Як врегулювати стосунки мешканців з КП "ЖЕО" |
Інтерв’ю | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Написав(ла) Анатолій Власюк | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
23.01.2012 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Сьогодні наш співрозмовник – голова організації "Дрогобицька громада" Богдан Юзефів. - Пане Богдане, стосунки мешканців Дрогобича з підприємствами, що обслуговують будинки, споруди та при-будинкові території, характеризуються високим рівнем конфліктності. Громадській організації, яку Ви очолюєте, вдається гасити подібні суперечки. Яким чином? - "Дрогобицька громада" впродовж майже двох років добивалась усунення порушень законодавства, які мали місце при формуванні та впровадженні тарифів на послуги. В результаті 24 листопада минулого року адміністративна комісія Антимонопольного комітету прийняла рішення щодо порушень дрогобицького комунального підприємства "Житлово-експлуатаційне об’єднання". З метою їх усунення комунальників зобов’язали розрахувати тарифи відповідно до вимог Постанови Кабінету Міністрів України N 869 від 1 червня 2011 року. Для реалізації своїх законних прав та врегулювання стосунків з КП "ЖЕО" мешканцям багатоквартирних будинків необхідно проявити певний рівень організованості. - На що насамперед вони повинні звернути увагу? - Мешканці, тобто споживачі послуг, за взаємною згодою більшості можуть замовити у виконавця, тобто в КП "ЖЕО", тільки потрібні їм послуги, відмовившись від окремих послуг, які не надаються або надаються неякісно. - Чи є для цього правові засади? - Так, звичайно. Насамперед це пункт 17 статті 5 Закону України "Про захист прав споживачів" та пункт 1 статті 19 Закону України "Про житлово-комунальні послуги". Споживач має право вільно вибирати та отримувати у виконавця потрібні йому послуги виключно на договірних засадах. Відповідно до пункту 1 частини 1 статті 20 Закону України "Про житлово-комунальні послуги" та статті 6 Закону України "Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності" споживачі окремого будинку мають право ініціювати перегляд переліку замовлених у виконавця послуг на будь-якому стані взаємовідносин сторін. - А як проводиться розрахунок вартості кожної послуги? - Він проводиться окремо за кожним будинком залежно від запланованих кількісних показників послуг, що фактично повинні надаватись. Для цього також є правові засади, зокрема, частина 2 пункт 2 Порядку формування тарифів на послуги з утримання будинків і споруд та при-будинкових територій, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України N 869 від 1 червня 2011 року. Рекомендуємо звернути увагу на наявність технічного паспорту будинку, акту обстеження і намічених заходів з обслуговування внутрішньо-будинкових мереж, поточного ремонту та підготовки до експлуатації житла в зимовий період. - Чи повинна інформація про вартість і структуру тарифу бути доведена до споживача? - В обов’язковому порядку! Правовими засадами для цього є частина 5 пункт 2 Порядку, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України N 869 від 1 червня 2011 року, стаття 20 Закону України "Про житлово-комунальні послуги". Рекомендуємо звернути увагу на наступне. По-перше, витрати на освітлення місць загального користування проводяться за фактичними показами загально-будинкових засобів обліку електроенергії. По-друге, прибирання при-будинкової території розраховується в залежності від її площі. Слід затребувати документ, який визначає при-будинкову територію вашого будинку, бо треба встановити, чи ви не оплачуєте місця загального користування. По-третє, зверніть увагу на рівень накладних витрат в калькуляції КП "ЖЕО", адже на даний час в діючих тарифах цей показник складає понад 60 відсотків і значно впливає на вартість послуг, а це все – на виробничі затрати. - Останнім етапом цього процесу є підписання окремих договорів між виконавцем послуг і споживачем. Що має стати невід’ємною частиною договору? - Невід’ємною частиною договору має стати структура, періодичність та строки надання послуг. Правовою засадою для цього є Постанова Кабінету Міністрів України N 869 від 1 червня 2011 року. Рекомендуємо звернути увагу на те, що в договорі повинен бути порядок перерахунку, якщо показник якості і періодичність надання послуг не виконуються. Процедура погодження договору відбувається впродовж місяця. КП "ЖЕО" не має права вимагати з’явитися до них для укладення договору. Проект договору скеровується вам у двох примірниках. При узгодженні умов ви його підписуєте. Дотримуючись даних правових норм, ви зможете отримати якісні послуги і за економічно обгрунтованими тарифами, а також уникнути погроз КП "ЖЕО" щодо однозначного підвищення вартості послуг. На всіх етапах реалізації прав та інтересів споживачів можете звертатися за допомогою до нашої організації "Дрогобицька громада" (телефон 067-67-293-04). Переглядів: 4902
Додати коментар
|
© 2008-2024 Дрогобич Інфо → (сайт працює 6070 днів)