Інспектори ДАІ вимагають довідки про оплату утилізаційного збору?

Надрукувати
Юридична консультація
05.09.2013
МіліціяІз 1 вересня 2013 року вступив у дію закон про збір на утилізацію транспортних засобів (ТЗ). Контролювати оплату цього збоку доручено Податковій службі та Міністерству внутрішніх справ (МВС). Для цього МВС вестиме реєстр ТЗ, за які було сплачено цей збір, або за які по закону платити не потрібно.

Також із 01.09.2013 реєстрація і перереєстрації ТЗ буде проводитися на основі довідки про сплату утилізаційного збору (або звільнення від його сплати).

Слід особливо наголосити, що при перереєстрації ТЗ, який вже був зареєстрований на території України до 01.09.13, утилізаційний збір платити не потрібно, оскільки закон зворотної дії не має, але довідку про звільнення від оплати слід надавати.

Форму цих довідок (про сплату чи про звільнення) визначає Кабінет міністрів України. Видавати довідку буде або виробник, що взяв зобов'язання по утилізації, або орган, що контролює ввіз автомобілів (митниця).

Згідно нового закону, ДАІ, як "орган внутрішніх справ", перевіряє наявність довідки про сплату утилізаційного збору, а також видає ці довідки лише у випадку перереєстрації ТЗ. Тобто, на дорозі інспектори ДАІ не мають права вимагати у водіїв такі довідки.

Вимагати права не мають - але, як парадокс, вимагають. Інспектори ДАІ, за свідченнями багатьох водіїв, із 01.09.13 при зупинці транспортних засобів окрім необхідних документів вимагають довідку про сплату утилізаційного збору - а при її відсутності лякають штрафом, вилученням транспортного засобу і натякають на хабарі.

Тож будьте пильними, шановні водії та власники транспортних засобів - інспектор ДПС може перевіряти лише водійське посвідчення, свідоцтво про реєстрацію транспортного засобу та (у окремих випадках) поліс обов'язкового страхування цивільно-правової відповідальності власників наземних транспортних засобів.

Нагадуємо, документи водій зобов'язаний пред'являти, а не передавати (це небезпечно), із машини водій може не виходити (навіть для складання протоколу про адміністративне правопорушення). А найкращий спосіб розмови із ІДПС - зачинитися у автомобілі, трохи відкрити авто і повністю фіксувати діалог на камеру (відеореєстратор, мобільний телефон).

Переглядів: 5897

Коментарі (7)
 
1. Ніколи не виходимо з машини. У інспектора ДАІ немає права цього вимагати. Він може згадати, що він працівник міліції, й відповідно до закону України «Про міліцію» ми повинні виконувати законні вимоги працівника міліції. Ми наголошуємо на тому, що в цій фразі ключове слово «законні». Висновок: із машини не виходити, говорити через опущене скло. 
 
2. Водій має переконатися (перед тим як дати свої документи), що цей інспектор справді є працівником ДАІ. Будь-хто може форму й жезл десь узяти. Тому, посилаючись на ст. 5 закону «Про міліцію», ВИМАГАЄМО пред'явити посвідчення працівника міліції. Дуже бажано ПІБ і номер посвідчення переписати. Це дасть інспекторові зрозуміти, що в разі чого ми точно знаємо, на кого конкретно скаржитися. Крім того, дуже бажано звірити обличчя в посвідченні з «оригіналом». Вони ж це роблять, коли дивляться наші права? От і ми зробимо. 
 
3. Просимо інспектора пред'явити постову відомість (документ, за яким патруль має право й повинен нести чергування в цьому конкретному місці). Хто знає, може, вони після роботи на «халтурку» виїхали. Якщо не показали, не забуваємо потім у разі складання протоколу вказати про відсутність постової відомості. 
 
4. Згідно із Законом України «Про дорожній рух» ми маємо право знати, з якої причини нас зупинили. ВИМАГАЄМО сказати причину зупинки. Пам'ятаємо, що «перевірка документів» - це не причина, а бажання інспектора. Перевірка документів - процедура для нас принизлива, вона віднімає наш час і нерви. Якби нас під будинком щоранку зупиняв ППСник і просив пред'явити документи - ми образилися б? Ось і на працівника ДАІ ми теж ображаємося, навіщо нас відволікати, якщо ми нічого не порушили. Останнім часом модними серед працівників ДАІ стали такі причини зупинки: 
 
а) Ви не пристебнуті. Порушення 100%. Радимо всім пристібатися ЗАВЖДИ. Самі так робимо, й не виникає проблеми, якою скріпкою куди сунути, щоб проклятий датчик не пищав. А насправді одного разу це врятує життя. І в ДАІ менше приводів для зупинки. 
 
б) Операція «Зброя-Вибухівка». Це гарна «відмазка», але не має, як правило, нічого спільного з реальністю. Як встановлюється: дзвонимо в телефон довіри ДАІ (в кожному місті свій, інспектор узагалі-то повинен його Вам дати, якщо попросите) і говоримо, що там і там стоїть патруль, каже, що проводить операцію, а в нас підозри, що це не так. Питання в інспекторів закінчуються, як правило, відразу ж. 
 
в) Характер Вашого руху викликав підозру, що ви нетверезі, тому «дихніть». Відповідаємо, що дихати інспектор буде вдома на дружину, в трубочку вони теж подихають усі разом, а ми будемо проходити експертизу ТІЛЬКИ в наркології, куди поїдемо ТІЛЬКИ на їхній машині й ТІЛЬКИ за їхній рахунок. Крім того, натякаємо, що втрачений час буде зазначено у скарзі до прокуратури, а дані інспектора в нас записані. Бажання в них, як правило, відразу відпадає (окрім випадків, якщо ви справді п'яні). 
 
5. Іноді в інспекторів виникає бажання «відкрийте багажник». Пам'ятаємо, що це ПРОХАННЯ, а не вимога. Вимагати такі речі в них немає законного права. Вони можуть провести лише зовнішній огляд, а не обшук. Вони законно навіть відкрити двері машини не можуть - це вже обшук. Тим паче бардачок, салон, багажник. Існують варіанти, коли вони стоять разом із «Беркутом» і справді проводять якісь операції. Вимагають провести обшук багажника. Пам'ятаємо, що вони там можуть «знайти» щось, чого там ніколи не було, наприклад, кріп, загорнутий у газету «Сільське життя». Тому ВИМАГАЄМО скласти спершу протокол про адміністративне затримання та обшук у присутності двох понятих, а потім уже відкриваємо багажник. Як правило, після Ваших законних вимог бажання оглядати багажник відпадає.
Рейтинг: 33+ 0-
 
Що робити?, 20:43 05 вересня 2013 р.
 
хай Бог всіх береже від ментів та беркутів, ібо корумповані вони оптом та вроздріб
Рейтинг: 19+ -3-
 
, 21:01 05 вересня 2013 р.
 
Безкомпромісні борці з корупцією мали би знати позолочене правило: "Не давайте- і не будуть (б-, д-)рати. А вам дають? А ви не беріть! А, хто не має на чому кататися- той пішки лабає, і нічого страшного: ноги для того і є, аби ними ходити!
Рейтинг: 5+ -3-
 
:), 21:27 05 вересня 2013 р.
 
Можливо, хтось зацікавиться наступним: 
 
Досить часто між водіями і працівниками ДАІ виникають конфлікти відносно перевірки номерів агрегатів під капотом автомобіля. У більшості випадків такий огляд є безпідставним, а частіше це робиться з метою виманити водія на вулицю. 
 
Згідно діючого законодавства, такі перевірки – незаконні, а тому водій має повне право відмовити працівнику ДАІ в огляді підкапотного простору. В ст.30 Конституції України вказано наступне: Не допускається проникнення до житла чи до іншого володіння особи, проведення в них огляду чи обшуку інакше як за вмотивованим рішенням суду. У невідкладних випадках, пов’язаних із врятуванням життя людей та майна чи з безпосереднім переслідуванням осіб, які підозрюються у вчиненні злочину, можливий інший, встановлений законом, порядок проникнення до житла чи до іншого володіння особи, проведення в них огляду і обшуку. 
 
Згідно п.11 Постанови Пленуму Верховного суду України №2 від 28.03.2008 як «інше володіння» слід розуміти такі об’єкти, які за своїми властивостями дають змогу туди проникнути і зберегти або приховати певні предмети (речі, цінності). Ними можуть бути, зокрема, земельна ділянка, сарай, гараж, інші господарські будівлі та інші будівлі побутового, виробничого та іншого призначення, камера сховища вокзалу, індивідуальний банківський сейф, автомобіль, тощо. 
 
Отже, виходячи з роз’яснень Верховного суду України, капот автомобіля є «іншим володінням», оскільки дозволяє там сховати деякі предмети (речі, цінності) і, як наслідок – оглянути це місце можна лише після мотивованого рішення суду. 
 
Єдиним випадком, коли працівники міліції можуть проникнути в автомобіль без рішення суду, є безпосереднє переслідування конкретної особи, що підозрюється в здійсненні злочину. Тобто, коли відбувається переслідування викрадача, то огляд і обшук проводиться вільно, але з обов’язковим складанням протоколу та повідомленням прокурора. 
 
Працівники Державтоінспекції будуть апелювати до п.2.4 Правил Дорожнього Руху (далі - ПДР), в котрому вказано, що на вимогу працівника ДАІ водій повинен зупинитися з дотриманням вимог цих Правил, а також…дати можливість перевірити номери агрегатів і комплектність транспортного засобу; дати можливість оглянути транспортний засіб відповідно до законодавства за наявності на те законних підстав. 
 
Однак, дана норма ПДР не означає, що водій повинен за будь-яких обставин давати можливість перевіряти номера агрегатів. В ст.19 Конституції вказано, що «посадові особи зобов’язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України» 
 
Це означає, що вимога співробітника ДАІ повинна бути на підставі ЗАКОНУ, а Конституція говорить, що оглянути капот можна лише за рішенням суду. Отже, водій повинен надати можливість оглянути агрегати лише в тому випадку, коли співробітник ДАІ діє на законних підставах. 
 
Більше того – діюче законодавство не передбачає відповідальності за відмову відкрити капот. У випадку прямої відмови автомобіліста, інспектор ДАІ абсолютно нічого не може вдіяти. Крім того, бажання ДАІшника залізти під капот без рішення суду, може бути кваліфіковано, як перевищення влади і службових повноважень. 
 
Також слід звернути увагу на те, що п.2.4 ПДР не зобов’язує водія відкривати капот, а говорить лише про те, що слід надати можливість оглянути номера агрегатів. У багатьох автомобілів такі номери вказані під лобовим склом. В цьому випадку ДАІшник звіряє все вільно. Якщо ж номера знаходяться лише під капотом, то водій має право відмовити, посилаючись на ст.30 Конституції України. 
 
На жаль, посилання не публікуються.
Рейтинг: 21+ 0-
 
стебничанин, 21:50 05 вересня 2013 р.
 
А давайте, будемо ходити взагалі голими- нехай всі думають, що бачать нас наскрізь. Якої франци ще хотіти в народу, якщо ми й так- Народ?! А те, що власними автівками їздять або ті, хто злодій, або ті, хто має їх, бо його має кредит- теж правда. А декотрі й власними гелікоптерами мають нас десь... В кредит, напевно?! Поспродуйте взагалі всі машини в країні, видайте кожному по роверу, а зекономлену решту- у розвиток і на соціальне забезпечення (зарплат, а не зарплатюльок, пенсій і, взагалі, перспективи, а не одноденного виживання). І це стосується не лише папєрєдніків, позадніків і тєпєрішніків, а всіх, ще з 1991 року! А то, панімаш, лізем у Європи без трусів- як "Ріточка, прикрившись ніточкой". Та й в ті самі Росії- також. Колись мав оказію спілкуватися з однією фіндіперсанутою панією, котра десь там увіпхалася у дуже блатний готель якоюсь там паничкою серед панів- йшлося про роботу. То паничка резюмувала так: "Добре, давай з тобою зустрінемося знову тоді, коли ти вже будеш мати гроші". Коли я буду мати гроші- то куплю паничку за гривню, а готель- за повну його вартість, разом з курортом і прилеглими територіями! Ага?!
Рейтинг: 2+ 0-
 
:), 12:05 07 вересня 2013 р.
 
ну молодци хлопци розяснили докладно...правда все це не дие на украини.
Рейтинг: 2+ -2-
 
v.e.f., 17:07 07 вересня 2013 р.
 
В очередной раз автолюбителей ожидает повышение штрафов на дорогах. Не являются исключением и запорожские шоферы. Они до последнего надеются, что законопроект все- таки не вступит в силу. 
 
Однако дело набирает обороты. Согласно информационному бюллетеню КМУ, депутаты поддержали закон, в котором предлагают увеличить штраф для водителей за нарушение правил езды на дорогах. Нардепы «обнадеживают», что закон вступит в силу до конца октября. Об этом сообщает корреспондент 061.  
 
 
 
 
 
Техническое состояние авто 
 
Готовят штрафы не только водителям, которые любят садиться за руль «под газом». Наказывать «рублем» будут и за технические неисправности машины. Поэтому водителям придется более тщательно следить за своим автомобилем. Придется вовремя проходить технический осмотр, при необходимости проводить ремонт. В противном случае будет наложен штраф. 
 
Без ремня безопасности 
 
Ранее шоферам достаточно было заплатить с 340-510 грн., сейчас же будет до 510-680 грн. Штрафовать будут и за не пристегнутый ремень. Придется выложить из кармана до 340 грн., когда раньше достаточно было до 170 грн. 
 
Езда на красный 
 
Новые правила касаются и нарушения правил проезда перекрестков, движения на красный свет или жест регулировщика, а также разговоров по телефону. За эти деяния нужно будет заплатить от 425-510 грн. до 510-595 грн. 
 
За ущерб дорогам 
 
Согласно новым правилам, нарушителя за нанесенный ущерб дорог и создания препятствий на проезжей части могут подвергнуть к общественным работам от 30 до 40 часов, либо составить протокол на сумму от 340 до 510 грн. 
 
Не прирекаться с инспектором ГАИ 
 
Не следует также пренебрегать требованиям инспектора. Сейчас за это штраф в размере от 153-187 грн, а планируется от 680 до 1020 грн, для должностных лиц от 1190 до 1700 грн. 
 
И это еще не все. Чиновники решили официально уменьшить срок действия водительских прав. Если ранее было 50 лет, то теперь права можно получить только на 30. 
 
Водителям общественного транспорта 
 
Не сладко будет и водителям маршруток. Карать за сбор платы за проезд во время движения будут на сумму до 340 грн. Теперь маршрутчикам либо работать в паре с кондуктором, а это дополнительные затраты, либо водителям придется задерживаться на остановках, образуя пробки. 
 
Однако вспомним, что на деле водителей маршруток не остановил от нарушений закон о запрете разговоров по мобильному телефону во время движения. 
 
В свою очередь, нардепы уверены, что принятие закона повысит безопасность езды на дорогах за счет улучшения технического состояния автомобилей, уменьшит количество аварий, а также увеличит бюджет.
Рейтинг: 1+ 0-
 
v.e.f., 17:16 07 вересня 2013 р.
Додати коментар
Ім’я:
Коментар:

 
© 2008-2024 Дрогобич Інфо → (сайт працює 6070 днів)