Узагальнені результати цільового опитування громадян Дрогобича "Що ми знаємо про якість комунально-житлових послуг?". Термін опитування – липень 2011 року. Опитування проводилося через анкетні запити, пряме інтерв’ювання . Загалом було опитано 200 осіб віком від 18 до 84 років (108 жінок та 92 чоловіки). Ще 45 підприємців надали письмові пропозиції щодо теми опитування та існуючих проблем у житлово-комунальній сфері.
На підставі аналізу отриманних під час опитування данних можна зробити наступні висновки:
- Майже 64% опитаних вважають, що комунальні послуги практично не надаються, а 67% оцінили стан своєї багатоповерхівки як незадовільний. При цьому найнижча якість комунальних послуг зазначена в анкетах мешканців району вул.. Коновальця (62% опитаних вважають, що комунальні послуги практично не надаються).
- Є сплачені населенням послуги, які, за незначним виключенням, фактично не надаються . Серед них такі як – прибирання сходових маршів (96 відсотків опитаних), обслуговування димовентиляційних каналів у будинках (82%), утримання конструктивних елементів будинку (зокрема – утримання шиферної покрівлі та міжпанельних стиків) 79%, обслуговування зовнішніх мереж газопостачання (пофарбування) (84%). Як правило, за додаткову, не офіційну, оплату мешканці багатоповерхівок отримують послуги з обслуговування внутрішніх мереж тепло-, водопостачання та водовідведення (при цьому сплачуючи цю послугу і в структурі витрат за обов’язкові послуги з утримання будинків і споруд та прибудинкової території).
- Вкрай низька якість зазначається мешканцями відносно послуг з дератації та дезинсекції, ці послуги практично не надаються.
- Якість послуг, (в середньому по місту) знаходиться на вкрай низькому рівні. Як справжнє лихо зазначають мешканці кварталів забудови початку ХХ сторіччя центральної частини міста стосовно прибирання внутрішньобудинкових територій, прибирання та відкачування дворових туалетів приватного сектору, (які практично зливаються у річку). Для внутрішніх двориків старої частини міста характерна повна антисанітарія.
- значно відрізняється якість послуг з утримання багатоповерхових будинків та прибудинкових територій де створено ОСББ порівняно з будинками, що знаходяться на балансі ЖЕО.
Ця негативна картина надання комунальних послуг прослідковується на протязі тривалого терміну часу. Весь цей час супроводжується скаргами мешканців на обслуговуючі організації, але не маючи ніяких, затверджених на законодавчому рівні, важелів впливу на процедуру відбору обслуговуючого будинок підприємства, громадяни з року в рік отримують, як правило, те саме підприємство, якість послуг якого мешканців не задовольняє. В цьому сенсі в іншому становищі знаходяться будинки в яких створено ОСББ. Відповідно до діючого законодавства, вони в праві обирати надавачів комунальних послуг за власним розсудом тим самим стимулюючи потенційних підрядників підвищувати якість послуг. Саме це дає підстави зробити висновок, що однією з причин низької якості послуг з утримання багатоповерхових будинків та прибудинкових територій є відсторонення безпосереднього отримувача послуг від процедури обрання підрядної організації щодо надання цих послуг.
"Я вже довший час пенсіонерка, зараз отримую пенсію 1050 гривень. Дотацій жодних не маю. За однокімнатну квартиру плачу 380 гривень. Раніше платила майже 200. Живу на останньому поверсі "хрущовки" по вул. Грушевського, майже цілорічно постійно протікає вода. Особливо цього дощового літа. Щось там латали дах, але видно неякісно. Взимку висять величезні льодини, від них завжди мокра стіна будинку і вологість у кімнаті. А коли на вулиці тепло, то батареї такі гарячі, що неможливо доторкнутися, відкриваю вікна й двері на балкон, протяги страшні! Ось таке енергозбереження по-дрогобицьки. Переконана, що міська влада не хоче ніякого енергозбереження чи економії. адже їй вигідно, щоб люди побільше платили" - стверджує пенсіонерка Катерина С. 76 років..
Відомий дрогобичанин Анатолій Дяк так відповів на запитання волонтерів, що проводили анкетування. " Владі треба говорити правду про справжній стан речей. В тім числі й у сфері житлово-комунального господарства. Наскільки адекватно реагуватиме міська влада, голова міста Олексій Радзієвський, на об’єктивну інформацію з різних джерел ( не лише уст посадовців, що очолюють цю ділянку роботи)настільки її діяльність буде ефективною. В противному разі її чекають великі випробування, а нас з вами, шановні дрогобичани, чергове розчарування у владних обранцях. Альтернативи цьому особисто я не бачу. Образно кажучи, влада завжди повинна бачити ту межу, лінію, що намальована звичайною крейдою, яку ніколи не можна переходити у стосунках із громадою міста. Якщо цього немає, то владі треба бути готовою до прикрих несподіванок, які сьогодні щодня трапляються з різними не доброчесними чиновниками…"
Громадський лідер Богдан Юзефів:"Реформування в галузі ЖКГ, що здійснюється під "патронатом" міського голови, командою Недбальський-Янів і К* проводилося в не правовому руслі. Створене ЖЕО є, м’яко кажучи, нелегітимним, а всі його подальші дії є такими, що викликають стурбованість громади міста. Адже відомо, що будь-які рішення влади мають певні процедурні моменти, що передбачені чинним законодавством. У випадку зі "скороченням" будинкових управ та створенням отієї ЖЕО-структури маємо пряме нехтування цією нормотворчою процедурою. Зокрема, передбачене законами України оприлюднення цієї місцевої "реформи" так і не відбулося, тобто ЖЕО є незаконною структурою. Не буду переоповідати, що мала зробити влада міста аби все було по-закону. Зараз ми готуємо відповідні запити та подання, щоб розірвати це "порочне коло" такого "самоврядування".
Житлово-комунальні послуги: 55% громадян не мають або не знають про існування договору між ЖЕО та ними про надання послуг. 91 % громадян не задоволені якістю послуг, які надаються ЖЕО, 83 % не знають, як складати акт-претензію про неналежне надання послуг – а це перший крок у захисті власних прав. Не дивно, що якість надання послуг залишається і в 2011 році на такому низькому рівні. 61% не вживали заходів щодо покращення якості надання житлово-комунальних послуг, 50% намагалися вирішити питання шляхом усної розмови з начальниками колишніх будинкових управ, тепер не орієнтуються, до кого звертатися по реальну допомогу, в 41% їх дії не були результативними. 37% громадян взагалі не знають переліку послуг, які повинен надавати новостворене ЖЕО. Дрогобичани виявили зацікавленість: у функціонуванні ОСББ; у порядку дій з метою захисту власних прав у сфері житлово-комунальних послуг, в тому числі дій в разі ігнорування ЖЕО скарг громадян.
23% висловили власні пропозиції щодо кроків та дій міського голови у сфері реформування ЖКГ. Переважно вони стосуються сприяння ОСББ, прозорої тарифної політики у сфері надання комунальних послуг, запровадження енергозберігаючих технологій, модернізації системи водопостачання у місті, прозорості призначення та звільнення з посад керівництва ЖЕО та департаменту міського господарства.
Опитувані дрогобичани вимагають на ділі, а не декларативно та непрозоро реформувати діяльність новоствореного ЖЕО у сфері надання послуг, сприяти створенню та підтримці діяльності ОСББ з якісним переданням будинків на баланс мешканців, виконувати всі вимоги при переданні, обумовлені урядовими постановами, збільшити зелені насадження в місті, а не знищувати їх. Переважна більшість опитуваних виявляли сумнів у правдивості інформації щодо насадження 100 тисяч дерев у місті. Підтвердженню цього немає ані в робочій силі ані в площах насаджень. Переважна більшість опитаних не володіє інструментарієм особистих звернень, немає достовірної інформації про діяльність влади у сфері ЖКГ, стверджує про непрозорість влади у цій сфері (відсутність офіційної доступної інформації на сайті міської ради).Більшість опитаних стверджує, що оплптп комунальних послуг "поглинає" непідьомну частину сімейного бюджету і є непосильною для літніх людей та пенсіонерів.
Опитувані вимагають залучати у сферу ЖКГ ефективних управлінців, встановити громадський контроль над діяльністю теперішнього керівництва ЖЕО у сфері надання послуг та формування бюджету міста, запровадити прозорі та адекватні тарифи (в які потрібно закласти щонайменше 10% на підтримку та оновлення інфраструктури житлово-комунального господарства), модернізувати галузь. Забезпечити постійне і вчасне надання комунальних послуг (прибирання, вивіз сміття). Вивчати і запроваджувати енергозберігаючі моделі надання житлово-комунальних послуг. Актуальним та невідкладним завданням для влади мешканці міста бачать: забезпечити прибирання околиць міста, освітлення вулиць у віддалених мікрорайонах, приведення до норм чистого довкілля, - каналу річки Серет. Розробити місцеву програму утеплення багатоповерхових будинків (з частковим фінансуванням з міського бюджету) та одночасне їхнє обладнання приладами обліку тепла, розробка чіткої зрозумілої сітки тарифів на комунальні послуги.
Вирішення проблем автономного опалення, цілодобове постачання холодної та гарячої води. Майже 100% опитуваних пов’язують незадоволеність населення роботою ЖЕО з незадоволеністю роботою міської влади та, зокрема, міського голови Олексія Радзієвського. Будівництво та реконструкція дитячих майданчиків, принципи нарахування плати за комунальні послуги, формування титульних списків ремонтних робіт, які необхідно виконати в цьому році, та проведення ремонту міжбудинкових і прибудинкових територій — ось головні проблеми, які порушують сьогодні члени будинкових комітетів та ОСББ. На запитання "Чи зацікавила б Вас можливість внесення додаткових коштів (комунальних платежів) в бухгалтерію ЖЕКу для цільового їх використання конкретно на цілі вашого будинку (придбання матеріалів чи інструментів для проведення поточного ремонту під’їзду, дитячого майданчика, лавочок тощо) при умові їх строгого контролю по використанню з боку одного з жителів Вашого будинку?", 27.00% готові вносити такі кошти при належному контролі за їх використанням громадськими контролерами. В питанні, що стосувалось шляхів вирішення проблем будинку, 27, 67% респондентів вибрали альтернативу – визначити уповноважену особу з будинку, яка буде збирати кошти і самостійно купувати витратні матеріали. Більше половини опитаних (50, 99%) готові особисто виконувати певні роботи для поліпшення благоустрою свого будинку та прибудинкової території, а 47, 83% – не готові цього робити, стверджуючи, що під цю ініціативу влада "вкраде кошти".Переважну більшість респондентів, 69%, найбільше турбують такі питання їхніх будинків і прибудинкових територій, як чистота, стан освітлення, проблеми з підвалами, балконами, внутрішньобудинковими мережами, протікаючими дахами, невідремонтованими під’їздами, стики панелей та стан стін, ситуація з ліфтами, проблеми з встановленням або ремонтом дитячих майданчиків і лавочок біля будинків, впорядкування клумб, косіння трави.
Жоден респондент не вказав на те, що в місті дійсно проводиться підготовка до осінньо-зимового періоду. 99% опитаних вказали, що ЖЕО не виконує дані роботи та не проводить просвітницьку роботу з населенням Дрогобича по енергоощадженню та збереженню тепла у осінньо-зимовий період. Також більшість опитаних вказало на вкрай поганий стан покрівель – у багатьох будинках дах протікає. Особливо це буде відчуватися мешканцями восени. 44% опитаних зазначили, що ремонт покрівлі проводився понад 10 років тому. Опитані мешканці багатоквартирних будинків зазначали, що дійсно відбувається ремонт у аварійних ситуаціях (стосовно протікання даху або поривів систем водопостачання). Однак більшість стояків та труб мінялось теж понад 10 років назад (67%). Та оскільки у нормальній роботі водопостачання жителі дуже зацікавлені, то в багатьох будинках мешканці самостійно замінювали труби, власним коштом.
Переглядів: 5166
|