Коли фантазія буяє...

Надрукувати
Плітки
20.08.2009
 Велика Вітчизняна ВійнаЗ легкої руки нашого постійного читача Олексія прочитали маразматичну писанину під назвою "ЯКИХ “ВИЗВОЛИТЕЛІВ” УШАНУВАЛИ МИКОЛА ГУК І ДРОГОБИЦЬКІ КОМУНІСТИ?" (http://drohobych.com.ua/index.php?option=com_content&task=view&id=2353&Itemid=30) автора Анатолія Власюка. Для ознайомлення публікуємо тут статтю в повному обсязі і коментарі редакції.

6 серпня у Дрогобичі біля Меморіалу військової слави відбулися урочистості з нагоди 65-ої річниці визволення Дрогобича від фашизму, організовані Дрогобицьким осередком КПУ та комітетом ветеранів Великої Вітчизняної війни. На мітингу виступили ветерани, учасники бойових дій. Участь у заході взяв дрогобицький міський голова Микола Гук, перший секретар Львівського обкому КПУ Олександр Калинюк. Учасники урочистостей прийшли до меморіалу з квітами та прапорами Комуністичної партії. 
Одночасно біля пам’ятного знаку з нагоди Хрещення України, який розміщений навпроти Меморіалу Слави, поруч з відомою кав’ярнею “Алібі” проводила акцію Дрогобицька міська організація Всеукраїнського об’єднання “Свобода”. Її учасники роздавали перехожим партійну газету, гучно лунала патріотична музика. Ця акція була присвячена вшануванню пам’яті жертв комуністичного терору. Її учасники поклали квіти до могил борцям за волю України, а згодом і до пам’ятника Степанові Бандері.
На тому місці, де комуністи проводили свою акцію, колись були захоронені ті, хто визволяв Дрогобич у серпні 1944 року від німецько-фашистських загарбників. Так, принаймні, твердила тодішня офіційна пропаганда.
Іншу точку зору має Заслужений учитель України Петро Сов’як, краєзнавчі розвідки якого про Стебник, Солець і Колпець публікувались у нашій газеті. Нині він підготував до друку книгу під умовною назвою “Білі плями Другої світової війни”, у якій, зокрема, пише:
“Доречно тут згадати про дрогобицький цвинтар совєтських воїнів-“визволителів”, що знаходиться на розі вулиць Самбірської і Франка, де зараз горить вічний вогонь. Не треба бути мудрим, а просто спостережливим. Я, малий хлопчина, учень СШ № 1, звернув увагу, що всі, поховані там “визволителі”, чомусь загинули після війни, а деякі навіть у 1953 році. Цікаво, з ким вони воювали? І за що їм така шана?
Для надгробків було використано жидівські надгробні плити, бо на звороті були позбивані жидівські літери.
В 1975 році цей цвинтар було реконструйовано на “Меморіал Слави”, злочини заховано і наруги над живими і пам’яттю полеглих не видно, бо тепер уже не було дат на їхніх надгробках”.
Отже, фактично дрогобицький міський голова, який ідентифікує себе з Конгресом українських націоналістів, бо саме ця політична сила висунула його на посаду мера, взяв участь у заході комуністів, вшановуючи тих, хто знищував оунівців, бандерівців, чиїми правонаступниками вважають себе політики із КУНу.
Запитую у Петра Сов’яка, які ще цікавинки, пов’язані з “визволенням” Західної України, можна ще прочитати у його книзі.
- Ще під час першого “визволення” на Західну Україну, - каже Петро Володимирович, - Червона армія занесла сифіліс, гонорею, тарганів і блощиць. До 1939 року про таку “бактереологічну” зброю тут ніхто не знав. Цих комах і понині не можна позбутися. Так Західна Україна тарганами і блощицями і різною заразою була втягнута в єдиний совєтський культурний простір.
- Хотілося би запитати у впертих закостенілих військових ветеранів, тих, яких завжди використовують, розігруючи як проросійську карту, - продовжує Петро Сов’як. - Як ви думаєте, чи на землях Західної України до 1939 року, тобто до вас, були свої ветерани? А це ветерани Першої світової війни, відставні офіцери, старшини, військові пенсіонери, військові вдови, військові сироти і такі інші. Яка їх доля? Чи радянська влада їх пошанувала? В перші дні совєтської влади такі пенсії були ліквідовані.
Запитую у Петра Сов’яка про пам’ятник генералу Васильєву, який стояв у Дрогобичі на площі Ринок. Там ніби генерал і був похований.
- На площі Ринок у Дрогобичі 13 серпня 1944 року було встановлено пам’ятник генерал-майору, Герою Радянського Союзу І.Васильєву, який ніби загинув у боротьбі з німецькими загарбниками, - відповідає Петро Володимирович. - Насправді він загинув у Карпатах у боротьбі з оунівцями. Упродовж десятиліть його могила обожнювалась ветеранами війни. Насправді він похований у Москві, а могила була таким собі міфом для піонерів, комсомольців і комуністів.
У наш час вшанування пам’яті полеглих використовується різними політичними силами у передвиборчій боротьбі.


А тепер по суті. Насамперед, неможливо не відмітити всю нетактовність професійних "патріотів" зі "Свободи", яким не вистачає кепелу розмежовувати карателів НКВД і простих солдатів, що гинули на фронтах. А саме в пам’ять солдатам стоїть Меморіал Слави.

Прикро за наших дітей, яких навчатимуть люди типу вищезгаданого Петра Сов’яка, у якого або не працює мислення, або надто яскрава уява. Можна відмітити лише одне - пан Сов’як не враховує той факт, що не всі визволителі Дрогобича загинули під час боїв за міста.  А поховані тут були вже у мирний час.

Дрогобицький мер брав участь не в заході комуністів, а виявив ті людські цінності, які вже атрофувалися в "свободівців", сов’яків і їм подібних - вшанував пам’ять загиблих. Пам’ять наших дідів і прадідів, пам’ять солдатів, з яких більше половини були галичани. 

Про комах і хвороби, які пише Анатолій Власюк зі слів Петра Сов’яка, читати просто гидко. Це або відверта брехня, або хвороблива вигадка. Тут (на Заході) перші лікарі в селах з’явились саме після 1939р., а до того люди вмирали навіть від простої вітрянки (оспи). Комахи? Та не смішіть. У цих хатах, критих соломою ще до 50-х років, де люди ходили босі у домотканому одязі по селах, і не було комах?

Про ветеранів Першої Світової війни, якщо пан Сов’як не знає, то Радянська влада їх шанувала. Але тих, хто був на стороні Російської Імперії (куди входила більша частина України). А оскільки більшість галичан була в складі австро-угорської армії, тобто на стороні Німеччини, то кого ж шанувати?
 

Прах генерала Васильєва, який був кадровим офіцером і воював лише на фронті (про ОУН - чиї це казки?) після 1990 року зник у невідомому напрямку з ініціативи мера Глубіша і його прибічників.

Підсумовуючи написане під назвою "Яких визволителів...", погодимось лише з одною фразою. Останньою. З додаванням слова "правих". Бо лише праві сили у нас час "піаряться" вшануваннями, пам’ятниками, акціями.  Лівим і центристам такий дешевий авторитет непотрібен.

Переглядів: 6895

Коментарі (29)
 
Тема Другої світової війни ще довго буде драстичною. Оцінки її різними політичними силами, державами і народами є часто протилежні. Кожен має свою правду. Україні, як молодій самостійні державі треба виробити свою оцінку, своє бачення подій які точились на її території. Необхідно зняти товсті нашарування комуністичної ідеології, показати проблеми визвольного руху, і з цих різнокольорових шматочків скласти мозаїку під назвою недавня українська історія. Кожен має своє бачення цих подій — комуністи і ветерани Великої Вітчизняної — одне, “Свобода” - інше, журналіст Власюк — своє. І це їх право. Вважаю не вірним будь-чиє бачення називати маразматичним. Воно може не співпадати з думкою іншої особи, але якщо воно не несе образ, не порушує законодавство, таке бачення має право на існування. Так як має право бути публічно висловленою інша думка. У всіх висловлюваннях про воєнні події на Дрогобиччині треба шукати зернята правди. Треба зрозуміти тих солдат Червоної Армії, які воювали “За Родину, за Сталина” в умовах терору і тоталітарної держави, і в пам'яті яких залишилось тільки героїчне, і повністю забулось все погане що пов'язувалось з радянською владою. А як бути з вояками УПА, яких НКВД і військові формування безжалісно нищили? Це ж вони спричинились до того, що ми маємо блакитно-жовте знамено, тризуб, як герб, і Україну, як державу. Тому слід, відділити комуністичну ідеологію від подвигу того простого солдата який пішки пройшов всю Європу і повернувся до своєї родини. Треба віддати шану тим тим хто не дожив до кінця війни. Як і треба впорядкувати могили простих німецьких солдат, яких фашистська влада кинула в цю м'ясорубку і відновити єврейський цвинтар з якого забрали гранітні плити для вічного вогню. А приклад треба брати з Героїв УПА, шанувати національні традиції, поступово, наполегливо пояснювати сходу України і Росії, що у війні була третя сторона, яка не служила окупантам, а захищала свою землю, і для нас вони є героями.  
Повернімось до святкування 65 річниці визволення Дрогобича від фашизму. Це чистої води ідеологія, підтвердженням цього є участь КПУ і першого секретаря Львівського обкому Олександра Калинюка. Я розумію участь Гука в урочистих заходах 9 травня — це державне свято і він як посадова особа місцевого самоврядування зобов'язаний брати участь в обумовлених законом заходах. День входження Червоної Армії в Дрогобич мав би стати для влади нагодою згадати живих ветеранів, яким сьогодні далеко за вісімдесят, впорядкувати могили всіх загиблих у війні, не залежно до якого війська вони належали. Міській раді треба було організувати свої заходи пам'яті воєнним подіям у Дрогобичі, а не брати участь у заходах комуністів. Такими на мою думку, мали би бути дії міського голови як державного чиновника, і як члена Конгресу Українських Націоналістів. Тому немає нічого дивного, що “Свобода” на цю політичну акцію провела свою. Дивно, що цього не зрозумів мер, який в цей час стояв під червоним прапором разом з лідером комуністів.
Рейтинг: 0+ -5-
 
Перехожий, 16:10 20 серпня 2009 р.
 
А мій батько загинув на війнй в 1944, мене не побачив, мати померла , коли мені було 2 роки.То що, будемо говорити, що мій батько даремно загинув і осиротив мене?Ні! він був патріотом, а не то що тІ шмаркачІ, котрі тільки говорять про патріотизм за пляшкою пива. :cry
Рейтинг: 0+ -1-
 
Дрогобичанин, 17:09 20 серпня 2009 р.
 
Чистый маразм!
Рейтинг: 0+ -2-
 
Алексей, 23:00 20 серпня 2009 р.
 
Во-первых: Великая отечественная война- это не разборка между фашистами и коммунистами, как себе позволил "подумать" автор вместе с консультантом, хотя при коротком уме, такие выводы могли напроситься. 
Странно что "хозяин" сайта позволил поместить такой маразм, хотя может таким путём он пытается собрать электорат. Хочу раскрыть маленькую тайну. Проводились исследования и выяснли, что зацикленных на антисоветчине даже во львовской обл.всего 1.3 поцента, на кого делаете ставку? Повторюсь, на зацикленных!
Рейтинг: 0+ 0-
 
Алексей, 11:41 21 серпня 2009 р.
 
Если у мера хватило ума поприсутствовать на праздновании годовщины ОСВОБОЖДЕНИЯ ДРОГОБЫЧА ОТ ФАШИСТОВ, то у некоторых недоумков, не хватило ума хотябы промолчать, я уже не говорю, присоединиться.
Рейтинг: 3+ 0-
 
Алексей, 23:41 20 серпня 2009 р.
 
По поводу коментария Перехожого. Профессор и другие имеют право высказывать свои мысли, но не имеют право выдавать их за факты пользуясь авторитетом своего научного ранга. 
2. Причём тут неуважение к УПА в день празднования освобождение от фашистов? 
3. А по- поводу еврейских мемориалов, я вообще молчу. Кто дал информацию о том, что использовали камни с кладбища ? КТО ПОДТВЕРДИТ? дАвайте поднимем. И вообще сотит еврейское кладбище уже 17 лет и никто там ничего не делает, абез действие это тоже преступлене. А знаете ли Вы, что на ул. Герцена между домами, похоронен известный равин? Его мргилу нашли и попытались восстановить. кто за 17 лет помог? А знаете, что у нас в городе самая высокая синагога Европы построенная в 1901 году? которая валится, а знаете, что вторая синагога была продана рагулями за деньги. такогсебе ни какая власть не позволяла?
Рейтинг: 2+ 0-
 
Алексей, 11:43 21 серпня 2009 р.
 
Абсолютно погоджуюсь з думкою Олексія - тут двозначності бути не може... 
 
Для цікавих - могила на дорозі між вулицями Чорновола і Пилипа Орлика, за 5м від смітника, ззаду будинку В.Великого 1. 
 
P.S. Існує фільтр коментарів, і деколи не публікує їх одразу.
Рейтинг: 0+ -2-
 
Адміністратор, 07:24 21 серпня 2009 р.
 
Дуже коротко: 
 
Перестань уйнею займатися. Ездуй в свою Росію якщо тобі тут не подобається. 
Ага, ще одне: візьми видрукуй свої коментарі і підітри ними свою задницю.
Рейтинг: 3+ 0-
 
Для Алексея, 22:58 21 серпня 2009 р.
 
видать зацикленных начинает цеплять!
Рейтинг: 4+ 0-
 
Алексей, 00:45 22 серпня 2009 р.
 
А по поводу статьи: Напомню некоторым, что п. Гук, нетолько член КУН, а ещё и мер нашего города. И он для всех мер, а не только для зацикленных. И он как человек военный, знает, что такое война и понимает какие последствия она несёт, и когда форму одевает, то становиться ВОЕННЫМ, готовым а вас зацикленных жить свою отдать, не как член КУН, а как защитник отечества. В окопе все равны, потому что стоят перед общим врагом.  
А если коммунисты пришли, отдать свою дань перед освободителями, то это не значит, он им подигрывает. А если бы к памятнику пришли с цветами, пара голубых и прошли бы около Гука, так чтобы вы рассказывали, что он принадлежит с секс меньшинствам? Между прочим освободителями были не только маскали и коммунисты, а многие другие национальности. А героев ВОВ очень много украинцев, так, что их теперь тоже всех обгадить? 
А если кому-то захотелось провести акцию против коммунистического режима, так это их право, но их собралось не так много..., значит народу это тоже не так интересно. А может многие разочеровались в болтовне, но это не мне решать, им никто не мешал. Хотя почему было не собраться прямо около памятника Бендеры, по крайней мере это было бы логично. Может кому-то хотелось инцидента? Здесь вопросы могут возникнуть, но нехочется терять на это времени. 
Вы думайте как город строить, как и на чём воспитывать молодёж, что передать им после себя.
Рейтинг: 5+ 0-
 
Алексей, 01:11 22 серпня 2009 р.
 
И ещё зацикленные... Не пытайтесь поссорить евреев с русскими, они на Ваш маразм не видуться. В том, что они получили землю обетовнную, СССР сиграло очень большую роль, изучайте историю!
Рейтинг: 2+ 0-
 
Алексей, 01:32 22 серпня 2009 р.
 
Олексію, ти шкодуєш, що немає відповідей на твої "питання".А людину, яка спілкується образливими словами на цьому сайті, будемо ігнорувати.
Рейтинг: 2+ 0-
 
тед, 08:07 22 серпня 2009 р.
 
хлопаю в ладоши Алексею!
Рейтинг: 4+ 0-
 
макс, 12:31 22 серпня 2009 р.
 
Нема про що сперечатися. Й "Свобода", і тов. Власюк все це провокатори й породження тих самих червоних, які були на мітингу. А те, що шани зщаслуговують усі ветерани, що полягли у тій війні безперечно. До речі, нічого не маю проти жодної мови, та все ж радив п. Олексію вчити українську, а адмінам не друкувати іншомовних текстів, навіть якщо й підтримують вони опінію редакцію. І наостанок ще раз повторю: комусь дуже потрібно, аби активність свою прявляли власюки, свободівці, ратушняки, тризубівці і інша мудачня кагебістсько-капеесесівського вишколу.
Рейтинг: 0+ -1-
 
Кіндрат, 17:20 22 серпня 2009 р.
 
Шановні а у тих які поховані так само були матері яким не потрібна була війна та власне і їм вона не була потрібна розв'язана комунофашистами і не хотіли вони гинути на Україні а напевно мирно жити десь в сибіру грузії узбекістані і т.д. так будьмо християнами та молитися над могилами а не паплюжити один одного
Рейтинг: 0+ 0-
 
, 20:01 22 серпня 2009 р.
 
на мою думку мерії комунгоспу та всім нам потрібно задуматись чому таке неподобство виникло в нашому місті що смітник знаходиться майже на могилі видатному представникові іншої нації то що ми себе не поважаєм
Рейтинг: 0+ 0-
 
, 20:15 22 серпня 2009 р.
 
Теду: многоуважаемый, а я и не надеялся получить ответы на свои вопросы, потому, что их нет, а если ответите правду, то представляю как шатнёт Ваш авторитет. И славо Богу кое-кто не пытался написать новый маразм в коментариях. Видно перечитывают википедию, чтобы хоть какие нибудь найти. Не пытайтесь- историю надо изучать и уметь делать выводы, а не слушать у бабок на лавочке за игрой в домино. 
 
И ОГРОМНОЕ СПАСИБО!
Рейтинг: 0+ -3-
 
Алексей, 21:58 22 серпня 2009 р.
 
О, ні, шановний Кіндрате, це конституційне право кожної людини спілкуватися будь-якою мовою. 
 
Тим більше, російська має багатство слів (скажіть-но "восходящее солнце", зрозумієте). 
 
P.S. Шукав в українському тлучачному словнику слово "опінія", не знайшов...
Рейтинг: 0+ 0-
 
Адміністратор, 23:36 22 серпня 2009 р.
 
Олексію, тішуся з того, що ти перестав спілкуватись образливими словами.Тому готовий вступити в дискус.Давай відділимо-мухі котлети.У Другій світовій війні воювали і гинули всі народи Європи(ми їх повинні оплакувати).Тому дії Свободи розцінюю, як провокацію.Але цю війну розпалили-два людиноненависницькі режими (ми їх повинні засуджувати).І засуджую комуністів, які прийшли до Меморіалу зі своїми прапорами.Адже, не всі полеглі були комуністами.І можливо це є образливим для них.На мою думку, якщо б прийшли націоналісти і комуністи без своєї парт.атрибутики, тоді гадаю, що жодних проблем не виникало.А це вже-робота Гука & Co:він повинен був передбачити конфлікт і провести переговори з конфліктуючими.Після чого, оприлюднити результат такої зустрічі.Уяви собі, Олексію, що якби, не приведи Господи, події біля Меморіалу закінчились трагічно, то хто повинен був би нести відповідальність?Однозначно, посадовці Ратуші(Гук).Бо не треба багато розуму, щоб сьогодні одягнути вишиванку і бігти до памятника С.Бандері, а завтра-у військовій формі бігти до Меморіалу.А ось, що стосується консолідації, спокою, то мер за це відповідає.І за те, що памятник Бандері немає кому помити від голубячого посліду.Так само, як і поремонтувати памятник навпроти "жабів".І я б йому аплодував, якби він сказав до кофліктуючих сторін:давайте наведемо порядок, на всіх могилах-разом! Аплодував би, навіть якби він звернувся з таким проханням і до секс меншин.
Рейтинг: 0+ -1-
 
тед, 11:13 23 серпня 2009 р.
 
В аналогічній ситуації в Чернігові біля пам'ятника Кобзарю 9 березня 2008р виникла бійка між прихильниками Конгресу українських націоналістів та представників Комуністичної партії. І дана ситуація, як не парадоксально це звучить - є логічною і цілком природньою, адже це дві ворогуючі сторони. Але це і не дивно, Гук вже давно забув яка сила привела його до влади, і як часто це буває в політикумі нашої держави, колишні вороги стають поплічниками. Голова Дрогобицької міської організації Конгресу українських націоналістів Тарас Гентош в інтерв’ю місцевій газеті “Галицька зоря» визнав, що підтримка кандидатури Миколи Гука під час виборів Дрогобицького міського голови у 2006 році була помилкою. Отже ніхто не здивується коли завтра Гука приймуть в комсомол, а то і в піонери. І пов'яже Дон Гук на свою вишивану сорочку "Червеного" галстука.
Рейтинг: 0+ 0-
 
Дрогобичанин, 22:18 23 серпня 2009 р.
 
То Гука вибрали дурні виборці, то допомогли гроші Чайківського, тепер виявляється без Гентоша не було б діла? Ви якось визначіть свою думку, а то "сім п’ятниць на тижні". 
 
А ще варто відмітити, що ті, хто зараз голосно кричить про свій патріотизм, захлинаючись слиною і рвучи на грудях вишиванку, колись так само кричали на комсомольських та партійних зібраннях...
Рейтинг: 0+ -1-
 
Адміністратор, 22:47 23 серпня 2009 р.
 
Не могу обсуждать события в Чернигове так, как не владею такой инфрмацией. 
А вот что касается, провакационных действий зацикленных, недалеко от Мемориала, возникает вопрос: Чегр они хотели? Показать что они есть? Или расчитывали на конфликт? 
И повторюсь ещё раз, Гук сегодня прежде всего-мер, а уж потом член КУН. И правильно Вы говорите, ему надо было поговорить с зациклеными, хотя скорее всего понимал, что это ничего не изменит, они же зацикленные. Если бы у них было чем думать и была бы хоть малейшая культура, они бы не правоцировали.
Рейтинг: 1+ 0-
 
Алексей, 22:57 23 серпня 2009 р.
 
А второй вопрос к Гентошу: какой же Вы руководитель движения, если не разбираетесь в людях, и чего стоите если с лёгкостью расстоётесь с саратниками? тихонечко признайте ошибку, извинитесь перед людьми, которых подвели и дайте дорогу другим!
Рейтинг: 0+ -1-
 
Алексей, 23:02 23 серпня 2009 р.
 
Олексію, ну чому це комуністи зациклені? :) З святом Незалежності, усіх! Многая літа, тобі, Україно!
Рейтинг: 0+ -1-
 
тед, 09:51 24 серпня 2009 р.
 
вітаю зі святом!
Рейтинг: 3+ 0-
 
макс, 12:40 24 серпня 2009 р.
 
Теду: Зацикленными, я считаю одних и других... 
С праздником всех!
Рейтинг: 0+ -1-
 
Алексей, 00:14 25 серпня 2009 р.
 
А ще треба зауважи, що пан Власюк свого часу закінчував вищу партійну школу... Певно пішов туди щоб підірвати її з середини :grin
Рейтинг: 2+ 0-
 
Дрогобичанин, 12:43 26 серпня 2009 р.
 
які ви всі дурні ! ділите шкіру з вовка який ще бігає...
Рейтинг: 1+ 0-
 
дрогобичанин, 17:48 30 серпня 2009 р.
 
Гуку СТИД І ПОЗОР!
Рейтинг: 5+ 0-
 
А.С., 20:13 23 жовтня 2010 р.
Додати коментар
Ім’я:
Коментар:

 
© 2008-2024 Дрогобич Інфо → (сайт працює 6070 днів)