Скарга до прокуратури Львівської області на дії місцевої влади в м. Дрогобичі, що грубо порушує чинне законодавство України під час надання земельних ділянок громадянам України та неналежне виконання службових обов’язків Дрогобицькою місцевою прокуратурою
Мешканці вулиць Станіславська та Львівської звернулися зі скаргою до прокуратури Львівської області щодо недотримання вимог містобудівного та земельного законодавства, інші порушення чинного законодавства (в т.ч. що можуть мати ознаки кримінальних злочинів) місцевою владою та порушення інтересів держави пунктом 1.18 рішення міської ради від 16.10.2015 року №1756, яким затверджено проект землеустрою та передано громадянину ХХХ безоплатно ділянку 628 кв. м. по вул. Станіславська, рішенням виконавчого комітету від 17.08.2016 р., №188, від 15.06.2017 р., №133 під час розроблення та затвердження детального плану території в районі вулиць Станіславська та П. Орлика (далі – ДПТ), якими незаконно надано в приватну власність громадянам шістнадцять земельних ділянок загальною площею 2,1 га між вулицями Станіславська та П. Орлика, вартістю понад 4 млн. грн., чим інтересам держави заподіяно значних збитків та понесення витрат в розмірі 46899, 73 грн. на розробку проекту ДПТ бюджетом Дрогобича. Приводом для звернення у формі скарги до обласної прокуратури послужило неповне вивчення місцевою прокуратурою, як захисника інтересів держави стану дотримання вимог законодавства України під час розпорядження міською радою земельними ділянками між вулицями Станіславська та П. Орлика під час розгляду колективного звернення від 29.08.2017 року, що призвело до втрати земельної ділянки територіальної громади площею 2,1 га. Більшість громадян, яким у зазначеному кварталі житлової забудови було надано дозвіл на розробку проекту землеустрою, встигли заключити відповідні договори, оплатити і отримати проект землеустрою. Дехто вже навіть встиг вигідно продати і розпочати будівництво. Проте, по результатах прокурорської перевірки з залученням відповідних державних служб та в подальшому зверненням до суду, може призвести до того, що останні можуть позбутися земельних ділянок і витрачених на їх оформлення коштів. Такий сценарій нами був передбачуваний і тому одночасно зі зверненням до місцевої прокуратури, листом від 29.08.2017 року, №07/13 – 3669 особисто було повідомлено міського голову Т. Кучму, щоб вжив заходи щодо призупинення роздачі ділянок на зазначеній території на період перевірки.
Історія тягнеться не один рік, спочатку 05.07.2016 року дозволи на розробку проекту землеустрою мали отримати «свої люди» без розробленого ДПТ в районі вулиць Станіславська та П. Орлика, але мешканцями прилеглих вулиць ця оборудка була заблокована. При цьому стало відомо, що 16.10.2015 р., рішенням міської ради за №1756 затверджено матеріали з виготовлення проекту землеустрою та передано безоплатно ділянку громадянину ХХХХ, площею 628 кв. м. на вул. Станіславська для індивідуального житлового будинку (порушено ч. 3, ч. 4 ст. 24 ЗУ «Про регулювання містобудівної діяльності», п. 9 ст. 118 ЗКУ, а саме, затверджено матеріали з виготовлення проекту землеустрою, а не проект землеустрою). Крім того, виявлено невідповідальність проекту землеустрою вимогам діючого законодавства, положенням нормативно технічних документів, державних стандартів, норм і правил у сфері землеустрою. Серед суттєвих вказаних порушень є те, що ділянка знаходиться в межах санітарно-охоронної зони авто гаражного кооперативу «Двигун», де будівництво житла заборонено.17.08.2016 року виконком своїм рішенням №188 надав дозвіл на розробку ДПТ. Відтак встановлено, що дане рішення виконкому прийняте не в межах наданих законом повноважень, порушено п. 34 ч.1 ст. 26 ЗУ «Про місцеве самоврядування в Україні», ст.12 ЗКУ, ч. 3 ст. 8 ЗУ «Про регулювання містобудівної діяльності», р. 4 «Порядку розроблення містобудівної документації» затвердженого наказом Мінрегіонбуд від 16.11.2011 р., №290.
20.12.2016 р. винесено на засідання міської ради питання про скасування рішення виконкому від 17.08.2016 року, №188. Рішення не прийнято.
На виконання рішення виконкому від 17.08.2016 року, №188 відділом містобудування та архітектури укладено з КП «Кредо» договір №35/16 від 28.10.2016 року щодо виготовлення проекту ДПТ 07.12.2017 року по акту виконком отримав проект ДПТ.
20.01.2017 року розпорядженням міського голови за №36-р призначено проведення громадських слухань щодо врахування громадської думки під час розроблення ДПТ. З 23.01.2017 року по 09.02.2017 року відбулися загальні збори мешканців прилеглих вулиць до ділянки, для якої розроблявся ДПТ. Прийнято резолюцію зборів, в якій, крім пропозицій, винесено на розгляд міської ради в порядку ініціативи скасування вищенаведених незаконних рішень місцевої влади.07.02.2017 р. зареєстровано резолюцію з додатками в канцелярії міської ради за № 07/к-504.07.03.2017 р. отримано відповідь міської ради за № 3-28/1766. наші обґрунтовані пропозиції по невідомим нам причинам безпідставно не розглянуто і не було винесено на громадські слухання, а ініціативи не зареєстровано через відсутність 500 підписів і це при тому, що на зазначених вулицях проживає 86 чоловік. В подальшому 09.02.2017 р. наручно передано представнику відділу містобудування та архітектури резолюцію зборів з додатками. Посадовець міської ради, який не має спеціальних знань в галузі проектування та земельного законодавства, не будучи відповідальною особою за проведення процедури розгляду та врахування пропозицій громадськості у проекті ДПТ, що підтверджується відсутністю нормативно-правового акту міської ради щодо призначення такого відповідального, чим порушено абзац 9 п. 5 порядку №555, затвердженого постановою КМУ від 25.05.2011 року, не дотримуючись вимог п.п. 9, 10, 11 Порядку №555, переслідуючи ціль не допустити до розгляду обґрунтовані пропозиції з винесенням їх на громадське слухання, підписавшись за начальника відділу містобудування та архітектури на фірмовому бланку надрукував безпідставну відмову, а не скерував пропозиції до розробника та замовника, як вимагає Порядок №555 (пункт 11). Крім того, відділом містобудування та архітектури як організатора слухань також не виконано належним чином вимогу оприлюднення у ЗМІ відповідних рішень виконкому під час розроблення ДПТ щодо їх змісту повідомлення.
10.02.2017 року відбулися громадські слухання. Реєстрація не проводилася, голосування не було. Рекомендації не приймалися. В подальшому з`являється підроблений протокол слухань.15.06.2017 року на підставі підробленого протоколу за рішенням виконкому №133 був затверджений ДПТ. Мешканці вулиць Станіславська та П. Орлика, громада прилеглих вулиць до ділянки, для якої розроблявся ДПТ, звернувшись до обласної прокуратури, має велику надію, що прокуратура, яка покликана захищати інтереси держави, не дозволить міській раді та її виконавчому комітету в незаконний спосіб роздавати земельні ділянки громадянам і стане на бік громади та припинить свавілля окремих посадових осіб місцевої ради.
1. В зв’язку з неповнотою досудового розслідування підробки протоколу слухань направити лист до ГУ у Львівській області щодо активізації досудового розслідування вказаного кримінального правопорушення та притягнення до відповідальності осіб, з вини яких не проводиться розслідування.
2. здійснити перевірку законності дій окремих посадовців міської ради, що можуть мати ознаки кримінального злочину.
3. Прокуратурі Львівської області в інтересах держави звернутися до суду щодо визнання вищенаведених рішень міської ради та її виконавчого комітету незаконними та скасувати, повернути виділені ділянки громадянам на території між вулицями Станіславська та П. Орлика в комунальну власність.
4. Призупинити міською радою роздачу ділянок на вказаній території та будь-яке будівництво на ній, на період прокурорської перевірки до остаточного вирішення ситуації по суті.
Враховуючи відсутність належної реакції міської ради щодо порушень законодавства під час розпорядження землями, у випадку бездіяльності обласної прокуратури щодо виконання наших вимог, викладених у скарзі, громада змушена буде звернутися до генерального прокурора України Ю. Луценка про призначення особистого прийому.
Окремо подано інформацію щодо факту намагання протягнути через сесію міської ради громадянину ХХХ поряд з приватизованою його ділянкою на вул. Станіславська, яку отримано незаконно рішенням міської ради від 16.10.2015 року №1756, ще й ділянку під садівництво, що було заблоковано громадою прилеглих вулиць (див. протокол постійної комісії по земельних питаннях від 26.06.2016 року № 26 та проект рішення міської ради по даному питанню). В декого з посадовців проявився неабиякий апетит до земельки в районі вулиць Станіславська та П. Орлика. І це в той час, коли постійна комісія по земельних питаннях безпідставно порушуючи терміни розгляду таких заяв, відмовляє в рекомендації 30 громадянам в дозволі на розроблення проекту землеустрою під садівництво. Більше того, від заявників на руках два різних належним чином завірених протоколи даної комісії щодо відмови в наданні дозволу на розроблення проекту землеустрою, які відрізняються різною кількістю присутніх членів комісії та участі в голосуванні, а також вказано різні причини відмови. В останньому (сфальсифікованому) протоколі обґрунтовано відмову, щоб не допустити бува через суд «не своїх» заявників до приватизації ділянок на території ділянки між вулицями Станіславська та П. Орлика. Звідси, причетні посадовці з ратуші до розпорядження землями комунальної власності неправильно розуміють дискреційні повноваження – це обирати у конкретній ситуації між альтернативами, кожна з яких є законною, а не голосувати від настрою чи по іншим всіма відомим критеріям і потім ховатися деякими відповідальними посадовими особами по земельних питаннях за колегіальністю рішення комісії чи міської ради. Крім того громада міста занепокоєна тим фактом, що визначення черговості надання земельних ділянок проводиться не прозоро. У нас є підстави таке заявляти, що через бездіяльність міської ради часто протиправно позбавляється у громадян право отримати у власність земельні ділянки шляхом надання пріоритету права на оспорювану земельну ділянку іншим громадянам відносно такого права громадян заявленого ними раніше, що є порушенням ст. 64 Конституції України, яка гласить, що конституційні права і свободи людини не можуть бути обмежені, крім випадків, передбачених Конституцією України. Статтею 5 ЗКУ передбачається, що законодавство базується на таких принципах: забезпечення рівності права власності на землю громадянам, юридичних осіб, територіальних громад та держави; забезпечення гарантій прав на землю.тЦим відкритим листом громада вулиць Станіславська та П. Орлика хоче привернути увагу суспільства до існуючого беззаконня, яке прослідковується в діях місцевої влади під час розпорядження землями комунальної власності. Надіємося, що прокуратура Львівської області детально вивчить дотримання вимог законодавства України щодо наведених фактів беззаконня міської ради в колективному зверненні до місцевої прокуратури та в скарзі до обласної прокуратури, а також підготує матеріали для звернення до суду в інтересах держави як позивач з вимогами визнати вищенаведені рішення місцевої влади протиправними та скасувати.
Переглядів: 5075
|