Петро Старосольський: "Всі разом маємо працювати для розвитку Стебника" |
Інтерв’ю | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Написав(ла) Володимир Ключак | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
18.03.2016 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
У першому у цьому році номері газети "Воля громади" було опубліковано низку статей за підписами депутатів з групи "Майбутнє Стебника" зі звинуваченнями в бік стебницького міського голови Петра Старосольського. Закиди – найрізноманітніші: і бюджет не проголосували в поіменному режимі, і регламент порушено, і рішення ради можна скасувати. А ще Петро Старосольський винен, що на печатці міської ради є слова "народних депутатів".
Що ж на ці закиди скаже Стебницький міський голова? Сьогодні спілкуємося з ним не лише на тему критичних публікацій в газеті, але і про перші сто днів роботи Петра Старосольського. - Петре Романовичу, коли Ви прийшли до влади, то що отримали у "спадок"? - Борги. У спадок нам залишилося біля пів мільйона боргу: за ремонт вулиці Володимира Великого (193 тисячі гривень), виконання неправомірного на нашу думку судового рішення за обвал будинку (235 тисяч гривень), неоплачені кошти за розробку проектної документації та експертизи по освітленню та капітальному ремонту доріг (біля 10 тисяч). Ці кошти ми змушені передбачити в бюджеті на 2016 рік. У спадок ми отримали 15 об'єктів комунальної власності (майже все наявне майно), які перебувають в арешті. Для зняття арешту ми змушені найближчим часом відшкодувати 235 тисяч гривень за судовим рішенням. Хочу зазначити відсутність старань попереднього керівництва по його оскарженню (порушено усі строки подання апеляційних скарг). - Пане голово, пройшло сто днів Вашої роботи на посаді Стебницького міського голови. Якими були ці сто днів для Вас і для Стебника? Чи зрушилися з місця якісь проблеми, що вдалося виконати, а що плануєте вирішувати в найближчому майбутньому? - Першими трьома пунктами моєї передвиборчої програми і нашої команди, яка йшла зі мною, було: 1) встановлення меж міста відповідно до затвердженого генерального плану Стебника, що забезпечить подальший його розвиток, 2) проведення інвентаризації землі і майна, питання сплати податків та цільового використання землі, 3) визначення в генеральному плані Стебника привабливих територій для розміщення малого та середнього бізнесу, залучення інвестицій та коригування генплану. Якщо, не дай Боже, нам це не вдасться зробити, то подальший розвиток Стебника як окремої громади буде значно ускладнений. Поясню в чому тут проблема. Так склалося історично, що при створенні міста Стебника, ряд стебницьких земель відійшли до Болехівської сільської ради, і на даний момент на цій території знаходяться Стебницький калійний завод (а це біля 100 га землі), церква Успіння Пресвятої Богородиці, Стебницька ЗОШ № 18 і прилеглі землі. Словом, всі привабливі території, які прилягають до центру міста, знаходяться на території Болехівців. Так бути не може. Робиться так, що без відома Стебницької міської ради ці землі за рішенням Болехівської сільської ради і обласного управління земельних ресурсів, без врахування Генплану Стебника роздаються направо і наліво людям, які не мають абсолютного відношення до нашого міста. А міська влада навіть не знає, що, де і коли виділено з цих земель. На цьому пора поставити крапку, це безчинство треба припиняти. Що нами зроблено? Були зустрічі з керівництвом області, зокрема з головою обласної державної адміністрації, головою обласної ради, заступником голови ОДА, з директорами Інституту землеустрою, інституту "Містопроект". Проведена нарада, на якій було конкретно поставлено питання по проведенні інвентаризації землі на території Стебника і прилеглих територіях та по коригуванні генплану. Є рішення обласної комісії по виділенню коштів для співфінансування цих робіт. Я вважаю, що це одне з основних питань, які нам вдалося зрушити з мертвої точки. Планується, що з обласного бюджету на інвентаризацію землі буде виділено 120 тисяч, а для коригування генерального плану 80 тисяч гривень. З нашого бюджету співфінансування становитиме 150 тисяч гривень. Що стосується адміністративної реформи, то відповідно до концепції, розробленої Інститутом регіональних досліджень, на території Дрогобиччини оптимально треба створити 9 територіальних громад. Але через певні меркантильні інтереси цей проект почав перероблятися. Я ніколи не міг подумати, що навіть Дрогобицька міська рада за нашою спиною почала пропрацьовувати питання з сільськими громадами по приєднанні їх не до Стебника – щоб Стебник залишити самим. Хоча за іншою інформацією, Дрогобич все ж хотів би, щоб Стебник залишився у складі Дрогобича… - Пане голово, якщо можна, то конкретніше, що ще було зроблено за цих 100 днів? - За перший місяць роботи нам вдалося відновити роботу абонентних відділів електромережі, газової служби, паспортного столу. Працюємо над відновленням роботи державного нотаріуса і створення центру надання адміністративних послуг. Відновлено роботу вуличного освітлення, адже за останні 5 років світла майже не було, ситуація погіршувалася, а особливо катастрофічною була в останні 2 роки, коли освітлення було лише в центральній частині. Проведені роботи по відновленні мережі вуличного освітлення в мікрорайоні Панська Гора та на вулицях Забівка, Калнишевського, Грушевського, Володимира Великого, Дрогобицька, Трускавецька, частково в мікрорайонах Колпець та Солець. На сьогоднішній день замінено більше 200 ламп, поміняно біля 100 м силового кабелю. Розроблена проектна документація на заміну ламп на світлодіодні по вулицях Дрогобицькій, Зеленій Діброві та Задвірній. Проекти з кошторисами та експертизами подано до обласної ради на отримання співфінансування. Звісно роботи проходять не з тою швидкістю як цього б хотілося, але ми планомірно відновлюємо всі наявні світильники. Ще є незавершений проект по вулиці Грушевського, кошти на реалізацію якого невідомо куди поділися. Налагоджено вивіз твердих побутових відходів. Думаю, стебничани можуть порівняти як було раніше з вивезенням сміття і як є зараз – вивезення сміття здійснюється набагато краще, нарікань майже немає. Працюємо над модернізацією контейнерних майданчиків та оптимізацією схеми вивезення ТПВ. Наступне, що нам вдалося зробити – це зрізка дерев. За останні 10 років ця проблема взагалі не вирішувалася. Дерева, особливо аварійні, які несуть загрозу здоров'ю та життю громадян, зрізано, а по вулиці Грушевського кроновано. Далі з гілок зрізаних дерев робимо щепу, якою опалюються школа № 18 і приміщення ЖЕКу. На цьому робота не припиниться. Зараз також працюємо з лісгоспом з питання отримання саджанців молодих дерев. На розгляд спеціальної комісії обласної ради передано 7 проектів по капітальному ремонту дорожнього покриття та тротуарів (мова йде про вулиці отця Мекелити, Андрія Мельника, Володимира Великого, Івасюка, Михайла Грушевського, Степана Бандери, Зелена Діброва). Ці проекти йдуть на співфінансування, на це закладені кошти в міському бюджеті. Ще один поданий проект стосується дощової каналізації на вулиці Симоненка. В цьому році також плануємо завершити роботи по ремонту вулиці Уляни Кравченко. Розроблений проект по берегоукріпленні ріки Солониця та ремонту пішохідного моста в районі провулку Гірського на суму 145 тисяч гривень. Вирішено і ряд інших питань життєдіяльності нашого міста. - Недавно Стебник "прославився" відеосюжетом про жахливий стан приміщень управління праці та соцзахисту в Стебнику… - Так, є таке відео в Інтернеті, це до нас приїжджали з Трускавця і зняли це. Суть проблеми в чому? У Стебнику в приміщенні на Грушевського, 2 (так званий "Тюльпан") розміщені відділення управління праці та соціального захисту населення і управління Пенсійного фонду, яке підпорядковане місту Дрогобичу. В газетах, по телебаченні йдуть звинувачення на адресу міської влади і особисто на мою адресу, що дах тече. Так, справді, дах тече. Але я задаю питання – скільки років він тече? Більше 10 років. Так дах ремонтувати безумовно потрібно, але чи тільки за кошти міста? В договорі оренди нежитлового приміщення чітко прописано, хто має проводити ремонт (до речі, це приміщення передано нами в оренду за символічну суму, 1 гривню в рік). Так от, в цьому договорі в правах та обов'язках сторін пише чітко: - орендар зобов'язаний належним чином використовувати майно, - належним чином експлуатувати об'єкт оренди, - нести всі витрати, пов'язані з його експлуатацією, - утримувати об'єкт оренди та прилеглі території у відповідності з вимогами санітарно-пожежних та технічних норм, - самостійно та за власний рахунок здійснювати поточний ремонт об'єкта оренди один раз в рік, - при необхідності прийняти участь в ремонті фасаду, даху та благоустрою прилеглої до об'єкту оренди території пропорційно до займаної площі. Оскільки вони займають майже все приміщення, то і мають проводити ремонт даху. Ще в 2015 році була розроблена проектна документація на 68 тисяч і заповнена декларація на початок виконання будівельних робіт, але по сьогоднішній день віз і далі там. Ми обов'язково посприяємо їм в даному питанні, ми не відхрещуємося від цього, але не хочемо слухати брехні та наклепів. - Пане голово, чому у Вас з самого початку каденції не складаються стосунки з "Солідарністю" та "Народним контролем"? Якщо з часом до них приєднаються депутати інших політичних сил, то робота ради може бути паралізована, і Вам не вдасться приймати потрібні для міста рішення… - Я вважаю, що має бути одна сила, яка спрямована на конструктив у роботі міської ради та має працювати для розвитку міста Стебника. Про це я говорив під час своєї інавгурації, що у нас є одна партія – це Стебник. Крапка. Незважаючи на те, що окремі політичні сили в міській раді ставлять себе в опозицію, перед кожним засіданням Стебницької міської ради збираються депутати, які обговорюють кожне питання і намагаються знайти компроміс, досягти конструктиву. До цього обговорення допускаються всі депутати і кожна думка вислуховується та враховується. Так було і під час прийняття загального фонду бюджету та бюджету розвитку. В газеті "Воля громади" у статті депутата Кондура щодо бюджету читаємо: "…на нашу вимогу було подвоєно фінансування соціальної сфери, а фінансування культурних і спортивних заходів, навчально-тренувальних зборів вперше в бюджеті Стебника доведено до 100 тисяч". І в цій же статті він пише, що за цей бюджет вони не голосували. Виникає риторичне запитання: хто ж добився фінансування вказаних статей – більшість, яка голосувала "за" бюджет, чи фракція "Народного контролю", яка голосувала "проти"? Хочу порекомендувати вищезазначеним силам не займатися безпідставною критикою, а подати хоча б декілька проектів рішень. Бо на цей момент ними (групою "Майбутнє Стебника", авт.) було подано лише проект регламенту, забуваючи той факт, що влада в місті – це міська рада, а виконавчий комітет має зовсім інші функції, це чітко прописано в Конституції та законах України. - В газеті Вас звинувачують у тому, що видатки на утримання апарату міської ради надто великі. Невже справді половина зароблених Стебником грошей іде на утримання чиновників, а на ремонт вулиць, будинків, освітлення, благоустрій мало що залишається? - Нас часто порівнюють з Дрогобичем, Трускавцем та іншими містами області, які в своєму бюджеті передбачають витрати на утримання соціальної сфери, освіти, культури, медицини тощо. Бюджети цих міст є непропорційно більшими від бюджету міста Стебника і не можуть навіть прийматися до порівняння. В апараті Стебницької міської ради передбачено три посади спеціалістів з військового обліку (це 12% від штату міської ради), які в зазначених вище містах оплачуються з державного бюджету, а не з міського. Так само працівник з реєстрації актів цивільного стану в інших містах належить до складу управління юстиції, а в нас, у Стебнику, його робота оплачується з місцевого бюджету. Тобто, разом маємо 4 штатні одиниці з 24. Враховуючи зазначене, якщо б ці штатні одиниці були виведені за межі штатного розпису міської ради, що зробити неможливо, то співвідношення між загальним фондом бюджету і фондом оплати праці міської ради становило б 28-29% від бюджету. Крім того, згідно чинного законодавства, попередній міський голова, який не перейшов на нову роботу і не є пенсійного віку, протягом півроку отримує середньомісячну зарплату, що становить близько 30 тисяч гривень за весь період. Це також негативно вплинуло на співвідношення цих показників. Два працівники плануються до виходу на пенсію і їм буде сплачено 10 середньомісячних окладів згідно чинного законодавства, що теж заплановано в фонді оплати праці. Окремо хочу сказати, що протягом перших двох місяців на виплату зарплати витрачено лише 44% від запланованого. За січень-лютий 2016 року замість витратити 300 тисяч гривень на зарплату ми витратили 131. А взагалі по утриманні виконкому міської ради плановані витрати становили 438 тисяч гривень, а реальні – тільки 194 тисячі. Невикористані кошти згодом будуть пере направлені на вирішення проблемних питань міста. Так що ці звинувачення є абсолютно безпідставними. Хочу додати, що вперше за всі роки незалежності Стебник опублікував проміжний фінансовий звіт – на офіційній сторінці міської ради. Починаючи з лютого цей звіт буде щомісячним, щоб нас не звинувачували у непрозорості. Відтепер кожен може бачити скільки коштів витрачається. - "Народний контроль" пропонував збільшити дохідну частину бюджету і навіть вказав для цього шляхи та можливості. Вони розрахували, що якщо налагодити належну і повну сплату акцизу всіма відповідними підприємцями, то бюджет отримав би понад 2 мільйона гривень… - Ситуація виглядає так. Розпорядженням міського голови створена комісія щодо збільшення доходів від податків та зборів. До складу цієї комісії ввійшли працівники виконавчого комітету та представники депутатського корпусу. На превеликий жаль, в перші ж дні роботи комісії окремі політичні сили почали жорстко критикувати цю ініціативу, назвали її "азарівщиною" і при цьому не вказали, які методи можна використовувати. Також представники цих політичних сил не беруть участь у засіданнях цієї комісії, натомість займаються дешевим популізмом, бо хочуть сподобатися людям. Незважаючи на їх спротив, є перші результати. За перші два місяці надходження по акцизному податку (5% від вартості алкогольних напоїв та тютюну проданого на території міста) перевиконані на 25%. Принагідно хочу звернутися до стебничан, при купівлі підакцизних товарів завжди вимагати товарний чек. Крім того, хочу сказати, що до початку року в місті не було прийнято ряд важливих документів, спрямованих на збільшення дохідної частини бюджету, зокрема, положення про пайову участь, про зовнішню рекламу, про розміщення об'єктів виїзної торгівлі. За цих сто днів положення розроблені, отже, є надія, що дохідна частина бюджету реально зростатиме. - Що заважало прийняти рішення про бюджет міста у поіменному режимі? Чому пропозиція Іванни Дідошак, яку підтримало 11 депутатів, не була врахована? Адже питання – процедурне, третина депутатів його підтримала, отже, пані Іванна мала рацію… - За дотриманням регламенту під час проведення голосування має стежити комісія з питань регламенту, законності та депутатської етики. З трьох членів цієї комісії двоє належать до депутатської групи "Майбутнє Стебника" – це депутати Іванна Дідошак і Степан Кондур. На жаль, вони не змогли переконати депутатський корпус у необхідності дотримання вимог регламенту. Юрисконсульт у міській раді на даний час відсутній, вірніше ця посада вакантна. А керуючий справами виконкому, який має вищу юридичну освіту, не був присутній на цій сесії і тому не міг дати відповідні пояснення. - Депутат Іванна Дідошак зазначає: "неодноразові порушення регламенту міським головою, секретарем міської ради та головами постійних комісій можуть бути підставою для винесення питання про недовіру міському голові, дострокового припинення повноважень секретаря міської ради, переобрання голів постійних комісій". Як прокоментуєте такі висловлювання, невже дійсно Вам можуть оголосити недовіру? - Це звичайний популізм. Є чіткий перелік підстав, визначених законом для оголошення недовіри міському голові. Жодної з цих підстав у даному випадку немає. - Петре Романовичу, як запобігти дестабілізації ситуації в Стебнику? І як збираєтесь реагувати на звинувачення? - Є така цитата "Чим гірше, тим краще". Завжди окремі політичні сили, які не мали реальної програми дій, стратегічного бачення та переліку чітких кроків по їх реалізації намагалися прийти до влади, використовуючи популістські гасла, які жодним чином не були підкріплені ні фактичним матеріалом, ні баченням, а базувалися виключно на емоціях та припущеннях. Свою правоту будемо доказувати виключно працею, своїми справами. Щоб громадяни побачили, що ми не займаємося пустослів'ям, а робимо конкретну роботу. Оце і буде наша відповідь на звинувачення. - В газеті "Воля громади" було опубліковано офіційне звернення фракції "Громадський Рух "Народний контроль" у Стебницькій міській раді, в якому вказано, що Ви приписали собі чужі заслуги… - Сформулюємо дуже просто. Виконавчий комітет безпосередньо розробив мікропроект по будівництву шатрового даху над спортзалом Народного дому міста Стебник, брав участь у розробці мікропроекту по завершенні заміни вікон в ДНЗ № 21 "Сонечко". У безпосередній співпраці з обласним депутатом Юрієм Нестором була налагоджена співпраця, повна методична підтримка при розробці інших мікропроектів. Хочу зауважити, що сама програма мікропроектів передбачала в першу чергу роботи, пов'язані з об'єктами соціальної сфери, які не є в розпорядженні чи підпорядкуванні Стебницької міської ради, а є в оперативному управлінні міста Дрогобича. Тому діапазон наших заходів був значно звуженим і значною мірою залежав від волі керівництва Дрогобича. Проте сама програма мікропроектів не повинна розглядатися як єдина можливість залучення коштів до бюджету міста і розв'язання його проблем. Ми готові йти на співпрацю в написанні проектів та реалізації програм з однією думкою, що все, що робиться, повинно робитися задля блага мешканців міста, а не для політичного піару. - Що це за історія з печаткою, яка двадцять років не змінюється? Невже за сто днів при владі не можна було змінити цю печатку? - Ми депутатам дали можливість сто днів відчути себе "народними" (сміється). А якщо серйозно, то роботи по заміні печатки не проводились, щоб дати можливість завершити фінансовий рік та не зупинити роботу виконкому внесенням змін в реєстраційні та казначейські документи. Станом на цей день відповідні роботи проводяться, найближчим часом печатка буде змінена. Саме я підняв це питання на сесії міської ради. А мої опоненти скористалися тим. Напевно важкувато знайти недоліки у моїй роботі, то й чіпляються до напису на печатці… Переглядів: 3900
Додати коментар
|
© 2008-2024 Дрогобич Інфо → (сайт працює 6044 дні)