Більшість вже відчули силу покращення, Дрогобич не оминула ця "стихія". Як і у більшості міст, на це є свої мотиви, я не буду перераховувати загальнодержавні причини і наслідки, тільки місцевого характеру.
Перша і найголовніша причина - це скорочення робочих місць, закриття або зупинка заводів і фабрик. Як наслідок зменшення живих грошей. Якщо взяти витрати кожної сім'ї (статистичної), то витрати на ЖКГ складуть близько 20%-25%, їжа 30-35%, одяг і розваги 15-20%, інші 10-15%.
Ця статистика приблизна по Україні, але ми поговоримо не про це. А про те, як же виживати бізнесу у таких умовах.
Перше. Якщо бізнес зі знаком мінус, можливо краще його закрити і шукати нові ніші, нові ідеї.
По-друге, якщо бізнес приносить 10-20% у рік, можливо, краще його продати, якщо вдасться і покласти гроші на депозит під 16-19%.
Третій варіант - це оптимізація і пошук нових ринків або ніш; думаю, всі зрозуміли, що оптимізація простою не буває, це зменшення затрат в т.ч. зарплатні, транспортних. Можливо, варто переглянути договір оренди, хто здійснює бізнес в орендованому приміщенні.
Це найзрозуміліші на перший погляд дії і механізми, але як і в кожній справі, це потребує зусиль і професійних навичок.
Ще одна ніша, яка доволі слабо розвинута в Дрогобичі, - це рекламний бізнес: нема рекламних агентств (ті, що друкують брошурки, важко назвати рекламними - це друкарні). Цей вид бізнесу тільки почне свій розвиток, він включає створення свого сайту, сторінки у соц. мережах, друк рекламної продукції і розміщення рекламної інформації на спеціалізованих видавництвах або у популярних ЗМІ. Це має бути повний цикл і продумана рекламна компанія, не треба боятись цього слова. Бюджет вже кожен вибирає сам, але в середньому це 5% від обороту - при умові, що затрати зможуть дати мінімум 10% росту.
Із чого почати? Зі створення сторінки у соц. мережах. Другий крок - це власний сайт (зараз просто його створити і безкоштовно є цілі конструктори), третє - це розміщення рекламних матеріалів (статей, повідомлень, оголошень, банерів у популярних ЗМІ).
Як відрізнити популярне ЗМІ від непопулярного? Якщо це сайт, то це лічильник відвідувачів, якщо видання - тираж. Також треба гарно скласти текст (тут вам допоможе наука копірайтинг, досить оглядово прочитати, щоб зрозуміти основні положення). І вперед! Зрозумійте - без реклами, при наявності такого вибору товарів і послуг вам не обійтись.
Якщо на 2006 рік в Дрогобичі було 11 000 кв.м. торгових площ, то на 2012 їх вже 32 000 кв.м.
P.S. Сайт Дрогобич Інфо для підтримки і розвитку рекламного бізнесу та простих бізнесменів починає акцію "Банер за 140 грн. на місяць" до 1 квітня 2014 року. Не чекайте ефекту в перший місяць - деякі рекламні проекти можуть тривати від 2-3 місяців. Успіху вам. З повагою Федис М.Б.
Переглядів: 4479
|