати за спожиту електричну енергію протягом 10 днів після терміну, зазначеного у договорі чи платіжному документі, та неотримання енергопостачальником повідомлення про оплату за спожиту електроенергію, на 20-й день споживачу надсилається попередження про відключення електричної енергії.

У разі несплати за спожиту електричну енергію на 30-й день після отримання споживачем попередження енергопостачальник має право відключити споживача від електричної мережі.

ВАТ "Львівобленерго" у своїй діяльності керується чинним законодавством України. Згідно із Законом України "Про електроенергетику" ст.1 "енергія — електрична чи теплова енергія, що виробляється на об'єктах електроенергетики, є товарною продукцією, призначеною для купівлі-продажу". "Енергоринок" і передає її своїми локальними електромережами у вигляді послуги з користування електроенергією споживачеві.

ВАТ "Львівобленерго" стовідсотково розраховується з ДП "Енергоринок" за куповану електроенергію згідно з договірними зобов’язаннями.

Кожен кіловат електроенергії є облікований і не може бути безоплатним. Згідно з п.28 ПКЕЕН у разі відсутності у споживача коштів на оплату заборгованості він повинен звернутися до енергопостачальника із заявою про складання графіка погашення заборгованості або відстрочення терміну оплати та надати довідки, що підтверджують його неплатоспроможність.

Відновлення електропостачання споживача здійснюється протягом 3 днів у містах та 7 днів у сільській місцевості після усунення порушень і оплати споживачем заборгованості, витрат на повторне підключення та збитків, завданих енергопостачальнику (п.36, ПКЕЕН).

Ось такі справи, панове. Робімо висновки. Наразі виникають нові запитання:

1. наскільки обгрунтованими є такі високі "витрати на повторне підключення житла" після сплати боргу?;

2. по якій ціні купує ВАТ "Львівобленерго" електроенергію в ДП "Енергоринок"?

3. чому елементарну інформацію, якою повсякчас повинне володіти керівництво Дрогобицького і Бориславського РЕМ для висвітлення в ЗМІ погоджує попередньо з обласним управлінням?

Водночас пропоную всім комунальними службам міста (Дрогобицькому РЕМ, КП "Дрогобичтеплоенерго", КП "Дрогобичводоканал", Дрогобицького управління експлуатації газового господарства (ПАТ "Львівгаз", ДрогУЕГГ), КП "Дрогобичтеплоенерго", ВАТ "Укртелеком" та іншим службам інфраструктури міста і району) надавати нагальну і розяснювальну інформацію на сайті "Дрогобич Інфо". Наразі безкоштовно.

Переглядів: 8552

Коментарі (14)
 
Газ - монополія , електрика - монополія , нафта- майже монополія , влада теж монополія . Все - монополія. Ким є людина в цій монополіїї ?
Рейтинг: 0+ -1-
 
Анжела, 16:43 03 січня 2011 р.
 
Бараном. А баранів, як відомо - стрижуть. Тож якщо не хочемо щоб нас стригли, не будьмо баранами!
Рейтинг: 2+ 0-
 
мешканець, 18:45 03 січня 2011 р.
 
Блін, забули ввести пеню за несвоєчасну виплату зарплат і пенсій :(
Рейтинг: 6+ 0-
 
дружинник, 20:17 03 січня 2011 р.
 
ВАТ "Львівобленерго" надавав би ще й якісні послуги, впродовж трьох останніх тижнів напруга в мережі 176-180 :(.Вимагаєте своєчасну оплату-надавайте якісну послугу.
Рейтинг: 1+ 0-
 
***, 11:56 04 січня 2011 р.
 
вся біда в тому що ніхто із чиновників недає повної інформації ні миліція ні соцсабез ні паспортний стіл то їх козир чим більше необізнана людина тим легче здерти з неї гроші то прада і головне що роблять то такі самі люди як ми ..
Рейтинг: 2+ 0-
 
вова, 12:29 04 січня 2011 р.
 
так непогано би було, щоб мужі почитали і відписали про це.але я думаю, що вони не вміють користоватися технікою-всі у справах по відключеню .у них також план і їх льв.начальство напевно трішкі дрюкае.а, позбутися корита напевно не хочеться.
Рейтинг: 1+ 0-
 
Сірко, 16:21 04 січня 2011 р.
 
Повідомлення Нового каналу українського телебачення 
 
Тарифи на електроенергію збільшаться у три рази 
 
Понедiлок, 10 сiчня, 20:50 год.  
Українців чекає нове подорожчання. Утричі здорожчає світло.Національна комісія регулювання електроенергетики планує вже в четвер переглянути тарифи для населення. 
Мовляв, нинішні ціни на електрику давно застаріли, бо не переглядалися з 2006 року. Вже з квітня планують підняти тарифи удвічі, а потім ще на 39% у серпні.  
Нині міським жителям у будинках без електроплит електрика обходиться у 24 копійки за кіловат, після здорожчання він коштуватиме вже майже 68 копійок.  
Якщо у вас у квартирі є електрична плита, то замість 18 копійок платитимете 52. У самій Національній Комісії регулювання електроенергетики у будь-яких коментарях нам категорично відмовили...
Рейтинг: 1+ 0-
 
Франсуа, 03:05 11 січня 2011 р.
 
Невже ви дійсно сподівались на коментарі! ? :grin :grin  
До цього часу не зрозуміли на кого прцює влада і різні "національні комісії"? 
:grin Не серйозно! :)
Рейтинг: 4+ 0-
 
мешканець, 15:56 11 січня 2011 р.
 
а кого турбує народна думка-окрим народу-никого-и це пидтверджуємо на кожному кроци кожен час и кожну хвилину-отже якисна порада для всих-мы живем при капитализме-следовательно-средства защиты-капиталистические-все через суды и общественность-собирайте материалы по каждому поводу и поднимвйте прессу-не думаю-чтобы янукович мешал-собираете письменные ответы и на основании их посылаете телеграммы правительству-там разберутся-много зависит от местной власти-если не верить в верховенство власти и закона-ничего не получится-защищайтесь по каждому поводу
Рейтинг: 1+ 0-
 
зорро, 12:46 16 січня 2011 р.
 
идет борьба не на жизнь-а на смерть-народ должен быть на высоте в этой борьбе-здесь от каждого зависит-как каждый себя поставит в этом капиталистическом мире-создайте каждый себе фантом то есть модель чего вы хотите и двигайтесь упорно к цели-ничего не бойтесь
Рейтинг: 1+ 0-
 
зорро, 12:58 16 січня 2011 р.
 
НУ НАРОД ! І ЩО ВАМ ТАКОГО ЗРОБИТИ ЩОБ ВИ НАРЕШТІ ЗАДУМАЛИСЯ !  
 
НЕ нація а Стадо Б-нів ЯКИХ СТРИЖУТЬ А ПОТІМ І СКАЛЬП ЗНІМУТЬ
Рейтинг: 5+ 0-
 
Вова, 21:00 22 січня 2011 р.
 
А почему никто не упомянул, что увеличение тарифов, пенсионного возраста и цены на энергоносители Это ТРЕБОВАНИЕ Международного банка и Евросоюза! (за долги которые успело набрать Юлино правительство)
Рейтинг: 0+ 0-
 
, 15:21 03 лютого 2011 р.
 
А теперішній уряд в борг не живе, кредитів не клянчить. Та за перепрошенням без мила за ті гроші готове залізти. Юля не свята, але й теперішньому уряду не бракує нічого
Рейтинг: 1+ 0-
 
Натка, 15:31 03 лютого 2011 р.
 
Відключення за незначні борги при наявності регулярної оплати без попередження - це знущання з платника. Полтаваобленерго мене попередило про можливе відключення за несвоєчасну оплату. Поїхав з'ясовувати. З мене вимагали... підтвердження наявності боргу шляхом надання квітанцій за 3 роки. Але це обов'язок енергетиків повідомити мене про несплату за певний період. Квітанції я надав за останній рік. Працівники розрахункового відділу найшли неіснуючи борги, але відповіді не дали. Вдома я сам розібрався, що одного платежу таки не було, тоді сплатив. Але це все коштівало мені 3 години змарнованого часу та купу нервів. Монополія є монополія.
Рейтинг: 0+ -1-
 
, 11:16 07 лютого 2011 р.
Додати коментар
Ім’я:
Коментар:

 
© 2008-2024 Дрогобич Інфо → (сайт працює 5806 днів)