ЖЕО отримує гроші ні за що? |
Юридична консультація | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Написав(ла) Олесь Рупінський, юрист | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
04.03.2012 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Вартість послуг на обслуговування будинку поступово збільшується проте їх кількість та якість ні. Стало нормою коли побачити тверезого робочого від ЖЕО практично нереально, також укорінилась практика доплачувати за їх роботу додатково окрім обов’язкових платежів. При цьому всьому ніхто не знає за що та за які послуги ми платимо та як і в якому порядку вони повинні надаватись. Спробуємо трохи прояснити ситуацію.
Зразки документів. Отож кожний житель будинку якому ЖЕО надає "послуги" є їх споживачем, а відтак вправі вибрати набір тих послуг який йому потрібен, цікавий та які реально надаються. Це особливо актуально коли спробувати згадати коли останній раз Ви отримували наступі послуги зі сторони комунальників - ремонт конструктивних елементів будинків, підготовка до експлуатації будинків в осінньо-зимовий період, обслуговування будинкових систем тепло- та водопостачання, водовідведення. Як споживач Ви також маєте право отримати повну та докладну інформацію про їх вартість та її розрахунок, адже, як виявляється всі послуги котрі ми отримуємо мають чіткі розрахунки та можуть бути перевірені. Відповідно до п. 17 ст. 1, ст. 5 Закону України "Про захист прав споживачів" та п. 1 ст. 19 Закону України "Про житлово-комунальні послуги" Споживач має право вільно вибирати та отримувати у Виконавця потрібні йому послуги виключно на договірних засадах. Відповідно до пункту 1) частини 1. статті 20 Закону України "Про житлово-комунальні послуги" та ст. 6 Закону України "Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності" Споживачі окремого будинку мають право ініціювати перегляд переліку замовлених у Виконавця послуг на будь-якому етапі взаємовідносин сторін. Як практично реалізувати вказану можливість: 1. Ініціативний житель (група жителів) розповсюджують Заяву про зміну умов надання послуг та додаток до неї – узгоджують перелік послуг котрі мають надаватись. Відсутність у будинку частини Споживачів не є перешкодою для реалізації права їх простої більшості на врегулювання стосунків з Виконавцем. Призначення Заяви – повідомити Виконавця про волевиявлення Споживачів та можливі наслідки ігнорування цього волевиявлення. 2. Ці заяви разом з повідомленням від імені ініціативної групи реєстрація в ЖЕО або направляється рекомендованим листом з врученням. 3. Отримавши таке повідомлення ЖЕО зобов’язане провести громадські слухання на яких затвердити перелік послуг що надаються та їх вартість. Про час та місце таких слухань повинно бути повідомлено завчасно. Перед ним доцільно провести власний розрахунок вартості послуг – формули розрахунку та перелік містяться в Постанові Кабінету Міністрів України № 869 від 01.06.2011 р. "Про забезпечення єдиного підходу до формування тарифів на житлово-комунальні послуги". На цих зборах узгоджуються питання викладені в повідомленні та складається проект договору про надання послуг. Встановлений Споживачами перелік послуг з погодженими розмірами їх оплати направляється Виконавцем на затвердження у виконавчий комітет відповідної місцевої ради 4. Після затвердження виконавчим комітетом місцевої ради переліку та вартості послуг, Виконавець укладає договори з кожним Споживачем у будинку окремо. У такому договорі обов’язково має бути пункт, який передбачає право Споживачів на перерахунок розміру оплати за умови ненадання чи неякісного надання кожної із замовленого переліку послуги. Якщо Виконавець не вчиняє дій для отримання реально зароблених коштів (після завершення місячного строку від дати отримання повідомлення про волевиявлення Споживачів), то він не буде отримувати ніяких коштів, оскільки споживач після спливу такого строку від дня повідомлення має право не оплачувати такі послуги. За таких умов, органи місцевого самоврядування будуть змушені зобов’язати Виконавців до діалогу із споживачами для справедливого врегулювання взаємовідносин. Якщо ж реакції на такий запит і надалі не буде – варто по кожному порушенню направляти акти про неналежне надання або ненадання послуг (зразок додається). Порядок його застосування описаний в ст. 18 ЗУ "Про житлово-комунальні послуги" - головне її зареєструвати, або отримати підтвердження про отримання, після цього користуючись п.6 ч.1 ст. 20 ЗУ "Про житлово-комунальні послуги" можна відмовитись оплачувати за фактично не надані та заактовані послуги. Окремо хотів би надати вичерпний перелік послуг з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій: 1) Прибирання прибудинкової території 2) Прибирання сходових кліток 3) Вивезення побутових відходів (збирання, зберігання, перевезення, перероблення, утилізація, знешкодження та захоронення) 4) Прибирання підвалу, технічних поверхів та покрівлі 5) Технічне обслуговування ліфтів 6) Обслуговування систем диспетчеризації 7) Технічне обслуговування внутрішньобудинкових систем: - гарячого водопостачання - холодного водопостачання - водовідведення - централізованого опалення - зливової каналізації 8) Дератизація 9) Дезінсекція 10) Обслуговування димовентиляційних каналів 11) Технічне обслуговування та поточний ремонт систем протипожежної автоматики та димовидалення, а також інших внутрішньобудинкових інженерних систем у разі їх наявності 12) Поточний ремонт конструктивних елементів, внутрішньобудинкових систем гарячого і холодного водопостачання, водовідведення, централізованого опалення та зливової каналізації і технічних пристроїв будинків та елементів зовнішнього упорядження, що розміщені на закріпленій в установленому порядку прибудинковій території (в тому числі спортивних, дитячих та інших майданчиків) 13) Поливання дворів, клумб і газонів 14) Прибирання і вивезення снігу, посипання частини прибудинкової території, призначеної для проходу та проїзду, протиожеледними сумішами 15) Експлуатація номерних знаків на будинках 16) Освітлення місць загального користування і підвалів та підкачування води 17) Енергопостачання ліфтів 18) Періодична повірка, обслуговування і ремонт квартирних засобів обліку води та теплової енергії, у тому числі їх демонтаж, транспортування та монтаж після повірки Переглядів: 6114
Додати коментар
|
© 2008-2024 Дрогобич Інфо → (сайт працює 6044 дні)