Нарахували забагато грошей і хочуть їх повернення? |
Юридична консультація | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Написав(ла) Олесь Рупінський, юрист | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
31.08.2011 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Вам дали заробітну плату і Ви помітили, що вона дещо більша, ніж звичайно? Почали розбиратись – виявилось, що при її розрахунку допущено помилку, та Вам нарахували забагато. Що ж робити? Найпростіше – віддати зайве і закрити питання. Гірше, коли грошей уже немає або коли ситуація складається так, що віддавати не сильно хочеться – надлишок організація нагло вимагає повернути, ультимативно наказує і, взагалі, навіть не робить спроб, щоб вирішити це питання шляхом переговорів та не бажає встановлювати винну особу в ситуації, що склалась.
У такому випадку Закон регулює вирішення ситуації в наступному руслі: 1. Якщо з моменту виявлення помилки пройшло більше місця та з Вашої сторони є заперечення щодо розміру та/чи порядку стягнення, на Ваш захист працюють норми ч.1. ст. 127 Кодексу законів про працю. 2. Визначаємо тип помилки, яка призвела до надлишкового нарахування. Законом вони поділені на лічильні та нелічильні (п. 24 Постанови Пленуму Верховного суду України від 24.12.1999 р. №13 "Про практику застосування судами законодавства про оплату праці"). Зокрема нелічильною помилкою є: - помилково застосовані норми законодавства; - помилково застосовано норми внутрішніх розпорядчих документів підприємства, у т.ч. колективного договору. 3. Визначаємо діючий на момент виявлення помилки статус по відношенню до роботодавця: працювали чи були звільнені – від цього залежить, які дії можуть бути прийняті до Вас зі сторони роботодавця, особливо в разі нелічильної помилки. 4. У разі, якщо спір не вирішений шляхом переговорів та роботодавець звернувся до суду – перевіряємо термін, який пройшов з дати виявлення помилки до моменту звернення останнього до суду (ч. 2 ст. 233 Кодексу законів про працю). Резюмуючи описану вище ситуацію, хотів би зазначити наступне. Для роботодавця: будьте толерантніші до своїх працівників, ведіть партнерський діалог і тоді Вам буде легше – грамотний працівник та/або тямущий захисник його інтересів у суді, доречно послуговуючись Трудовим законодавством, можуть збільшити в рази Ваші витрати та навчити Вас "гривнею" поважати працівника. Для працівника: за цієї ситуації не заплатите Ви, то заплатить хтось інший і, можливо, йому це буде тяжче, ніж Вам, адже повертати Ви будете фактично чужі гроші, а винна (свідомо чи несвідомо – не важливо) особа повертатиме свої. Не забувайте – всі ми помиляємось, і до цього потрібно ставитись з розумінням, щоб іншого разу так само розцінили і Ваші помилки. Переглядів: 7915
Додати коментар
|
© 2008-2025 Дрогобич Інфо → (сайт працює 6086 днів)