ЧАСТИНА-1
Сьогодні всі питання розвитку території покладено на місцеве самоврядування. Основний показник ефективності міського голови – це рівень прогресу міста, наскільки воно динамічно розвивається. Міський голова як керівник виконавчої влади є відповідальним за ефективну роботу всієї структури міста. Звідси, якщо місто має прогрес, то це заслуга мера.
В жовтні 2015 року відбулися вибори до органів місцевого самоврядування. Дрогобичани довірили новообраному міському голові Тарасу Кучмі почесне право і великий обов’язок працювати для міста та всієї міської громади. У своїй діяльності Т. Кучма та депутатський корпус обіцяли виходити з того, що жителі міста вже давно заслужили іншого життя. Не секрет, що сьогодні наші виборці змінилися, вони хочуть не тільки регулярного, належного прибирання прибудинкових територій, скверів, парків та ремонту вулиць , тротуарів, а надіялися з приходом нової влади докорінних позитивних змін в місті. Більшість мешканців міста вірила, що Т. Кучма з перших днів роботи буде налаштований на дієві реформи в місті, на раціональне управління містом, що обов’язково приведе до суттєвого покращення умов проживання дрогобичан.
З перших робочих днів Т. Кучма вже як міський голова мав би здійснити комісійно передачу влади, проаналізувати стан справ в місті, намітити план дій для забезпечення передвиборчих зобов’язань. Аналіз потрібен не для того, щоб покритикувати попередників, як робив і робить чинний очільник, а для визначення першочергових поточних та стратегічних завдань і при цьому не повторювати помилки попередників. Треба було чітко і зрозуміло для громади міста дати відповідь на запитання, що та з ким планує робити, звідки буде брати необхідні кошти. Тобто, презентувати план дій та команду, з якою під силу буде це зробити. Дрогобичани мали надію, що міський голова буде виконувати свої обіцянки перед виборцями щодо комплектування своєї команди фахівцями через конкурс. Звичайно, такий підхід в розстановці кадрів на посади в ратуші, а особливо призначення заступників міського голови, в перспективі обов’язково позитивно вплинуло б на ефективність влади. Якщо взяти рівень ефективності місцевої влади – то це рівень відповідності результатів її діяльності поставленим завданням.
Однак, на початках управління містом Т. Кучма, як міський голова, допустився ряд помилок і зараз пожинає плоди – нульовий рівень довіри громадян міста. Аналізуючи фінансово-економічну ситуацію в місті, можна стверджувати, що постійно буде не вистачати коштів на елементарний ремонт доріг, на зарплату лікарям, освітянам тощо. Хоча можливості для того, щоб достойно ввійти в історію міста були і є непогані. Зібрані побажання виборців, передвиборчі обіцянки можна було об`єднати та задекларувати у вигляді поетапного плану реалізації дій та перетворити в стратегію розвитку міста.
Найбільшої помилки, якої допустився Т. Кучма – це формування команди, яка нездатна нічого запропонувати щодо розв’язання проблем міста, а сіла на грошові потоки міського бюджету та «невичерпне» благо міста Дрогобича-«землю», щоб їх дерибанити. Зі звіту про пророблену роботу за 2017 рік ним та його командою видно, що рівень ефективності діяльності міського голови та його команди у формуванні та впровадженні місцевої політики, визначенні діяльності в соціально-економічній та гуманітарній сферах наближається до нульової відмітки і як наслідок падіння кредиту довіри у громади. Сформована ним команда по квотовому принципу, за партійною приналежністю та особистою відданістю, налаштована не на розвиток міста, а на проїдання коштів територіальної громади.
В Україні вже давно в державних структурах відбуваються кадрові призначення через конкурс. Чи виправдовує себе практика, коли новообраний міський голова приходить з власною командою? Таке явище поширене, але не завжди виправдане. Надмірна політизація місцевої влади, коли чиновники не стільки опікуються господарськими проблемами, скільки своїми особистими, не на користь місту. Сучасна кадрова політика з підбору заступників міського голови, керівного складу виконавчих органів міської ради, комунальних підприємств, установ та закладів зараз полягає у зміні підходів, визначенні принципів прийому. Процес підбору починається з вибору критеріїв оцінювання. Конкурс виявив би фаховий рівень претендента на ключову посаду, можливість реалізації ним програмних планів. Оцінка з залученням громадськості на ключові посади в виконавчі структури міської ради повинна була б здійснюватися насамперед за їхніми програмами, баченням як забезпечити додатково фінансування для міста, які зміни здійснити у житлово-комунальній сфері, економіці, що дозволить цим галуззям розвиватися динамічніше.
Очевидним є те, щоб змінити ситуацію в місті, перш за все треба було починати зі зміни системи управління містом, очистити ратушу від чиновників минулої влади, дотичних до проблем в місті і які створювали ці проблеми, що задекларував Кучма. Але вийшло навпаки, він цинічно обдурив громаду. Більше того, обставився новими особами, які вдало вписалися і навіть перевершили в намірах власного збагачення старих коритників при владі.
Другу помилку, яку зробив Т. Кучма це нехтування взаємодією з громадськістю. Не слід дистанціюватися від виборці, навіть з тим, який не голосував за нього. З часом він усвідомить, що потрібно тісно співпрацювати з громадськими організаціями, спілкуватися з представниками окремих груп населення та політичними партіями, бути терпимим до критики та завоювати авторитет у дрогобичан. З кожним роком громада міста відчуває віддаленість міського голови від проблем в місті та громади в цілому, Кучма оточив себе своїми людьми і не хоче чути громаду. Що можна сказати лише про його звіти перед громадою на які під наказами заганяються підпорядковані службовці виконкому, а також близькі Атошники, які відчувають себе винуватими перед мером за певні отримані блага, або які надіються ще отримати такі блага. Просто противно, таке робилося ще при комуністах і їм подібних, а не при сучасній нібито демократичній, пост атошній владі.
Невже він не розуміє, що без сильної команди реформаторів, будучи посереднім лікарем, нічого не вартий. Таке враження, що Т. Кучма разом зі своїми заступниками і не технічним виконкомом, приховавши сформовану депутатську більшість в раді, сіли в човен без весел, що означає невідомо куди пливуть. По збігу обставин їм ще й фортунить, бо на морі повний штиль, поки що не штормить. У прокуратури забрали загальний нагляд, КМУ наклав мораторій на перевірки, через децентралізацію суттєво збільшились місцеві бюджети, розширено право місцевого самоврядування і т.д.
Класичний, наглядний та негативний приклад на міській раді, до чого може призвести децентралізація, якщо до місцевої влади приходять люди-брехуни, на комуністських гаслах, не реформатори, не захисники громадських інтересів.
Міському голові треба зрозуміти, що якщо він не змінить своє відношення до роботи, не буде прислухатися до громади міста і не почне проводити реальні, ефективні реформи в місті, не звільниться від старих і нових коритників в ратуші, не проведе конкурсний відбір на ключові посади в виконавчих структурах міської ради і не перейде на раціональне та ефективне управління містом, то може статися, що його не зможе захистити навіть певний контингент прикормлених атошників від людського гніву і не бачити йому другого терміну перебування в мерському кріслі.
Далі буде………….
Переглядів: 6045
|