Повітряні ворота Дрогобича: Історія міського аеродрому |
Написав(ла) zmistovno.com.ua | |
07.05.2019 | |
На zmistovno.com.ua ми вже коротко розповідали Вам про деякі моменти з транспортної історії Дрогобича –дрожок, авто та залізниці. Нині ми ознайомимо Вас з повітряними воротами міста – дрогобицьким летовищем, яке має свою історію. Аеродром, який ще називають міжобласним, міститься у північно-східній частині, за колишньою рафінерією «Дрос», на межі Дрогобича та села Почаєвичі, за 4 км від центру міста. У давнину, як можемо судити з карт, ця територія належала до Задубича (чи не найбільшої частини Задвірного передмістя). На фото: Літак Hanriot H.28 після катастрофи під Дрогобичем, 1929 рік.
Міжобласний аеродром «Дрогобич» був розбудований у радянський час як військовий об’єкт на заболоченій місцевості та мав кам’яне покриття. Нині тут приземляються повітряні судна «легкої авіації» та гвинтокрили. Злітно-посадкова смуга має довжину 900 метрів.
Про необхідність летовища на Дрогобиччині мовили ще перед війною у 1920-х роках. Зокрема тодішній місцевий осередок Ліги протиповітряної та газової оборони (пол. Liga Obrony Powietrznej i Przeciwgazowej, скорочено LOPP) розглядав питання, що для обслуговування нафтового регіону аеродром необхідно було збудувати в Бориславі. У пізніші часи розглядали його побудову і в Трускавці.
Зараз новому поколінню важко повірити, але в радянський час Дрогобич з кількома українськими містами навіть мав регулярне повітряне сполучення, а саме – з Івано-Франківськом (з 1958, дорога тривала 35 хв, вартість становила 40-45 карбованців, а літак вміщував 10 пасажирів), Львовом, Луцьком та Тернополем (з цими містами сполучення було з 1981 року).
Цікаво згадати, що Дрогобицький аеродром фігурував у списку цілей на випадок ядерної війни США з СРСР. Про що дізнаємося у розсекреченому документі «Дослідження вимог до атомної зброї на 1959 рік» (Atomic Weapons Requirements Studyfor 1959), який був укладений Стратегічним авіакомандуванням Збройних сил США в 1956 році.
З 2013 року аеродром перебуває у користуванні трускавецького готельно-курортного комплексу «Карпати».
Зараз з летовища проводять авіаекскурії Франковим краєм, а для охочих полоскотати нерви – стрибки з парашутом з висоти 900 та 3200 метрів.
Нещодавно черговою сторінкою історії Дрогобицького летовища стало те, що воно було одним з пунктом українського рекорду відомого ведучого-мандрівника Дмитра Комарова, який на літаку за три дні відвідав 33 малі аеродроми. Ведучий розповів, що від колишнього СРСР в Україні у спадок залишилося 750 аеродромів, а сертифіковано лише понад 80, а всі інші, фактично, закинуті.
Олег Стецюк
Фото Уляни Босак
|
© 2008-2024 Дрогобич Інфо → (сайт працює 6060 днів)