У Трускавець приїхав ревізор! |
Новини Трускавця | ||||
Написав(ла) Олег Дьорка | ||||
24.10.2011 | ||||
Перше правило корупціонера гласить: одразу по завершенню виборів, якщо, звичайно, ваш кандидат не пройшов, необхідно звільнитись, перевестись на іншу посаду, повернутись до себе на хутір, акуратно "втекти" на лікарняний, бо не дай Бог ревізія, результати якої обов’язково попадуть до правоохоронних органів, або ж аудит, який теж може виявити багато цікавих фактів.
Ось такий насправді викривальний аудит нещодавно провело Головне контрольно-ревізійне управління у Львівській області. Фінансовий аудит виконання місцевого бюджету Трускавця виявив чимало викривальних фактів, які, сподіваюсь, зацікавлять не лише громадськість, але й правоохоронні органи. Перевіряли, якщо так на хлопський розум, фінансову діяльність міської ради за період з червня 2007 року та завершений період 2011 року. Перевірка була планова. Результати її були зачитані представниками КРУ 11 жовтня на позачерговому засіданні виконавчого комітету Трускавецької міської ради. Результати сподобались не всім. Зокрема, член виконкому громадянин Р. занадто активно захищав інтереси своїх "інвесторів". Ось і маєте, на благо міста чи на користь комерційним структурам ? Мабуть, у матеріалах перевірки розгледів наслідки своїх діянь. На роботі треба працювати Основне правило фінансової стабільності вимагає заробляти більше, ніж ви витрачаєте. На жаль, в Трускавці останніх три роки цього не було. Витрачали значно більше заробленого: на автомобілі, утримання численного чиновницького апарату та ще не знати, на які речі. Звичайно, колишньому міському голові треба було автомобіль, адже посадовець має якось пересуватись містом і чиновники теж потрібні. Все ніби-то добре, але чому люди, займаючи високі посади, не працювали. На жаль, маючи в руках необхідні повноваження, реальні можливості, щодо наповнення бюджету ніхто нічого не робив. У звіті аудиторів зазначено, що протягом досліджуваного періоду органами самоврядування не було забезпечено надходження фінансових ресурсів від операцій із земельними ділянками, комунальним майном, місцевих податків та зборів. Тобто три стратегічні джерела надходження, що власне і формують бюджет міста, фактично не використовувались на 100%. Міська влада не вживала достатньо заходів для зміцнення доходної частини бюджету. Це пов’язано з тим, що показники місцевих податків та зборів довший час не переглядалися, відтак місто втрачало, а позатим і громадяни, працівники медичної сфери, культури та освіти. Для прикладу, деякі платежі справлялися за ставками десятирічної давності як то фінансового податку, ринкового збору, єдиного податку для суб’єктів підприємницької діяльності. Однак ні відповідальні органи, ні депутати, ні міський голова нічого не робили задля встановлення адекватних та економічно доцільних ставок на місцеві податки та збори. Так, станом на 1.02.2007 року середня ставка фіксованого податку у Трускавці складала 77 грн. і з 1998 року не переглядалась. Простий приклад: якби міські чиновники та депутати додумались підвищити ставку лише на 20 грн. то за три роки від 2007 по 2010 міський бюджет отримав би 148 тис. грн. додатково. Така ж ситуація з єдиним податком для суб’єктів підприємницької діяльності. При умові збільшення єдиного податку на 50 грн. міський бюджет отримує на 321 тис. грн. більше, а збільшили б ринковий збір, місто отримало б додатково 650 тис. грн. Ось вже і мільйон гривень назбирали ! Чому цього не було, чому влада, що ще рік тому керувала містом, не виконувала своїх прямих обов’язків? Чому місто за роки перетворилося на справжнього економічного "трупа", з борговими зобов'язаннями, з невиплаченими зарплатами та заставленим майном. Справи фінансові. Культура, медицина, освіта Згідно оприлюднених висновків аудиту, серйозною проблемою міста є освітні заклади з низьким рівнем наповнення. У 2010 році в СШ№1 навчалось - 703 дітей (63, 8%), у НВК "СШ№2 - гімназія" - 789 дітей (66, 5%), у СЗШ№3 – 462 (35, 6%). З огляду на факт незаповненості навчальних закладів виникає питання доцільності їх функціонування. За таких умов варто розглянути можливість оптимізації мережі загальноосвітніх закладів. Про закриття мова не йде, радше про реорганізацію. Наприклад, думка про перепрофілювання закладів на спеціалізовані з поглибленим вивченням окремих предметів або ж з профільним навчанням та допрофесійною підготовкою є цілком слушною. Така ініціатива дасть можливість залучити дітей з інших населених пунктів. Іншою альтернативою є закриття класів із низьким наповненням. Це б зекономило 56 тис. грн.. Однак чи буде щось мінятись у структурі, в якій всі "на своїх місцях" - невідомо. Поміж всього іншого аудитори підтверджують факт недостатнього фінансування освітянських закладів, які потребують серйозного покращення матеріально-технічної бази. Щодо системи охорони здоров’я, то тут знову не дає спокою стара-нова проблема: заборгованість сусідніх міст за лікування своїх мешканців в медичних закладах Трускавця. Відповідно до Закону України "Про міжбюджетні відносини між районним бюджетом та бюджетами територіальних громад сіл, селищ, міст та їх об'єднань" міста, мешканці яких лікуються в сусідніх населених пунктах повинні сплачувати кошти для утримання об’єктів спільного користування. Такі виплати здійснюються на підставі угоди. Однак КП "Трускавецька міська лікарня" такі угоди досі не уклала. Відтак з 2009 до 2011 міський бюджет недоотримав близько 2 млн. грн. Чому земля не приносить прибутку? У Трускавці земля повинна приносити прибуток громаді. Це зрозуміло, але, на жаль, так не є в повній мірі. Важливою проблемою в місті є те, що декотрим підприємствам надано пільги на землекористування. Такими підприємствами є санаторій "Джерело", "Трускавець", "Перлина Прикарпаття", "Батьківщина", військовий клінічний санаторій. Якби цим об’єктам не надавалась пільга, місто отримало б додатково 3315, 9 тис. грн. Все ніби законно, але у випадку з нашим містом не виконується норма про дотації на компенсацію відповідних витрат. Відтак місто втратило більше 3 млн. грн. за три роки. Аудиторська група звернула увагу також на те, що місто могло б додатково отримувати 4 млн. грн., якби орендна плата за землю зросла. Останнім часом вона складала 3 % від їх нормативно грошової оцінки. У випадку підняття орендної плати до 6 % місто отримувало б додатково 4, 6 млн. грн. Дехто скаже, що такі дії відлякають підприємців та інвесторів від комерційної діяльності в місті, але ж, вибачте, в Трускавці працюють такі гіганти як ЗАТ "Трускавецькурорт". Пора вже навчитись платити, панове! Відтак крикучим фактом є те, що в місті досі неналагоджена система укладення попередніх договорів до моменту виготовлення проекту відведення земельних ділянок. В окремих випадках було встановлено, що від моменту рішення сесії про надання дозволу на виготовлення проектної документації до дати фактичної реєстрації договору оренди землі проходить 5 років. Виходить, що особи безоплатно користуються земельними ділянками і нікого це не цікавить. Наприклад, ТзОВ "Славутич" безкоштовно використовувало трускавецьку землю близько 20-ти місяців. Тут або бездіяльність відповідальних осіб, або навпаки - спланована акція, від якої досі тхне корупцією. Невтішну ситуацію виявили експерти у механізмі визначення експертної грошової оцінки земельних ділянок. Експерти чи то навмисне, чи то з вказівки замовника або покупця земельної ділянки встановлюють таку вартість земельної ділянки, яка є значно нижчою ринкової. В той час коли земля зростала у вартості, в Трускавці все залишалось без змін. У звіті згадується насправді цікавий випадок, коли громадянин Д. купив ділянку розміром 504 кв. м. за ціною у 4-3 рази нижче ринкової. Мені здається, що підстав для особливої уваги слідчих органів до такого договору більше ніж достатньо. Також цікавим залишається те, чому відсутня практика організації земельних аукціонів. А це теж дозволило б збільшити дохід від продажу землі. Вражає ситуація, що склалася з підприємством ТзОВ "Альфа Плюс". Це підприємство вирішило купити собі земельну ділянку розміром 1316660 м2 ! Успішно це здійснює, причому купує землю шляхом викупу без проведення аукціону земель Але при аукціоні вартість землі була б приблизно у п’ять разів більшою ! Що за подвійні стандарти, чому для одних одна ціна, а для других інша? Рішення, а чи управлінські? Типовим рішенням для минулої влади було перераховувати кошти з бюджету розвитку у статутні фонди підприємств та організацій без зазначення цільового призначення. Як наслідок, такі кошти завжди використовували неефективно. А такі дії взагалі суперечили чинному законодавству, оскільки ослабляли економічні основи місцевого самоврядування. За весь досліджуваний період на поповнення статутного фонду, зокрема КП "Наше місто", було перераховано 15595, 7 тис. грн. За логікою речей такі фінансові вливання повинні були спрямуватись на комунальну сферу міста, однак використовувались на покриття збитків підприємства. Характеризуючи причини збитків КП "Наше місто", аудиторська група визначає однією з головних причин заборгованості те, що з 2006 року підприємство не сплачувало внески у пенсійний фонд. На сьогодні борг з урахування пені та штрафів складає 3 млн. грн. Невідомим залишається, для чого КП "Наше місто" за рахунок коштів трускавчан ремонтувало дорогу, що знаходиться у підпорядкування Станильської сільської ради. Відтак 402, 7 тис. грн.. було витрачено фактично даремно. Мабуть, причиною ремонту стало те, що колишній керівник міста-курорту мешкає в с. Станиля. Найбільш незрозумілим для людської логіки і людської моралі залишається придбання автомобіля Toyota Avalon вартістю 250 тис. грн. В той час, коли матеріальна база підприємства потребувала значного оновлення, внески в пенсійний фонд не сплачувались, а заборгованість по зарплаті росла – мер купує собі авто. Чекаємо на наслідки … Від суми та від тюрми не зарікайся- каже народна мудрість. З огляду на останні події в країні (обвинувальний вирок екс-прем'єрові Тимошенко), розумієш, що навіть високий статус і наявність декількох мільйонів, а то і мільярдів "вічно зелених" не врятують від правосуддя. Звичайно, в українському правосудді не так вже багато правосуддя, але прецедент вже є. Чи чекає така ж доля колишніх керівників Трускавця?! Переглядів: 9416
Додати коментар
|
© 2008-2024 Дрогобич Інфо → (сайт працює 6060 днів)