Бюрократія та байдужість vs Ремонт сільських доріг |
Новини Дрогобицького району | ||||||||||||||||||||||||||||
Написав(ла) Андрій Якубув | ||||||||||||||||||||||||||||
25.02.2013 | ||||||||||||||||||||||||||||
Завдяки Євро-2012, минулий рік запам´ятався нам не тільки як рік грандіозного спортивного дійства, але й як пора не менш грандіозного "освоювання" державних коштів. Зокрема, на теренах Франкової землі, власне як і за її межами, хтось будував (чи недобудовував) стадіони, ну а хтось - освоював (чи неодосвоював) кошти на ремонт автомобільних доріг. (натисніть на фото для перегляду, всього 2 фото) Фото 2. Обласна програма фінансування робіт, пов’язаних із будівництвом, реконструкцією, ремонтом та утриманням автомобільних доріг на 2012 рік передбачила суму в 137 мільйонів гривень, переслідуючи одну мету - забезпечення задовільних умов руху автотранспорту й безпеки дорожнього руху. Якою була доля виділених коштів на ремонт, який так i не став ремонтом, дороги загального користування обласного значення Дрогобич-Комарно (Дрогобич-Волоща) було описано в "Літописі дорожнього обману". На потреби ж доріг комунальної власності – тих, котрі в межах населених пунктів – Дрогобицького району було виділено майже 3, 3 мільйона гривень. Ця сума може здаватися відносно малою, але вона є рекордною. (Вже на цей, 2013 рік, під ці потреби передбачається виділити втричі менше.) Про це детально розписано в відповіді Голови Дрогобицької райдержадміністрації. Перш за все зазначено з яких джерел походили ці кошти: з державного бюджету сільським і селищним радам, враховуючи їх податок на транспорт та кількість населення, або ж з обласного бюджету – ті, котрі направлені з державного бюджету або ж спеціального обласного фонду. На фінансове управління Дрогобицької РДА були покладені функції розподілу цих коштів на рахунки сільських рад. Одна з перших проблем - це невиконання запланованих ремонтних робіт у повному обсязі. В цілому по району залишилися неосвоєними 10% з виділених коштів. В черговій відповіді Голови Дрогобицької РДА можемо зокрема переглянути які сільські ради найбільше затягували з початком ремонтних робіт. Справа в тому, що згідно порядку використання коштів (котрий регламентується постановою Кабінету Міністрів), перед виконанням запланованих робіт виділяється лише аванс - 30% від суми. Виходить, що підрядник виконує роботи в борг, а сільська рада, подає фінансовому управлінню акт виконаних робіт і отримує на свої рахунки решту суми та розраховується з підрядником. Правда, ця система паралізується, коли платіжки, завізовані фінансовим управлінням, доходять до Управління Державного Казначейства по Дрогобицькому району. Йде мова про 40% з фактично профінансованих коштів, які не було виплачено підрядникам за виконані роботи. Сільські ради були вимушені зареєструвати їх як кредитну заборгованість. - У нас повністю виконані роботи, - каже Голова Модрицької сільської ради Михайло Флюнт, - але не йде фінансування з державного бюджету. Аванс був 13 тис. грн, на які [Kазначейству] подані документи на проплату. Рештa недооплачується [виконавцю робіт] у зв´язку з нефінансуванням. Можна сказати, що люди зробили роботи за свої кошти, просять їх проплатити, а ми - залишаємося заручниками... Схожу інформацію нам надавали й інші голови сільських рад, з якими ми спілкувалися, зокрема, Рихтицької, Нижньогаївської та Волощанської. - Всі платіжки, розпочинаючи з вересня місяця (а по одній з платіжок щодо дошкільної установи – з червня місяця), - каже Голова Лішняньської сільської ради Михайло Стасів, - крім енергоносіїв та зарплат на сільські ради через Kазначейство не проходили. В Держави немає коштів або їх виділення просто блокують. Навіть, щоб профінансувати проекти по шкільним та дошкільним установам села, які на державному утриманнi, ми фактично давали субвенцію Державі аби та могла проплатити їм. Про які дороги може бути мова? Але й були такі сільські ради, що не оформляли кредитних заборгованостей перед підрядниками. Наприклад Рибницька сільська рада лише освоїла отриманий аванс, а на решту з передбачених грошей роботи не проводилися і, відповідно, кошти не були виділені. - Важко збагнути, - продовжив пан Стасів, - коли за Законом, головний розпорядник коштім разом з сільською радою, депутатським корпусом, є сільський голова, а щоб матеріалізувати кошти треба пройти честилище фінансового управління РДА (а там – хочу проведу рахунки, хочу не проведу) а потім ще чекати поки то зробить Державне Казначейство. - Все управляється в ручному режимі. - додав голова Лішняньської сільради. В бюджеті була, і є, велика діра. З таким непередбачуваним бюджетом ми не можемо щось прогнозувати не те що на місяць чи рік, а навіть день... Про яку економіку чи механізми ринку можна говорити при такому ручному режимі? Разом з тим, мали місце дивні метаморфози, коли передбачені субвенції не доходили до розпорядження сільських рад. - Район не надав нам частину субвенції, - каже Голова Рихтицької сільської ради Федір Андрійчик. В нас роботи по вул. В. Великого виконані в повному обсязі на передбачену суму 64, 430 тис. грн., але з травня місяця частину субвенції, яку бракувало виділити, в сумі 23, 225 тис. грн., нам перекидали з місяць на місяць, але так і не виділили. Цих грошей ми недоотримали та, відповідно, не можемо зареєструвати платіжку в Казначействі, щоб розплатитися з підрядником. Нижньогаївській сільській раді, за словами її голови Василя Василенка, на ремонтні роботи по вул. Шевченка навіть не видали аванс, який мав би бути перерахований підряднику, як предоплата для закупівлі матеріалів. Відтак, є недоосвоєння. Відразу декілька сільських голів висувають версію про те, що фінансове управління райдержадміністрації розподіляло кошти селективно, беручи до уваги позицію голів сільрад по тим чи іншим питанням. Чиновники ж, в свою чергу, заявляють, що першочергово виділяли кошти тим, хто першими завершував роботи. У продовження теми недовиділення коштів, Лішнянський сільський голова звернув увагу також на таке: - Було задекларовано, що з обласного бюджету на поточний ремонт вулиці Шевченка нам буде виділено 42, 56 тис. грн. Комісією, яка займається розподілом бюджетних коштів, керує депутат обл. ради Задорожний (який витягував чималі гроші на район та Дрогобич місто, адже балатувався від нас). Але чомусь, по незрозумілим причинам, ці задекларовані гроші нам так і не були проведені. У наступному документі, який нам люб´язно надала Дрогобицька райдержадміністрація (додаток до відповіді), можна переглянути перебіг коштів з державного та обласних бюджетів: під що та скільки було отримано, скільки та як витрачено кожною з сільських рад району на ремонт своїх доріг-вулиць. Табличний матеріал про освоєння дорожніх субвенцій. Пересвідчитися в тому як були освоєні ці кошти у кожному селі та селищі не надається можливим – це пропонується зробити читачу та поділитися враженнями в коментарях. Слід мати на увазі, що капітальний ремонт – це той, мета котрого не відновити транспортні якості дороги, а підвищити їх і не лише по дорожному одягу. Завдання ж поточного ремонту доріг полягає у підтриманні їх транспортно-експлуатаційних якостей шляхом усунення незначних пошкоджень, що виникли в процесі експлуатації. - Процедура проведення поточного ремонту, - наголосив Михайло Стасів – є спрощеною: пряме завезення матеріалів, підписання актів та закриття акту виконання робіт по їх завершенню. Тепер чомусь всі кошти переводять як капітальний ремонт – його процедура триває до двох місяців. Це вже не тільки для сум понад 100 тис., але й навіть для тих, де виділяється більше 20 тис. грн. Це ж спеціально робиться, щоб вся документація з´їла гроші, а на ремонт вже нічого не залишилося, адже потрібно оплатити авторський та технічний нагляд, проект, декілька разів їздити до Львовa... - З тим фальшем, бардаком, миритися вже не можу, - наприкінець нашої розмови додав Лішнянський голова. Разом з тим, говорячи про якість проведених ремонтних робіт, слід звернути увагу на те, чи було вжито заходів по їх безпеці. Дорожня транспортна пригода, яка мала місце в селі Волоща, привернула нашу увагу до цієї важливої, але мало усвідомленої теми – огорож місця ремонтних робіт. Нещасний випадок, який закінчився трагічно для водія, який не справився з управлінням мотоциклу (людський фактор), стався вночі проти 17-го серпня, на вулиці Першотравневій, де і проводився ремонт. У відтинку однієї зi смуг вулиці підрядники залишили, одна за одною, декілька купок гравію. - То було огороджено, - каже Голова Волощанської сільської ради Федір Нечипор, - на початку та в кінці лентою такою, спеціальною. Це було тимчасово просто, бо робилися купки, а грейдер потім йшов та розгрібав. То така технологія. Але, це питання не до мене, а до виконавця робіт. Дійсно, відповідати мав би автор – широко відомий в вузьких кругах приватний підприємець Олександр Савчак, який аж ніяк не міг не знати про Технічні правила ремонту вулиць та доріг. Як нам повідомили спеціалісти з обласної Служби автомобільних доріг, безумовно на місці мало бути не тільки дієздатне огородження та попереджувальні знаки, але й світлове, сигнальнe обладнання. Щоправда, справедливості ради буде сказано, в контексті, коли аварійно-небезпечні перешкоди на наших дорогах обкладені гілками з дерев, біло-червона стрічку можна вважати як розкіш. Було б весело, якби не було так сумно... Складна бюрократична процедура здатна подолати добросовісні наміри більшості сільських голів навести лад на своїх дорогах. В той же час, найщиріші державні ініціативи не здатні перемогти прояви безтурботнoстi багатьох можновладців, або ж їх кориснoстi... Ось і маємо те, що маємо. Переглядів: 5380
Додати коментар
|
© 2008-2024 Дрогобич Інфо → (сайт працює 6070 днів)