Парковка: за що ми платимо? |
Юридична консультація | ||||||||||||||||||||||||||||
Написав(ла) Олесь Рупінський, юрист | ||||||||||||||||||||||||||||
29.08.2011 | ||||||||||||||||||||||||||||
З посилу Інтернет-ресурсу ДрогІнфо актуалізувалась тема платних паркінгів, котрі "облаштовані" у м. Дрогобич. Питання резонне та доречне – гроші ніби невеликі, але за що ми їх платимо та куди вони йдуть? У даній статті постараємось розібратись у цих питаннях.
1. Куди мають іти кошти та в якому розмірі? Щоб відповісти на поставлене запитання, прошу переглянути одіозний Податковий кодекс, зокрема Розділ XII "Місцеві податки і збори", одразу ж прошу зауважити на формулюванні "місцеві", себто ті, що йдуть на благо міста та його мешканців. Розмір податку рахується поденно та встановлюється органом місцевого самоврядування. Існує "вилка" для встановлення даного податку - від 0,03 до 0,15 відсотка мінімальної заробітної плати (ст. 266.3.1 ПК України) за кожний квадратний метр площі. Платником такого податку є власне та особа, яка взяла на себе обов’язок облаштувати для нас з Вами цей майданчик. У результаті, при застосуванні мінімального тарифу за кожний квадратний метр у день повинно сплачуватись орієнтовно – 28 копійок. Нехай машина займає площу в 5 кв.м. + 2 кв. м. на обслуговування під’їзду. Приймаємо, що стоянка активно та повністю завантажено працює 8 годин на добу. Після нескладних арифметичних калькуляцій отримуємо, що за годину стоянки такий автомобіль мав би приносити в казну міста 25 копійок податку. Приймемо, що Дрогобич, а саме відлюдкувата ділянка по вул. П. Орлика, за престижністю та якістю дорожнього покриття, значенню для міста та держави в загальному десь на рівні з Хрещатиком, тому заслуговує максимальної бази оподаткування – 0,15% від мінімальної заробітної плати. Тоді наше місто отримає від години простою нашого авто 1,25 грн. А за що ж ми платимо решта ??? Логічно – за надані послуги. Порахувати вартість цих послуг на даний момент нереально, проте можна скласти враження про їх вартість з їхнього опису. Для цього нам потрібна буде Постанова КМУ "Про затвердження Правил паркування транспортних засобів", отже: 2. За які послуги ми платимо і чому? Аналізуючи дану постанову, ненароком складається враження, що писали її не в Кабінеті Міністрів, а десь на гламурній парковці (там, де година простою від 20 грн.) з відповідним дотриманням інтересів. Зокрема, відповідальність за недотримання паркувальниками даного положення не прописана взагалі, а от наша – тут взагалі одна радість для "підприємців" - виявляється, що право на власність для них ніщо – зокрема, при несплаті за парковку, машину мають право не випустити зі стоянки. А як же Конституція (ст. 41), Цивільний Кодекс України (ст. 319)? Правда, дана норма успішно оскаржена в адміністративному порядку – тому на зауваження щодо блокування автомобіля можна уваги не звертати – щось не подобається – прошу до суду – там все вирішимо, а затримувати авто права паркувальник не має. Тепер по суті – що ж нам дає зазначена постанова? Дивимось п. 9 – цікаво, як саме враховували вимоги цього пункту наші Органи місцевого самоврядування при наданні ділянки по вул. П. Орлика, особливо варто звернути увагу на наступні – "Під час розміщення майданчиків для паркування на вулицях і дорогах населених пунктів необхідно враховувати: умови для забезпечення безпеки дорожнього руху, зокрема видимості в плані та повздовжньому профілі, параметри поперечних та поздовжніх ухилів, стан покриття проїзної частини". Всім добре відомо, як на цю стоянку "зручно" заїжджати та виїжджати в суцільний потік машин, зсікаючи з бордюра, та як "гарно" видно цей виїзд водіям по зустрічній смузі, котрі прямують від магазину "Океан". Уважно прочитаємо п. 10 – "Забороняється розміщення майданчиків для паркування на вулицях з двома смугами руху завширшки менш як 7, 5 метра". Тепер щодо обладнання самого майданчика – про блакитну смугу уже говорили – вона бути повинна (п. 13). Окрім цього, повинна бути розміщена в доступному місці інформація про оператора (найменування, адреса, контактні телефони) та вартість послуг з утримання майданчиків для платного паркування (п. 21). Окремо має бути обладнане місце для інвалідів (п. 22), якщо ж паркувальних місць більше, ніж 20, то таких місць повинно бути 2. Цікавими є вимоги щодо паркувальних автоматів (стаціонарних, а не у вигляді дядька в накидці) та наявності в’їзних та виїзних терміналів (п. 14 та 16) – хоча вони і вступають в дію з 1 січня 2012 року, та цікаво, як з цими приладами буде ситуація в нашому місті. Щодо наявності квитанції про сплату (правильно вона мала б називатись – паркувальний талон) – окрім того, що, надаючи цей фіскальний документ, паркувальник здійснює чіткий та відповідний до Закону облік своїх доходів, даний документ є обов’язковим свідченням наявності сплати за паркування (п. 29) – тому без нього здійснювати якусь оплату будь-кому є недоречним та безпідставним. Окремо хотілось би зауважити те, що в разі протермінування стоянки менш, ніж на 10 хв., за додаткову годину сплату стягувати не мають права (п.26) Резюмуючи все вище написане, вартість години паркування в розмірі 4 грн. є, м’яко кажучи, завищена. Зокрема, згідно п. 4 згадуваної постанови, вона повинна бути економічно обґрунтованою. Якщо ж власник даної стоянки має такі розрахунки, громадськості було б цікаво на них поглянути. Хоча, думаю, цього ми навряд чи дочекаємось, тому вважаю, що з таким питанням краще звернутись до органів місцевого самоврядування або до суду. З нашої ж сторони ми готуємо запити до керівників міста з проханням надати інформацію щодо розмірів сплачених податків за користування виділеними ділянками для "облаштування" місць для паркування. Отриману інформацію обов’язково опублікуємо в наступних статтях на цьому Інтернет-ресурсі. Переглядів: 4427
Додати коментар
|
© 2008-2024 Дрогобич Інфо → (сайт працює 6075 днів)