Літопис дорожнього обману (Дрогобицький район) |
Дорожній патруль | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Написав(ла) Андрій Якубув | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
11.02.2013 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Ба, що робить? скінчився вік лицарства, доводиться не списом, а пером боротися з Іваном та Петром… Пишу статтю "Про кризис господарства". (Л. Українка) (натисніть на фото для перегляду, всього 8 фото) Фото 2, фото 3, фото 4. 20 грудня 2012 р. Дрогобицька районна рада визнала задовільною роботу свого Голови (рішення № 222). У звіті про свою діяльність, десь у частині між інформуванням про "облаштування прибудинкової території адміністративного будинку районної ради" та подяки за "матеріальну допомогу жителям сіл, селищ" депутатам обласної ради Михайла Задорожнього та Михайла Сендака, Михайло Сікора приділив декілька рядків "одній із найбільших проблем у районі" – стану автомобільних доріг. - Намагаючись організувати ремонт доріг у 2012 році на 2-х стратегічних напрямках Дрогобич-Комарно та Дрогобич-Довголука, - сказав він, - Президія районної ради провела виїзне засідання в обласній раді. У результаті досягнутих домовленостей розпочався ремонт дороги на Волощу, та, на жаль, на сьогодні він не завершений, - додав пан Сікора. Саме так очільник районної ради закінчував 2012 рік, вже забувши, мабуть, як цей рік починався. 11 січня 2012 р. поблизу села Волоща мала місце, без перебільшення, надзвичайна ситуація: громада села перекрила рух дороги Дрогобич-Комарно. Це відбувалося посеред протипаводкових заходів, які ТзОВ "ТКС-Гідроресурс" виконувало після повені на землях згаданого населеного пункту. У відчаї селяни протестували, адже великоваговий транспорт фірми "ТКС", який був перевантажений землею для спорудження дамби, не тільки розбивав вщент й так найгіршу дорогу району, але й утворив таку вібрацію ґрунту, що призвела до тріщин у принаймні трьох десятках придорожніх будинків. Щоб залагодити ситуацію на місце негайно виїхав тодішній голова Дрогобицької райдержадміністрації Михайло Сендак, який божився селянам, що проблема буде вирішена. Волощанці повірили та зняли облогу. Аж через два тижні, 25 січня, пан Сендак зібрав на розширену нараду всіх зацікавлених та компетентних сторін. Присутні здебільш говорили про гріх, але не згадували про грішника. За інформацією із певних джерел, як вже повідомляло Дрогобич Інфо, до фірми "ТКС" має відношення один з депутатів обласної ради – той, хто за словами пана Сікори "допомагає у вирішенні питань життєдіяльності територіальних громад району" (звісно ж, разом із паном Сендаком). Щоправда, на цій нараді пролунали різні обіцянки: і відшкодувати збитки постраждалим жителям с. Волощі і відремонтувати саму дорогу. Як повідомляла Галицька Зоря, конкретну обіцянку дав лише один чиновник, - начальник відділу служби автомобільних доріг у Львівській області Василь Баранович, - заявивши про те, що "у цьому році планується залучити на ремонт дороги Дрогобич-Комарно 39, 1 млн.грн.". Як кажуть, на цьому і порішили. Всі три Михайли, - Сендак, Сікора та Задорожний, - залишилися задоволені. Самі ж волощанці повернулися із райцентру додому тією ж дорогою багатіючи думкою, що скоро вона зміниться на краще... Наївні. Час йшов, а ремонт дороги так і не розпочинався. Обіцянка залучити майже 40 млн. грн. вщухла разом із її автором – паном Барановичем, - який повернувся до Львова паралельною дорогою через Пісочне, аби вберегти власний транспорт. Якби львівський чиновник добрався обласного центру нашою дорогою через Комарно, неодмінно відчувши при цьому все жахіття тамтешнього бездоріжжя та пізнавши на собі весь сенс фрази російського поета Вознесенського: "А на русские дороги не хватает ни рессор, ни мата!", думаю кошти б знайшлися. Коли пан Сендак усвідомив ситуацію та масштаби халепи, у котру він потрапив, почався пошук крайніх. Цапом відбувайлом районна влада зробила тодішнього начальника дрогобицького райавтодору Тараса Галелюку. Мовляв, він саботує ремонт доріг. Виникає логічне запитання: як їх мали ремонтувати, коли не надходили кошти з вищестоящих інстанцій? Як повідомляв IA ZIK, Михайло Сендак у ході оперативної наради на початку червня прокоментував своє бачення розв'язання проблеми із цією дорогою: - Тут було б доцільніше розрівняти дорогу грейдером та засипати гравієм, – сказав він. – Принаймні, автомобілі не провалюватимуться колесами у небезпечні глибокі ями. Залишилося незрозумілим, які саме цілі переслідував голова району, кажучи це: повернути дорозі Дрогобич-Комарно її історичний, довоєнний, вигляд чи все-таки, мов злодій, приховати сліди злочину. Після тривалої критики у сторону начальника райавтодору та листа, який пан Сендак написав в облавтодор із вимогою звільнити Галелюкю, пана Тараса таки було звільнено. Щоправда, невдовзі й сам Сендак став жертвою доносу... Той факт, що нині очільником РДА є пан Винницький, його бувша права рука, не означає, що до Михайла Сендака не залишилося запитань. Принаймні одного: чому він не прийняв міри щодо притягнення до відповідальності ТзОВ "ТКС-Гідроресурс", яке грубо порушило всі допустимі норми експлуатації згаданої а/дороги? Про безліч невиконаних його обіцянок ми просто не згадуємо... Насправді, Михайло Сікора, сказавши у своєму звіті про діяльність, що "розпочався ремонт дороги на Волощу", ввів в оману не тільки депутатів, але й всю громаду району. Іншими словами – збрехав. І про це свідчать низка наступних документів. Державною фінансовою інспекцією у Львівській області з 14 серпня по 14 грудня 2012 року проводилася ревізія фінансово-господарської діяльності ДП "Львівський облавтодор" ПАТ "Державна акціонерна компанія "Автомобільні дороги України" та його філій за період з 01.07.2010 по 30.06.2012. Про це йдеться у відповіді на запит, підписаний заступником начальника Держфінінспекції області Р.Й. Кроялком, який повідомив про наступне. "Під час ревізії встановлено, - йдеться в документі, - що філією Дрогобицький райавтодор ДП "Львівський облавтодор" в обревізованому періоді проводилися видатки лише на експлуатаційне утримання автомобільної дороги загального користування місцевого значення Дрогобич-Комарно." "Зокрема, - йдеться у відповіді, - у ІІ півріччі 2010 року філією проведено роботи з експлуатаційного утримання автодороги Дрогобич-Комарно на загальну суму 300, 4 тис.грн, протягом 2011 року проведено роботи з поточного ремонту автодороги на загальну суму 196, 2 тис.грн та протягом І півріччя 2012 року виконано роботи з експлуатаційного утримання в сумі 365, 3 тис.гривень." Відтак, останній ремонт, який бачила дорога Дрогобич-Комарно, мав місце ще 2011 р. і то на мізерну суму і лише щодо ліквідації аварійної ямковості. Після контрольних оцінок виконаних робіт, які Держфініспекція провела в червні 2012 р., розбіжностей нібито не встановлено. Щоправда, як йдеться в документі, держфінінспекторам неможливо встановити розбіжності між фактично виконаними роботами та роботами, які внесені до актів виконаних робіт впродовж 2010-2011 рр., адже проводився лише ямковий ремонт. Щоб зрозуміти, на які суми проводилися роботи впродовж другого півріччя рок, ми звернулися з інформаційним запитом до Державного агентства автомобільних доріг. Як не дивно, Укравтодор зробив все, щоб не надавати нам цю інформацію. Чого ж вони боялися? Замість 5 днів, що передбачає Закон, відповідь ми отримали місяць потому. Перші два тижні не було жодної відповіді. Лише на третій тиждень, після відповідної скарги до Кабінету Міністрів ми отримали відповідь. Але ні, не з інформацією, а з відмовою, що є протиправною дією. Лише після особистого втручання посадовця Департаменту інформації Секретаріату КМУ ми отримали довгоочікувану відповідь: Документ Укравтодору, додаток - документ Львівського облавтодору. Якщо дослідити дати цих документів видно, що Укравтодор запросив необхідну інформацію у Львівського облавтодору заздалегідь, але отримавши її, вирішив відмовити нам у її наданні. Це ще раз підтверджує, що вітчизняний Закон про доступ до публічної інформації, - один найкращий у світі у своєму роді, - часто не працює, коли мова заходить про гроші... Між іншим, як бачимо, за іронією долі цей документ склав вищезгаданий пан Баранович, вже в якості першого заступника начальника Служби автомобільних доріг у Львівській області (облавтодору). Ну що ж, безсовісність – запорука кар'єрного росту. Підсумувавши витрачені дорожниками державні кошти впродовж першого та другого півріччя минулого року отримуємо 1 млн. 49 тис. 976 грн. Ці кошти, звісно, не порівняти з тим, що обіцяв пан Баранович, але, все-таки, мова йде про рекордну суму за останні роки, яка перевищує всі кошти, направлені на цю дорогу, щонайменше, за останні три роки разом. Щоправда, питання не в кількості направлених коштів, а в якості їх "освоєння". Вкрай незрозумілим є те, чому ціна експлуатаційного утримання автодороги у порівнянням із минулими роками збільшилася в рази. Ще більшою загадкою є те, чому жодної гривні не направлено саме на РЕМОНТ, бодай середній, цієї ключової дороги району обласного значення. Тут слід відрізняти поняття. Згідно технічних правил ремонту та утримання автомобільних доріг загального користування, роботи з ремонту та утримання автомобільних доріг і дорожніх споруд розподіляються на капітальний ремонт (підвищення транспортно-експлуатаційних якостей), середній ремонт (відновлення необхідних транспортно-експлуатаційних показників проїзної частини), а також поточний ремонт (підтримання транспортно-експлуатаційних якостей), утримання. У той час, коли ремонт передбачає виключно направлення коштів на дорогу, її покриття, утримання може означати різні поняття: ліквідація вибоїн, очистка дорожнього покриття та узбіч, роботи по знищенню бур'янів, заміна та установка відсутніх світлоповертальних елементів дорожніх знаків і огорож, нанесення розмітки, снігоочистка доріг, догляд за майданчиками для зупинки та відпочинку, технічний облік та інвентаризація, вартова і пожежна охорона, організація служби зв'язку та дорожньо-патрульної служби... Або краяни району страждають когнітивним дисонансом і вони не помітили покращення щодо всіх перелічених вище пунктів, або ж цей мільйон "освоїли" на славу... У цій справі є ще один нюанс. Людині природно робити помилки. Державний службовець – теж людина. Саме тому, на помилки в написанні прізвища (Якубув, а не Якубів чи Якубов) та по-батькові (Євгенійович а не Євгенович) запитувача в відповіді на його запит діловодами Дрогобицьких районної ради та держадміністрації, Автодору, можна було б закрити очі. Було б добре, якби це були єдині розбіжності в цій справі... Документ Дрогобицької райдержадміністрації Із цієї відповідальної заяви голови райдержадміністрації можна зробити декілька висновків. Перший. Розбіжності в сумі державних коштів витрачених на дорогу Дрогобич-Комарно за даними Укравдтодору та Дрогобицької РДА сягають 342, 076 тис. грн. Як таке можливо? Навіть людям із багатою фантазією це важко пояснити. Невже дорожники крали настільки, що тепер офіційні джерела плутаються в цифрах? Другий. Жодного ремонту наша автодорога не зазнала. За весь 2012 рік на неї не впала жодна капля асфальту, навпаки – асфальт із неї сповзав. Непоганий "ремонт" виходить, чи не так, пане Сікоро? *** Дорогу Дрогобич-Комарно явно недооцінюють, адже вона, після вливання у трасу Н13, веде до обласного центру м. Львова. Йде мова про найкоротший шлях сполучення цих двох основних міст області, який сягає лише 75 км. Проблема полягає виключно в ділянці автошляху, яка пролягає Дрогобицьким районом, а це – приблизно 1/3 вказаної відстані. Ця дорога є не тільки єдиним шляхом сполучення десятки тисяч краян, - жителів Дрогобича, сіл Рихтичі, Добрівляни, Ролів, Грушів, Тинів, Зади та Волоща, жителів сіл та міст Городоцького р-ну та, власне, львів'ян, - але й має значне стратегічне значення. Це доказали всі військові конфлікти, які мали місце в наших краях впродовж XX ст. Саме цією дорогою відступали німці в вересні 1944 р. Але ні, розбомбили її не фашисти... - Ще сім років тому, - каже пан Володимир, водій маршруту 722 Львів-Дрогобич, - я добирався з Дрогобича до Волощі, а це – 20 км, за 25 хвилин а тепер – принаймні за годину. А якщо впаде дощ, заллє ями, то не знаю де попадати і добираюся майже півтори години, - наголосив водій. В умовах, коли від дороги залишився лише напрямок, водії вимушені порушувати ПДР, щораз виїжджати на узбіччя та зустрічну смугу (розмітки якої, власне, немає) та рухатися ними. Той факт, що ще не зафіксовано масових аварій та смертельних випадків, свідчить про те, що це можна зарахувати до ще одних чудес ікони Грушівської Богоматері. Ті, хто нехтують правилами експлуатації автодороги, ті, хто "освоюють" мільйони на її утримання, ну і ті, хто покривають все це, довели дорогу обласного значення до стану, коли будь-яка польова, ґрунтова, дорога явно перевищує її транспортні якості. Проте, не все втрачено. Є шанс. Ще 22 грудня 2011 р., у відповідь на запит заступника голови райради Р. Урбана, депутатів І. Викрикачука та М. Пінчака., тодішній начальник райавтодору Тарас Галелюка відповів: "Для ремонту всієї ділянки дороги Дрогобич-Волоща потрібна сума близько 5 млн. грн.". В обласному бюджеті Львівської області на 2013 р. передбачено кошти спеціального фонду в сумі 30 млн. грн. на Програму з будівництва, реконструкції ремонту та утримання автомобільних доріг Львівської області. Про це нам повідомили в обласній раді. За умови надання обласною державною адміністрацією вищезгаданої програми Львівська обласна рада розгляне її на сесійному засіданні, - зауважив керуючий справами облради Євген Захаревич. Як районна так і обласна влада мають усвідомити, що для нас, жителів цього краю саме стан дороги від м. Дрогобича до с. Волоща - ідеальний фотопортрет цієї влади та, у цілому, ще одне з віддзеркалень стану справ у регіоні, у країні. Саме за станом цієї дороги ми й будемо судити наших можновладців. Щодо відкритих запитань, які були поставлені впродовж всієї статті та на які журналістське розслідування аж ніяк не може дати відповіді, із ними мають розібратися органи прокуратури. Ми ж, у свою чергу, мали б зробити свої висновки. Не дарма радниця Президента та народний депутат Ганна Герман сказала нещодавно в одному з інтер'ю приблизно наступне: влада робить з людьми те, що люди їм дозволяють.... П.С. У наступній статті спробуємо коротко дослідити, як пройшли "освоювання" коштів на дороги (вулиці) сіл Дрогобицького району. Переглядів: 7948
Додати коментар
|
© 2008-2024 Дрогобич Інфо → (сайт працює 5997 днів)