Давно пора було задати декілька питань нашій міській владі. Зокрема, найбільш болючими у Дрогобичі є питання, що стосуються житлово-комунального сектору. Проблеми доріг, сміття, ще донедавна - проблема снігу. За все вищеназване і не тільки відповідають працівники департаменту міського господарства.
Тож сьогоднішній співрозмовник Дрогобич Інфо - директор департаменту міського господарства виконавчого комітету міської ради Дрогобича, Юрій Кондратюк.
Доброго дня, пане Юрію! Багато дрогобичан хотіли б детальніше дізнатись про Вас, скажіть, будь ласка, як Ви пов'язали своє життя з Дрогобичем?
Дякую за запитання! Так, дійсно, народився і виріс не в Дрогобичі, а в м. Бердичів, всі нісенітниці на рахунок мого переїзду в Дрогобич вигадані.
Давайте, я розкажу, як це було, щоб не було більше ні в кого догадок. У 1994 році я після служби в прикордонних військах розпочав підприємницьку діяльність, 1996 я познайомився з бізнесменами з Дрогобича, з якими і почав вести бізнес, а з 1997 оселився тут разом з сім'єю: жінкою і двома синами. Так і вів бізнес, але події 2004 року розширили коло моїх знайомств – так я в дружніх відносинах з Порою, з 23 вересня 2009 року посідаю посаду директора департаменту міського господарства за призначенням п. Гука. Вибачте що так офіційно, але я б хотів поговорити про господарку міста.
Що, на Вашу думку, спонукало мера на Ваше призначення?
По-перше, мій вік. Микола Петрович хотів набрати команду реформаторів і готових до змін, що мають нове бачення розвитку міста; по-друге я пришов з бізнесу, який розпочав сам, і досягнув успіху в ньому, маючи юридичну освіту – я закінчив Львівський державний юридичний університет внутрішніх справ, маючи військовий вишкіл я непогано зарекомендував себе в бізнесі.
Добре, пане Юрію, Ви вже 6 місяців очолюєте департамент, розкажіть про Ваші досягнення і плани.
Буду з вами відвертим: по-перше, коли я зайняв цю посаду, господарка міста була у найгіршому стані за останні 10 років; Україна, як і весь світ переживала кризу, по-друге, за 20 років незалежності держава не реформувала ЖК сферу, а місцеві бюджети не в змозі вирішувати самотужки ці проблеми.
Якщо про Дрогобич: недостатнє фінансування, зношеність основних фондів, неякісне надання послуг і робіт, багато інших проблем, які наочно видно навіть звичайній людині.
Скажіть, Ви вже розібрались на новому місці? І які плани щодо покращення ситуації в місті.
Я б хотів, щоб ви мене зрозуміли. Якщо 20-30 років не було ніяких змін, то чому вимагати кардинальні зміни в господарці в місті за півроку? Ми вирішуємо поточні проблеми міста, а саме: за дорученням міського голови проводиться зрізка аварійних дерев, оформлення належним чином акту прийому світлофора на вул. Сагайдачного (перехрестя), ведеться робота з прийому в комунальну власність житлового фонду, який належить "Буджитлосервіс" та нафтопереробному заводу; була створена комісія за участю департаменту будівельних управлінь, працівників міліції і відділу благоустрою, яка 3 рази в тиждень проводить рейди щодо встановлення несанкціонованого викиду сміття в неналежному місці. Хочу попередити: штрафні санкції зросли і становлять від 340 до 840 грн. Користуючись нагодою, звертаюсь до мешканців міста: почніть поважати місто, в якому живете. А також звертаюсь до людей, які стають свідками таких порушень: повідомляйте про такі випадки за тел. 33570, і ми разом будемо наводити порядок. Також спонукаємо людей до створення ОСББ (об'єднання співвласників багатоквартирних будинків). Це дає ряд преваг: по-перше, акумулювання коштів на власні житлові проблеми, контроль за якістю наданих послуг, а також при створенні ОСББ мешканці можуть розраховувати на кошти з державного бюджету, оскільки в Україні впроваджується багато загальнодержавних програм, спрямованих на розвиток ОСББ.
Хочу спитати про стан доріг.
У 2008 році за директора п. Іванціва капремонт доріг обійшовся місту в 11 млн. гривень, то тепер ця сума менша в десять разів!
Але дороги міста у дуже занедбаному стані?
Так, і ми будемо над цим працювати! Зараз нами розроблені дефектні акти по виконаних роботах, але представники фірми підрядчика "Аеробуд" (Київ) не підписали іх, і тому ми зараз готуємо проект позивної заяви в суд, якщо вони в п'ятиденний термін не підпишуть дефектні акти.
Враховуючи відсутність державного бюджету і, як наслідок, місцевого бюджету, є можливість проводити тільки поточні ремонтні роботи, які буде виконувати "Комбінат міського господарства", а після затвердження бюджету буде проводитись капітальний ремонт доріг. На 2010 рік на фінансування доріг з обласного бюджету очікується 1,5 млн. гривень фінансування і з державного – 800 тис. грн. Що ж до основних проблем наших доріг – є їх вік, при будівництві не було розраховано на ту кількість і вагу сучасного транспорту, основна причина – відсутність основи (надійної) для таких навантажень, в незадовільному стані ливневі каналізації, без роботи яких не вистоїть жодна дорога (приклад вул. Стрийська, під мостом).
На даний момент у минулому році ми відремонтували 2 дороги на вул. Шевченка і Лесі Українки. Я був дуже здивований ступінню корумпованості і халатності підрядників, тому мав гостру розмову з п. Михацем, але відтепер з першими заступником міського голови п. Бахом особисто слідкуємо за виконанням даних робіт. Ще хотів сказати, що вже не раз пропонував придбати на баланс міста машину для ямкового ремонту (такі є вже в м. Львів і м. Трускавці). Вартість такої машини від 500 до 900 тис грн. (в залежності від комплектації), враховуючи собівартість робіт цієї машини, ціну ремонту доріг можна б було зменшити на 40-45 % з гарантією 6 років.
Як ви прокоментуєте зимове прибирання доріг від снігу?
Так, це проблема всіх міст, включаючи столицю. По-перше, такої затяжної і холодної зими вже не було 5 років, по-друге, обмежене фінансування в зв'язку із зменшенням надходжень у місцевий бюджет. Я зрозумію іронію деяких читачів, але я хотів би від свого імені подякувати всім працівникам будинкових управ та "Комітету міського господарства" за їхню роботу.
Думаю, питання автономного опалення теж зацікавить читачів? Висловіть свою думку.
Боюсь повторитись, але це питання всеукраїнського масштабу! Нераціонально надавати всім дозвіл на відключення від центрального і встановлення автономного опалення, оскільки це автоматично збільшує ціну за тепло інших споживачів, які підключенні до центрального опалення. Для прикладу: на 50 квартир подається теплоносій, з них 30 перейшли на автономне, лічильник стоїть на вході, автоматично 20 квартир мусять доплачувати. До цього питання треба підходити комплексно (навіть із залученням державних програм здешевлення кредитів для тих, хто вирішив провести автономне опалення) із залученням "Теплоенерго", щоб не розбалансовувати його діяльність
Питання сміття і тарифів на вивезення.
Підвищення цін було економічно необхідне. Чому? Тому що ціни на вивіз твердих відходів не піднімали з 2005 року! І вони не відшкодовували собівартість, тому підприємства працювали в збиток.
За п'ять років багато чого змінилось: мінімальна зарплата із 418 грн. зросла до 780 грн., також пальне з 3.30 грн. за літру подорожчало до 7 грн. (марки бензину А-76), стан автопарку, який треба відновлювати (припустимо, 1 МАЗ бере 10 куб. м сміття і споживає 10 літрів палива, а 1 ЗІЛ - 4 куб.м сміття і споживає 20 літрів).
МАЗів всього 2, решта ЗІЛи, також відчувається брак контейнерів. Тому нові тарифи дозволять якісніше і в повному обсязі виконувати роботи з вивозу твердих побутових відходів. І на останок: треба з розумінням ставитись до того, що комунальна сфера в занедбаному стані і занепадала протягом десятиліть. І зробити щось або виправити протягом одного-двох років неможливо, і моя ціль хоча б зупинити це падіння і зберегти те, що є!
Я пропоную громаді активніше брати участь у житті міста, підтримати діалог, вносити свої пропозиції і шляхи іх вирішення. Я буду стежити за подіями на вашому сайті і чекати на конструктивний діалог! Дякую.
Переглядів: 6549
|